ورود به حساب کاربری
جمیرا؛ لوکس‌ترین محله دبی

به دلیل تعداد زیاد جاذبه‌های گردشگری دبی و محله‌های مختلف آن با امکانات رفاهی و تفریحی متنوع، بهتر است شناخت کاملی از این محلات داشته باشید تا در هزینه و زمان خود صرفه‌جویی کنید. به همین دلیل قصد ما معرفی و بررسی کامل یکی از لوکس‌ترین محله‌های دبی یعنی جمیرا است. در انتها این صفحه با جاذبه‌های این محله آشنا خواهید شد تا بهترین انتخاب را در زمان سفر به دبی داشته باشید.

 محله جمیرا دبی کی و چگونه ساخته شد؟

محله جمیرا (Jumeirah) جزو اولین محله‌های دبی که باهدف مدرن بودن ساخته شده است. به همین علت ساختمان‌های تجاری بسیار لوکس و گران در این محله ساخته شده است که اغلب آنها به مهاجرانی که در شرکت‌های بین‌المللی دبی کار می‌کنند فروخته شده است.

درحقیقت این محله بدون اینکه از ابتدا بافتی قدیمی داشته باشد و سپس تخریب شده باشد به وجود آمده است. وجود شرکت‌های بین‌المللی و ساختمان‌های مسکونی فوق‌العاده مدرن این محله را به یکی از مدرن‌ترین و لوکس‌ترین محله‌های دنیا تبدیل کرده است.

 محله جمیرا یکی از لوکس‌ترین محله‌ها

به‌طورکلی محله جمیرا دبی به 3 بخش تقسیم می‌شود: جمیرا یک، جمیرا دو و جمیرا سه که در همه آنها ساختمان‌های شیک و ویلاهای مدرن خودنمایی می‌کند. برای اینکه درک کنید چرا این محله را یکی از لوکس‌ترین محله‌های دبی می‌دانند، کافی است بدانید که ساحل آن با نام ساحل شیکاگو شهرت یافته است.

وجود هتل‌های زنجیره‌ای و هتل 7 ستاره برج العرب در این محله، از دیگر علل اعیان‌نشین بودن آن است. تقریباً تمام صاحبان کمپانی‌ها و شرکت‌های بزرگ دنیا که به دبی سفر می‌کنند ترجیح می‌دهند در این هتل‌ها اقامت داشته باشند.

 امکانات رفاهی محله جمیرا کدام‌اند؟

 وجود تعدادی از مهم‌ترین سازه‌های شهر دبی در محله جمیرا باعث شده اهمیت این محله بیش از دیگر محله‌های دبی باشد. هتل‌های مشهور بین‌المللی در این محله مثل هتل برج العرب، پارک آبی وایلد وادی، پالم جمیرا و سواحل چشم‌نواز از جمله جاذبه‌های این محله است که به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

 برج العرب؛ سازه‌ای گران‌قیمت در محله جمیرا

هتل برج العرب (Burj Al Arab Jumeirah) که تا مدتی نماد شهر دبی بود، در این محله قرار دارد. این هتل با ارتفاع 231 متر ششمین هتل بلند دنیا محسوب می‌شود. معماری آن به‌گونه‌ای طراحی شده که شبیه به یک کشتی بادبانی عربی و درعین‌حال کاملاً مدرن باشد.

هر اتاق این هتل را یک‌خانه لوکس می‌توان در نظر گرفت. به طور میانگین مساحت هر اتاق آن 500 مترمربع است که مساحت زیادی برای اتاق هتل محسوب می‌شود. مدرن‌ترین امکانات یک هتل را در برج العرب می‌توانید پیدا کنید و همین باعث شده که جزو گران‌ترین هتل‌های دنیا باشد.

 پارک آبی وایلد وادی در محله جمیرا؛ جایی برای خوش‌گذرانی

جمیرا پارک آبی وایلد وادی (Wild Wadi Water Park) در این محله اعیانی قرار دارد که یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین پارک‌های آبی دنیا است. در این پارک می‌توانید هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی را تجربه کنید.

تجربه سقوط از سرسره آبی 33 متری، شیرجه‌زدن در گرداب‌های آب بسیار شدید و ترن هوایی آبی این پارک باعث شده توریست‌ها از سراسر دنیا به محله جمیرا دبی روانه شوند و ساعاتی خوش را در آن سپری کنند. ساعت کاری این پارک آبی همه‌روزه از ساعت 10:00 تا 18:00 است و هزینه بلیت آن از 310 درهم شروع می‌شود که بسته به امکانات مورداستفاده شما متغیر خواهد بود.

 پالم جمیرا؛ شاهکار ساخت بشر

جزیره مصنوعی نخل جمیرا یک جزیره ساخته شده توسط انسان است که هفتمین جزیره مصنوعی جهان به‌حساب می‌آید. پالم جمیرا دارای یک تنه اصلی است که به‌عنوان ساقه درخت نخل در نظر گرفته می‌شود و دارای ۱۷ شاخه است که هر کدام نقش شاخه‌های این درخت نخل را دارند. در ساخت این جزیره ۷ میلیون تن سنگ استفاده شده است که در نوع خود بی‌نظیر است.

 جدا از شکل ظاهری جذاب این جزیره که به شکل یک درخت نخل ساخته شده است؛ می‌توان به انواع امکانات رفاهی و تفریحی، از جمله مراکز خرید، هتل‌های لوکس مثل هتل آتلانتیس در این جزیره اشاره کرد. از جمله تفریحات در این جزیره شنا با دلفین‌ها، آکواریوم شهر گمشده آتلانتیس و تورهای کایاک سواری جزیره پالم جمیرا است.

 در ساحل شنی زیبای جمیرا قدم بزنید

گویا مهم‌ترین دلیل نام‌گذاری این محله به جمیرا که در زبان عربی به معنای زیبا است، وجود ساحل شنی بسیار زیبایی است که در این منطقه وجود دارد. قدم‌زدن در این ساحل با وجود دریایی نیلگون خلیج‌فارس در جلوی روی مسافران، زیبایی سفر به این محله را دوچندان کرده است.

در کنار قدم‌زدن در ساحل جمیرا، وجود رستوران‌های بین‌المللی و متنوع باعث شده که هر شخصی در این محله بتواند مطابق ذائقه خود خوراک موردنظرش را پیدا کرده و میل کند. رستوران‌های ارگانیک این منطقه بخصوص ازنظر گردشگران بسیار موردتوجه قرار گرفته است.

حرف آخر

در این صفحه سعی کردیم هرآنچه درباره محله لوکس دبی یعنی جمیرا لازم است بدانید را در اختیار شما قرار دهیم. ابتدا به بررسی چگونگی شکل‌گیری این محله پرداختیم و سپس سعی کردیم توضیح دهیم که چرا این محله اهمیت دارد.

درنهایت جاذبه‌های گردشگری و سازه‌ها و امکانات تفریحی محله جمیرا مثل برج العرب، پارک آبی وایلد والدی، پالم جمیرا و ساحل زیبای آن را بررسی کردیم. امیدواریم با استفاده از این اطلاعات سفری لذت‌بخش به محله جمیرا دبی داشته باشید.

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید