ورود به حساب کاربری
درباره پارک IMG دبی

شهربازی آی ام جی دبی یکی از بزرگترین پارک‌های موضوعی سرپوشیده دنیا به‌حساب می‌آید که لقب «دنیای ماجراجویی» را به خود اختصاص داده است. پارک IMG دبی در مسیر شیخ محمد بن زاید شهر واقع شده و در فاصله بسیار کمی از مراکز دیدنی، تفریحی و تجاری شهر عربی دبی قرار دارد. این شهربازی انواع بازی‌های مهیج و دلهره آور چون ترن هوایی و بازی‌هایی بر اساس شخصیت‌های کارتونی را به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهد؛ بنابراین سفر به دبی تجربه فراموش نشدنی از انواع سرگرمی‌های جالب و تفریح‌های به‌یاد ماندنی را در کنار خرید و گشت و گذار به همراه خواهد داشت که در این میان، شهربازی آی ام جی یکی از محبوب‌ترین مقاصد و جاذبه‌های گردشگری دبی محسوب می‌شود که هر ساله میزان شمار زیادی از گردشگران سراسر جهان است. شهربازی IMG دبی در کنار تفریحات و سرگرمی‌های بی‌نظیر برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان، امکانات فراوانی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد؛ از این‌رو چنانچه با اخذ ویزای دبی به این شهر مدرن و لوکس امارات متحده عربی سفر کردید، توصیه می‌کنیم به پارک IMG دبی سری بزنید تا بتوانید لحظات به‌یاد ماندنی را برای خود و اعضای خانواده رقم بزنید.

در اینجا تلاش خواهیم کرد تا اطلاعات کامل و جامعی در ارتباط با شهربازی آی ام جی شهر دبی در اختیارتان قرار دهیم؛ پس پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.        

تاریخچه شهربازی آی ام جی دبی

در حال حاضر پارک IMG دبی به یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین شهربازی‌های سرپوشیده در سراسر دنیا تبدیل شده است. در واقع شهربازی آی ام جی توسط شرکت الیاس و مصطفی گله‌ داری (IMG) ساخته شد. این پارک بخشی از پروژه شهر عرب و دبی لند بوده که در سال 2008 میلادی به دلیل بحران مالی متوقف شد. در آوریل سال 2014 میلادی، بانک اسلامی ابوظبی مبلغ 1.2 میلیارد درهم وام به این پارک اختصاص داد تا تکمیل شود که هم اکنون ارزش شهربازی آی ام جی برابر با 3.6 میلیارد درهم است. این مجموعه بالاخره در 31 اوت 2016 میلادی افتتاح شد. 

معرفی اجمالی پارک IMG دبی 

شهر دبی با توجه به جاذبه‌های گردشگری و توریستی متنوع، هر ساله میزبان گردشگران بیشماری از سراسر جهان است. شهربازی سرپوشیده آی ام جی یکی از مهیج‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی محسوب می‌شود که برای فرار از آب و هوای گرم دبی پیشنهاد مناسبی خواهد بود. این شهربازی از مکان‌های مورد علاقه کودکان و نوجوانان است؛ زیرا در این مجموعه انواع فضاها و وسایل بازی از شخصیت‌های محبوب کارتونی با تم زیبا از انیمیشن مارول الگوبرداری کرده‌اند. پارک IMG دبی از بزرگترین مجموعه‌های تفریحی سرپوشیده دنیا است که در زمینی به وسعت 140 هزار متر مربع واقع شده است. از جاذبه‌های تفریحی این پارک، می‌توان به ترن هوایی، وسایل تفریحی کارتونی مانند نتورک، ابر قهرمان‌های مارول و دایناسورهای متحرک در کنار مغازه‌های مختلف و سینما اشاره کرد. لازم به ذکر است که بازدیدکنندگان در کنار هزاران بازی و سرگرمی، می‌توانند از انواع رستوران‌ها، فروشگاه‌های لباس با تم شخصیت‌های معروف و فروشگاه خوراکی‌های مختلف استفاده کنند.

محل قرارگیری پارک IMG و نحوه دسترسی 

شهربازی سرپوشیده IMG در مسیر شیخ محمد بن زاید شهر عربی دبی قرار دارد که در تمام طول سال آماده میزبانی از مراجعه کنندگان است. تم این مجموعه از مارول، ماجراجویی در دنیای دایناسورها و دره‌ گمشده، کارتون نتورک و بلوار آی ام جی تشکیل شده است که فضای دیدنی و رویایی را در کنار هم به‌وجود آورده‌اند. از جاذبه‌های تفریحی، تاریخی و تجاری نزدیک پارک IMG دبی، می‌توان به پارک آبی وایلد وادی (28 کیلومتری)، بازار مدینه جمیرا (27 کیلومتری) و مرکز خرید امارات (26 کیلومتری) اشاره کرد. گردشگران با اخذ ویزای دبی و اهالی بومی برای دسترسی به شهربازی IMG، می‌توانند از طریق ایستگاه مترو مرکز خرید امارات و تاکسی (30 دقیقه رانندگی)، فرودگاه بین‌المللی دبی (30 کیلومتری)، فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم (50 کیلومتری) و فرودگاه بین‌المللی ابوظبی (120 کیلومتری) برای رسیدن به مرکز تفریحی اقدام کنند.

بخش‌های مختلف پارک IMG دبی 

مجموعه تفریحی آی ام جی شهر دبی به چهار قسمت تفریحی عجایب، شبکه کارتون و دره گمشده ماجراهای دایناسورها، سینما سه بعدی و جاذبه‌های تفریحی تقسیم‌بندی شده است. همچنین در پارک IMG دبی، مجموعه سینمایی با 12 پرده، انواع رستوران‌ها و فروشگاه‌های کوچک و بزرگ در بخش‌های مختلف تفریحی مجموعه قرار دارند که برای سرگرمی اعضای خانواده در نظر گرفته شده‌اند. به‌طور کلی بخش‌های مختلف این پارک به شرح زیر هستند:

    1- کارتون نتورک

این بخش بر اساس شخصیت‌های کارتونی کارتون نتورک طراحی شده است و یکی از محبوب‌ترین بخش‌های موضوعی پارک محسوب می‌شود. از قسمت‌های مختلف این مجموعه، می‌توان به اولین سینمای 5 بعدی دنیا با نام بن تن، بزرگترین فروشگاه بن تن، انواع رستوران، نمایش‌های زنده و فروشگاه‌های مختلف اشاره کرد.  

    2- مارول

بدون تردید یکی از پرطرفدارترین بخش‌های موضوعی پارک IMG دبی، قسمت مارول است که در طراحی آن از کاراکترها و شخصیت‌های محبوب مارول الهام گرفته شده است. قسمت‌های تفریحی مهیج مارول با محوریت شخصیت‌هایی چون اسپایدر من، ثور، هالک و ... طراحی شده‌اند و در بخش‌هایی از مارول، رستوران‌ها و فروشگاه‌های موضوعی قرار گرفته‌اند که بازدیدکنندگان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.  

    3- ماجراجویی دایناسور و دره گمشده

در این قسمت از مجموعه، ربات دایناسورها و ترن‌های هوایی قرار دارند که مالکیت فکری آن‌ها متعلق به شرکت آی ام جی است. از جاذبه‌های تفریحی و دیدنی این بخش، می‌توان به دایناسور دزد چابک، سرزمین ممنوعه، غارتگر، چرخ ‌و ‌فلک، قلعه‌ ماجراجویی، انواع فروشگاه‌ها و رستوران‌ها اشاره کرد که کودکان، نوجوانان و بزرگسالان می‌توانند با مراجعه به این بخش، لحظات خاطره‌انگیزی را تجربه کنند.

    4- بلوار آی ام جی

بلوار IMG به عنوان بخشی برای خوش آمدگویی به بازدیدکنندگان و راهنمایی افراد برای ماجراجویی در قسمت‌های مختلف پارک در نظر گرفته شده است. قسمتی از این بخش به عنوان هتل تسخیر شده و در سایر قسمت‌ها، فروشگاه و رستوران قرار دارد که مراجعه کنندگان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

امکانات جانبی شهربازی آی ام جی

پارک IMG دبی به عنوان یکی از بهترین و بزرگترین جاذبه‌های گردشگری امارات متحده عربی شناخته می‌شود که در کنار امکانات تفریحی متنوع و سرگرمی‌های مهیج، خدمات رفاهی مختلفی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. از امکانات جانبی شهربازی سرپوشیده آی ام جی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارکینگ رایگان با ظرفیت بالا
  • صندوق امانات برای نگهداری از وسایل شخصی گردشگران
  • دستگاه‌های خودپرداز در ورودی اصلی مجموعه، مجاورت صندوق‌های امانات بلوار آی ام جی و لابی ورودی پارک
  • مرکز کمک‌های اولیه و خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان در بخش دره گمشده  

قوانین و مقررات شهربازی IMG  

پارک سرپوشیده آی ام جی دبی برای حفاظت از بازدیدکنندگان و حفظ امنیت مجموعه، قوانین و مقرراتی را در نظر گرفته است که افراد می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی مجموعه به نشانی اینترنتی http://www.imgworlds.com/، قوانین مجموعه را به صورت کامل دریافت کنند. از اقلام ممنوعه که افراد اجازه ورود به پارک IMG دبی ندارند، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • انواع سلاح سرد و گرم
  • مواد محترقه و وسایل آتش بازی
  • نوشیدنی‌های الکلی
  • داروهای غیرمجاز
  • انواع مواد مخدر
  • حیوانات خانگی
  • صندلی‌های تاشو
  • سلفی استیک و سه پایه
  • اسکیت، اسکوتر و کفش‌های چرخ دار

لازم به ذکر است که از ورود افراد با پوشش نامناسب و توهین آمیز به مجموعه جلوگیری می‌شود. همچنین تهیه بلیط و ورود به مجموعه توسط افراد به منزله پذیرش قوانین و مقررات خواهد بود.   

ساعت بازدید و بلیط ورودی پارک IMG    

مجموعه تفریحی آی ام جی شهر دبی در تمام 365 روز سال باز است. ساعت کاری پارک IMG دبی از شنبه تا چهارشنبه از 12 ظهر تا 9 شب و در روزهای پنجشنبه و جمعه از 12 ظهر تا 10 شب بوده که این ساعت‌ها ممکن است در روزهای مختلف سال و با توجه به مناسبت‌های گوناگون از قبیل تعطیلات عید فطر تغییر کند. قیمت بلیط ورودی به شهربازی در سال 2021 میلادی برای هر نفر بزرگسال 325 درهم بوده است. بلیط ورودی کودکان زیر یک متر و 20 سانتی‌متر برابر با 250 درهم بوده و کودکان زیر 3 سال و زیر 90 سانتی‌متر، می‌توانند به صورت رایگان وارد پارک آی ام جی شوند.

جمع‌بندی

پارک IMG دبی از عظیم‌ترین و مدرن‌ترین شهربازی‌های سرپوشیده امارات و حتی سراسر دنیا به‌حساب می‌آید که جاذبه‌های تفریحی متنوع و سرگرمی‌های مهیج بی‌نظیری را در کنار خدمات رفاهی مختلف نظیر رستوران، پارکینگ، صندوق امانات و ... در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. این مجموعه زیبا دارای چهار بخش کارتون نتورک، مارول، ماجراجویی دایناسور و دره گمشده و بلوار آی ام جی بوده که با تم‌های الهام گرفته از شخصیت‌ها و کاراکترهای محبوب کارتونی مورد توجه بسیاری از کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان قرار گرفته‌اند. این مجموعه رویایی در تمام روزهای سال باز بوده و گردشگران با اخذ ویزای دبی، می‌توانند با سفر به این شهر مدرن از پارک IMG دبی بازدید کرده و لحظات خاطره‌انگیزی را در کنار اعضای خانواده تجربه کنند. 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید