ورود به حساب کاربری
محله دبی مارینا؛ تفریحی‌ترین محله دبی

محله دبی مارینا (Dubai Marina) یک محله لوکس و تفریحی در سواحل دبی است که به دلیل آسمان‌خراش‌های شگفت‌انگیز، مراکز خرید مدرن و به‌روز و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای که به شهر دبی داده بسیار معروف و توریست‌پذیر شده و به یکی از مهم‌ترین محله‌های دبی تبدیل شده است.

 ساختمان‌های شیک و مدرن مارینا دبی دور یک کانال مصنوعی به طول 3 کیلومتر بنا شده‌اند. با اینکه پروژه محله دبی مارینا همچنان به اتمام نرسیده؛ اما از الان می‌توان از امکانات و تفریحگاه‌های آبی آن نهایت استفاده را برد. در صورت پایان‌یافتن پروژه، چیزی حدود 120.000 نفر در آپارتمان‌ها و برج‌های آن ساکن می‌شوند.

 تاریخچه دبی مارینا

شرکت اعمار پراپرتیز که یک شرکت اماراتی است، وظیفه ساخت و توسعه دبی مارینا را بر عهده دارد. این شرکت بزرگ‌ترین سازنده در امارات است و بسیاری از آسمان‌خراش‌های دبی ساخته این شرکت است. ایده ساخت دبی مارینا برگرفته از False Creek مکانی در ونکور کاناداست است. در صورت تکمیل‌شدن به بزرگ‌ترین تفرجگاه ساحلی دنیا تبدیل خواهد شد. تاکنون بزرگ‌ترین تفرجگاه ساحلی، مارینا دل ری در کالیفرنیا ایالات متحده آمریکا است.

 مارینا دبی در دو فاز پیش‌بینی‌شده است. فاز یک که بیش از 100.000 مترمربع مساحت دارد شامل 6 ساختمان خصوصی و برج‌های دبی مارینا است. در فاز دو اما اکثر آسمان‌خراش‌ها بیش از ۲۵۰ متر ارتفاع دارند. به همین دلیل نام آن را بلندترین بلوک جهان نام‌گذاری کرده‌اند. برج پنتمونیوم که بیش از 500 متر ارتفاع دارد در این فاز از محله دبی مارینا قرار دارد.

 دیدنی‌های محله دبی مارینا

محله دبی مارینا محله‌ای لوکس و مجلل است که به‌خاطر معماری و نوع خدماتی که در آن ارائه می‌شود، کاملاً مطابق سلیقه غربی‌ها بوده و در اصل باهدف جذب گردشگر و سرمایه‌گذار از کشورهای غربی ایجاد شده است. ساختمان‌های دبی مارینا معماری مشابه آسمان‌خراش‌های نیویورک دارند.

 انواع مراکز خرید و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، وجود کشتی تفریحی کروز، طولانی‌ترین زیپ‌لاین دنیا، وجود چرخ‌وفلک عین دبی، پارک‌های آبی دبی مارینا، دبی مارینا واک از جمله جاذبه‌های گردشگری این محله محسوب می‌شوند.

 طولانی‌ترین زیپ لاین جهان را در محله دبی مارینا پیدا کنید

زیپ‌لاین‌های بسیار شگفت‌انگیزی در سراسر دنیا قرار دارند؛ اما طولانی‌ترین آنها در مارینا دبی ساخته شده است. این زیپ‌لاین با شروع از یکی از مرتفع‌ترین ساختمان‌های محله مارینا و پایان‌یافتن در ساحل این محله، امکان پرواز با سرعت 80 کیلومتر در ساعت را به شما می‌دهد.

هنگام پرواز با x-line دبی مارینا تجربه دیدن خلیج‌فارس، برج خلیفه، عین دبی و دیگر نمادهای دبی را خواهید داشت. این زیپ‌لاین همچنین ازنظر تکنولوژی با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات روز دنیا ساخته شده و ایمنی بسیار بالایی دارد.

 بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک دنیا در مارینا دبی

چشم دبی یا همان عین دبی (Ain Dubai) یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری مهم شهر دبی است که در محله مارینا دبی قرار دارد. این چرخ‌وفلک بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک دنیا محسوب می‌شود که 270 متر ارتفاع داشته و توانایی حمل 1750 مسافر را دارد.

 عین دبی در اصل در جزیره مصنوعی بلو واترز در کانال آبی مارینا واقع شده است و چشم‌اندازی بی‌نظیر به سواحل خلیج‌فارس و محله مارینا دبی دارد. هر دور گردش این چرخ‌وفلک عظیم چیزی حدود 37 دقیقه طول می‌کشد.

در این چرخ‌وفلک امکانات بسیار زیادی ازجمله خدمات خوراک و نوشیدنی، پخش موسیقی، امکان برگزاری جشن‌ها و مناسبت‌های خاص و... وجود دارد و همین باعث شده توریست‌ها از سراسر دنیا برای بازدید از آن راهی محله مارینا دبی شوند.

 تجربه سفر دریایی با کشتی کروز در محله دبی مارینا

از دیگر امکاناتی که در محله مارینا دبی قرار دارد و آن را متمایز کرده است، وجود کشتی کروز دبی است که از کانال مارینا آغاز می‌شود. این کشتی‌ها که با گردش دو الی سه‌ساعته در کانال مارینا مناطق دیدنی دبی را به مسافران نمایش می‌دهند، جزو جذاب‌ترین امکانات تفریحی محله مارینا هستند.

در کشتی‌های کروز محله مارینا دبی شما می‌توانید جدیدترین امکانات ازجمله استخرهای سرباز، سالن ورزشی، تئاتر و سینماهای مدرن، انواع رستوران و کافه، موسیقی زنده و خدمات ماساژ و پوست درمانی را در اختیار داشته باشید.

 در مارینا دبی سقوط آزاد داشته باشید

دبی یکی از اولین مناطق خاورمیانه است که توانسته یک Ski dive با استانداردهای روز دنیا فراهم کند. بسیاری از مسافران اروپایی و آمریکایی با رفتن به محله مارینا دبی این تجربه شگفت‌انگیز را که همان سقوط آزاد همراه با مربی و چتربازی چند مرحله است تجربه می‌کنند.

آسمان محله مارینا دبی چنان مناظر شگفت‌انگیزی را پیش چشم قرار می‌دهد که تقریباً می‌توان گفت نظیری در هیچ جای دنیا ندارد. در این سقوط آزاد شما تا ارتفاع 475 متر بالا می‌روید و با چتر و همراهی یک مربی تجربه سقوط آزاد خواهید داشت.

 باشگاه گلف دبی (Emirates Golf Club)

 این باشگاه که در فهرست برترین باشگاه‌های گلف جهان قرار دارد از دیگر تفریحات منطقه مارینا محسوب می‌شود. به دلیل فضای فوق‌العاده باشگاه گلف دبی، به آن معجزه صحرا هم گفته می‌شود. این مجموعه با وسعتی بیش از 6000 مترمربع دارای 72 زمین گلف و 7 دریاچه است که محیطی فوق‌العاده را برای علاقه‌مندان به این رشته ورزشی فراهم می‌کند.

 از جمله مسابقات مهمی که تاکنون در باشگاه گلف دبی برگزار شده است می‌توان به مسابقات OMEGA DUBAI DESERT CLASSIC و OMEGA DUBAI LADIES MASTERS اشاره کرد که جز مهم‌ترین مسابقات این رشته ورزشی هستند. همچنین از رستوران ها و کافه‌های مشهور این مجموعه می‌توان به رستوران معروف فرانسوی Le Classique، رستوران M و Spike Bar اشاره کرد.

 پارک‌های آبی دبی مارینا

پارک آبی خلیج دلفین، آکواونچرو پارک آبی وایلد وادی از جمله پارک‌های آبی منطقه مارینا هستند که هر کدام جز محبوب‌ترین و معروف‌ترین پارک‌های آبی دنیا به‌حساب می‌آیند. به‌عنوان‌مثال پارک آبی خلیج دلفین دبی بزرگ‌ترین مرکز نگهداری و نمایش دلفین‌هادر دنیا است که یکی از پر طرف‌دارترین جاذبه‌های توریستی دبی به شمار می‌رود.

 دیگر پارک‌های آبی این منطقه هم در جهان از به‌روزترین و بهترین پارک‌های آبی به‌حساب می‌آیند به‌نحوی‌که وقتی وارد آن‌ها می‌شوید حس رفتن به پارک آبی را ندارید؛ بلکه فکر می‌کنید وارد یک شهر آبی کوچک با امکاناتی فوق‌العاده شده‌اید. سرسره‌های مرتفع، گشت‌وگذار زیر دریا، آکواریوم، موج‌سواری و غواصی از جمله تفریحات قابل‌دسترس در این پارک‌های آبی است.

 دبی مارینا واک (Dubai Marina Walk)

 بعد از گفتن تعدادی از تفریحات در دسترس محله مارینا دبی که جز لاکچری‌ترین تفریحات دبی محسوب می‌شوند نوبت به ارزان‌ترین تفریح در این منطقه یعنی پیاده‌روی می‌رسد.8 کیلومتر پیست پیاده روی به همراه بیش از 300 فروشگاه و 70 رستوران همراه با ویو زیبا از شهر، فضای فوق‌العاده‌ای برای پیاده روبی به شما خواهد داد. Coco’s، Zaatar w Zeit و Ruby Tuesdays از جمله بهترین رستوران های این مسیر پیاده‌روی هستند تا درصورتی‌که افراد پس از پیاده‌روی طولانی خسته شدند با غذاهای فوق‌العاده خودشان از آن‌ها پذیرایی کنند.

 راه‌های دسترسی به محله دبی مارینا

اگر قصد دارید از وسیله شخصی خود استفاده کنید کافی است که از بزرگراه شیخ زاهد استفاده کرده و از خروجی مارینا بیچ وارد جاده‌ای که به این محله ختم می‌گردد شوید. استفاده از خطوط قرمز مترو دیگر راه رسیدن به این محله توریستی است.

 برای رسیدن به این محله ایستگاه مارینا دبی جایی است که باید پیاده شوید. چیزی حدود 7 الی 9 دقیقه پیاده‌روی شما را به ورودی این محله می‌رساند که البته از تراموا هم می‌توانید برای طی‌کردن این مسیر استفاده کنید.

حرف آخر

در این صفحه سعی کردیم هرآنچه درباره محله لوکس و مدرن مارینا دبی لازم است بدانید را در اختیار شما قرار دهیم. از جمله دلایلی که سالانه تعداد زیادی توریست به این محله سفر می‌کنند؛ یعنی عین دبی که بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک دنیاست، پارک‌های آبی بی‌نظیر این منطقه، xline دبی، دبی مارینا واک، باشگاه گلف دبی و بسیاری دیگر از جاذبه‌های توریستی این منطقه را بررسی کردیم.

 این منطقه توسط شرکت اعمار ساخته شده است و هدف از ساخت چنین منطقه‌ای ایجاد بزرگ‌ترین تفرجگاه ساحلی دنیا و جذب گردشگر و سرمایه‌گذار از کشورهای غربی است. امیدواریم با اطلاعات ارائه شده شما را در سفر به دبی و این منطقه زیبا راهنمایی کرده باشیم.

 

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید