ورود به حساب کاربری
آنچه درباره خلاقانه‌ترین پارک آبی جهان نمی‌دانید

در فاصله بیست دقیقه‌ای از قسمت مرکزی دبی یکی از خارق‌العاده‌ترین و منحصربه‌فردترین پارک‌های آبی خاورمیانه جای گرفته‌است که در آن سی وسیله بازی پیشرفته و مدرنبجهت ایجاد لحظاتی خوش برای شما مهیا گردیده‌است. بنابراین اگر ویزای دبی را در دست دارید حتما دیدن  پارک آبی wild wadi را در برنامه سفر خود بگنجانید. 

در واقع وایلد وادی فقط یک پارک آبی معمولی نیست بلکه شما با یک شهر آبی بزرگ تفریحی با بهترین وسایل و تجهیزات روز جهان روبه‌رو هستید. این پارک آبی در سال ۱۹۹۹ در ساحل جمیرا و درست در مقابل سازه معروف برج العرب بنا شد که طراحی آن طبق گفته افراد بومی امارات بر اساس الگویی از شخصیتی افسانه‌ای به نام «یوها» صورت گرفته‌است. در وایلد وادی انواع وسایل بازی متناسب با سنین مختلف و حتی در بخش‌هایی با در نظر گرفتن شرایط بانوان باردار وجود دارد، بنابراین تنها کافی است هنگام ورود به این پارک آبی  با توجه به تابلوهای راهنما وسیله مناسب خود را انتخاب کنید. پارک آبی سر باز وایلد وادی دارای سه استخر اصلی بزرگ با هفده وسیله بازی است که از نکات جالب آن قابلیت سرد و گرم کردن آب با توجه به فصول سال است. علاوه بر این پارک آبی وایلد وادی دارای جذابیت‌های دیگری نیز هست که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. 

 

Wild Wadi سقوط آزاد با بلندترین سرسره آبی 

شاید به جرات بتوان گفت که اگر ویزای دبی را در اختیار دارید و قید رفتن به این پارک آبی و تجربه استفاده از وسایل هیجان‌انگیز آن را زده‌اید مطمئن باشید که بعدا پشیمان خواهید شد. بازی با جمیرا اسکارا که سرسره‌ای ۳۲ متری با سرعتی بالغ بر ۸۰ کیلومتر بر ساعت به طول ۱۲۰ متر به سمت پائین است، چیزی نیست که بتوانید به راحتی آن را در جای دیگری تجربه کنید. برای استفاده از این سرسره ابتدا باید داخل یک کپسول بروید سپس دست‌هایتان را به شکل ضربدری قرار دهید، در این لحظه زیرپایتان خالی می‌شود و در سرسره شناور خواهید شد، در انتها نیز به یک استخر بسیار بزرگ پرتاب می‌شوید. این وسیله وسوسه‌انگیز آدرنالین خون شما را به اوج خود می‌رساند به طوری که نهایت سرخوشی را حس خواهید کرد.  

 

Thomas lochtefeld پیست موج سواری

موج سواری در شهری با بافت کویری چیزی خارج از تصور است که در شهر دبی به واقعیت تبدیل شده‌است.  این پیست دارای بزرگ‌ترین استخر موج است به طوری که موج‌هایی با ارتفاع یک و نیم متری ایجاد می‌کند به گونه‌ای که حس می‌کنید در خود خلیج فارس هستید. شما می‌توانید با تخته موج و سایر وسایل بازی موجود در این قسمت ساعاتی تکرار نشدنی را تجربه کنید.

 

رودخانه جوها و گرداب تنتروم الی 

این رودخانه مصنوعی مخصوص کسانی ساخته شده‌است که خیلی اهل هیجان نیستند. این رودخانه  سیصد و شصت متر طول دارد و دور تا دور پارک می‌چرخد بنابراین می‌توانید به وسیله تیوب‌های تک نفره و یا چند نفره بر روی موج‌های آن تفریح کنید و در حال گذر از جای جای این پارک از دیدن آبشارهای مصنوعی نیز نهایت لذت را ببرید. 

در کنار آرامش این رودخانه گرداب تنتروم جایی است که تپش قلبتان را از طریق دو سرسره با شیب تند به اوج خود می‌رساند. در واقع این سرسره‌ها اغاز سفر به دل سه گرداب‌ هستند که در نهایت شما را درون استخری بزرگ پرتاب می‌کنند. این حجم از هیجان و لذت در دنیایی آبی را فقط می‌توانید از طریق دریافت ویزای دبی و آمدن به وایلد وادی با همه وجود خود حس کنید. 

 

ترن شگفت‌انگیز مستر بلستر

ترکیب جادویی ترنی دلهره‌آور با یک سرسره آبی معجونی از هیجان، وحشت و لذت را برایتان به ارمغان می‌آورد.  این ترن حدود پانزده متر از سطح زمین فاصله دارد که برای سوارشدن به آن روی یک تیوب قرار می‌گیرید و مانند یک ماهی به دیواره‌های ترن لیزرمی‌خورید تا اینکه به انتهای آن برسید. در وصف  جذابیت این ترن همینقدر بگوییم که بیش از هر بازی دیگری صدای جیغ و فریاد مردم را می‌شنوید. 

 

برج سورج

 شما با استفاده از یک تیوب در دل این سرسره هیجان‌انگیز پیچ و تاب خواهید خورد تا در انتها در استخری پر آب پرتاب شوید. برج سورج نیز یکی از بازی‌های پر طرفدار و پر هیجان این پارک است که مطمئنا پس از یک بار تجربه آن برای امتحان مجددش وسوسه خواهید شد. 

 

Juha’s Dhow and Lagoonتفریگاه آبی کودکان  

این قسمت از پارک آبی وایلد وادی مخصوص تفریح کودکان طراحی شده‌است. در این بخش بیشتر از صد نوع بازی آبی مانند سرسره‌سواری، استفاده از تفنگ‌های آب پاش، آب‌بازی زیر سطل‌های غول پیکر و ... وجود دارد که به جد می‌تواند لحظاتی شادی‌آورین و فراموش‌نشدنی را در ذهن کودکان به یادگار بگذارد. اگرچه این مکان استانداردهای لازم جهت حفظ امنیت جان کودکان را دارد اما شما نیز نباید از این نکته غافل بمانید. 

 

Wild wady شکم ‌گردی در پارک آبی

در این پارک آبی رستوران‌های متعددی آماده ارائه خدمات به شما هستند تا پس از انجام بازی‌های مختلف و سوزاندن کالری جایی برای تجدید قوا داشته باشید. جولشانز برگر، اسموک هاوس، پیتزا ریپتاید و کافه شاه بندر از جمله این رستوران‌ها هستند. 

جولشانز برگر یک آشپزخانه خانوادگی است که در آن می‌توانید علاوه بر برگرهای فوق‌العاده شاورما، سیب زمینی سرخ‌کرده، سالاد مخصوص و ... را نیز سفارش دهید. اما اگر به غذاهای دودی با سبک آمریکایی علاقه دارید باید به رستوران اسموک هاوس بروید. در این رستوران انواع باربیکیو و مرغ دودی و ... را می‌توانید تست کنید. دوست‌ داران پیتزا هم می‌توانند بهترین پیتزاها با مواد اولیه تازه را در پیتزا ریپتاید نوش جان کنند. در این میان کافه شاه بندر جایی است که به شما فرصتی برای صرف میان وعده‌های خوشمزه‌ مانند ناچو، بستنی، چیپس و ... را می‌دهد.

 

خرید گردی در پارک آبی وایلد وادی

در این پارک استثنایی علاوه بر بازی و هیجان و خوردن خوراکی‌های خوشمزه می‌توانید خریدی جذاب را نیز تجربه کنید. در این مکان فروشگاه‌های متعددی وجود دارد که انواع مایو، حوله و ... را می‌فروشند. هم‌چنین فروشگاه‌هایی مانند ایر تتو، بازار آل وادی، بازار شابندر، ارابه سندباد و ... انواع متنوعی از کالاها را جهت خرید سوغاتی و ... به مشتریان خود عرضه می‌کنند. بنابراین در انتهای سفر به این پارک می‌توانید با خیالی آسوده خرید خود  را انجام دهید. 

 

Wild wady  استراحتگاه‌های پارک آبی

از آن جایی که در این پارک آبی انرژی زیادی را خواهید سوزاند و قطعا به مکانی برای استراحت نیاز خواهید داشت کابین‌های متعددی را برای این منظور طراحی کرده‌اند. وجود شش کابین با ظرفیت هشت نفر با صندلی هایی که مخصوص گرفتن آفتاب هستند  همراه با یخچال‌هایی دارای میوه، آب و نوشابه  به خوبی می‌توانند خستگی را از تنتان به در کنند. البته برای استفاده از این کابین‌ها باید هزینه جدا بپردازید.

 

دانستنی‌های پارک وایلد ویدی

هنگام مشایعت به این پارک توجه داشته باشید که دانستن موارد زیر و رعایت نکات ذکر شده الزامی است.

 

  • به جز آب به همراه داشتن هر نوع خوراکی و نوشیدنی ممنوع است.
  • به همراه داشتن طلا و جواهرات سنگین و زنجیرهای بلند ممنوع است.
  • از زدن عینک آفتابی یا طبی هنگام استفاده از وسایل آبی خودداری کنید.
  • در این پارک آبی به شما  اجازه پوشیدن لباس شنای بدن‌نما، لباس زیر، پیراهن بلند و ... داده نمی‌شود. هم‌چنین مایو نباید دارای دکمه، زنجیر، قفل، زیپ و ... باشد چرا که ممکن است این وسایل به سلامت شما و دیگران هنگام انجام تفریحات پارک آسیب بزنند. البته استفاده از مایو اسلامی مجاز است.
  • اگر نوزاد دارید باید حتما از پوشک‌های ضد آب استفاده کنید که در صورت همراه نداشتن می‌توانید این پوشک‌ها را از طریق  فروشگاه‌های داخل پارک تهیه کنید. 
  • برای سوارشدن به سرسره جمیرا اسکارا باید حداقل قد  ۱۱۰سانتی متر و حداکثر وزن ۱۳۶ کیلو داشته باشید. 
  • ورود کودکان زیر دو سال به این پارک آبی رایگان است.
  • از کسانی که در هتل‌های جمیرا ساکن هستند هیچ‌گونه وجهی دریافت نمی‌شود و کلیه تفریحات آبی پارک برایشان رایگان خواهد بود. 
  • یکی از نکات جالب توجه این پارک پرداخت بهای بلیط بر اساس قد افراد است. بدین صورت که افرادی که قدشان از ۱۱۰ سانتی متر کمتر لست بهای بلیط پایینتری می‌پردازند. 
  • استفاده از کمدهای نگه‌داری وسایل در این پارک هزینه جدا دارد که در صورت استفاده کردن از آن به شما دست‌بندهای مغناطیسی داده می‌شود تا ضمن قفل کردن درب کمد بتوانید با شارژ کردن دست‌بند بهای خوراکی، نوشیدنی و ... خود را بپردازید.
  • اگر کودک به همراه خود دارید حتما جوانب احتیاط و مراقبت از فرزند خود را به خصوص هنگام بازی با وسایل پارک رعایت نمایید. 
  • بهای بلیط برای افرادی که دارای معلولیت‌های حرکتی و جسمی هستند با تخفیف در نظر گرفته می‌شود. هم‌چنین در این پارک برای رفاه بیشتر این قشر تفریحات مخصوص در نظر گرفته شده‌است. 
  • برگزاری دورهمی و تولد در این پارک آبی مجاز است.   در واقع مسئولین پارک شرایط ویژه‌ای را برای برگزاری دورهمی‌های دوستانه و یا مراسم تولد بازدیدکنندگان فراهم کرده‌اند. 
  • استفاده از ترن مستر بلسترز برای کودکان تنها زمانی که والدین آن‌ها همراهشان باشند مجاز است.
  • حداکثر وزن برای استفاده از تیوب‌های یک نفره این پارک ۱۲۰ کیلوگرم و برای تیوب‌های دو نفره ۱۸۰ کیلوگرم است. 

 

نتیجه‌ گیری

Wild wadi   در واقع یک شهر آبی شگفت‌انگیز است و آن‌قدر تفریحات متنوع و کارهای هیجان‌انگیز در آن وجود دارد که انتخاب چند بازی بین تمام آن‌ها کار بسیار سختی است. در این پارک آبی هر آنچه که بتواند شما را به اوج هیجان، لذت و سرخوشی برساند فراهم شده‌است. تقریبا همه افراد با سنین مختلف و حتی کسانی که دارای معلولیت‌های جسمی هستند نیز می‌توانند از امکانات مدرن و منحصربه‌فرد این مکان تفریحی استفاده کنند. اگر رفتن به این پارک جزو یکی از مقاصد گردشگری شما است پس بهتر است برای گرفتن ویزای دبی در فصول سرد یعنی از ماه نوامبر تا ماه مارس اقدام نمایید. با توجه به آنچه که درباره پارک آبی وایلد وادی گفته شد رفتن به این مکان می‌تواند یکی از تجربه‌های فراموش نشدنی زندگیتان باشد. 

 

 
برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید