ورود به حساب کاربری
معروفترین مساجد در دبی

دبی یکی از شهرهای توریستی و گردشگری در قاره آسیا است که توانسته است به خاطر بناهای زیبا و چشم‌نوازی که در در آن بنا شده‌اند، آوازه خود را در سراسر جهان بلند کند و سالانه افراد زیادی اقدام به تهیه ویزای دبی برای سفر به این شهر زیبا و توریستی کنند. این شهر، نه تنها به خاطر ساخت برج‌های آسمان خراش و بلند به شهرت رسیده است، بلکه زیباترین و چشم‌نوازترین مساجد نیز در این شهر بنا شده‌اند که دیدن آنها خالی از لطف نیست و می‌تواند جذاب‌ترین و بیادماندنی ترین سفر را برای افرادی که به این شرح مسافرت می‌کنند رقم بزند.

 مسجدهایی که در این شهر بنا شده‌اند به قدری تماشایی هستند که در ردیف اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی قرار گرفته اند و سالانه توریست‌های زیادی را به سمت این کشور جذب می‌کنند.

 تعداد مساجد با شکوه در این شهر کم نیستند، معماری و شیوه ساخت این مساجد بسیار خاص و منحصر به فرد است به طوری که با ورود به هر کدام از مساجد تا ساعت‌ها سرگرم دیدن معماری و تماشای جذابیت این بناها می‎شوید.

 بعضی از این مساجد به خاطر طراحی زیبا و معماری جذابی که دارند،  علاوه بر اینکه مکان فوق‌العاده‌ای برای راز و نیاز مسلمانان به شمار می‌روند، مانند یک نگین زیبا در شب‌های این شهر می‌درخشند و سالانه افراد زیادی را به خود جذب می‌کنند.

 زیباترین مساجد دبی

 همانطور که گفتیم، دبی مانند دیگر شهرهای اسلامی توانسته است مساجد و بناهای زیبایی را در خود جای دهد.  وقتی که به این شهر سفر می‌کنید، می‌توانید از بین زیبایی‌هایی که در ذهن خود به آن فکر می‌کنید و هرچیز که در جستجوی آن هستید، زیباترین و خاص‌ترین آن را مشاهده کنید. در حقیقت می‌توان گفت، در این شهر، همه چیز، از جمله: بناها، پارک‌ها، ساحل، غذاها، مکان‌های خرید و فروش، برج‌ها، هتل‌ها ،رستوران ها و ... رنگ و بویی از تجمل‌گرایی گرفته‌اند و حتی مساجد هم از این قاعده مستثنی نیستند، به گونه‌ای که مشاهده و دیدن این بناها، به تنهایی می‌تواند ساعت‌های زیادی از زمان شما را به خود اختصاص دهد؛ در حقیقت سبک و نوع معماری این مساجد به گونه‌ای است که به عنوان یک اثر تاریخی در این شهر می‌درخشند و دوران های تاریخی زیادی را بازگو می‌کنند. به همین علت به عنوان جاذبه گردشگری دبی، سالانه افراد زیادی را به خود جذب می‌کنند. بنابراین اگر مایل به آشنایی با بهترین مساجد شهر دبی هستید در این محتوا با ما همراه باشید تا تماشایی‌ترین و بهترین مساجد دبی را به شما معرفی کنیم.

 مسجد جمیرا

مسجد جمیرا، معماری بسیار زیبا و خاصی دارد به گونه‌ای که برای هر فردی با هر سلیقه‌ای جذابیت دارد. این مسجد به عنوان نماد شهر دبی شناخته شده است تا جایی که عکس‌های آن را بر روی اسکناس‌های 500 درهمی امارات قرار داده‌اند. گفتنی است که بر عکس دیگر مساجد بنا شده در کشور امارات، پیروان ادیان دیگر نیز اجازه ورود به این مسجد را دارند و همین امر جذابیت آن را نیز بیشتر کرده است.

مسجد جامع دبی

محال است یک سفر سیاحتی به دبی داشته باشید و معماری این مسجد توجه شما را به خود جلب نکند. مسجد جامع دبی توانسته است عنوان مشهورترین و معروفترین مسجد دبی را به خود گرفته است. این مسجد در سال 1900 ساخته شد،  سال 1960 به طور کلی تخریب و دوباره از نوع ساخته شد که در نهایت در سال 1998 با مساحتی چند برابر از قبل و در حد 1200 نفر نمازگزار آماده شد.

مسجد الفاروق عمر ابن خطاب دبی

این مسجد با روش معماری اندلس و معماری مربوط به ترکان عثمانی طراحی و ساخته شده است که شباهت بسیار زیادی به مسجد سلطان احمد استانبول دارد. لازم است بدانید که  گاهی با نام مسجد آبی نیز از آن یاد می‌کنند. . مسجد الفاروق عمر ابن خطاب دبی در سال‌های 2003 و 2011 مورد بازسازی قرار گرفت و در حال حاضر، چهار گلدسته دارد، 21 گنبد در سازهای بزرگ و کوچک و همچنین  124 پنجره با شیشه‌های رنگارنگ که جذابیت آن را چند برابر کرده است. در این مسجد دودو 2 هزار نمازگزار می‌توانند به عبادت مشغول شود و علاوه بر سال عبادت دارای کتابخانه‌ای بزرگ با حدود 4 هزار کتاب است.

مسجد ایرانی دبی

مسجد ایرانی یکی دیگر از از مساجد زیبا و با معماری جذاب دبی است که نام اصلی آن مسجد علی ابن ابی‌طالب است و با نام مسجد ایرانی شهرت دارد. این مسجد در نزدیکی‌های مسجد جامع دبی و در مجاورت بازار نساجی دبی واقع شده است، این مسجد، مختص مذهب شیعه و ایرانیانی که در دبی ساکن هستند، ساخته شده است و معماری آن به سبک معماری‌های ایرانی بنا شده است، محوطه آن از کاشی‌های رنگارنگ و گل‌های زیبا و خوش‌رنگ پوشانده شده است و بر روی بیشتر کاشی‌های آن خطوط زیبا و خوشنویشی‌ها با خطوط جذاب دیده می‌شود.

مسجد عبدالرحمان سیدیک 

مسجد عبدالرحمان سیدیک یکی دیگر از جذابیت‌های مذهبی  است که باعث می‌شود افراد زیادی زمان تهیه ویزای دبی، به فکر دیدن از این مسجد نیز باشند. معماری مسجد عبدالرحمان سیدیک دبی نسبت به دیگر مساجد کشورهای مذهبی، تفاوت بسیار زیادی دارد. در ساخت این مسجد، توانسته است معماری مدرن و جدیدی را به معماران برای ساخت مسجد در آینده یاد دهد. در واقع از هیچ گنبد و مناره‌ای استفاده نشده است؛ به همین خاطر توانسته است به عنوان بهترین ساختما در دبی شناخته شود و جایزه ساختمان‌های شاخص و بی‌نظیر را به خود اختصاص دهد. برای ساخت این مسجد به صورت تمام و کمال از سنگ‌های گرانقیمت و شیشه‌های تماشایی و خیره کننده استفاده شده است به گونه‌ای که فرد به هیچ وجه از تماشای آن سیر نمی‌شود. از جذابیت‌های خاص این مسجد می‌توان به این اشاره کرد که برای نشان دادن جهت قبله در آن، یک نور سبز رنگ در نظر گرفته شده است که فرد می‌تواند با دنبال کردن آن جهت قبله را پیدا کند.

مسجد خلیفه التاجر دبی

مسجد خلیفه التاجر دبی در منطقه بور دبی قرار دارد،  دارای دو مناره بلند و بسیار مرتفع است  و همچنین یک گنبد زیبا و تماشایی دارد که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند، ورود عموم به این مسجد آزاد است اما  افرادی که پیرو ادیان دیگری هستند اجازه ورود به آن را ندارند. این مسجد گنجایشی در حد 3500 نمازگزار دارد و به عنوان اولین و بهترین مسجد سازگار با محیط زیست در خاورمیانه ساخته شده است؛ در حقیقت متعلق به یک امور خیریه است و در ساخت و معماری آن بیشتر از رنگ قهوه‌ای استفاده شده است. یکی از جذابیت‌های جالب مسجد خلیفه التاجر این است که بلندگوهای آن، انرژی مورد نیاز خود را از انرژی خورشیدی می‌گیرد.

مسجد الرحیم 

مسجد الرحیم، یکی دیگر از معروفترین مساجد دبی است که در سال 2013 به دستور شیخ منصور بن زاید آل نهیان، معاون نخست وزیر دبی  ساخته شد. این مسجد در منطقه مارینا قرار دارد و با نورپردازی خاصی که دارد، در شب‌های دبی می‌درخشد و جذابیت و زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است. برای این مسجد، مناره و گلدسته‌های مرتفع و بسیار بلند ساخته شده است که نگاه افراد را به خود خیره می‌کند. مساحت این مسجد بسیار زیاد است و نزدیک به 2 هزار نمازگزار را در خود جای می‌دهد.

مسجد الستوی 

این مسجد که یکی از معروفترین مساجد دبی است کاملا معماری ایرانی دارد و مختص اهل تشیع و مردم ایران ساخته شده است. بعضی از مردم از آن، با نام مسجد امام حسین یاد می‌کنند. لازم است بدانید که در سال 1979،  این مسجد به دست جمعیت هلال احمر ایران، در حوالی مسجد جمیرا دبی بنا شد، کاشی‌های زیبا و به رنگ آبی فیروزه‌ای آن،  زیبایی خاصی دارد و توجه همه را به خود جلب می‌کند.

سخن پایانی

تعداد مساجد کوچک و بزرگ در دبی بسیار زیاد است که در این محتوا سعی کردیم معروفترین آنها را به شما معرفی کنیم. سفر به دبی و دیدن از مکان‌های مذهبی و مساجد زیبای این شهر که با معماری‌های بسیار شیک و لوکس طراحی شده‌اند رویایی برای اکثر مردم است که گاهی آنها را به تهیه ویزای دبی ترغیب می‌کند.بنابراین اگر به فکر سفر به این شهر زیبا هستید دیدن از مکان‌های مذهبی و مساجد شیک را از دست ندهید. 

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید