ورود به حساب کاربری
ساحل عاج

 

ساحل عاج در غرب قاره  آفریقا واقع شده است که از غرب با گینه و لیبریا، از شمال  با بورکینا فاسو و مالی، از شرق با غنا همسایه است و از جنوب به اقیانوس اطلس منتهی می شود.

59 سال پیش یعنی در سال 1960 این کشور توانست استقلال خود را از فرانسه به دست بی آورد و کشوری شود که امروزه ما با نام ساحل عاج می شناسیم، لیست زیر شما را با این کشور آشنا خواهد کرد: 

  • بزگترین کلیسای باسیلیک دنیا:

کلیسای باسیلیک نوترودام صلح که در یاماسوکرا پایتخت این کشور واقع شده است به بزرگترین کلیسای باسیلیک دنیا شناخته شده است و همین امر این مکان مقدس را تبدیل به یک جاذبه ی توریستی کرده است.

  • دیدیه دروگبا معروف، اهل کشور ساحل عاج:

معروفترین بازیکن فوتبال این کشور که نه تنها عضو تیم ملی کشور ساحل عاج است بلکه در تیم های معروفی چون چلسی، لومان،گینگام بازی کرده است، معروفیت او در جهان بخاطر بازی در تیم چلسی است.

  • کوه نیمبا:

این کوه زیبا شناسه ی این کشور است، به این کشور زیبایی می بخشد و نه تنها تنوع زیستی زیادی را در خود جای داده است بلکه به صنعت اکوتوریسم یا طبیعت گردی ساحل عاج رونق بخشیده است.

این کوه زیبا زیستگاه شامپانزه ها است و از سرتاسر دنیا مردم برای دیدن شامپانزه ها به این کشور می آیند تا این موجودات دوست داشتنی را از نزدیک ببینند.

  • بزرگترین تولید کننده ی کاکائو دنیا:

از این پس وقتی شکلاتی را می خواهید میل کنید، قبلش بدانید که کاکائوی آن از ساحل عاج آمده است.

 در سال 2013 با افزایش تولید کاکائو به کشور رقیب خود یعنی غنا نزدیک شد و حتی از این کشور هم پیشی گرفت و ساحل عاج تبدیل به بزرگترین تولید کننده ی کاکائو در دنیا شد.

  • آشنایی با مردم بومی و فرهنگ آنها:

به مردم بومی این کشور سنوفو می گویند ، گروهی از مردمان بومی قاره ی آفریقا هستند که با فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود باعث جذب توریست شده اند.

حتی در ساحل عاج میراثی از آنها در موزه ی تمدن این کشور جای گرفته است، اگر به این کشور سفر کردید، از خانه های بومیان این کشور دیدن کنید، با آداب و رسوم آنها آشنا شوید و از غذاهای لذیذشان لذت ببرید، مطمئنا تجربه ایی به یاد ماندنی خواهد شد.

  • ساحل عاج دو پایتخت دارد:

یاماسوکرا که پایتخت سیاسی این کشور است و در خود جاذبه های گردشگری اعم از مدرنیته، پارک تمساح ها، کلیساهای بزرگ را جای داده است در حالیکه ابیجان پایتخت اقتصادی ساحل عاج و همینطور بزرگترین شهر این کشور است و در آن بسیاری از سفارت خانه ها و موسسات سیاسی و خارجی جای گرفته است.

در ابیجان ساحل های زیبایی وجود دارد که هر ساله توریست های زیادی را به خود جذب می کند و معروفترین آنها ساحل لیدو است.  

  • ساحل های طلایی:

اگر اسم کشور ساحل عاج را در گوگل جستجو کنید مطمئنا اولین چیزی که نشان می دهد سواحل زیبای این کشور است که باعث شده شرکت های گردشگری بزرگ بین المللی بخصوص فرانسوی ها در این کشور سرمایه گذاری کنند.

شرکت هایی مانند سوفیتل،نووتل، ایبیس درصنعت هتلداری و اقامتگاه ها دراین کشور سرمایه گذاری کرده اند.

  • میوه ی گل نیلوفر آبی:

در بازار سنتی این کشور شاید این میوه ها را ببینید، حتی شاید در شمال کشور خودمان ایران هم آنها را دیده باشید، این میوه که مثل گل آفتابگردان در خود تخمه های زیادی دارد به وفور در ساحل عاج یافت میشود ولی حواستان باشد که بشدت خارش آور است پس کم میل کنید.

  • زبان رسمی :

همانطور که میدانید ساحل عاج تا سال 1960 مستعمره ی فرانسه بوده است، به همین دلیل هم زبان رسمی این کشور فرانسوی است و پول ملی آنها فرانک آفریقای غربی است.

  • ساحل دندان:

زمانی به این کشور ساحل دندان می گفتند بخاطر خرید و فروش عاج فیل ولی به مرور اسم آن به ساحل عاج تغییر یافت.

  • اسکار:

ساحل عاج اولین کشور غیر انگلیسی زبانی بوده است که توانسته جایزه اسکار بخش فیلم های زبان های خارجی را بگیرد.

  • پارک های ملی:

ساحل عاج مملو از پارک های ملی و طبیعی است که همین امر باعث شده این کشور را در صنعت طبیعت گردی بالا ببرد، پارک هایی مانند : پارک ملی بانکو، باغ گیاه شناسی  Bingerville،و معروفترین آنها که قبلا گفته شد کوه نیمبا است.

طبیعت زیبای این کشور حفاظت شده است بخصوص کوه نیمبا که در لیست جهانی یونسکو قرار دارد ولی طبیعت گردی مشکلاتی هم برای طبیعت این کشور بوجود آورده است و حتی برای خود گردشگران برای مثال یکی از این معضلات بیماری مالاریا است، گرچه امروزه کنترل شده است ولی برای طبیعت گردی حتما با راهنمای تور خود مشورت کنید.

 

 

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید