ورود به حساب کاربری
برج خلیفه؛ شهری عمودی در قلب دبی

برج خلیفه یکی از برج‌های مشهور و بلندترین ساختمان جهان است که در شهر دبی واقع شده است. این برج 828 متر ارتفاع و 163 طبقه دارد. برج خلیفه پس از حدود 6 سال در سال 2010 افتتاح شد. طراحی زیبا و نمایشی برج خلیفه به‌عنوان نمادی از توانمندی در معماری معاصر به شمار می‌آید.

این ساختمان شامل فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و واحدهای مسکونی است و جاذبه‌ای برای گردشگران و مسافران در دبی محسوب می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد این برج تا آخر این صفحه با ما همراه باشید تا شما را با بخش‌های مختلف آن آشنا کنیم.

 معماری برج خلیفه چگونه است؟

برج خلیفه به‌عنوان یکی از برج‌های نمادین جهان شناخته می‌شود و از نظر معماری و طراحی دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است. این برج توسط تیم معماری معروف سازنده "سوما" به رهبری مهندس معماری "آدریان اسمیت" طراحی و اجرا شده است. این برج از سه هسته Y شکل تشکیل شده است که به هم متصل هستند. در ادامه به برخی از ویژگی‌های مهم معماری و طراحی برج خلیفه اشاره می‌شود: 

  • برج خلیفه با ارتفاع 828 متر (2,717 فوت) بلندترین ساختمان مسکونی و تجاری جهان است. این ارتفاع بی‌نظیر به‌عنوان یکی از ویژگی‌های مهم معماری آن شناخته می‌شود.
  • طراحان برج خلیفه برای بهره‌گیری بهینه از نور خورشید و کاهش مصرف انرژی، از سازه‌های خورشیدی و جلوه‌های نوری مبتکرانه‌ای استفاده کردند.
  • داخل برج خلیفه نیز دارای طراحی شیک و لوکسی است که از مصالح معدنی و چوب‌های گران‌قیمت استفاده شده است. این طراحی داخلی به‌تناسب با شهر دبی و فرهنگ اماراتی است.
  • این برج دارای سیستم‌های مدیریت هوشمند است که مصرف انرژی، نورپردازی، و دمای داخلی را بهینه می‌کند.
  • این برج دبی دارای نمای بیرونی آبی و طلایی است که به شکل الگوهای جذاب و منحصربه‌فردی طراحی شده و در شب‌های خاص به نمایش‌گذاری نوری برج تبدیل می‌شود.

 

درون برج خلیفه دبی چگونه است؟

برج خلیفه دارای هزاران واحد مسکونی، 50 طبقه اداری، 4 استخر بسیار بزرگ و یک کتابخانه عظیم است. تراس‌های تماشایی این برج در ارتفاعات مختلف به بازدیدکنندگان امکان دیدن مناظر دل‌فریب از شهر دبی و خلیج‌فارس را می‌دهد.در طبقات مختلف این برج انواع رستوران‌ها (مانند رستوران معروف اتمسفر) و کافه‌های مختلف با تنوع غذایی نامحدود برای بازدیدکنندگان وجود دارد. 

هتل پنج ستاره آرمانی در طبقات اولیه این برج قرار دارد که دارای 160 اتاق مجهز برای گردشگران است. وجود اسکای لابی‌ها در طبقات 76 و 43 و 123 و سوئیت‌های مشارکتی در طبقات مختلف از دیگر ویژگی‌های این برج محسوب می‌شوند.

برج خلیفه دارای مراکز خرید شیک و با کیفیتی است که امکان خرید لوازم لوکس و جذاب را فراهم می‌سازد. همچنین دارای موزه‌ای است که تاریخچه ساختمان‌ها و شهر دبی را نشان می‌دهد. آسانسورهای بسیار سریع و مدرن این برج به بازدیدکنندگان اجازه دسترسی سریع به طبقات بالاتر را می‌دهد.

نمای این ساختمان از 24.348 قطعه شیشه ساخته شده است که تمیزکردن آنها حدود 3 ماه زمان می‌برد. این ساختمان دارای امنیت بسیار بالا با نظارت 24 ساعته و دوربین‌های مداربسته است. در ضمن برای ساکنان و بازدیدکنندگان برج خلیفه پارکینگ‌های اختصاصی و دسترسی آسان فراهم شده است. 

پنت‌هاوس برج خلیفه کجاست؟

پنت‌هاوس برج خلیفه یکی از مرتع‌ترین و لوکس‌ترین واحدهای مسکونی در برج خلیفه است. این پنت‌هاوس در طبقه‌های 107 و 108 برج خلیفه قرار گرفته و از تمامی زیرساخت‌ها و امکانات برج خلیفه بهره می‌برد. به این صورت که در طبقه 107 منظره آب‌های مسحورکننده را خواهید داشت و در طبقه 108 مناظر پانورمای 360 درجه دبی در مقابل شماست.

واحدهای پنت‌هاوس برج خلیفه به‌عنوان یکی از نمادهای شهر دبی و یکی از ملک‌های مسکونی پرطرف‌دار جهان شناخته می‌شوند. مالکان پنت‌هاوس برج خلیفه از یک زندگی لوکس با امکانات بی‌نظیر و دسترسی به خدمات شهری متنوع در این مکان لذت می‌برند. پنت‌هاوس برج خلیفه به‌عنوان یکی از علائم ویژه و شناخته‌شده در دنیای مسکونی و معماری به شمار می‌آید و جذابیت بی‌پایانی برای سرمایه‌گذاران و خریداران دارد. 

برج خلیفه چه رکوردهایی دارد؟

 برج خلیفه به‌عنوان یک اِلمان برجسته از توانایی انسان در معماری و مهندسی به شمار می‌آید. این برج در زمینه‌های مختلف رکوردهای معتبری دارد، در اینجا به چند نمونه از آنها اشاره می‌کنیم. این رکوردها و ویژگی‌ها تنها چند نمونه از افتخارات برج خلیفه هستند که آن را به یکی از جاذبه‌های برجسته جهان تبدیل کرده‌اند.

  • بلندترین ساختمان جهان
  • بلندترین برج مسکونی جهان
  • بزرگ‌ترین آبنمای جهان
  • بزرگترین و سریع‌ترین تاسیسات آسانسوری جهان (سرعتی بیش از 64 کیلومتر در ساعت)
  • طولانی ترین سالن‌های جلسات
  • دارای بیشترین تعداد طبقات در جهان
  • مرتفع ترین استخر شنا، مسجد و باشگاه شبانه در جهان
  • بلندترین رستوران جهان در ارتفاع 442 متری

 

در مورد طبقات برج خلیفه بیشتر بدانید

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم در طبقات مختلف برج خلیفه انواع واحدهای تجاری، مسکونی، تفریحی و اداری با متراژها و نماهای فوق‌العاده زیبا و شیک وجود دارد. در ادامه به برخی از طبقات معروف و جذاب آن می‌پردازیم.

هتل آرمانی (Armani Hotel Dubai)

این هتل 5 ستاره که 304 اتاق دارد و طراحی جورجیو آرمانی است، 15 طبقه از این برج را به خود اختصاص می‌دهد. سوئیت‌های آرمانی با سالن و اتاق‌هایی مدرن و شیک در طبقات 38 و 39 است. مناظر دریا، صحرا و شهر چشم‌اندازی بی‌نظیر در این طبقات به گردشگران ارائه می‌دهند.

از طبقه 9 تا 16 شامل بخش آرمانی رزیدنس می‌شود. ظرافت و شیک‌بودن در اینجا به‌شدت به چشم می‌خورد و مبلمانی باکیفیت کنار وسایل جانبی خاص و لوکس، اقامتی مجلل و تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای مهمانان به همراه دارد.

سوئیت‌های اداری برج (Corporate Suites)

این سوییت‌ها در 42 طبقه از این برج یعنی از طبقه 112 تا 154 را به خود اختصاص می‌دهند. جالب است بدانید طبقه 123 برای جلسات اداری بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان آماده شده است و دارای لابی منحصربه‌فرد با طراحی هنرهای مدرن است. همچنین یک آسانسور اختصاصی از طبقه پارکینگ به طبقه اداری 123 تعبیه شده است.

عرشه برج خلیفه (At The Top Burj Khalifa)

طبقه 124 برج دارای قسمتی است که به عرشه برج معروف است. در این قسمت دوربین‌هایی تعبیه شده که گردشگران می‌توانند شهر دبی را به‌دقت تماشا کنند. عکاسی در این قسمت با ویوی شهر دبی خاطره‌ای بی‌نظیر برای شما خواهد بود. درضمن بلیت ورودی این قسمت بسته به نوع پکیج انتخابی شما از 125 تا 500 درهم است.

سکوهای تماشا (At the Top Burj Khalifa SKY)

سکو تماشا در طبقه 125 این برج یعنی در ارتفاع‌ 452 متری است که وقتی وارد اتاق‌های این قسمت می‌شوید شهر زیبای دبی را با زاویه 360 درجه زیر پای خود احساس می‌کنید. در طبقه 148 و ارتفاع 555 متری هم فضای سرپوشیده و هم فضای باز وجود دارد که به مرتفع‌ترین سکوی تماشای دنیا معروف هستند. برای رفتن به این طبقات که به سکوهای تماشا معروف‌اند، آسانسور اختصاصی وجود دارد.

رستوران اتمسفر (At Mosphere)

در طبقه 122 این برج رستورانی بین‌المللی و فوق‌العاده لوکس با سه بخش مختلف قرار دارد که هر بخش طراحی متفاوت و خاص  خود را دارد. همچنین دارای لژهای خانوادگی و اتاق‌های اختصاصی برای رزرو شام vip است. این رستوران با سرآشپز معروف Jerome Lagarde اداره می‌شود که دارای چندین جایزه بزرگ آشپزی است. هنگام صرف شام در این رستوران می‌توانید خلیج‌فارس را تماشا کنید و لذت ببرید. 

پارک برج خلیفه دبی چگونه است؟

این پارک در نزدیکی برج خلیفه و در کنار اپرای دبی واقع است. جالب است بدانید تمامی نیمکت‌ها، نرده‌ها، تابلوها و دیگر تجهیزات تصاویری از برج خلیفه و یک گل بیابانی به نام هایمنوکالیس را به نمایش می‌گذارند. در این پارک یک تندیس سه انگشتی وجود دارد که نماد پیروزی و عشق است و از طرف حاکم دبی برای الهام دادن به جوانان امارات تعبیه شده است.

در این پارک بزرگ پیاده‌روهایی زیبا با نخل، آب‌نماهای بزرگ و زیبا، انواع درختان و گیاهان زیبا به چشم می‌خورد. در این پارک دیدن منظره‌های فواره دبی و آسمان خراش معروف دبی یعنی برج خلیفه بسیار لذت‌بخش است.

 

آدرس برج خلیفه و راه‌های دسترسی به آن را بدانید

برج خلیفه که به‌عنوان بلندترین آسمان‌خراش جهان شناخته می‌شود در بلوار شیخ محمد بن راشد 1، در کنار دبی مال واقع شده است. سریع‌ترین و اقتصادی‌ترین راه دسترسی به این برج از طریق مترو دبی است. با پیاده‌شدن در ایستگاه برج خلیفه می‌توان از اتوبوس F13 استفاده کرده و یا با 15 دقیقه پیاده‌روی خود را به دبی مال برسانید و در آنجا از طبقه Lower Ground به ورودی برج خلیفه بروید.

لازم است بدانید برای رفتن به سکوهای تماشای این برج فقط از طریق دبی مال می‌توانید وارد شوید. بهتر است بدانید ساعت کاری این برج به این صورت است که در طول سال هر روز هفته پذیرای بازدیدکنندگان از سراسر جهان است. هنگام غروب خورشید شلوغ‌ترین زمان بازدید در سکوهای تماشایی این برج است.

 

حرف آخر

همان‌طور که گفته شد برج خلیفه به‌عنوان یکی از اِلمان‌های معروف جهانی شناخته می‌شود و در فیلم‌ها و تبلیغات گردشگری معمولاً به‌عنوان نمادی از ثروت و تراشه فرهنگی دبی به نمایش گذاشته می‌شود. این برج با ترکیبی از معماری برجسته، خدمات لوکس، و مناظر فوق‌العاده، به‌عنوان یکی از جاذبه‌های برجسته گردشگری دبی شناخته می‌شود و مکانی مناسب برای زندگی و تجارت در این شهر است.

در این صفحه سعی کردیم همه ویژگی‌ها و امکانات برج خلیفه مانند طبقات اداری و مسکونی، رستوران، هتل، پارک، آدرس و دسترسی و... را بررسی کنیم و در اختیار شما قرار دهیم. اگر قصد سفر به دبی را دارید پیشنهاد می‌کنیم حتماً از بلندترین برج جهان دیدن کنید تا به عظمت آن پی ببرید و سفری به‌یادماندنی داشته باشید.

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید