ورود به حساب کاربری
شگفتی های هند

 

هند هفتمین کشور بزرگ و دومین کشور پرجمعیت دنیا به شمار می آید و یکی از قدیمیترین تمدن های بشری را در خود جای داده است.

وقتی اسم هندوستان می آید ناخودآگاه ورزش یوگا، مدیتیشن، لباس های رنگی، بالیوود، جواهرات، ادویه در ذهن تداعی میشود ولی جدای از اینها، هندوستان چجور جاییست؟

جشن رنگ ها:

جشن هولی یا جشن رنگ ها که یکی از اعیاد هندی ها به حساب می آید، هر سال در اواخر زمستان جشن گرفته میشود و در تقویم هندی این روز تعطیل است و مردم با پاشیدن رنگ و آب به یکدیگر به استقبال بهار میروند.

عدد صفر:

آیا میدانستید که دانشمندی از هند عدد صفر را به جهان معرفی کرد؟نام این دانشمند آریا بهاتا بود که یکی از دانشمندان دوره ی کلاسیک به حساب می آید و از کارهای وی میتوان به پیش بینی چند ماه گرفتگی و معرفی عدد صفر اشاره کرد.

شطرنج:

این بازی در هند متولد شده است که همین امر به هوش فوق العاده ی آنها اشاره میکند.

مار و پله:

این بازی توسط یک شاعر هندی ابداع شد، این بازی بدین شکل بوده است که نردبان ها راه رستگاری و مارها راه زشتی و پلیدی هستند که اگر مار را انتخاب کنید به قعر و نردبان ها را انتخاب کنید به بهشت میرسید.

پرچم هند:

از سه رنگ زعفرانی، سفید، سبز درست شده است که در وسط پرچم یک چرخ دارما وجود دارد.

رنگ زعفرانی نماد مقاومت و رنگ سفید نماد صلح و رنگ سبز نماد حاصلخیزی و باروری است.

چرخ دارما که به آیین بودایی برمیگردد و دارای بیست و چهار پره است که به چرخش این دنیا اشاره میکند، به مرور زمان بر روی پره های این نماد شروع به نوشتن آموزه های بودا کردند که گردش آن همانند خواندن نوشته های بوداست.

حیات وحش و پارک های ملی:

هندوستان زیستگاه جانوران متنوع و منحصر بفردی است که فقط در هندوستان یافت میشود از جمله میتوان به ببر سفید اشاره کرد.

هندوستان دارای پارک های ملی بسیار زیادی است که از نظر پوشش گیاهی بسیار قابل توجه هستتند.

مردمان قانع و مهربان:

هندو ها مردمانی مهربان و قانعی هستند، اینرا زمانی میفهمید که در بازارچه ها یا مکان های شلوغ با آنها هم صحبت شوید، همیشه لبخند بر لب دارند و یک خصوصیتی که هندوها را از ملیت های دیگر متمایز میکند تکان دادن بیش از حد سر است.

فقر:

یکی از معضلاتی که هندوها با آن رو به رو هستند فقر است، به نظر میرسد که این مشکل لاینحل علاجی ندارد و روز به روز به تعداد فقرا اضافه میشود.

یادتان باشد در سفر به هند به فقرا کمک نکنید چرا با این کار سر و کله ی آنها بیشتر میشود و مطمئناً شما هم تمام دارایی خود را نمیخواهید به فقرا بدهید، پس سعی کنید از سفر لذت ببرید و یادتان باشد که شما مسئول فقر آنها نیستید، قطعا سفر به هند شما را متواضع تر خواهد کرد.

غارهای الفانتا:

مجموعه ایی از غارهای حجاری شده است که در جزیره ای به نام الفانتا در بندرگاه بمبئی قرار دارد، این غارها با حکاکی ها و مجسمه های زیبایش در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

قطار های بسیار شلوغ:

شاید جالب باشد که بدانید قطار ملی این کشور بیش از یک میلیون کارمند دارد و به نوبه ی خود یکی از شرکت هایی است که بیشترین کارمند را در دنیا دارد.

برای سیر و سفر در هندوستان توصیه میشود از قطار کمتر استفاده کنید در غیر اینصورت با بوی نامطبوع و سیلی از جمعیت مواجه میشوید.

همزیستی ادیان مختلف:

هند کشور آیین ها و سنت ها و مذهب های مختلف است، بیش از سیصد هزار مسجد در این کشور وجود دارد در کنارش معابد بودیسم، جینیسم و آتشگاه زرتشتیان و کلیسا وجود دارد و این همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان، هند را بهشتی برای باورهای مختلف تبدیل کرده است گرچه هند قبلا شاهد اختلافات دینی و حتی نژادی در خود بوده است ولی رفته رفته مردم فرهنگ احترام و سازگاری را انتخاب کردند.

واراناسی:

یکی از قدیمیترین و مقدس ترین شهر های هند به شمار می آید، این شهر در نزدیکی رود گنگ واقع شده است و جشن ها و مراسم های مذهبی بسیاری در کنار این رود انجام میشود، اگر به هند سفر کردید دیدن این شهر و رود گنگ را از دست ندهید.

هر ساله بیش از چهل هزار جسد در این شهر سوزانده میشود و نزد هندوها و بودایی ها شهر مقدسی به شمار می آید گرچه تعداد زیادی مسلمان هم دارد.

غذاهای هندی:

هند دارای لذیذترین و پر ادویه ترین غذاهای دنیاست و رستوران های مختلفی دارد که میتوانید هم از غذاهای هندی لذت ببرید و هم از غذاهای بین المللی و حتی اگر علاقه به آشپزی هندی دارید، در بازارچه های این کشور میتوانید مواد اولیه غذاهای لذیذ این کشور را تهیه کنید و خودتان آنها را درست کنید. 

 

 

 

 

 

 

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید