ورود به حساب کاربری
صفر تا صد سفر در دل مارینا مال دبی

مارینا به معنای تفرج‌گاه ساحلی از جمله مکان‌های تفریحی و سیاحتی در جهان است که اغلب بسیار مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. مارینا مال دبی نیز از جمله این مکان‌هاست که شکوه و عظمت آن هر گردشگری را برای گرفتن ویزای دبی جهت تماشا و سیاحت در این منطقه وسوسه می‌کند. در واقع مارینای دبی دارای رکورد بزرگ‌ترین مارینایی است که به دست بشر ساخته شده‌است. همان‌طور که می‌دانید در دبی مراکز خرید بزرگ‌تری هم‌چون دبی مال یا امارات مال وجود دارد اما وجه تمایز مارینا مال با آن‌ها قرار داشتن این مرکز در کنار ساحل زیبای خلیج است که همین امر باعث جذابیت فوق‌العاده این مکان شده‌است. همان‌گونه که در بالا ذکر شد این مرکز تفریحی و فروشگاهی ساحلی بین مردم و گردشگران از محبوبیت زیادی برخوردار است به همین سبب ما برآن شدیم تا در این مقاله شما را با صفر تا صد آنچه در مارینا مال دبی می‌گذرد آشنا کنیم. 

 

تاریخچه مارینا مال دبی

پروژه ساخت این مرکز در سال ۲۰۰۳ در زمینی به مساحت ۳۹۰ هزار متر مربع واقع در خیابان شیخ زاید شروع شد و در سال ۲۰۰۸ میلادی به پایان رسید که البته هنوز تکمیل فازهایی از آن باقی‌ مانده‌است. گفته می‌شود که الگوی بنای این سازه برگرفته از مکانی در اقیانوس آرام در ونکوور کانادا به نام «فالس کریک» است که مهندسان و طراحان پروژه برای عملی‌کردن ایده اولیه ساخت این مکان در دبی مجبور شدند تا یک کانال آب مصنوعی به طول ۳ کیلومتر را از خلیج فارس به خشکی بکشانند تا بتوانند آب نمایی جدید و با شکوه را در این محله بسازند که همین ویژگی باعث شهرت و محبوبیت این مرکز شده‌است. این مارینای مجلل دارای چهار طبقه با بیش از ۱۶۰ فروشگاه است که فروشندگان در آن انواع و اقسام کالاهای مورد نیاز مردم از برندهای لوکس بین‌المللی گرفته تا محصولات بومی را عرضه می‌کنند. معماری این مارینا به صورت دهلیزی دایره‌ای شکل است که با پیاده‌روی از کنار آن به راحتی به ساحل زیبای جمیرا می‌رسید. استفاده از تراموا دبی یکی از راحت‌ترین راه‌های دسترسی به این مرکز خرید با شکوه است. هم‌چنین مارینا مال دبی در روزهای وسط هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است و در روزهای پنجشنبه و جمعه تا پاسی از شب آماده ارائه خدمات به مردم است. 

 

امکانات و جاذبه‌های مارینا مال دبی

به‌طور کلی مارینا مال دبی دارای دو فاز است که فاز اول ۲۵ هکتار است و ۶ برج خصوصی مجلل با نام‌های فیروزه، الماس، مرجان، مشک، عنبر و الیاس در آن قرار دارند. فاز دوم نیز که هنوز در دست ساخت است قرار است تا بلند‌ترین بلوک جهان را در دل خود جای دهد. برج‌های بینهایت، اوشن‌هایتس، مارینا پیتاکل و برج سلفا که ارتفاعی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ متر دارند در کنار برج ۵۱۶ متری پنتومینیوم از جمله جاذبه‌های گردشگری این مکان هستند. 

وجود شش سالن سینما،  پارکینگ‌های اختصاصی، سالن  بولینگ، پارک مخصوص کودکان، صندلی چرخدار، کافی شاپ و رستوران‌های متعدد، آب‌نماهای موزیکال و نورانی بسیار زیبا از دیگر جاذبه‌های بی‌نظیر این بازار بزرگ است که شما را برای گرفتن ویزای دبی و دیدن این همه عظمت و زیبایی با چشمان خود ترغیب می‌کند. یکی از نکات جالب توجه در این مرکز حضور برند انگلیسی بسیار مشهور «ویت رز» است. وجود این برند در مارینا مال از آن جهت مهم است که ویت‌رز یکی از معتبرترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای ارائه محصولات غذایی بسیار با کیفیت در جهان است. در واقع حضور این برند معتبر در کنار سایر برندهای مشهور، خود باعث اعتباربخشی به این مرکز خرید شده‌است. البته در این مرکز برندهای معتبر دیگری چون زارا، آدیداس، اچ اند ام، منگو و ... شعبه دارند که به راحتی می‌توانید کالاهای باکیفیت و مرغوب خود را از آن‌ها تهیه کنید. 

سالن‌های سینمای این مرکز در طبقه آخر واقع شده‌اند که مجهز به پیشرفته ترین و مدرن‌ترین امکانات پخش فیلم بر روی پرده سینما هستند. از جمله نکات جالب درباره این سینماها آن است که شما در ازای پرداخت پول بیشتر می‌توانید پتو و بالش دریافت کنید تا فیلم‌ها را به صورت نیمه‌شسته و در حال خوردن تنقلات و نوشیدنی تماشا کنید که واقعا در نوع خود بی‌نظیر است. دهکده تفریحی بولینگ مالینا مال دبی نیز مکانی بسیار زیبا و سرگرم کننده است که نه تنها بزرگسالان می‌توانند در سی و دوخط بولینگ و سیزده میز بیلیارد آن بازی کنند بلکه کودکان نیز دارای ده لاین مخصوص به خود هستند تا آن‌ها هم بتوانند لحظاتی فرح‌بخش را در کنار والدین خود داشته باشند. هم‌چنین والدین می‌توانند در کنار انجام خرید در این مرکز بزرگ کودکان خود را به شهربازی مخصوصی که جهت سرگرمی و شادی گروه سنی یک تا دوازده سال در نظر گرفته شده‌است ببرند. 

رستوران‌گردی نیز از دیگر جذابیت‌های ویژه داخل سالن‌های سرپوشیده مارینا مال است. شما در این مکان می‌توانید وعده‌های غذایی خود را در یکی از هشت فست‌فود ویا بیست رستورا‌ن موجود در طبقات همکف تا دوم این مرکز میل کنید. انواع غذاهای ایرانی، ایتالیایی، ژاپنی، فرانسوی و سایر ملل در این رستوران‌ها سرو می‌شوند در نتیجه با توجه به ذائقه خود می‌توانید غذای مورد نظرتان را سفارش دهید. در کنار فست‌فود و رستوران، چهارده کافی شاپ‌ شیک و مدرن نیز در این مرکز خرید وجود دارد که هنگام استراحت و یا جهت خوردن میان‌وعده می‌توانید در این کافی شاپ ها با خیال آسوده وقت بگذرانید.  

فروشگا‌های پوشاک آقایان و خانوم‌ها و کودکان، فروشگاه‌های عرضه‌کننده کیف و کفش، فروشگاه‌های جواهر ،ساعت و زیورآلات، فروشگا‌های لوازم خانگی و دکوراسیون، محصولات ورزشی، محصولات آرایشی و بهداشتی، فروشگاه‌های لوازم دیجیتالی و تلفن همراه، انواع لوازم برقی، و ... از جمله صدها محصولاتی هستند که شما می‌توانید جهت تهیه و خرید آن‌ها به این بازار بزرگ مراجعه کنید. جالب است بدانید که برخی از غرفه‌داران این فروشگاه‌ها ایرانی هستند.

 

نتیجه‌گیری

مارینا مال دبی از جمله مراکز خرید مهم و معروف این شهر است که هر آنچه نیاز یک خانواده باشد را در خود جای داده‌است. اینجا می‌تواند بهشتی جذاب برای همه کسانی باشد که به خرید و تفریح علاقه‌ دارند پس بعد از دریافت ویزای دبی رفتن و خرید از این مرکز پیشنهاد ویژه ما به شما است.

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید