ورود به حساب کاربری
جاذبه های گردشگری دبی

اگر به تاریخچه دبی نظری کنید متوجه می‌شوید که این شهر، در طی سال‌ها پیش، تنها یک شهر کوچک بوده که مردم آن معمولا به شغل ماهیگیری مشغول بوده‌اند. اما امروزه رشد چشمگیر و فوق‌العاده این شهر، معماری‌های زیبا برج‌ سازی‌های بسیار خلاقانه‌ای که در این شهر اتفاق افتاده است، آن را به زیباترین و مدرن‌ترین شهر در سطح جهان تبدیل کرده است.

این روزها شاهد رشد و پیشرفت دبی و دیده شدن آن در دنیا هستیم به گونه‌ای که سالانه صدور ویزای دبی در کشورهای مختلف رو به افزایش زیادی است و مسافران زیادی برای دیدن جاذبه های گردشگری دبی به این شهر می‌روند.

اکثر گردشگران و سیاحت‌گران، به خاطر مراکز دیدنی، مراکز تفریحی و تنوع زیاد در جاذبه های گردشگری دبی مثل وجود سالن‌های سرپوشیده اسکی، آسمان خراش‌ها، مراکز خرید مجلل و موارد زیادی از این قبیل، به  این شهر سفر می‌کنند.

 

شهر دبی، با توجه به پیشرفت و رشد قابل توجهی که در چند دهه اخیر داشته است، توانسته است از لحاظ گردشگری و جذب سیاحتگران از کشورهای مختلف، رقابت بالایی با بزرگترین کشورهای اروپایی داشته باشد. وجود مجموعه‌های تفریحی بسیار لوکس، آسمان‌خراش‌های زیبا و شرایط اقامت و رفاهی بسیار خوب و جاذبه های گردشگری دبی باعث شده است که رتبه بسیار خوبی در جذب توریست‌ها داشته باشد.

مختصری در مورد جغرافیای شهر دبی

شهر دبی یکی از زیباترین و مهم‌ترین شهرها در کشور امارات متحده عربی است که به دلیل داشتن بازارهای زیبا و مجلل به پایتخت تجاری این کشور مشهور است. این شهر در دهه‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است به طوری که  که در چند سال اخیر به بزرگترین مقصد و مقر برای تاجران و بازرگانان از سراسر دنیا تبدیل شده است و افراد زیادی برای تجارت به این شهر سفر می‌کنند. یکی از مهمترین دلایل تبدیل شدن این شهر به پایتخت تجاری امارات این است که هفت مرکز خرید بزرگ که در جهان شهرت دارند را در خود جای داده است و همچنین اینکه بازار طلای این شهر از زیباترین و خیره کننده‌ترین بازارها در سطح جهان است. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری دبی در این مطلب با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری دبی

دبی جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد که شناختن آنها خالی از لطف نیست به گونه‌ای که حتی برای شهروندان این شهر نیز همیشه جذاب هستند و با دیدن‌های زیاد، از جذابیت‌های آن برای افراد کم نمی‌شود. این شهر به دلیل داشتن زیباترین و مجلل‌ترین تفریگاه‌ها و ساختمان‌ها و معماری‌های زیبا، امروزه به بزرگترین قطب گردشگری دنیا تبدیل شده است.

در اینجا به معرفی جاهای دیدنی این شهر می‌پردازیم:

مدینه جمیرا

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری دبی مدینه جمیرا است که یک جزیره مصنوعی ساخته  شده توسط انسان و در حقیقت هشتمین عجایب جهان است. تماشای این جزیره از دور بسیار چشم‌نواز و خیره کننده است، این مکان شامل رستوران‌ها، اقامتگاه‌ها و مراکز خرید و بازی بسیار شیکی است که معماری بسیار زیبایی دارند و در حقیقت ترکیبی از گذشته و حال هستند، ارگ‌های قدیمی که از میراث فرهنگی عرب  الهام گرفته‌اند در کنار به روزترین معماری‌ها، جذابیت خاصی به این جزیره بخشیده است. برای رسیدن به این مکان، تقریبا سه کیلومتر مسیر آبی را باید طی کرد که برای تجربه این شهر می‌توانید از تاکسی‌های آبی که همان عبره چوبی است استفاده کنید.

 

 

برای طراحی مرکز خرید این جزیره،  از ونیز ایتالیا تقلید شده و یک شهر زیبا بر روی آب ساخته‌اند و در تمامی قسمت‌های آن بادگیرهایی ساخته شده است  که زیبایی‌های آن را دو چندان کرده است.

دبی مال

دبی مال دومین مرکز خرید بزرگ در جهان است که در شهر دبی ساخته شده است و بیش از 

 فروشگاه در این مرکز فعالیت دارند و سالانه گردشگران زیادی را به این بازار جذب می‌کنند. این مرکز خرید مزایا و امکانات زیادی دارد که گردشگران نه تنها برای خرید بلکه برای تفریح و سرگرمی نیز به این مکان جذ می‌شوند؛ خیابان مد،  آکواریوم دبی مال، سینما ریل، اسکیت روی یخ، کیدزانیا، آب‌نمای دبی، شبیه‌ساز پرواز و دبی دینو از سری جاذبه‌های گردشگری این مرکز در دبی به شمار می‌آید که در اینجا به معرفی بعضی از آنها می‌پردازیم.

دبی دینو

در ورودی این مرکز یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری دبی به نام دبی دینو وجود دارد که اسکلتی بسیار بزرگ از یک دایناسور است. در نگاه اول بیننده  یک ماکت و یا مجسمه دایناسور می‌بیند اما در حقیقت این اسکلت، استخوان‌های واقعی یک دایناسور است که به  میلیون سال پیش تعلق دارد و در سال  میلادی کشف شده است.

آکواریوم دبی

یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری دبی وجود آکواریوم بزرگی در این شهر است که بیشتر از 140 گونه حیوانات دریایی و ماهی را در خود جای داده است. از جذابیت‌های آکواریوم دبی این است که به صورت تونلی ساخته شده است و شما می‌توانید علاوه بر تماشای گونه‌های مختلف و متعدد آبزی‌هال، در این تونل قدم بزنید و زیبایی خارق‌العاده آن را از نزدیک ببینید و یا اینکه  غواصی در قفس را به وسیله آن تجربه کنید.

 

 

پارک آبی وایلد وادی

پارک آبی وایلد وادی یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین پارک‌های آبی دنیا است. این پارک روباز  با امکانات بسیار زیادی آماده شده است که افراد، چه کودکان و چه بزرگسالان می‌توانند یک روز سرگرم‌کننده و هیجانی را در این فضا داشته باشند. این پارک آبی، با امکان تغییر دمای آب در آب و هوای مختلف، وجود سرسره‌های متعدد و امکان موج سواری در استخرهای شبیه‌سازی شده آن، جذابیت فوق‌العاده‌ای برای سیاحتگران از کشورهای مختلف دارد.

آب‌نمای موزیکال دبی

آب‌نمای موزیکال دبی یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین مکان‌های دیدنی شهر دبی است. عظمت و شوکت این آب‌نما به قدری است است که توانسته است نام بزرگترین آب‌نمای موزیکال در سطح جهان  و بلندترین فواره‌های آبی در دنیا را به نام خود کند. فواره‌های این آب‌نما  در نمایش، چیزی حدود 22 هزار گالون آب را  در ارتفاع یک ساختمان 50 طبقه، به سمت بالا پرتاب می‌کند که به مراه موسیقی که در این  مکان پخش می‌شود و همچنین نورپردازی‌های زیبای آن، جذابیت خاصی به صحنه می‌دهد.

بازار طلای دبی

این بازار در حقیقت در سطح جهان بی‌نظیر است، انواع و اقسام طلا و جواهرات زیبا در شکل‌های مختلف و بزرگ و کوچک در این بازار وجود دارد. طلاهای لوکس و اشرافی، مثل انواع سویس‌های طلا، الماس و زمرد که جذابیت بسیار بالایی برای سیاحتگران دارد به گونه‌ای که حتی اگر قصد خرید طا نداشته باشند به خاطر زیبایی‌ها و جذابیت‌های محصولات این بازار حتما به آن سر می‌زنند.

برج خلیفه

برج خلیفه دبی یکی از شاهکارهای معماری در جهان است که حدود 828 متر ارتفاع و 160 طبقه دارد. این برج در حقیقت یکی از بلندترین ساختمان‌های جهان است که از روی آن می‌توان تمام شهر دبی را تماشا کرد. این برج دارای امکاناتی از جمله آب‌نما، پارک و بالکن مشاهده بیرون است.

موزه اتحاد

یکی دیگر از برجسته‌ترین جاذبه های گردشگری دبی موزه اتحاد است. این موزه با عکس، فیلم و تصاویری از سال 1968 تا 1974 مزین شده است که به سیاحتگران و گردشگران، این  این امکان را می‌دهد تا در مورد دوره شکل‌گیری امارات متحده عربی و تبدیل شدن آن به یک کشور، اطلاعات کسب کنند.

اپرای دبی

سالن اپرای دبی یکی از بزرگترین و بهترین سالن‌های هنرهای نمایشی در خاورمیانه است که بیشترین امکانات رفاهی را دارد. این سالن چند منظوره، با ظرفیت 2000 نفر و ظاهری جذاب و خیره‌کننده، در تمامی روزهای سال برنامه‌های هنری متنوع دارد و می‌تواند یک روز خاطره‌انگیز را برای شما رقم بزند. هدف مسئولان شهر دبی از ساخت این سالن، استقبال از هنر موسیقی و وارد کردن این صنعت به زندگی مردم این شهر بوده است.

طراحی خاص این سالن به گونه‌ای است که قدرت تبدیل شدن به سه حالت ممکن را دارد. مثلا اینکه از سالن تئاتر به سالن کنسرت و یا از کنسرت به سالن همایش، مهمانی، ضیافت و ... تبدیل شود. علاوه بر این، دارای یک فضای باز در پشت بام است که نمایی بسیار زیبا از فواره دبی و برج خلیفه دارد.

 

گاردن گلو دبی

گاردن گلو یک باغ بی‌نظیر و زیبا است که با چراغ و نور مزین شده است. در این باغ، که شب‌ها به روی همه باز می‌شود و هر فرد می‌تواند مناظر زیبا و چراغانی آن را از نزدیک تماشا کند، معمولا برنامه‌هایی مثل موسیقی زنده  اجرا می‌شود. از جالب‌ترین و زیبا‌ترین قسمت‌های این باغ می‌توان به پارک یخ، دنیای دریا، پارک دایناسورها، قلعه رنگارنگ و جنگل شادی اشاره کرد.

ساحل جمیرا

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری دبی ساحل زیبای جمیرا است که باعث شده است سالانه گردشگران زیادی  اقدام به تهیه ویزای دبی کنند. این ساحل حدود سه کیلومتر از شن‌های طلایی در کنار خلیج فارس است و معمولا برای پیاده‌روی در کنار دریا انتخاب می‌شود. زیبایی ساحل جمیرا در کنار امکانات رفاهی و فوق‌العاده‌ای مثل صندلی‌های راحتی ساحلی( سان‌لانجرها)، جایگاه‌هایی برای ورزش‌های آبی مثل جت اسکی و همچنین هوای خوبی که دارد، آن را به یک تفریگاه جذاب و محبوب در بین سیاحتگران تبدیل کرده است.

دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی از خلاقیت‌های فوق‌العاده شهر دبی است که در آن می‌توانید تلفیقی از فرهنگ و هنر 90 کشور جهان را ببینید. شما در این مرکز می‌توانید هنرهای دستی و تولیدات داخلی کشورهای مختلف را تهیه کنید و ساعت‌های زیاد در بهترین آرامش، همزمان با آشنایی با فرهنگ ملت‌های مختلف را در این دهکده بگذرانید. در این مکان تفریحات زیادی مثل رقص‌های سنتی، برنامه‌های زنده موسیقی، اتش‌بازی، بازی‌های محلی و موارد زیادی از این قبیل، در انتظار شماست تا لذت یک روز تکرارنشدنی و فوق‌العاده را به شما ببخشند.

 

دبی کریک

دبی کریک یا خور دبی از زیباترین و بهترین جاذبه‌های گردشگری شهر دبی به شمار می‌رود. این رودخانه بسیار بزرگ با آب شور، شهر را به دو قسمت بور و دیرای دبی تقسیم می‌کند و به منطقه راس‌الخور می‌رسد. این رودخانه از وسط شهر دبی عبور می‌کند و لنج‌هایی  عربی سنتی در ان در حرکت هستند که  می‌توانید برای سفر از آنها استفاده کنید و چشم‌اندازهای باشکوه آسمان‌خراش‌های دبی را از روی این رودخانه تماشا کنید.

مارینای دبی

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری دبی بازار مارینا مال دبی است که در طول سال، مرکز توجه گردشگران بسیار زیادی قرار می‌گیرد. در این مرکز، انواع برند‌های لوکس و مختلف را می‌توانید تهیه کنید.همچنین علاوه بر بازار خرید دارای سرگرمی‌های مختلفی مثل باشگاه بولینگ، سرسره یخی، سینما، فواره‌های موزیکال و موارد زیادی از این قبیل است.

مسجد جمیرا دبی

مسجد جمیرا نمونه بسیار عالی از معماری اسلامی است، ساختاری سنگی دارد که معماری آن برگرفته از قرون وسطی است،دو مناره دارد. زیبایی این مسجد در زمانی که نورافکن‌های آن روشن باشد چند برابر می‌شود و مکانی کاملا خاص و عرفانی برای افراد علاقمند به وجود می‌آورد.

پارک آبی آتلانتیس

پارک آبی آتلانتیس یکی از محبوب‌ترین پارک‌های دبی است که از امکانات رفاهی بسیار خوبی برخوردار است. این پارک دارای مدل‌های مختلف سرسره و همچنین انواع بازی‌ها و وسایل بازی هیجانی است که این پارک را به یک مکان خاص تبدیل کرده است.

 

نتیجه‌گیری

شهر دبی با داشتن مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری  یکی از بزرگترین و بهترین مکان‌ها در سطح جهان است که سالانه توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. بنابراین اگر به فکر یک سفر تفریحی فوق‌العاده با بهترین سرگرمی‌ها و بازارهای خرید بسیار عالی هستید، پیشنهاد می‌کنیم در اولین فرصت ویزای دبی گرفته و سفر به این شهر جذاب را تجربه کنید.

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید