ورود به حساب کاربری
پیست اسکی دبی؛ تجربه زمستان در قلب کویر

احتمالاً برای شما هم جالب است بدانید یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های اسکی دنیا در یکی از گرم‌ترین شهرهای دنیا یعنی دبی ساخته شده است. پیست اسکی دبی با وسعت 22.500 مترمربع سومین پیست اسکی بزرگ آسیا محسوب می‌شود. 

این پیست اسکی با داشتن بخش‌های مختلف و امکانات و تفریحگاه‌های بسیار مدرن و زیبا، یکی از مقاصد اصلی گردشگران از سراسر دنیا در دبی است. در ادامه با ما باشید تا هر آنچه لازم است راجع‌به این جاذبه توریستی بدانید را به شما توضیح دهیم. 

 

قسمت های مختلف پیست اسکی دبی 

پیست اسکی دبی در سال 2005 در مرکز مجتمع تجاری امارات مال شهر دبی افتتاح شد و امروزه یکی از بزرگ‌ترین تفرجگاه‌های زمستانی دنیا محسوب می‌شود. در این پیست اسکی کوهی به ارتفاع 85 متر از یخ ساخته شده تا توریست‌ها بتوانند در یکی از گرم‌ترین نقاط جهان ورزش زمستانی اسکی روی یخ را تجربه کنند. 

پیست اسکی دبی از چهار بخش کلی تشکیل شده است. بخش اول آن سالن اصلی اسکی است که می‌توان در آنجا به اسکی روی یخ یا اسنوبرد مشغول شد. همچنین در این بخش آموزش اسکی هم داده می‌شود. کوه یخی در این قسمت قرار دارد و به 5 قسمت از مبتدی تا پیشرفته تقسیم شده است.

بخش دوم شامل بوستان برفی است و برای کسانی طراحی شده که علاقه‌ای به اسکی ندارند و قصدشان بیشتر برف‌بازی و تفریح است. بخش سوم قلمرو پنگوئن‌ها بوده و شاید جذاب‌ترین قسمت پیست اسکی دبی محسوب شود. بخش چهارم نیز سالن سینما و رستوران‌ها با سرو نوشیدنی داغ است.  

 

امکانات پیست اسکی دبی کدام است؟

چهار بخش اصلی پیست اسکی دبی که نام بردیم، هرکدام امکاناتی ویژه دارند که به نیازهای بسیاری از گردشگران پاسخ می‌دهد. وجود این امکانات باعث شده که این پیست اسکی جزو بهترین پیست اسکی‌های دنیا به‌حساب آید. 

کافه و رستوران

اولین امکاناتی که هنگام ورود به پیست اسکی دبی به چشم می‌خورد کافه و رستوران‌هایی بسیار شیک با منوی زمستانی کامل است که در آنها تی بار و انواع نوشیدنی گرم یافت می‌شود. در رستوران‌های پیست اسکی غذاهای محلی و بین‌المللی سرو می‌شود. 

پنگوئن های قطبی

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های پیست اسکی دبی قسمت مرتبط با رژه پنگوئن‌های قطبی است. در این بخش پنگوئن‌های امپراتور و جنتو زیادی به‌صورت گروهی زندگی می‌کنند که گردشگران می‌توانند با رزرو بسته Snow Penguin با آنها از نزدیک دیدن کنند. 

پارک برفی

پارک برفی قسمتی جدا از پیست اسکی است و برای کسانی درنظر گرفته شده که دوست دارند با کودکان و خانواده خود برف‌بازی کرده یا سوار تله‌کابین شوند. در این پارک امکان سورتمه‌سواری نیز وجود دارد و بازدید از آن خالی از هیجان نیست. 

سینمای مدرن پیست اسکی دبی

این سینما با همکاری مجموعه پیست اسکی دبی و کمپانی سینمایی VOX ساخته شده و به مدرن‌ترین سیستم‌های صوتی تصویری دنیا مجهز است. مشاهده جدیدترین فیلم‌های دنیا در فضای سرد پیست اسکی دبی همراه با نوشیدنی گرم، تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش است. 

زیپ لاین 

اگر قصد دارید زیپ‌لاینی در دمای صفر درجه و مشابه قطب شمال تجربه کنید حتماً از زیپ‌لاین پیست اسکی دبی دیدن کنید. این زیپ‌لاین 150 متر طول داشته و در ارتفاع 15 متر بالاتر از پیست اسکی قرار گرفته و نمایی بسیار شگفت‌انگیز برای شما فراهم کرده است. 

سرسره هیجانی

در قسمت دیگر پیست اسکی و در ارتفاع 100 متری، یک سرسره هیجانی با شیب تند طراحی شده که سرخوردن از آن بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. برای استفاده از این سرسره لازم است که حتماً ایمنی را رعایت کرده و از لباس مخصوص برای این کار استفاده کنید. 

توپ های غول پیکر

در قسمت پشتی کوه یخی یک سری تونل باریک طراحی شده که می‌توانید با رفتن به درون توپ‌های غول‌پیکر از درون آنها قل خورده و به دامنه کوه یخی برسید. برای رسیدن به قسمت بالایی این کوه هم می‌توانید از تله‌کابین استفاده کنید. 

 

قوانین اسکی در پیست اسکی دبی کدام است؟

  • برای اسکی‌کردن حتماً باید حداقل 8 سال سن و 125 سانتی‌متر به بالا باشید. همچنین وزن شما باید بین 30 تا 120 کیلوگرم باشد. نداشتن بیماری قلبی نیز یکی دیگر از شروط مهم در اسکی است.
  • کودکان زیر 2 سال اجازه ورود به مجموعه را ندارند و افراد زیر 21 سال باید رضایت‌نامه والدین همراه خود داشته باشند.
  • ورود دوربین فیلم‌برداری و عکس‌برداری ممنوع است. همچنین انجام فعالیت‌های غیرمجاز مثل خوردن مشروبات الکلی یا استعمال مواد مخدر هنگام استفاده از وسایل تفریحی کاملاً ممنوع است. 
  • بازدیدکنندگانی که آماتور  محسوب می‌شوند حق استفاده از شیب‌های تند و قسمت پرش ارتفاع را ندارند.

 

هزینه استفاده از امکانات پیست اسکی چقدر است؟

استفاده از هر بخش پیست اسکی هزینه‌های مختلفی دارد. هزینه یک روز کامل استفاده از پیست اسکی برای هر نفر 220 درهم است. قیمت بلیت استفاده از پارک برفی برای یک روز کامل 190 درهم است. دسترسی به بخش پنگوئن‌ها برای یک روز کامل برابر 240 درهم است. هزینه استفاده از سینما برف نیز از 200 درهم تا 750 درهم بسته بوع سینما متغیر است.

 

چطور برای تهیه بلیت پیست اسکی دبی تخفیف بگیریم؟

پیست اسکی دبی در زمان‌های مختلفی از سال و به مناسبت‌های متعددی روی بلیت‌های هر بخش تخفیف اعمال می‌کند. 

یکی از متداول‌ترین این تخفیفات هنگام خرید آنلاین بلیت بخش‌های مختلف پیست اسکی دبی است. اگر شما به‌صورت آنلاین بلیت خریداری کنید10 درصد تخفیف در قسمت پیشخان دریافت خواهید کرد. همچنین اگر در فستیوال تابستانی به بازدید از این پیست اسکی بپردازید تخفیف جشنواره به شما تعلق می‌گیرد که مبلغ آن هر سال متفاوت است.  

 

راه های دسترسی به پیست اسکی دبی و ساعات کاری آن چگونه است؟

پیست اسکی دبی در بزرگراه شیخ زاید و قسمت جنوبی مجتمع تجاری امارات مال واقع شده است.. در ضلع جنوبی این پیست اسکی  پارک ال برشا پوند که پارک بسیار وسیعی است قرار گرفته است. 5 کیلومتری آن در سمت غرب نیز منطقه تفریحی جمیرا و ساحل زیبای آن قرار دارد. 

 برای دسترسی به این پیست اسکی می‌توانید از مترو، تاکسی و ماشین شخصی استفاده کنید. با تاکسی تنها کافی است که هر ایستگاهی که سوار می‌شوید از راننده بخواهید شما را به مجتمع تجاری امارات مال برساند.

اگر از خودروی شخصی برای رسیدن به پیست اسکی استفاده می‌کنید، تنها کافی است که از اپلیکیشن‌های راهیابی یا گوگل‌مپ استفاده کنید. خودروی خود را می‌توانید در پارکینگ امارات مال در روزهای جمعه و شنبه و دیگر روزهای تعطیل رسمی سال به‌صورت رایگان پارک کنید. 

برای استفاده از راه آخر که استفاده از مترو دبی است تنها کافی است سوار خط متروی قرمزرنگ شده و در ایستگاه مرکز خرید امارات که ایستگاه 19 ام محسوب می‌شود پیاده شوید. بعد از حدود 5 دقیقه پیاده‌روی به درب ورودی پیست اسکی خواهید رسید. 

برای بازدید از پیست اسکی دبی و یا اسکی کردن می‌توانید همه روزه از ساعت 10 تا نیمه شب مراجعه کنید. ضمن اینکه روزهای پنجشنبه و جمعه شروع کاری این مجموعه از ساعت 9 صبح است.

 

حرف آخر 

در این مطلب سعی کردیم هر آنچه درباره پیست اسکی دبی لازم است بدانید را توضیح دهیم. به بررسی موقعیت جغرافیایی و بخش‌های اصلی این پیست اسکی را پرداختیم و آن‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. سپس به سراغ امکانات و سرگرمی‌های ویژه آن رفتیم. همچنین قیمت بلیت، قوانین و البته تخفیف‌های خرید بلیت هر بخش را هم توضیح دادیم تا چیزی ناگفته نماند. 

مشخص شد که خاص بودن بسیاری از امکانات این پیست اسکی مثل سینما برفی، جزیره پنگوئن‌ها، سرسره و توپ‌های غول‌پیکری، بازدیدکنندگان را از سراسر دنیا را به این مرکز تفریحی جذب می‌کند. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما جالب بوده باشد. 

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید