ورود به حساب کاربری
تور هلیکوپتر سواری دبی و تجربه لذت پرواز بر فراز شهر آسمان‌خراش‌ها

دبی جزو لوکس‌ترین و مدرن‌ترین شهرهای جهان و پرمتقاضی‌ترین مقصدها برای گردشگران است. از این‌رو افرادی که قصد سفر به دبی را دارند، عموما با اهداف تفریحی و گردشگری اقدام به اخذ ویزای دبی می‌کنند. بنابراین یافتن جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تفریحی بیش از هرچیز برای مسافران اهمیت دارد. در این مقاله به معرفی هلیکوپتر سواری دبی، یکی از هیجان انگیزترین تفریحات این شهر می‌پردازیم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا همه آنچه لازم است درباره این تور جذاب بدانید را با شما در میان بگذاریم.

معرفی تور هلیکوپتر سواری دبی

یکی از جذاب‌ترین و مهیج‌ترین تفریحات دبی تجربه پرواز بر فراز ارتفاعات این شهر است. این تجربه بی‌نظیر، لذت همزمان پرواز و دیدن مناظر زیبای شهر از زاویه‌ای دیگر را به شما هدیه می‌کند. تماشای کلان‌شهری پرهیاهو که در احاطه جزایر زیبای گرمسیری و آسمان‌خراش‌ها و ساختمان‌های مجلل جلوه‌ای باشکوه دارد، بی‌شک تجربه‌ای تکرار نشدنی را رقم می‌زند.

از این‌رو این جاذبه توریستی یکی از پرطرفدارترین تفریحات دبی است. تا آن‌جا که اکثر گردشگران حتی قبل از آنکه نقاط دیدنی شهر را از نزدیک و روی زمین ببینند، ترجیح می‌دهند در یک گردش هوایی، از آسمان شهر به تماشای آن بروند. این امکان گردشگری توسط شرکت Helicopter Dubai در سال 2005 برای پاسخ به نیاز مسافران و شهروندان دبی ایجاد شد.

در حال حاضر تور هلیکوپتر سواری دبی با ده مسیر متنوع که هر کدام مدت زمان و ایستگاه‌های مربوط به خود را دارند، میزبان مسافران و ساکنان این شهر است. برای آشنایی بیش‌تر شما در ادامه این مسیرها و نقاط دیدنی هر کدام را جداگانه بررسی می‌کنیم.

مسیر 1: تور نمادین Iconic Tour

این مسیر 12 دقیقه‌ای از ایستگاه آکادمی پلیس دبی پرواز خود را شروع کرده و بر فراز نخل جمیرا از جزایر سه‌گانه نخلی دبی، حرکت می‌کند. از بالای هتل مجلل برج العرب و بلندترین برج جهان (برج خلیفه) گذشته و در نهایت نواحی ساحلی جمیرا و کانال آبی دبی را هم پشت سر می‌گذارد. بدین ترتیب در این پرواز کوتاه یک گردش مختصر در بالای شهر خواهید داشت.

مسیر 2: تور پالم The Palm Tour 

مسیر دوم این تور هوایی هم از ایستگاه آکادمی پلیس دبی آغاز شده و پس از گذر از برج العرب باشکوه، جزیره‌های جهانی زیبای ساحل خلیج فارس را به تماشا می‌نشیند. در نهایت این گردش 17 دقیقه‌ای با عبور از حوالی برج خلیفه و نخل جمیرا در نزدیکی هتل زیبای آتلانتیس به پایان می‌رسد.

مسیر 3: تور دید The Vision Tour 

مسیر بعدی تور هلیکوپتر سواری دبی از همان ایستگاه آکادمی پلیس شروع به حرکت کرده و برج العرب زیبا و جزایر جهانی را درمی‌نوردد. سپس از بازار ادویه و طلا گذشته و گردشگران را دعوت به تماشای نهر و کانال دبی می‌کند. همچنین در ادامه این سفر 22 دقیقه‌ای می‌توانید برج خلیفه و نخل جمیرا و هتل آتلانتیس را از آسمان دبی نظاره کنید.

مسیر 4: تور ادیسه Odyssey Tour 

این مسیر زیبا دقایقی نسبتا طولانی شما را به آسمان‌گردی مروارید خلیج فارس می‌برد. از ایستگاه آکادمی پلیس همانند مسیرهای قبلی به تماشای هوایی برج العرب، جزایر جهانی، بازارهای شهر، نهر و کانال آبی، برج خلیفه، نخل جمیرا و هتل آتلانتیس می‌روید. در ادامه این سفر 40 دقیقه‌ای فرصت دارید تا از مناطق زیبای دیگری همچون مارینا و نخل جبل علی هم دیدن کنید.

مسیر 5: تور مروارید Pear Tour 

در این گردش کوتاه 12 دقیقه‌ای می‌توانید از ایستگاه هتل آتلانتیس شروع به پرواز کرده و آسمان زیبای دبی را بر خلاف مسیر گردش نمادین بپیمایید. این مسیر با گذر از نخل جمیرا و برج العرب و برج خلیفه و ساحل جمیرا و کانال آبی دبی به ایستگاه آکادمی پلیس می‌رسد.

مسیر 6: تور سرگرمی Fun Ride 

این مسیر هلیکوپتر سواری دبی در یک گردش 15 دقیقه‌ای شمارا از نزدیکی آتلانتیس در امتداد ساحل دبی، به دیدن نخل جمیرا میبرد. پس از تماشای برج العرب و جزایر جهانی و مسجد جمیرا از پارک صفا در مرکز شهر هم دیدن کرده و به منطقه مارینا می‌رسید.

مسیر 7: تور گشت شهری City-Tour 

در این سفر، از آتلانتیس زیبا شروع به پرواز کرده و در طی 25 دقیقه از اکثر نقاط دیدنی شهر دیدن می‌کنید. نخل جمیرا، برج العرب، ساحل جمیرا و جزایر جهانی زیبا و منطقه بر دبی را تماشا می‌کنید. از بالای بازارهای شهر و مسجد و کانال آبی می‌گذرید و علاوه بر برج خلیفه، دبی مال و دبی مارینا و امارات مال را هم نظاره می‌کنید.

مسیر 8: تور ماکسی راید Maxi Ride 

این مسیر طولانی‌ترین مسیر گردش هوایی دبی بوده و شما یک گردش تمام و کمال را از نزدیکی هتل آتلانتیس در جزیره نخل جمیرا آغاز کرده و در طی یک ساعت به طور کامل تمام مناطق شهر را از نظر می‌گذرانید. 

مسیر 9: تور سواری طولانی Long Ride 

در این سفر 45 دقیقه‌ای از تور هلیکوپتر سواری دبی، می‌توانید اکثر نقاط دیدنی شهر را تماشا کرده و از تجربه یک سفر نسبتا طولانی لذت ببرید. از نخل جمیرا به آسمان برج العرب و از آن‌جا به سمت برج خلیفه و ساحل زیبای جمیرا بروید، و در نهایت از کانال آبی دبی دیدن کنید. 

مسیر10: تور بزرگ The Grand Tour 

یکی دیگر از مسیرهای جذاب و دیدنی این تور هوایی، مسیر 30 دقیقه‌ای تور بزرگ است که برترین نقاط و جاذبه‌های دبی را شامل می‌شود. این مسیر از ایستگاه ابتدایی آکادمی پلیس دبی آغاز شده و شما را به دیدن امارات مال،دبی مارینا و چرخ فلک دبی می‌برد. در ادامه نمای نخل دبی و برج خلیفه و کانال آبی و نهر دبی و جزایر جهانی را در این پرواز مشاهده خواهید کرد.

مراحل ثبت نام و استفاده از خدمات تور هوایی 

اگر شما هم قصد سفر به دبی کرده‌اید و تمایل دارید این شهر زیبا را از آسمان تماشا کنید، پس از اخذ ویزای دبی و بلیط سفر، کافی است برای ثبت نام در تور هلیکوپتر سواری دبی اقدام کنید. بقیه کارها توسط تور انجام خواهد شد.

 شما فقط باید 45 دقیقه قبل از زمان پرواز در محل حضور یافته و مراحل چک این و کلاس ایمنی پرواز را برای دریافت توصیه‌های امنیتی حین سفر پشت سر بگذارید. در این مرحله اگر اقلام غیر ضروری مانند ساک و چمدان و... همراه داشته باشید، آن‌را در قفسه‌های مخصوص قرار می‌دهید و با یک پذیرایی مختصر پرواز را آغاز می‌کنید.

روش ثبت نام در تور هوایی دبی

ثبت نام در این تورها عموما به صورت آنلاین و از طریق سایت‌های مراکز گردشگری انجام می‌شود. البته می‌توانید از طریق مراجعه حضوری به موسسه‌های گردشگری هم اقدام کنید. همچنین با استفاده از واچرها می‌توانید از این خدمات با تخفیف‌های ویژه استفاده کنید. امکان رزرو آنلاین یا خرید از طریق مجلات فروش هم برای این واچرها موجود است که انواع تفریحات گردشگری دبی را شامل می‌شود.

برای انتخاب سایر گزینه‌های تفریحی و توریستی هم می‌توانید با کارشناسان گردشگری مشورت کرده و اطلاعات کامل را دریافت کنید.

توصیه‌ها و قوانین تور هلیکوپتر سواری دبی

از آن‌جا که این سفر هوایی شامل قوانین و مقررات ویژه‌ای می‌شود که رعایت آن برای همه مسافران الزامی است، بهتر است قبل از هر چیز با این قوانین آشنایی داشته باشید.

  • امضای اظهارنامه توسط مسافران
  • حضور در محل پرواز 45 دقیقه قبل از زمان مشخص شده
  • در صورت لغو پرواز از طرف شرکت (به دلایل جوی و...) زمان دیگری با هماهنگی مسافر برای پرواز در نظر گرفته می‌شود. 
  • امکان لغو سفر از طرف مسافر فقط تا 48 ساعت قبل از پرواز بدون کسر هزینه وجود دارد. پس از آن تا 24 ساعت مانده به پرواز با کسر 50% هزینه و در 24 ساعت نهایی بدون بازگشت هزینه سفر لغو می‌شود.
  • همراه داشتن پاسپورت مسافر طبق قوانین امارات الزامی است.
  • وزن مسافرین باید با قوانین هوانوردی مطابق باشد (حداقل 16 کیلوگرم)
  • ظرفیت هر هلیکوپتر 6 نفر است که شامل 4-5 مسافر به همراه راننده است.
  • سن مجاز پرواز طبق قوانین GCAA بالای 2 سال است.
  • برای آسایش و راحتی در حین پرواز با تور هلیکوپتر سواری دبی بهتر است مسافران از لباس راحت استفاده کرده و گوشواره و متعلقات غیرضروری همراه نداشته باشند.
  • همراه داشتن کیف و وسایل شخصی غیر ضروری حین سفر ممنوع است و باید در قفسه‌های مربوطه در بخش امانات قرار داده شوند.
  •  طبق قوانین امنیتی GCAA تصویر برداری با دوربین‌هایی که لنز بزرگتر از 400 میلی‌متر دارند ممنوع بوده و نیاز به مجوز رسمی دارد. ( اما امکان استفاده از خدمات عکاسی تور با هزینه جداگانه وجود دارد.) 

جمع بندی

در این مقاله با معرفی یکی از خدمات گردشگری دبی، سعی کردیم اطلاعات مختصر و مفیدی را برای گردشگران شرح دهیم. اگر شما هم قبلا ویزای دبی دریافت کرده‌اید و امکان این سفر را دارید، این تجربه بی‌نظیر را حتما در برنامه سفرتان قرار دهید. مطمئن باشید که این تجربه به‌یاد ماندنی یکی از جذاب‌ترین خاطرات سفر شما خواهد شد.

حتما قبل از ثبت نام، برای اطلاع از قوانین و قیمت‌های تور و اطلاعات به‌روز پرواز، با کارشناسان سایت‌های گردشگری در ارتباط باشید. توجه کنید که پس از دریافت اطلاعات دقیق و کامل اقدام به رزرو تور هلیکوپتر سواری دبی نمایید.

 

 

 

 

 

 

 
برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید