ورود به حساب کاربری
کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های مورد استفاده در دبی کدام‌اند؟

 امروزه اپلیکیشن‌ها به‌عنوان روشی برای برطرف‌کردن نیازها ضمن صرفه‌جویی در زمان و هزینه مورداستفاده قرار می‌گیرند. استفاده از این اپلیکیشن‌ها در شهر مدرنی مثل دبی بااهمیت‌تر هم خواهد بود به‌خصوص اگر به‌عنوان مسافر به آنجا سفرکرده‌اید و ارتباط با افراد دیگر به دلیل هم زبان نبودن برای شما سخت است.

 به همین دلیل بیشتر مسافران در این شهر برای کارهای مختلف از جمله حمل‌ونقل، سفارش غذا و خرید از مغازه‌ها، پرداخت‌های بانکی و انتقال پول و... از این اپلیکیشن‌های استفاده می‌کنند. در این صفحه قصد داریم مهم‌ترین و ضروری‌ترین اپلیکیشن‌هایی که در سفر دبی نیاز دارید را به شما معرفی کرده و آن‌ها را بررسی کنیم.

 چطور در دبی از اپلیکیشن‌ها استفاده کنیم؟

 برای استفاده از اپلیکیشن‌های دبی، تنها کافی است گوشی هوشمند ما به اینترنت متصل باشد و البته یک شماره با کد دبی داشته باشیم. همه اپلیکیشن‌هایی که در ادامه بررسی می‌کنیم هم نسخه اندروید دارند و هم آی‌اواس و درنتیجه می‌توان آنها را به‌سادگی با رجوع به اپ‌استور یا گوگل‌پلی یافته و روی گوشی نصب کرد.

 اپلیکیشن‌های کاربردی دبی برای حمل‌ونقل کدام است؟

 در اکثر کشورهای دنیا، اپلیکیشن مخصوص حمل‌ونقل اوبر است. اما در دبی نیز مانند ایران که اپلیکیشن‌های حمل‌ونقل مخصوص خود مثل اسنپ و تپسی را معرفی کرده، اپلیکیشن‌های کریم، سهیل و دبی درایو بهترین اپلیکیشن‌های دبی برای حمل‌ونقل هستند.

 اپلیکیشن کریم (Careem)

 اپلیکیشن کریم پرکاربردترین اپلیکیشن دبی در زمینه حمل‌ونقل است. کار با این اپلیکیشن بسیار ساده بوده و هزینه حمل‌ونقل به‌وسیله آن در دبی بسیار ارزان تمام می‌شود. نصب این اپلیکیشن رایگان بوده و می‌توانید قبل از سفر به دبی با استفاده از کافه‌بازار آن را روی گوشی خود نصب کنید. برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر از این اپلیکیشن می‌توانید به سایت آن careem.com مراجعه کنید.

 

 اپلیکیشن سهیل (S'hail)

 اپلیکیشن سهیل نیز مانند کریم امکان درخواست تاکسی اینترنتی به شما داده و می‌توانید ازقبل هزینه مسافرت با آن را مشاهده کنید. نکته مهم درباره این اپلیکیشن این است که تنها برای استفاده از تاکسی‌ها طراحی نشده؛ بلکه با آن می‌توانید هزینه‌های حمل‌ونقل با مترو، اتوبوس و تراموا را هم پرداخت کنید.

 اپلیکیشن دبی درایو (Dubai Drive)

 با اپلیکیشن دبی درایو شما علاوه بر اینکه امکان کرایه ماشین برای مسافرت در یک مسیر مشخص را دارید، می‌توانید یک ماشین را به مدت مشخص کرایه کرده و به‌صورت تاکسی شخصی از آن برای خریدهای خود، رفتن به مناطق مختلف و... استفاده کنید. همچنین امکان رزرو جای پارک ازقبل در این اپلیکیشن وجود دارد.

 بهترین اپلیکیشن دبی برای سفارش و تهیه غذا کدام است؟

 با اپلیکیشن‌های طلبات و دلیورهو می‌توانید هرجای دبی که هستید سفارش غذای آنلاین داده و از خدمات رستوران‌های هر قسمت از دبی بهره‌مند شوید. با اینکه در دبی خیابان‌های شکم گردی وجود دارد؛ اما اگر به هر دلیلی دسترسی به این خیابان‌ها برای شما مقدور نبود، می‌توانید از این دو اپلیکیشن استفاده کرده و غذای مدنظر خود را سفارش دهید.

 طلبات (Talabat)

 اپلیکیشن طلبات به شما امکان سفارش هر نوع غذای محلی و بین‌المللی که در رستوران‌های دبی سرو می‌شود را می‌دهد. شما می‌توانید غذای موردنظر خود را در این اپلیکیشن برای هر ساعت و در هر مکانی رزرو کرده و با هزینه اندک آن را تحویل بگیرید.

 دلیورهو (Deliveroo)

 در اپلیکیشن دلیورهوو سعی شده که علاوه بر امکان سفارش برای هر ساعت و هر زمانی، بهترین رستوران‌ها باکیفیت بالا به سفارش‌دهندگان پیشنهاد شود. تحویل غذا با این اپلیکیشن بسیار کوتاه بوده و هر کجای دبی هم که باشید نهایتاً ظرف 30 الی 60 دقیقه غذاهای شما آماده و تحویلتان داده می‌شود.

 

 بهترین اپلیکیشن دبی برای اطلاعات گردشگری کدام است؟

 با اپلیکیشن‌های گردشگری که در دبی وجود دارد، می‌توانید قبل از رفتن به مناطق گردشگری این شهر، درمورد آنها اطلاعات کسب کنید یا حتی اگر جاهای دیدنی خاصی را نمی‌شناسید در این اپلیکیشن بررسی کرده و به آنجا بروید. سه اپلیکیشن ویزیت دبی، دبی الآن و رحله برای این کار طراحی شده‌اند.

 اپلیکیشن ویزیت دبی (Visit Dubai)

 اگر دوست دارید ازقبل همه‌جاهای گردشگری و دیدنی دبی را شناخته و از ساعات کاری و قیمت بلیت آنها اطلاع داشته باشید، حتماً اپلیکیشن ویزیت دبی را دانلود و روی گوشی‌تان نصب کنید. این اپلیکیشن همچنین قابلیت مسیریابی داشته و راه‌های رسیدن به مقاصد مدنظرتان را در اختیار شما قرار می‌دهد. نسخه‌های اندروید و آی‌اواس این اپلیکیشن در گوگل‌پلی و اپ‌استور به‌صورت رایگان موجود است همچنین اطلاعات تکمیلی‌تر را می‌توانید از سایت این اپلیکیشن visitdubai.com دریافت کنید.

 اپلیکیشن رحله (Rehlat)

 اپلیکیشن رحله توانایی برنامه‌ریزی سفر به دبی از لحظه‌ای که قرار است سوار هواپیما شوید و به خاک دبی وارد شوید تا لحظه‌ای که قصد برگشت دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین با این اپلیکیشن می‌توانید یک سفر اقتصادی به دبی داشته باشید؛ چراکه ارزان‌ترین رستوران‌ها و هتل‌ها را هم پیشنهاد می‌دهد.

 اپلیکیشن دبی الآن (DubaiNow)

 اپلیکیشن دبی الآن علاوه بر اطلاعات مربوط به مکان‌های دیدنی و ساعات بازدید و قیمت بلیت آنها، اطلاعاتی راجع‌به رویدادهای مهم شهر و رستوران‌ها و هتل‌ها و همچنین وضعیت آب‌وهوا در دبی نیز دارد. نصب این اپلیکیشن به افرادی توصیه می‌شود که قصد دارند زمان بیشتری در دبی اقامت داشته باشند.

 بهترین اپلیکیشن‌های زبان دبی

 جهانی بودن شهر دبی مشکل ارتباط با زبان انگلیسی میان ساکنان و مسافران این شهر را حل کرده است؛ زیرا اکثر افرادی که در دبی هستند یا به دبی مسافرت می‌کنند، تا حد خوبی انگلیسی می‌دانند و همه تابلوها در این شهر ترجمه انگلیسی دارد.

 بااین‌حال گاهی ممکن است ارتباط با افراد بومی دبی که به‌اندازه کافی انگلیسی نمی‌دانند کمی مشکل باشد. برای همین نصب اپلیکیشن‌های زیان مثل دولینگو و براولول نیز برای سفر به دبی و راحتی ارتباط‌گرفتن با افراد توصیه می‌شود.

 دولینگو (Duolingo)

 هدف از طراحی این اپلیکیشن آموزش زبان‌های مختلف به مسافرانی است که قصد دارند همان لحظه یا چند ساعت قبل از ارتباط‌گیری، جملاتی درست به زبان کشور مقصد بیان کنند. به همین دلیل اگر قصد دارید برای هفته بعد به دبی سفر کنید، می‌توانید دولینگو را نصب‌کرده و قبل از سفر یا در حین سفر جملاتی درست به زبان عربی آموخته و ادا کنید.

 براولول (Bravolol)

 براولول برای افرادی است که قصد دارند مدت طولانی‌تری در دبی مانده و به‌صورت حرفه‌ای‌تر با بومیان ساکن این منطقه عربی صحبت کنند. در این اپلیکیشن شما می‌آموزید که طرز تلفظ صحیح جملات و کلمات عربی چگونه است و به‌مرور به‌صورت حرفه‌ای آنها را ادا خواهید کرد.

 اپلیکیشن خبر رسانی Gulf News را هم نصب کنید

 در کنار تمام این اپلیکیشن‌های ارزشمندی که برای راحتی سفر به دبی وجود دارد، یک اپلیکیشن خبررسانی با نام GulfNews نیز طراحی شده که اخبار روز اقتصادی، فرهنگی، رویدادهای سیاسی تکنولوژیکی و... دبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. با داشتن این اپلیکیشن نیز می‌توانید هر لحظه در جریان افتتاح رستوران‌های جدید یا رویدادها و فستیوال‌های ورزشی، هنری و... دبی باشید.

 اپلیکیشن تایم اوت دبی (Time out Dubai) را نصب‌کرده و خرید کنید

 اگر اهل خرید از بهترین فروشگاه‌ها و مراکز خرید موجود در دبی هستید، اپلیکیشن تایم اوت دبی لیست تمام این فروشگاه‌ها و مراکز خرید را با جزئیاتی مثل ساعات باز بودن، تخفیفات ویژه، کالاهای پرفروش و اجناس جدید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 این اپلیکیشن همچنین می‌تواند اطلاعاتی مثل موقعیت فروشگاه، شماره تماس، صفحات مجازی و امتیازهایی که آن فروشگاه در میان مشتریان کسب کرده را در اختیار شما گذاشته و به‌نوعی راهنمایی برای انتخاب بهترین فروشگاه و مرکز خرید در دبی باشد.

 حرف آخر

 آنچه در سفر به دبی بیشتر از همه اهمیت دارد، این است که بتوانید با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا برای خود یک آرامش و راحتی کامل فراهم کنید. امکان سفارش آنلاین غذا، رزرو هتل، کرایه تاکسی، بررسی آنلاین مناطق گردشگری و رزرو بلیت آنها و.... همه توسط اپلیکیشن‌هایی که اینجا معرفی کردیم شدنی است.

 تنها کافی است یک گوشی همراه هوشمند همراه خود داشته و تمام این اپلیکیشن‌ها را ازقبل روی گوشی خود نصب کنید و با خیال راحت وارد دبی شوید. بسیاری از این اپلیکیشن‌ها نیازمند داشتن شماره با کد دبی نیست؛ اما برای راحتی حتماً چنین شماره‌ای تهیه کنید. درنهایت امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشد.

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید