ورود به حساب کاربری
بیابان گردی در دبی و آشنایی با این تفریح هیجان انگیز

بیابان گردی در دبی یکی از تفریحات اصلی برای توریست‌ها و گردشگران شهر دبی محسوب می‌شود. بسیاری از گردشگران هنگام سفر به امارات و بازدید از شهر دبی، توقع چندانی از طبیعت آن ندارند. اما جالب است بدانید که دبی یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی جهان می‌باشد که بیابان‌های وسیع و زیبایی را در خود جای داده است.

اگر اهل قدم زدن در شن‌های داغ هستید و یا از آسمان صاف بیابان در شب‌ها لذت می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما ویزای دبی را تهیه کرده و از جنبه‌های تفریحی بیابان‌های آن لذت ببرید. در کویر دبی تفریحات مختلفی وجود دارد که می‌تواند تا چند روز مسافران را مجذوب خود کند.

بیابان گردی در دبی تجربه‌ای ناب 

بیابان گردی در دبی از آن دست تفریحاتی است که می‌تواند تجربه‌های فوق العاده‌ای برای طبیعت دوستان رقم بزند. این تجربه ناب در کنار دیگر سرگرمی‌هایی که برای یک تور بیابان گردی در نظر گرفته شده است، می‌تواند لحظات نابی را برای مسافران بسازد.

در بیابان‌های طلایی دبی می‌توانید غذاهای لذیذ محلی میل کنید و از طرح حنا بر روی دستان خود لذت ببرید. بیابان‌های دبی که از مقاصد توریست‌ها هستند، در شب پذیرای مسافرانی می‌باشند که در کمپ‌ها و چادرها سکونت پیدا می‌کنند.

قلیان، شتر سواری و موتور‌های سه چرخه از دیگر سرگرمی‌هایی هستند که می‌توانند باعث هیجان گردشگران شوند.

کدام بیان‌های دبی مناسب تفریح هستند؟

همانطور که مطلع هستید، دبی یکی از خشک‌ترین شهرهای دنیا است. این شهر توریستی در نگاه اول بسیار پرزرق و برق و مدرن به نظر می‌آید و بسیاری از افراد خارجی فکر می‌کنند که این شهر طبیعت غنی نخواهد داشت.

اما باید توجه داشت که امروزه بیابان گردی و اسکان در کویر، یکی از تفریحاتی است که بسیاری از افراد برای آخر هفته‌های خود در نظر می‌گیرند و از آنجا که دبی نیز یکی از شهرهای خشک و آفتابی جهان است، بیابان گردی می‌تواند از تفریحات اصلی آن باشد.

در این قسمت قصد داریم برخی از جذاب‌ترین بیابان‌ها و کویرهای دبی را معرفی کنیم که هر کدام برای مقاصد مختلف، انتخاب می‌شوند. از جمله:

  • صحرای سویحان
  • بیابان القدره
  • زیستگاه پرندگان در میان کویر

صحرای سویحان

اگر از آن دست افرادی هستید که علاقه زیادی به آفرود و رانندگی در بیابان دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به صحرای سویحان بزنید. 

این بیابان بین ابوظبی و دبی قرار دارد. در صحرای سویحان گروه‌هایی وجود دارند که به اجاره ماشین‌های آفرود می‌پردازند. بهتر است پیش از رفتن به این صحرا، حتما برای اجاره ماشین با این گروه‌ها هماهنگ شوید.

بیابان القدره

بیابان القدره از دیگر بیابان‌های مهم دبی که برای بیابان گردی در دبی گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

این بیابان پذیرای توریست‌های زیادی است و به علت نزدیکی که به خود دبی دارد، یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای برگزاری مهمانی‌های دوستانه می‌باشد. القدره در شب‌ها آسمانی صاف دارد و ستاره‌ها را مانند یک فیلم، برای گردشگران به نمایش درمی‌آورد.

البته توجه داشته باشید که در بیابان القدره دسترسی به آنتن تلفن وجود داشته و آنقدری نگرانی بابت برداشتن وسایل ضروری نخواهید داشت. وجود دریاچه در این بیابان باعث شده است که جذابیت‌های محیطی این منطقه افزایش پیدا کند.

 

زیستگاه‌ پرندگان در میان کویر

یکی از جالب‌ترین اقداماتی که سران امارات انجام داده‌اند، تاسیس نوعی زیستگاه متعادل در دل کویر است. امارات موفق شد با انجام کارهای مختلف در ناحیه‌ای که تنها مختص گیاهان خشک بود، محلی برای زیست انواع پرندگان مهیا کند.

این زیستگاه از دیگر مقاصد افراد برای بیابان گردی در دبی محسوب می‌شود. این منطقه که به نوعی احیا شده به دست انسان‌ها است، به تقلید از پارک ملی آفریقا ساخته شده است.

فضای سرسبز این منطقه حفاظت شده می‌تواند جاذبه‌ای میان کویر خشک دبی باشد.

 

بررسی جاذبه‌های کویر دبی

بیابان گردی در دبی با رعایت تمام مواردی که برای محافظت از محیط زیست واجب هستند، می‌تواند سفری خاطره‌انگیز برای مسافران بسازد. در سفر به دبی پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به بیابان‌های طلایی این شهر نیز بزنید.

جاذبه‌های طبیعی که در دل این طلای ناب قرار داده شده است، می‌تواند چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره کند.

 

حیوانات و حیات وحش

یکی از جاذبه‌های طبیعی بیابان‌های دبی، حیات وحش آن می‌باشد. در بیابان‌های دبی شاهد حیوانات گوناگونی خواهید بود که هیجان این سفر را برای شما چند برابر خواهند کرد. مارمولک‌های مختلف، غزال‌ها و برخی از پرندگان شکاری حیواناتی هستند که در بیابان‌های دبی دیده می‌شوند.

 

روستا در دل کویر

در قسمت‌هایی از کویر دبی شاهد روستاهایی هستید که مثل الماس می‌درخشند. این روستاها و بافت قدیمی خانه‌های آن‌ها، می‌تواند منظره‌ای جذاب برای گردشگرانی که اهل سایر کشورها و قاره‌ها هستند،  بوجود بیاورد.

اگر قصد دارید که تورهای ۱ الی ۱ روز و نیم برای بیابان گردی در دبی رزرو کنید، حتما سری به روستاهایی که در دل کویر هستند، بزنید. زمانی که به این روستاها می‌روید، می‌توانید فرهنگ و تاریخ دبی را به خوبی حس کنید.

نوع آداب و رسوم مردمان روستا نشین و همچنین نوای موسیقی اصیلی که در آنجا نواخته می‌شود، می‌تواند تجربه جالبی از قرار گرفتن در یک محیط سنتی را برای شما به ارمغان بیاورد.

با حضور در این روستاها، سبک زندگی روستاییان را به خوبی خواهید شناخت. پرورش حیوانات اهلی و نوع پوشش مردمان روستا نشین، یکی از زیباترین جاذبه‌های موجود در روستاهای کویر دبی است.

یکی از معروف‌ترین روستاهایی که در دل کویر دبی مانند نگین می‌درخشد، روستا حتا است. این روستا که فاصله چندانی هم با شهر دبی ندارد، توانسته طبیعت بکر و زیبای دبی را به نمایش درآورد.

روستای حتا ۱ ساعت تا خود دبی فاصله دارد و در طول رسیدن به آن، شاهد کوه و تپه‌هایی هستیم که دل‌انگیزی محیط را چند برابر کرده‌اند.

 

آسمان شب

به جرأت می‌توان گفت که یکی از اصلی‌‌ترین جاذبه‌های کویر، آسمان آن در شب است.  دلیلی که بسیاری از افراد کویر گردی را انتخاب کرده و خطرات و زحمات زیادی را برای آن تحمل می‌کنند، این است که بتوانند آسمان شب را به دور از هر گونه آلودگی صوتی و غبار هوا مشاهده کنند.

بخشی از لذت‌های بیابان گردی در دبی ، به تماشای آسمان بیابان‌ها در شب برمی‌گردد.

 

آشنایی با تفریحات بیابان‌های دبی

امارات متحده عربی، تفریحات و سرگرمی‌هایی در کویرهای دبی قرار داده است تا مسافران بتوانند لذت بیشتری از حضور در بیابان‌های دبی ببرند. از جمله این تفریحات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شترسواری
  • سافاری
  • سواری بر روی موتورهای چهار چرخ
  • اجاره ماشین‌های چهار چرخ
  • اسکی بر روی شن‌ها
  • جشن‌های شبانه 
  • پرواز با بالن‌ها
  • شنا در گرمای سوزان کویر
  • تجربه تتو حنا
  • تجربه غذاهای محلی

 

شتر سواری

اگر به بیابان‌ها و کویر دبی رفتید، به هیچ وجه شتر سواری را از دست ندهید. اگر همراه با خانواده و یا دوستان‌تان به کویر می‌روید، می‌توانید کاروانی از شترها را اجاره کرده و از فضای کویر لذت ببرید.

 

سافاری

یکی از پرهیجان‌ترین تفریحاتی که در بیابان‌های دبی قابل تجربه است، سافاری بر روی ماسه‌های طلایی است. اگر اهل تفریح‌های پرانرژی هستید، پیشنهاد می‌کنیم، سافاری را امتحان کنید.

در سافاری بر روی شن‌ها، در شاسی بلند‌ها می‌نشینید و با سرعت از تپه‌ها و شن‌های نرم کویر عبور می‌کنید. این بالا و پایین شدن‌ها قرار است آدرنالین خون شما را بالا ببرد. 

برای تجربه چنین ماشین سواری کافی است ویزای دبی خودتان را آماده کنید و با رزرو یک تور حرفه‌ای، از حضور در همچین طبیعتی لذت ببرید.

 

سواری بر روی موتورهای چهار چرخ

تجربه موتور سواری بر روی شن‌ها را از دست ندهید. می‌توانید تنها و یا ۲ نفره سوار موتورهای چهار چرخ بشوید و خودتان کویر طلایی رنگ را ببینید. 

نکته خوب این موتور سواری این است که خطر کمی داشته و همچنین مهارت خاصی برای کنترل آن‌ها نیاز نیست.

 

اجاره ماشین‌های چهار چرخ

اگر اهل کشف زیبایی‌های طبیعت و کویر هستید، موتورهای چهار چرخ را اجاره کرده و از رانندگی با آن‌ها لذت ببرید.

این ماشین‌های چهار چرخ نیز خطر کمی دارند و برای راندن آن، مهارت خاصی نیاز نیست.

 

اسکی بر روی شن‌ها

اسکی بر روی شن، از دیگر تفریحات و سرگرمی‌هایی است که برای بیابان گردی در دبی در نظر گرفته شده است. بر خلاف اسکی بر روی چمن و یا برف که نیازمند مهارت زیادی هستند، اسکی بر روی شن‌های نرم نیاز به مهارت خاصی ندارد.

اسکی بر روی شن‌های نرم تجربه جدیدی است که شاید نتوانید در هر کشوری آن را تجربه کنید.

 

جشن‌های شبانه 

در کویرها و بیابان‌های دبی چادرهایی برپا می‌شوند که علاقه‌مندان می‌توانند شب‌ها را در آنجا بخوابند. همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، شب‌های کویر بسیار زیبا و پرآرامش است. بهتر است حتی اگر در روز به کویر سفر می‌کنید، شب را هم در آنجا بمانید و از رقص‌ها و جشن‌های شبانه، در کنار زیبایی ستارگان بهره‌مند شوید.

 

پرواز با بالن‌ها

تصور تماشای طلوع آفتاب در آسمان کویر، می‌تواند هر گردشگری را به وجد بیاورد. بالن سواری در بیابان را فراموش نکنید. با رزرو تورهایی که برنامه گردشی شما را از صبح زود آغاز می‌کنند، می‌توانید لحظه طلایی شدن بیابان را از فراز آسمان تماشا کنید.

اگر بالن سواری را در ساعات اولیه صبح امتحان کنید، فرصت دیدن بسیاری از پرنده‌های جذاب را نیز خواهید داشت.

 

شنا در گرمای سوزان کویر

پیشنهاد می‌کنیم که فرصت شنا در دل کویر را از دست ندهید. با رزرو تورهایی که به بخش فجیره می‌روند و با طی کردن مسیر به بندر خورافکن می‌رسند، می‌توانید از شنا در ساحل جنوبی لذت ببرید.

همچنین اگر بتوانید به وادی‌های کویر که در نزدیکی انواع کوه‌ها پدید آمده‌اند دسترسی پیدا کنید، حتما استخرهای سنگی زیبایی را می‌بینید.

 

تجربه تتو حنا

یکی از هنرهای جالبی که طرفداران بسیاری دارد، طراحی تتو حنا بر روی دست می‌باشد. بخشی از جذابیت‌های بیابان گردی در دبی ، به تجربه نوع زندگی مردمان صحرا نشین برمی‌گردد.

می‌توانید همانطور که در کنار آتش از موسیقی مردم صحرا لذت می‌برید و به تماشای آسمان شب نشسته‌اید، طرحی از حنا بر روی دستان خود بزنید و استایلی شبیه به مردمان روستانشین دبی پیدا کنید.

 

تجربه غذاهای محلی

می‌توانید با رزرو تورهایی که شب‌ها نیز در بیابان می‌مانند، از غذاهای خوشمزه و محلی دبی میل کنید. این کار می‌تواند تجربه شما از یک روز حضور در بیابان و صحراهای دبی را تکمیل کند.

 

چند نکته کلیدی برای بیابان گردی در دبی

اگر قصد سفر به دبی را دارید و می‌خواهید که در طول سفر خود از بیابان و کویر‌های آن نیز دیدن کنید، بهتر است پیش از سفر و رزرو تورهای مربوط به آن، به چند نکته توجه داشته باشید. از جمله: گرمای هوا، به همراه داشتن وسایل ضروری و انتخاب زمان مناسب برای سفر!

 

گرمای هوا

به طور حتم اطلاع دارید که دبی یکی از شهرهای گرم جهان است. آب و هوای گرم و خشک این شهر در بیابان‌های آن تشدید خواهد شد. لذا اگر تحمل گرمای هوا را ندارید، بهتر است گردش در روز کویر را جزو برنامه‌های خود قرار ندهید.

 

وسایل ضروری

مانند هر نوع طبیعت گردی دیگری که نیاز به همراه داشتن برخی ابزارآلات و وسایل ضروری است، بیابان گردی نیز ابزار و لباس‌های مخصوص خودش را نیاز دارد.

پیش از رفتن به بیابان، حتما از تور خود بپرسید که آیا وسایل ضروری را در اختیارتان قرار می‌دهد یا خیر.

لباس‌های مختلف برای شب و روز، کیسه خواب و چادر مسافرتی به همراه پایه که به خوبی داخل زمین قرار بگیرد، برخی از مواردی‌ می‌باشند که برای بیابان گردی در دبی نیاز هستند.

 

زمان سفر

بهترین زمان برای سفر به دبی و گردش در بیابان‌های آن، ماه‌های اسفند تا اردیبهشت است. در این ماه‌ها گرمای هوا کمتر شده و برخی برنامه‌های تفریحی دیگری نیز در این محیط‌ها صورت می‌پذیرند.

 

جمع‌بندی

بیابان گردی در دبی می‌تواند لحظات خوشی را برای شما ایجاد بکند. می‌توانید در بیابان‌های دبی هیجان زیادی را تجربه کنید و در آخر شب، از سکوت شب کویر آرامش بگیرید.

برای تجربه موتور سواری بر روی شن و یا اسکی بر روی ماسه‌ها، ویزای دبی خود را آماده کنید و با رزرو تورهای چند روزه سفری پرماجرا و خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

با سفر به دبی می‌توانید همزمان از شهر مدرن دبی لذت ببرید و طبیعت بکر و ناب بیابان‌های آن را از نزدیک ببینید. سفر به دبی سفری پر از هیجان و جذابیت است که قرار است تجربه‌های جدید و به یاد ماندنی برای شما خلق کند.

 

 

 

 

 

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید