ورود به حساب کاربری
شهربازی لگولند دبی تجلی‌گاه رویاهای کودکانه

لگولند یکی از ده‌ها جاذبه دیدنی شهر زیبای دبی است که از طریق دریافت ویزای دبی می‌توانید به آن ورود پیدا کنید. حال سوال این است که چرا باید پارکی با نام لگو ساخته شود؟  بنابراین قبل از اینکه از طریق این مطلب شما را به دل این مکان شگفت‌انگیز ببریم ابتدا به سوال مطرح‌شده پاسخ خواهیم داد. در واقع لگو‌ مجموعه‌ای از قطعات در تعداد زیاد با تم‌های بسیار متنوع در مدل و ساختار است  که متناسب با گروه‌های مختلف سنی کودکان طراحی و تولید می‌شود. کودکان با توجه به میزان خلاقیت خود با سرهم کردن این قطعات می‌توانند اسباب‌ بازی‌های مختلف و مطابق با سلیقه خود را بسازند. رنگ‌های جذاب، افزایش میزان خلاقیت، عدم خستگی و دلزدگی کودکان از بازی با این قطعات از جمله دلایل محبوبیت جهانی لگو هستند. با توجه به همین محبوبیت، مسئولین دبی تصمیم گرفتند که پارکی تفریحی در ابعاد بسیار بزرگ را با نام کلی ریورلند تاسیس کنند که لگولند تنها یکی از بخش‌های این پارک موضوعی محسوب می‌شود. این پروژه وسیع در زمینی به مساحت ۲۱۷۰۰ متر مربع در منطقه پالم جبل علی ساخته شد و در سال ۲۰۱۶ به طور رسمی افتتاح گردید. این پارک دیدنی که اولین پارک لگولند خاورمیانه و هفتمین لگولند بزرگ دنیا است دارای بیش از ۶۰‌ میلیون قطعه لگو است و در شش بخش مجزا و جذاب با نام‌های کارخانه، شهر لگو، تخیل، قلمرو پادشاهی، ماجراجویی و مینی لند طراحی شده‌است که در ادامه مطلب در مورد هر بخش به طور کامل توضیح خواهیم داد. 

 

بخش کارخانه

شاید با شنیدن نام این بخش کمی متعجب شوید اما پس از ورود به این قسمت از پارک به خوبی متوجه دلیل این نام‌گذاری خواهید شد. در واقع در این قسمت کودکان با استفاده از یک تور آموزشی صوتی با مراحل مختلف ساخت و تولید لگوها آشنا می‌شوند و در پی این آشنایی با کمک خلاقیت خود می‌توانند عروسک‌های لگویی مورد علاقه  خود را بسازند. این عروسک‌ها هنگام خروج از این بخش به صورت رایگان به خود کودک داده می‌شود و حتی شما می‌توانید با شخصیت‌های جذاب لگو نیز عکس بیندازید و آن را به یادگار داشته باشید. از دیگر جاذبه‌های دیدنی این بخش فروشگاه بسبار بزرگی است که به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی انواع عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کالسکه و ... را برای کودک خود تهیه نمایید. جالب است بدانید که این فروشگاه، بزرگ‌ترین فروشگاه لگو‌ در تمام خاورمیانه است. 

 

بخش شهر لگو

پس از دیدار از بخش کارخانه می‌توانید وارد بخش شهر لگو شوید. در این قسمت کودکان وارد دنیایی از لگوهای متنوع و خوش رنگ می‌شوند. مدل‌های شبیه‌سازی‌شده‌ای از هواپیما و خودروهای کوچکِ قابل رانندگی و مشاغلی مانند پلیس، آتش‌نشان و ... از دیگر جاذبه‌های این بخش هستند. مطمئن باشید که این چالش‌ها و بازی‌ها کودک شما را سه ، چهار ساعت سرگرم خواهد کرد. 

 

بخش تخیل

همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم جنبه آموزشی لگو از جمله مهم‌ترین دلایل محبوبیت آن است از این رو این بخش نیز از بخش‌های مهم این پارک محسوب می‌شود که در آن به کودک اجازه داده می‌شود تا با استفاده از خلاقیت و تخیل خود و با قطعات کوچک و بزرگ لگو  هر چیزی که به ذهنش می‌رسد را بسازد. هم‌چنین در این بخش سرگرمی‌های هیجان‌انگیز دیگری مثل  برج‌های مرتفع وجود دارد که کودکان می‌توانند از پله‌های  برج بالا بروند تا نمایی تماشایی از لگولند را مقابل چشمان خود مشاهده کنند و حتی می‌توانند از برج به محفظه امن زیر آن بپرند و اوج هیجان را تجربه کنند. این قسمت به قدری جذاب است و روی قوه تخیل کودکان شما تاثیر مفید می‌گذارد که می‌تواند یکی از دلایل مهم هر پدر و مادری برای گرفتن ویزای دبی و دیدار از این پارک باشد. 

 

بخش قلعه سرزمین ماجراجویی

یکی از بخش‌های رویایی لگولند ورود به قلعه سرزمین جادویی است. این قلعه به معنای واقعی شبیه قلعه‌های قصه‌های شاه و پریان است دقیقا با همان برج و باروهای مستحکم. این قلعه به سبک معماری  قلعه‌های قرون وسطی طراحی شده‌است و در آن انواع سرگرمی‌های مفرح مانند چرخ و فلک مارلین، ترن هوایی، اژدهاسواری و ... برای کودکان تدارک دیده شده‌است. 

 

بخش شهر کوچک( مینی‌لند)

در واقع شهر کوچک ماکتی مینیاتووری از آسمان خراش‌ها و ساختمان‌های مهم دبی است که تمامی این سازه‌ها با لگو ساخته شده‌است. گشت و گذار در این بخش نیز جاذبه‌های خاص خود را دارد و می‌تواند برای کودکان بسیار لذت‌بخش باشد. 

 

پارک آبی لگولند

این قسمت از پارک لگولند یکی از هیجان‌انگیزترین مکان‌های این پارک است که هر کودکی برای ورود به آن لحظه‌شماری می‌کند. در پارک آبی لگولند حدود ۲۰ سرسره بزرگ و کوچک برای کودکان بیشتر از ۱۲ سال وجود دارد که این سرسره‌ها همگی شکل‌و‌شمایلی لگو مانند دارند. علاوه بر قسمت کودکان یک استخر بزرگ نیز برای بزرگسالان تعبیه شده است تا آن‌ها نیز بتوانند در کنار کودکان خود لحظاتی شاد را تجربه کنند. جالب است بدانید که قسمتی از این پارک آبی به ساخت قایق‌ لگویی اختصاص دارد، بدین صورت که پس از ساخت قایق‌های بزرگ لگویی  می‌توانید با همان قایق‌ها در رودخانه‌ای مصنوعی مشغول قایق‌سواری شوید. هم‌چنین در این پارک مجهز، رستوران‌های متعددی جهت استراحت و صرف غذا یا میان وعده برای گردشگران در نظر گرفته شده‌است تا در کنار گردش و تفریح اندکی تجدید قوا کنند. عکاسخانه نیز از دیگر قسمت‌هایی است که خاطرات این روز هیجان‌انگیز را به شکلی حرفه‌ای برای شما ثبت خواهد کرد. 

 

موقعیت مکانی لگولند

همانگونه که قبل‌تر اشاره کردیم لگولند یکی از سه پارک موضوعی مجموعه ریورلند است که در منطقه خوش مسیر پالم جبل علی واقع گردیده‌است و شما می‌توانید از طریق وسایل نقلیه عمومی و یا ماشین شخصی به راحتی خود را به این محل برسانید. یکی از راحت‌ترین این وسایل استفاده از مترو است، بنابراین اگر از مترو برای رسیدن به این پارک استفاده می‌کنید باید در ایستگاه دیپوت از قطار پیاده شوید. نکته قابل توجه دیگر درباره لگولند آن است که شما با قصد دیدن این مکان می‌توانید با یک تیر چند نشان را بزنید چرا که این پارک در نزدیکی مکان‌های دیدنی دیگری هم‌چون پارک‌ بالیوود، پارک موشن گیت، باغ معجزه دبی و ساحل بسیار زیبای مارینا واقع شده است. پس پیشنهاد می‌کنیم که اگر به شکل خانوادگی قصد سفر به دبی را دارید  جهت دیدار این نوع جاذبه‌های مفرح، حتما در فصولی که آب‌و‌هوا مناسب‌تر است جهت دریافت ویزای دبی اقدام نمایید تا از تماشای جای جای این شهر زیبا لذت ببرید. 

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید