ورود به حساب کاربری
مرکز اسکی دبی یخبندانی در دل یک شهر کویری!

اگر یک بار هم ویزای دبی گرفته باشید و به این شهر زیبا رفته باشید، می‌دانید که هوای دبی چقدر گرم و گاهی اوقات طاقت فرساست. شاید باورتان نشود که در دل این شهر کویری و گرم، یک مرکز اسکی بزرگ و هیجان‌انگیز وجود دارد که می‌توانید در وسط یک روز گرم تابستان از ورزش‌های برفی و جذاب بهره‌مند شوید. مرکز اسکی دبی جزو پرهیجان‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است که عاشقان ورزش‌های زمستانی را بارها و بارها به سمت خود می‌کشاند. البته در این مرکز، نه تنها اسکی می‌کنید بلکه می‌توانید از تفریحات دیگری هم بهره‌مند شوید. اگر می‌خواهید بیشتر در مورد مرکز اسکی دبی بدانید، با ما همراه باشید.

معرفی مرکز اسکی دبی 

مرکز اسکی بزرگ و سرپوشیده دبی در مرکز خرید امارات مال واقع شده است. در این مرکز خرید بزرگ و مدرن، در سال 2005 پیست اسکی افتتاح شد و توانست گردشگران زیادی را به سمت خود بکشاند. این پیست اسکی در اصل بزرگ‌ترین پیست اسکی سرپوشیده در دنیا محسوب می‌شود و امکانات زیادی دارد. در این مرکز، 6 هزار تن برف سفید خالص به صورت مصنوعی تولید شده است که پیشرفته‌ترین سیستم‌های خنک کننده دنیا را دارد. 

طول پیست اسکی 400 متر است و 5 مسیر متفاوت دارد که در هر سطحی از مبتدی تا حرفه‌ای که باشید می‌توانید از تفریحات این مکان عالی بهره ببرید. 

سیستم تولید برف در این پیست به گونه‌ای است که روی سقف آن برف پاش تعبیه شده است و قطرات ریز آب را در هوا پخش می‌کند. ذرات ریز یخ به پایین می‌ریزند. البته نباید این نکته را فراموش کنید که ذرات برف و یخ به قدری کوچک هستند که اصلا با چشم دیده نمی‌شوند. 

امکانات و تفریحات مرکز اسکی دبی

این پیست زیبا و هیجان‌انگیز آن‌قدر جذابیت دارد که اگر در یک تعطیلات چند روزه هم ویزای دبی بگیرید و آن را از نزدیک ببینید، به گذران وقت و هزینه آن می‌ارزد. 

سالن بزرگ و گنجایش بالا برای افراد مبتدی تا حرفه‌ای

یکی از مهم‌ترین خصوصیات مرکز اسکی دبی، گنجایش بالا و 1500 نفری آن است. به علاوه وسعت این ناحیه، 22500 متر مربع است. مسیرهای مختلفی در این پیست طراحی شده است که با توجه به میزان حرفه‌ای بودنتان می‌توانید از آن بهره ببرید. به عنوان مثال یکی از این مسیرها دارای ارتفاعی 85 متری است و 80 متر هم عرض دارد. طولانی‌ترین مسیر این پیست 400 متر است و سقوطی بیش از 60 متر دارد که افراد حرفه‌ای می‌توانند از آن بهره ببرند. 

از طرفی داشتن مسیرهایی با شیب‌های آرام هم برای افراد تازه کار وجود دارد تا تمام افراد از هیجان پیست آبی استفاده کنند. 

امکان آموزش اسکی در سطوح مختلف

در مرکز اسکی دبی حتی اگر اولین بار است که به پیست اسکی می‌روید، می‌توانید به صورت حرفه‌ای آموزش ببینید. تعداد زیادی مربیان حرفه‌ای در این پیست حضور دارند تا به اسکی بازان و اسنوبرد سواران آموزش دهند. 

تله‌کابین و یدک کش 

اسکی سواران حرفه‌ای که از این پیست استفاده می‌کنند، بارها باید از شیب‌های متعدد به پایین منتقل شوند. هیجان سقوط از ارتفاعات بالا برای این افراد کم نیست. اما برای این که بار دیگر بتوانند این هیجان را تجربه کنند، به کمک یدک کش و تله‌کابین به بالای شیب منتقل می‌شوند. همان‌طور که می‌بینید در پیست اسکی دبی تمام امکانات برای لذت بردنتان فراهم شده است. 

امکان بازی و سرگرمی برای کودکان در پارک برفی

برخی افراد دوست ندارند یا نمی‌توانند اسکی بازی کنند. در مرکز اسکی دبی، برای این افراد هم چاره‌ای اندیشیده شده است. پارک برفی که در دو سمت پیست اسکی وجود دارد، با وسعت 3000 متر مربع خود یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های برفی سرپوشیده در جهان محسوب می‌شود. در این محیط می‌توان به راحتی از بازی‌ها و سرگرمی‌های متعددی برخوردار شد که برای خانواده و کودکان یک انتخاب عالی است. 

دیدن پنگوئن‌های زیبای تگزاسی در مرکز اسکی دبی

هنگامی که به این محیط زیبا و برفی وارد می‌شوید، همه امکانات فراهم شده است تا گرمای دبی را از یابد ببرید و تصور کنید در قطب حضور دارید! پنگوئن‌های زیبا و خاص که از تگزاس به این مرکز آورده شده‌اند، برای بازدیدکنندگان جذابیت خاصی دارند. 20 پنگوئن که دامپزشک مخصوص دارند و چندین خدمه نیز برای سلامت و زیبایی آن‌ها در نظر گرفته شده است در این پیست اسکی حضور دارند. 

سایر تفریحات موجود در مرکز اسکی دبی

علاوه بر مواردی که گفته شد، می‌توانید از تله‌کابین، سورتمه سواری در برف، لژ سواری، تئاتر سه بعدی، سرسره و اسنو بال شوتینگ، اسنو بورد، پارک برفی و ... در این مجموعه بهره ببرید. حتی امکانات رفاهی مانند فروشگاه‌های مواد غذایی، لباس زمستانی و تجهیزات لازم برای لذت بردن از مرکز اسکی دبی در این مجموعه گرد هم آمده‌اند تا یک گردشگری بی نظیر را در دبی برایتان فراهم کنند. حتی می‌توانید برخی از لوازم مورد استفاده در این مرکز را هم اجاره کنید و پس از استفاده آن‌ها را پس دهید. 

قوانین و هزینه‌ها در مرکز اسکی دبی

البته نباید این نکته را هم فراموش کنید که پیست اسکی دبی برای خود قوانین و مقرراتی هم دارد. برخی از این قوانین به شرح زیر هستند:

  • ورود به منطقه پیست اسکی دبی برای کودکان زیر دو سال مجاز نیست؛
  • کودکان 2 تا 8 ساله فقط با نظارت بزرگسالان می‌توانند وارد مرکز اسکی دبی شوند؛
  • کودکان 9 تا 12 ساله در صورت حضور سرپرست در محل مرکز خرید بزرگ امارات می‌توانند وارد این محوطه شوند.
  • بازدیدکنندگان و افراد زیر 21 سال، قبل از ورود به مرکز اسکی دبی باید فرم رضایت والدین یا سرپرست خود را پر کنند.

 

سایر افراد می‌توانند به راحتی وارد این پیست جذاب شوند و از زیبایی‌های آن لذت ببرند. علاوه بر قوانین حاکم بر این مرکز، بهتر است کمی هم در مورد هزینه‌ها بدانید. 

قیمت بلیط پیست اسکی دبی برای شیب بانوان حدود 180 درهم امارات، برای شیب یک روز کامل حدود 310 درهم است. برای شیب دو ساعته تقریبا 210 درهم است. البته باید بدانید که این قیمت‌ها ممکن است در مواقع مختلف کمی بالا و پایین شوند. 

جمع‌بندی؛ تفریح در مرکز اسکی دبی

مرکز اسکی دبی یکی از جاذبه‌های گردشگری بی نظیر و سرپوشیده است که امکان تفریحاتی مانند اسکی، اسنو بورد، بازی در پارک برفی و کوهستان برف، عبور از برج‌های برفی، تله‌کابین و ... را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. این مرکز در امارات مال واقع شده است و وسعت بسیار زیادی دارد. شما هم می‌توانید به راحتی با گرفتن ویزای دبی سفر خود را به این شهر پر از شگفتی آغاز کنید و یک روز خود را به دیدن این مرکز جذاب و هیجان‌انگیز بپردازید. حتی اگر اسکی را هم فرانگرفته‌اید، می‌توانید در مرکز اسکی دبی آموزش ببینید یا حتی از دیگر تفریحات برفی هیجان‌انگیز در آن دیدن کنید. 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید