ورود به حساب کاربری
وضعیت اقتصاد در دبی و بهترین بیزینس ها برای سرمایه‌گذاری

 پیشرفت بسیار زیاد وضعیت اقتصاد در دبی در سال‌های اخیر باعث شده است که بسیاری از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به فکر تاسیس شعبات مختلف کسب و کار خود در دبی بیفتند. این شهر مدرن و پرجمعیت زمینه بسیار خوبی برای پیشرفت کسب و کارها ایجاد کرده است.

اگر شما نیز به دنبال ایجاد یک زندگی رویایی در کنار موقعیت شغلی عالی هستید که در بلند مدت ثروت قابل توجهی برای شما به ارمغان بیاورد، می‌توانید با کسب اطلاعات اقتصادی و فراهم کردن ویزای دبی خود، به یکی از قطب‌های اقتصادی حاشیه خلیج فارس سفر کرده و سرمایه‌گذاری را آغاز کنید.

البته به چند نکته مهم باید توجه داشته باشید که لازمه موفقیت در هر حیطه و زمینه شغلی، داشتن اطلاعات کلیدی در آن موضوع است. درنتیجه همراه ما باشید تا با کسب و کارهای پولساز دبی آشنا شده و بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

 

چرا باید در دبی سرمایه‌گذاری کرد؟

بسیاری از شهرها هستند که موقعیتی مشابه به دبی داشته و به لحاظ مدرن بودن، حرف اول را در جهان می‌زنند. اما سوال اصلی اینجا است که چرا وضعیت اقتصاد در دبی و بهترین بیزینس ها برای سرمایه‌گذاری ، بیشترین تجار را به خود جذب می‌کند؟

در پاسخ باید گفت که علت این جاذبه، تنها وضعیت خوب اقتصادی دبی نیست. جغرافیای خوب دبی و قرارگیری آن در بین برخی از کشورهای غیر صنعتی، جمعیت مناسب، عدم وجود مالیات بر درآمد، قوانین مدرن و توریستی بودن دبی از دلایلی هستند که این شهر را برای حضور سرمایه گذاران مناسب کرده‌اند.

 

دبی در چه وضعیت اقتصادی قرار دارد؟

دبی یکی از شهرهای معروف جهان است که در حاشیه خلیج فارس واقع شده است. برخلاف این واقعیت که بخش بزرگی از درآمد کشورها و شهرهای عربی از فروش نفت حاصل می‌شود، دبی توانسته با رونق صنعت گردشگری، وابستگی درآمد ناخالص درونی خود را از این منبع کاهش دهد.

اکنون دبی در وضعیتی قرار دارد که می‌تواند از جنبه‌های مختلف، با شهرهای اروپایی رقابت کرده و چه بسا در مواردی از آن‌ها پیش بیفتد. دبی این وضعیت را مدیون استراتژی‌هایی است که سال‌ها قبل، برای رشد و پیشرفت دبی طراحی شده بودند.

امروزه گردشگری، تامین رفاه ملت و ارتقاء سطح آموزش، بهداشت، سلامت و درآمد مردم از اولویت‌های حاکمان امارات و دبی است. در ادامه قصد داریم با نگاهی به همین موارد، وضعیت اقتصاد در دبی و بهترین بیزینس ها برای سرمایه‌گذاری را بررسی کنیم.

 

کدام بیزینس‌ها در دبی موفق می‌شوند؟

برای پاسخ به این سوال، باید فاکتورهای مختلفی را مورد بررسی قرار داد. بخشی از عوامل موفقیت در یک بیزینس، به مهارت و دانش شما در آن زمینه برمی‌گردد و بخشی دیگر به وضعیت اقتصاد و تقاضای بازار مرتبط است.

درنتیجه برای موفقیت در یک شغل، خصوصا خارج از کشور، لازم است که شما درک درستی از بازار و فرصت‌های پیش رو داشته باشید تا با تجربه و تبحر بتوانید در بلند مدت به ثروت خوبی دست پیدا کنید.

بعضی از بیزینس‌هایی که در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرند، به جغرافیای دبی مربوط می‌شوند و برخی دیگر به جمعیت خوب این شهر وابسته هستند.

 

آرایشگاه زنانه

یکی از بهترین موارد برای تاسیس کسب و کار در دبی، ایجاد یک سالن زیبایی زنانه است. در سال‌های اخیر صنعت زیبایی نه تنها در دبی بلکه در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا رشد زیادی داشته است.

درنتیجه می‌توانید با اجاره یک مکان کوچک یا متوسط و استخدام چند نیروی محدود، به سود خوبی دست پیدا کنید. البته توجه داشته باشید که بهتر است پیش از شروع فعالیت حتما مهارت خودتان را به سطح عالی رسانده و با بازاریابی در فضای مجازی به شهرت قابل قبولی دست پیدا کنید.

 

باشگاه ورزشی

یکی دیگر از زمینه‌هایی که برای سرمایه‌گذاری در دبی گزینه خوبی محسوب می‌شود، تاسیس باشگاه ورزشی است. از آنجایی که امروزه داشتن لایف استایل سالم برای افراد اهمیت پیدا کرده است، می‌توانید در شهری مانند دبی باشگاهی تاسیس کرده و به مرور ثروت خوبی بدست بیاورید.

 

فروش جواهرات

در بررسی وضعیت اقتصاد در دبی و بهترین بیزینس ها برای سرمایه‌گذاری قصد داریم به مشاغلی اشاره کنیم که حتما موفق می‌شوند و مشتری مخصوص خود را دارند.

اکثر مردم ساکن دبی، از لحاظ درآمدی در سطح خوبی قرار دارند. در واقع رونق اقتصادی و رسیدگی‌های دولت باعث شده است که درآمد ماهیانه افراد از مخارج آن‌ها بیشتر باشد. همین موضوع باعث می‌شود صنایعی مانند طراحی و تولید جواهرات اصل که ظاهری یونیک دارند، بازار خوبی در این شهر داشته باشند.

 

کافه و کافه تریا

همانطور که می‌دانید، در شهرهای توریستی که خود نیز جمعیت خوبی دارند، مکان‌هایی مانند کافه و رستوران هیچگاه بدون مشتری نخواهند ماند. کافه داری می‌تواند گزینه خوبی برای ایجاد کسب و کار در دبی باشد.

این مورد از بهترین سرمایه گذاری‌ها در دبی است.

 

قنادی و شیرینی پزی

تاسیس قنادی یکی دیگر از کسب و کارهای آینده دار در کشور امارات و شهر دبی است. حتی زنان خانه دار که در پخت شیرینی‌ مهارت دارند می‌توانند برای گرفتن مجوز تاسیس شیرینی پزی اقدام کنند.

 

فروش صنایع دستی

یکی از ناب‌ترین زمینه‌ها برای سرمایه‌گذاری، صنایع دستی است. این صنعت که هنوز با حضور رقبا اشباع نشده است، در شهرهای توریستی مانند دبی، موقعیت بهتری نیز خواهد داشت.

تنها با داشتن مهارت تولید یک نوع از صنایع دستی و انجام کارهای اجاره مغازه، می‌توانید به نتایج خوبی در این صنعت برسید. توریست‌هایی که به این شهر می‌آیند، حتما صنایع دستی شما را به عنوان سوغاتی انتخاب خواهند کرد.

 

صنعت توریسم

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، دبی از آن شهرهای پرزرق و برق زیبایی است که سالانه پذیرای توریست‌های زیادی است. این توریست‌ها همیشه مجذوب سرگرمی‌های دبی می‌شوند. قاب عکس طلایی دبی و یا برج‌های سر به فلک کشیده این شهر همواره برای گردشگران جذاب هستند.

اگر بتوانید مجوزهای لازم برای فعالیت در صنعت توریسم، که یکی از نیازمندی‌های دبی است را کسب کنید، در مدت زمان کوتاهی پول خوبی بدست خواهید آورد.

 

اجاره دادن خانه

در این مقاله که به بررسی وضعیت اقتصاد در دبی و بهترین بیزینس ها برای سرمایه‌گذاری می‌پردازیم، می‌خواهیم برخی از مشاغل و زمینه‌های کاری را معرفی کنیم که کمترین نیاز را به سرمایه اولیه داشته باشند.

برای ایجاد کسب و کار در دبی باید به قوانین این کشور امارات و دبی نیز توجه کنید. خوشبختانه قوانین این کشور پیشرو و مدرن است و اجازه رشد به کسب و کارها را می‌دهد. طبق قوانین دبی می‌توانید خانه‌های خودتان را در تعطیلات اجاره دهید. برای این کار سایت‌های مختلفی در اختیار شما هستند.

 

خیاطی و طراحی لباس

دنیای امروز دنیای مد و زیبایی است. اگر تبحر و مهارت لازم برای طراحی لباس‌های جدید و جذاب را داشته باشید، می‌توانید ثروت خوبی از این راه به دست بیاورید. 

مجوزهای لازم برای فعالیت در این زمینه را کسب کنید و با طراحی لباس‌های مخصوص، کسب و کار خودتان را رشد و گسترش دهید.

 

پرورش گیاهان و فروش آن‌ها

اگر علم لازم برای پرورش گل و گیاه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما گلخانه‌ای اجاره کرده و در این بخش فعالیت کنید. در ادامه مغازه‌ای برای فروش آن‌ها اجاره کرده و از فروش آن‌ها بیشترین سود را کسب کنید.

این روزها افراد توجه زیادی به ایجاد جریان انرژی در خانه‌های خود دارند. درنتیجه می‌توان گفت که پرورش و فروش گیاهان یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها در دبی محسوب می‌شود.

 

مشاور املاک

اگر تجربه لازم در زمینه فروش املاک را دارید، حتما وارد این صنعت شوید. پیشتر اشاره کردیم افرادی که اهل دبی هستند، از لحاظ مالی در شرایط خوبی به سرمی‌برند. درنتیجه احتمال اینکه بخواهند با بخشی از سرمایه خود اقدام به خرید املاک کنند، بسیار زیاد است.

می‌توانید با تنظیم کردن قراردادهای بزرگ و خرید خانه‌هایی با موقعیت عالی، کمیسیون خوبی دریافت کنید. حتما تا اینجای مقاله متوجه شده‌اید که چقدر ایجاد کسب و کار در دبی می‌تواند پر سود باشد. پس معطل نکنید و با برنامه ریزی کامل و تهیه ویزای دبی خود، آینده کار‌ی‌تان را تضمین کنید.

 

مهندسی فناوری اطلاعات

یکی از پرطرفدارترین رشته‌هایی که نه تنها در دبی بلکه در بسیاری از شهر و کشورهای پیشرفته جهان مورد استقبال قرار می‌گیرد، مهندسی فناوری اطلاعات و مدیریت مسائل دیجیتال مارکتینگ است.

مانند بسیاری از مشاغل، در زمینه دیجیتال مارکتینگ نیز رقابت سنگینی وجود دارد. هر چند که با تلاش بیشتر و البته کسب مهارت‌های تخصصی‌تر، می‌توانید جایگاه خودتان را در این شغل پیدا کنید.

بحث دیجیتال مارکتینگ و فعالیت در زمینه فناوری یک مزیت بزرگ نسبت به سایر مشاغل دارد و آن هم این است که نیازی به اجاره مغازه ندارد. اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت کنید، نگرانی درباره گرفتن مجوز و یا اجاره مکان ندارید.

 

سوپر مارکت

شاید باورش برای شما سخت باشد که می‌توانید با راه اندازی سوپر مارکت در دبی، به درآمد دلاری دست پیدا کنید. با این درآمد دلاری می‌توانید بهترین سطح زندگی را در دبی تجربه کنید و یا پس از چند وقت با یک سرمایه بسیار زیاد در ایران زندگی کنید.

با اجاره مغازه متوسط، گرفتن مجوز و استخدام نیروهای کاری محدود می‌توانید کار خودتان را آغاز کنید‌. البته برای رشد و کسب دریافت درآمد بیشتر، بهتر است امکاناتی مانند ارسال در شبانه روز و یا خرید آنلاین را نیز به خدمات خود اضافه نمایید.

 

صنعت پزشکی

یکی دیگر از نیازمندی‌های دبی، صنعت پزشکی است. دبی به دنبال کسب نام در زمینه پزشکی و ارائه خدمات پیراپزشکی است.

لذا اگر در زمینه پزشکی تحصیل کرده‌اید، می‌توانید به این شهر بروید و درآمد خوبی کسب کنید. 

 

چند نکته طلایی برای سرمایه گذاری در دبی

در بررسی وضعیت اقتصاد در دبی و بهترین بیزینس ها برای سرمایه‌گذاری قصد داریم برخی از نکات را مورد بررسی قرار دهیم که برای موفقیت در تاسیس کسب و کار در دبی، ضروری هستند. از جمله:

  • توجه به نیازمندی‌های دبی
  • کسب مهارت کافی
  • آشنایی با سیاست‌ها و قوانین دبی
  • تهیه رزومه قوی

 

توجه به نیازمندی‌های دبی

یکی از کلیدی‌ترین نکات برای داشتن کسب و کاری موفق در دبی، توجه به نیاز آینده دبی می‌باشد. دبی شهری است مدرن که در آینده خود، ورود انواع ماشین‌های دیجیتال و فناوری‌های پیشرفته را برنامه ریزی کرده است.

درنتیجه هر نوع کسب و کاری که در آن تخصص دارید را به سمت دیجیتال شدن برده و آن را به استانداردهای دبی نزدیک‌تر کنید‌ در این صورت شغل شما مورد حمایت امارات و دبی خواهد بود.

 

کسب مهارت کافی

واقعیت این است که در دنیای کاری امروز، رقابت بر سر شغل‌هایی که درآمد و آینده خوبی دارند، بسیار بالا می‌باشد. در زمینه شغلی مورد نظر خودتان به بالاترین سطح مهارت برسید و نسبت به رقبا مزیت رقابتی کسب کنید.

تنها در این شرایط است که می‌توانید به درآمدهایی بالاتر از متوسط سطح جامعه خودتان دست پیدا کرده و در شغل‌تان به رشد برسید.

 

آشنایی با سیاست‌ها و قوانین دبی

آنچه اهمیت دارد این است که از روند و رویه کارها به صورت کامل مطلع باشید. قوانین گرفتن مجوز، اجاره مغازه و استخدام را به خوبی یاد بگیرید و یا در این زمینه با افراد متبحر مشورت کنید.

بهتر است بدانید که سیاست و تمایل کلی دبی برای کسب و کارها چیست و به کدام مشاغل علاقه بیشتری نشان می‌دهد.

 

تهیه رزومه قوی

اگر در رزومه خودتان چیزهایی را داشته باشید که دقیقا مورد نیاز طرف‌های مقابل باشند، می‌توانید مطمئن شوید که در آن کسب و کار به احتمال زیاد پذیرفته خواهید شد.

قبل از فرستادن درخواست برای شروع یک کسب و کار در دبی، بهتر است ابتدا به طور کامل درباره مهارت‌های مورد نیاز در آن کار اطلاعات کسب کنید و سپس با قوی کردن رزومه خود، احتمال انتخاب شدن‌تان را بالا ببرید.

بهتر است در تهیه رزومه به وضعیت اقتصاد در دبی و نیازمندی‌های دبی توجه کنید و با کمک گرفتن از افراد باتجربه در این زمینه، رزومه تخصصی و رسمی تهیه نمایید.

 

نکات پایانی در رابطه با وضعیت اقتصاد در دبی و بهترین بیزینس ها

بررسی وضعیت اقتصاد در دبی و بهترین بیزینس ها برای سرمایه‌گذاری می‌تواند بهترین راهنما برای ایجاد یک کسب و کار جدید در یک شهر مدرن باشد. حتی اگر از درآمد شغل فعلی خودتان راضی نیستید، می‌توانید با یک تحقیق کوچک وضعیت حرفه خودتان در دبی را بسنجید و اگر شرایط برای‌تان مهیا بود، در این شهر به کار ادامه دهید.

اگر به دنبال درآمد دلاری و آینده شغلی بسیار موفق هستید، فرصت را از دست ندهید و با انجام کارهای اداری و آماده کردن ویزای دبی خود، مقدمات یک شغل پرسود را فراهم کنید.

آینده شغلی دبی در زمینه‌های مالی، فناوری، پزشکی، پوشاک و مد، بهداشت، بازاریابی و توریسم بسیار درخشان پیش بینی می‌شود. لذا در انتخاب زمینه کاری خود بر روی این بخش‌ها تمرکز بیشتری داشته باشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید