ورود به حساب کاربری
مکان های دیدنی فجیره؛ شهر باستانی امارات

فجیره از شهرهای تاریخی و باستانی کشور امارات متحده عربی به‌حساب می‌آید که لقب «جواهر عربی» را به خود اختصاص داده است. شهر فجیره در واقع یک شهرک صنعتی و مدرن بوده که در ساحل شرقی کشور امارات قرار گرفته است و یکی از هفت امارت و شیخ نشین کشور امارات محسوب می‌شود. شهر فجیره توسط رشته‌ کوه هاجر از سایر بخش‌های امارات متحده عربی جدا شده که از غرب با راس‌‌الخیمه و شارجه و از سمت جنوب با کالبا همسایه است. وجود چشم‌‌اندازهای زیبا و میراث فرهنگی غنی در فجیره سبب شده تا هر ساله گردشگران بی‌شماری از سراسر جهان به این شهر باستانی امارات سفر کنند. از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری و مکان های دیدنی فجیره، می‌توان به قلعه فجیره، مسجد شیخ زاید، قلعه بثنه، کوهستان هاجر، موزه فجیره، مسجد بدیه، قلعه حیل، روستای مسافی، چشمه‌های آب گرم عین‌المدحب و ... اشاره کرد. در اینجا تلاش خواهیم کرد تا بهترین مکان های دیدنی فجیره برای گردشگری و اقامت موقت را معرفی کنیم؛ پس چنانچه قصد سفر به شهر فجیره امارات را دارید تا از شلوغی شهرهای بزرگ فاصله بگیرید، توصیه می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.   

قلعه فجیره؛ قدیمی‌ترین قلعه امارت

این قلعه به عنوان قدیمی‌ترین قلعه کشور امارات متحده عربی شناخته می‌شود که در گذشته به عنوان دژ دفاعی و بعضا برای اقامت خانواده حاکم شهر مورد استفاده قرار می‌گرفت. این قلعه از سه بخش اصلی، چندین سالن، دو برج مدور و یک برج مستطیلی تشکیل شده است. گردشگران با سفر به شهر فجیره، می‌‌توانند از قلعه تاریخی فجیره بازدید کنند. این قلعه در روستای میراث فجیره واقع شده است که گردشگران می‌توانند از خانه‌های تاریخی بازسازی شده و نمایشگاه‌های سنتی آن بازدید کنند.   

مسجد شیخ زاید؛ مسجد مدرن امارات 

مسجد بزرگ شیخ زاید از مکان های دیدنی فجیره بوده که پس از مسجد شیخ زاید ابوظبی به عنوان بزرگترین مسجد امارات متحده عربی شناخته می‌شود. این ساختمان مدرن و سفید از نمادهای مهم شهر فجیره است که تنها مسلمانان می‌توانند وارد مسجد شده و از فضاهای داخلی آن بازدید کنند. مسجد شیخ زاید یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری کشور امارات محسوب می‌شود که هر ساله مسلمان بی‌شماری برای دیدن زیبایی‌های این مسجد به آن مراجعه می‌کنند.  

موزه فجیره؛ مجموعه آثار ارزشمند امارات

موزه فجیره در جنوب قلعه فجیره قرار دارد و در واقع مجموعه‌ای بی‌نظیر و گران‌بها از آثار تاریخی متعلق به اوایل عصر برنز است که در حین حفاری‌های باستان ‌شناسی در قیدفا و بیتنا کشف شده‌اند. این موزه از مکان های دیدنی فجیره به‌حساب می‌آید که در نمایشگاه آن سلاح‌های عصر آهن و برنز، سفال‌های نقاشی شده، ظروف سنگ صابون حکاکی شده، کاسه‌ای از جنس تخم شتر مرغ و سکه‌های نقره ماقبل از اسلام قرار گرفته است. همچنین در بخش مردم نگاری این موزه، زندگی روزمره و صنایع دستی سنتی امارات به نمایش گذاشته شده است. این مجموعه به عنوان یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر فجیره، در طول سال میزبان شمار زیادی توریست از سراسر جهان است.

چشمه‌های آب گرم عین‌المدحب؛ چشم‌انداز خارق‌العاده فجیره

چشمه‌های آب گرم عین‌المدحب از مکان‌های دینی فجیره بوده که در دامنه کوه‌های هاجر قرار دارند. این چشمه‌های معدنی، آب گرم گوگردی تولید کرده و به وسیله پمپ به دو استخر ریخته می‌شوند. این جاذبه گردشگری دارای حمام‌های جداگانه‌ای برای آقایان و بانوان بوده و برای استراحت و تسکین دردهای نواحی مختلف بدن پیشنهاد مناسبی خواهد بود؛ از این‌رو اگر در سفر به شهر فجیره هستید، توصیه می‌کنیم برای تجربه استراحتی آرامش‌بخش به چشمه‌های آب گرم عین‌المدحب فجیره سری بزنید.

سواحل فجیره؛ محبوب‌ترین جاذبه گردشگری امارات

فجیره تنها شهر امارات متحده عربی است که ساحلی در امتداد خلیج فارس ندارد. سواحل فجیره در شرق کشور امارات و در امتداد خلیج عمان قرار گرفته‌اند که به عنوان یکی از مکان های دیدنی فجیره و محبوب‌ترین مقصد گردشگری شهر شناخته می‌شود. سواحل شنی این جاذبه تفریحی در کنار محیط آرام، چشم‌اندازه فوق‌العاده جذاب و دیدنی، ورزش‌های آبی متنوع چون جت اسکی و غواصی، کافه، لانژ، آلاچیق و رستوران‌های شیک سبب شده تا بسیاری از مسافران، ساعت‌های طولانی سفر را به گذراندن در سواحل فجیره اختصاص دهند. 

روستای مسافی؛ زیبا‌ترین منطقه گردشگری فجیره

در حاشیه کوه‌های هاجر، روستایی زیبا و دیدنی به نام «مسافی» وجود دارد که به عنوان یکی از مکان‌های دینی فجیره و از زیباترین جاذبه‌های گردشگری شهر به‌حساب می‌آید. این منطقه به دلیل وجود چشمه‌های طبیعی شهرت دارد و از شهرهای برجسته در زمینه تولید آب معدنی است. در روستای مسافی فجیره، بازار محلی برای خرید و فروش فرش، محصولات سفالی، عتیقه‌جات و صنایع دستی سنتی برپا می‌شود که برای گردشگران و مسافران بسیار جذاب خواهد بود.

پارک کالبا کورنیش؛ جواهر مخفی فجیره

فجیره از شهرهای تاریخی و باستانی امارات متحده عربی است که جاذبه‌های توریستی و تفریحی زیادی در آن وجود دارد. یکی از مکان های دیدنی فجیره، پارک کالبا کورنیش است که از آن به عنوان جواهر مخفی فجیره یاد می‌شود. این پارک از بهترین جاذبه‌های تفریحی شهر به‌حساب می‌آید که برای گذراندن یک روز آرام پیشنهاد مناسبی خواهد بود. در پارک کالبا کورنیش امکانات فراوانی برای گردشگران وجود دارد که یک روز عالی و بی‌نظیر در فضای باز را برای مسافران رقم می‌زند؛ بنابراین چنانچه به شهر فجیره سفر کردید، توصیه می‌کنیم یک روز را در فضای دیدنی پارک کالبا کورنیش سپری کنید.

جزیره اسنوپی؛ منظره شگفت‌انگیز فجیره

جزیره اسنوپی در اقیانوس هند و در نزدیکی عمان واقع شده است که از بهترین مکان های دیدنی فجیره به‌شمار می‌آید. این جزیره با توجه به شباهتی که به شخصیت کارتونی اسنوپی دارد، به نام «اسنوپی» شناخته می‌شود. این منطقه گردشگری دارای منظره‌ای بی‌نظیر از صخره‌ها، سواحل و اقامتگاه‌های لوکس بوده و گردشگران‌ می‌توانند در این جزیره اقامت داشته باشند و از امکانات تفریحی و رفاهی آن چون ورزش‌های آبی، غواصی به همراه بازدید از کشتی‌های غرق شده و تماشای غارهای طبیعی نهایت لذت را ببرند.     

اوحله؛ قلعه باستانی در فجیره

قلعه اوحله در 30 کیلومتری شهر فجیره و در دامنه تپه واقع شده است. این قلعه از مکان های دیدنی فجیره بوده که در گذشته با توجه به موقعیت استراتژیک فوق‌العاده، برای محافظت از منطقه مورد استفاده قرار می‌گرفت. این قلعه با دیوارهای ضخیم و بلند به عنوان یکی از بهترین قلعه‌های حفظ شده کشور امارات متحده عربی در فجیره شناخته می‌شود. داخل قلعه یک برج ساعت استوانه‌ای با ارتفاع 20 متر قرار دارد و پنجره‌های باریک و کوچک قلعه، چشم‌انداز بی‌نظیر و زیبایی را برای آن پدید آورده‌اند. در حال حاضر این مکان تاریخی و باستانی به یکی از مقاصد گردشگران تبدیل شده است. 

جمع‌بندی

فجیره از شهرهای مدرن و صنعتی امارات متحده عربی بوده که اماکن تاریخی و باستانی بی‌شماری را در دل خود جای داده است. از مکان های دیدنی فجیره، می‌توان به سواحل فجیره، قلعه فجیره، مسجد شیخ زاید، موزه فجیره، قلعه اوحله، روستای مسافی، چشمه‌های آب گرم عین‌المدحب، پارک کالبا کورنیش، جزیره اسنوپی، قلعه الحیل، کوهستان هاجر و ... اشاره کرد. جاذبه‌های گردشگری و تفریحی متنوع در شهر فجیره سبب شده است تا از آن با نام «جواهر عربی» یاد شود؛ بنابراین اگر به کشور امارت متحده عربی سفر کردید، توصیه می‌کنیم به جاذبه‌های توریستی و مکان های دیدنی فجیره سری بزنید. 

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید