ورود به حساب کاربری
کانال آبی دبی؛ گشت زنی شبانه و آرامش بخش

دریافت ویزای دبی مجوز ورود شما به کشوری است که مرکز «ترین»‌های خاورمیانه و حتی در مواردی ترین‌های جهان است. شما با سفر به امارات و دبی شاهد مدرن‌ترین و بهترین مکان‌های تفریحی، گردشگری، مراکز خرید، رستوران‌ها، هتل‌ها و ... خواهید بود. در میان جاذبه‌های متعدد امارات کانال آبی دبی بیش از پیش خودنمایی می‌کند چرا که این کانال در دل شهری با جغرافیای بیابانی و خشک جای گرفته است. این کانال آبی محل دنج و باصفایی جهت گشت‌زنی‌های شبانه است که حس آرامش را به مخاطب القا می‌کند از این‌رو مورد استقبال بسیاری از گردشگران واقع شده‌است به همین علت ما در این مطلب قصد داریم به معرفی این مکان زیبا بپردازیم.

 

تاریخچه کانال آبی دبی 

ایده ساخت این کانال جذاب در سال ۲۰۱۳ به منظور اتصال منطقه بیزینس بی به خلیج فارس مطرح شد. این پروژه عظیم توسط شرکت مراس با هزینه‌ای بالغ بر  ۲۰۷ میلیارد درهم طی مدت سه سال ساخته شد و در سال ۲۰۱۶ در حضور شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نخست وزیر امارات وحاکم دبی طی یک مراسم با شکوه  و پر زرق و برق افتتاح گردید. طول این کانال از اتوبان شیخ زاید تا خلیج فارس ۳.۲ کیلومتر است و عرض آن بین ۸۰ تا ۱۲۰ متر می‌باشد که طول نوار ساحلی آن نیز ۶.۴ کیلومتر است. گفته می‌شود که حجم آب داخل کانال  1.8 میلیون متر مکعب است. این کانال  از منطقه بیزنس بی (اتوبان شیخ زاید) شروع می‌شود و در صفا پارک ، خیابان الوصل ، منطقه جمیرا 2 ، خیابان جمیرا تا خلیج فارس ادامه می‌یابد. در جای جای این کانال چراغ هایی طراحی شده‌است که از انرژی خورشیدی استفاده می کنند و در نتیجه برای محیط زیست بسیار مناسب هستند. این سازه بسیار زیبا با هزینه هنگفتی اجرایی شد که ساخت آن به صنعت گردشگری امارات کمک کرد به طوری که این مکان در کنار دیگر حاذبه‌های این شهر یکی از پربازدیدترین و شلوغ‌ترین  مکان‌ها برای کسانی است که به گشت زنی شبانه علاقه دارند. 

 

پل‌های زیبای کانال آبی دبی

کانال آبی دبی دارای پنج پل زیبا است که در ادامه به شرح ویژگی‌های هر یک از آن‌ها می‌پردازیم. پل اول پلی فلزی است که مخصوص عابرپیاده است و ۱۲۰ متر طول و ۶ متر عرض دارد.  این پل معلق خارق‌العاده با کابل‌های فلزی بسیار محکم از بالا به کف پل متصل شده‌است و زیبایی خاصی در شب هنگام دارد. پل دوم نیز به عبور و مرور عابران پیاده اختصاص دارد و  ابعاد آن ۲۰۵ متر طول در ۶.۵  متر عرض می باشد. این پل که به شکل اس  انگلیسی طراحی شده‌است به وسیله  کابل هایی متصل به تیری حلالی شکل مهار شده است. پل سوم نیز با ابعاد ۱۴۰  متر طول در عرض ۳.۵ متر طراحی شده‌است که در قالب یک براکت فولادی پیچ خورده با ستون های فلزی در دو طرف کانال بنا شده‌است و محل امنی برای رفت‌و‌آمد عابران پیاده است‌. هر سه این پل‌ها از طراحی جذاب و  برخوردار هستند که به دلیل ارتفاع زیادشان از سطح زمین به آسانسور و پله برقی مجهز هستند. دو پل باقی‌مانده نیز یکی بین اتوبان شیخ زاید و خیابان الوصل بنا شده‌است و دیگری در منطقه جمیرا قرار دارد. اگر موفق به دریافت ویزای دبی شدید حتما از این پل‌های زیبا دیدن کنید به خصوص آن پلی که از اتوبان شیخ زاید می‌گذرد و دارای آبشار مصنوعی حیرت‌انگیزی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. 

طول بلند این کانال آبی موجب شده‌است که در طول مسیر شاهد زیبایی‌های متعددی باشید از جمله آن‌ها عبور از پارک صفا و مارینا مال معروف دبی است.  کسانی که در این منطقه زندگی می‌کنند به راحتی می توانند با اجاره قایق، از مارینا بر روی کانال آب دبی قایق سواری کنند و از دیدن مناظر شگفت‌انگیز این منطقه نهایت لذت را ببرند. هم‌چنین عابران پیاده می‌توانند از طریق رمپ بتی دوچرخه‌سواری هیجان‌انگیزی را بر روی این پل‌ها تجربه کنند. از سوی دیگر استفاده از کشتی ها و قایق هایی که بر روی این کانال  در حرکت هستند نیز می توانند برای گردشگرانی که می خواهند از روی آب به تماشای شهر دیدنی دبی بپردازند مناسب باشند و حس و حالی رویایی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورند. در واقع این کانال دارای 9 ایستگاه آبی برای اجاره این کشتی‌ها و قایق‌ها و تاکسی‌های آبی است که می توان با اجاره آن‌ها لحظات نابی را تحربه کرد. نکته جالب دیگر وجود اتوبوس های آبی مستقر بر روی  کانال آبی دبی است که سوار شدن داخل آنها و شناور شدن بر روی آب می‌تواند بسیار جذاب و لذت بخش باشد. 

کسانی که با استفاده از وسیله نقلیه شخصی و یا مترو در حال گشت‌و‌گذار در شهر دبی هستند به راحتی شاهد زیبایی‌های این پل آبی دیدنی هستند که در صورت تمایل می‌توانند خودرو خود را در پارکینگ‌های نزدیک کانال پارک کنند و به صورت پیاده در کنار پل‌های آبی دبی قدم بزنند و با دیدن تصاویر پیش‌رو به خصوص در هنگام شب غرق در خوشی شوند. 

 

نتیجه گیری

کانال آبی دبی نیز یکی دیگر از مصنوعات ساخته بشر است که در نوع خود بی‌نظیر است. این کانال همانند بسیاری از سازه‌های ساخته‌شده در شهر دبی دارای ویژگی‌های منحصر به خود است که تنها از طریق دریافت ویزای دبی و دیدن آن از نزدیک قادر به درک زیبایی‌های آن خواهید بود، پس اگر قصد سفر به امارات  را دارید گشت زنی بر روی پل‌های عابرپیاده این کانال آبی را از دست ندهید. 

 

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید