ورود به حساب کاربری
معروف ترین پارک های دبی واحه‌های سرسبز در دل کویری داغ

پیش از آشنایی با معروف ترین پارک های دبی، بهتر است بدانید این شهر استثنایی با وجود قرار گرفتن در منطقه کویری از انواع‌واقسام پارک‌ها و فضاهای سبز برخوردار است. این مکان‌های امن و سرسبز دارای امکانات متنوعی بوده و با انواع درختان، گل‌ها، بوته‌ها، چمن‌زارها و مناظر تماشایی چشم‌نواز احاطه شده‌اند. 

در مواقع مختلف سال، پرندگان بی‌شمار و متنوعی را می‌توان مشاهده کرد که از گوشه‌وکنار گیتی به این شهر مدرن می‌آیند و برای مدتی هم که شده در پارک‌های با صفا و تماشایی آن اطراق می‌کنند. 

این مناطق به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با قرار گرفتن در آن‌ها از دغدغه‌های زندگی شهری فاصله گرفته و فراموش می‌کنید که در دل کویر به سر می‌برید. اغلب پارک‌های دبی از آب‌نماها، دریاچه‌های مصنوعی، پیست‌های اختصاصی دوچرخه‌سواری و دویدن برخوردارند. در این محیط‌های زیبا مناطق مخصوصی هم برای انجام فعالیت‌های تیمی در نظر گرفته شده‌اند. 

برای بهره‌برداری از امکانات این فضاهای زیبا کافی است ویزای دبی را اخذ کرده و ساعاتی را به وقت‌گذرانی در آن‌ها اختصاص دهید. در این مطلب، قصد داریم برخی از شناخته‌شده‌ترین پارک‌های این شهر را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

معروف ترین پارک های دبی، مکانی امن و زیبا برای ورزش و تفریح

برخی از معروف ترین پارک های دبی عبارتند از:

1. پارک زعبیل دبی (Zabeel Park)

پارک زعبیل، یکی از معروف ترین پارک های دبی است. این مکان سرسبز و وسیع شامل بخش‌های مختلف و  فضاهای دیدنی بسیار زیادی است که برای بازی و سرگرمی کودکان، پیک‌نیک و گردهم‌آیی‌های خانوادگی در نظر گرفته شده‌اند. از این جمله، می‌توان به پارک دایناسورها و باغ درخشانی اشاره کرد که با هزاران چراغ چشمک‌زن آذین‌بندی شده و پس از غروب آفتاب، منظره‌ای تماشایی را ایجاد می‌کند. برای استفاده از امکانات این مکان فوق‌العاده، هزینه ورودی اندکی در نظر گرفته شده است. پارک زعبیل در خیابان شیخ زاید و در نزدیکی ایستگاه متروی الجفیلیا (Al Jafiliya) قرار دارد.

2. برج پارک دبی (Burj Park)

برج پارک هم یکی از معروف ترین پارک های دبی است که در میان آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده و سازه‌های فولادی و شیشه‌ای این شهر دامن گسترانده است. این مکان رویایی مجهز به آب‌نمای بسیار زیبایی است که بلندترین فواره‌های دنیا را با قدرت پرتاب آب تا 50 طبقه در خود جا داده است. از امکانات ویژه این پارک رایگان می‌توان به مسیر مخصوص دوچرخه‌سواری، پارکینگ اختصاصی و محوطه مخصوص بازی کودکان اشاره کرد. برج پارک در خیابان محمد بن راشد و در فاصله اندکی با دبی مال، برج خلیفه، سالن اپرای این شهر و ایستگاه متروی برج خلیفه/دبی مال قرار دارد.

3. پارک ملی مشرف دبی (Mushrif National Park)

پارک ملی مشرف را می‌توان از معروف ترین پارک های دبی و باصفاترین نقاط این شهر برشمرد. این مکان سرسبز در شرقی‌ترین قسمت شهر واقع شده و بخش‌ها و امکانات متنوعی را در خود جا داده است. از این میان، می‌توان به زمین‌های بازی مجزایی اشاره کرد که برای سرگرمی و تفریح خردسالان و کودکان بزرگ‌تر طراحی شده‌اند. در قسمت شمالی این پارک می‌توان قسمت ویژه‌ای را مشاهده کرد که به زیپ‌لاین و فعالیت‌های ماجراجویانه‌ای اختصاص دارد که‌ با استفاده از طناب‌های نصب شده بر روی درختان انجام می‌گیرند. همچنین، این مجموعه دارای یک استخر عمومی و یک استخر مخصوص کودکان است. 

از دیگر سرگرمی‌های موجود در این پارک می‌توان اسب‌سواری، کرایه دوچرخه‌ و دویدن در مسیرهای ویژه را نام برد. علاقه‌مندان به بازی‌های تیمی نظیر فوتبال، بسکتبال و والیبال می‌توانند از زمین‌های مخصوصی استفاده کنند که برای این ورزش‌ها در نظر گرفته شده‌اند. از دیگر جاذبه‌های پارک مشرف می‌توان به دهکده مینیاتوری جالبی اشاره کرد که در میان این فضای سرسبز طراحی شده است. این مکان در خیابان الخوائیج دبی قرار دارد.

4. باغ گل معجزه دبی (Dubai Miracle Garden)

با اخذ ویزای دبی و سفر به این شهر شگفت‌انگیز، گشت‌وگذار در مکان‌هایی استثنایی و بازدید از جالب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر برای شما امکان‌پذیر می‌شود. از این جمله، می‌توان به یکی از معروف ترین پارک های دبی اشاره کرد که از آن با عنوان پارک معجزه یاد می‌شود. این باغ گل وسیع با بیش از 150 میلیون شکوفه و گل از بازدیدکنندگان استقبال کرده و عنوان یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های گل دنیا را به خود اختصاص داده است. 

در این پارک می‌توان قلعه و دهکده‌ای را مشاهده کرد که تماما با گل و گیاهان سرسبز پوشیده شده‌اند. در عین حال، بزرگ‌ترین مجسمه ساخته شده از گُل دنیا هم در این پارک قرار دارد. باغ گل معجزه دارای مناطق مختلفی است که شخصیت‌های سرشناس دیزنی را در خود جا داده و برای بازی و سرگرمی کودکان طراحی شده‌اند. برخلاف سایر پارک‌های عمومی دبی، آوردن غذا و نوشیدنی به این پارک ممنوع است. در عوض، در سطح این پارک رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، بوفه‌ها و فروشگاه‌های متنوعی وجود دارند که انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها را می‌توان از آن‌ها خریداری کرد. 

جالب است بدانید، دکوراسیون و روش گل‌آرایی این باغ به‌صورت سالیانه تغییر می‌کند. بنابراین، اگر سالی یک بار به این مکان فوق‌العاده قدم بگذارید با مناظر کاملا متفاوتی مواجه خواهید شد. باغ گل معجزه دبی در خیابان البشرای جنوبی واقع شده و هیچ ایستگاه مترویی در نزدیکی آن وجود ندارد. با این حال، برای دستیابی به این مکان می‌توانید با استفاده از مترو تا ایستگاه Mall of the Emirates رفته و پس از پیاده شدن در این ایستگاه، باقی مسیر را با اتوبوس طی کنید.

5. پارک و تالاب البشرا دبی (Al Barsha Pond Park)

این پارک زیبا و برکه مصنوعی آن در داخل منطقه مارینا دبی واقع در جزیره نخل جمیرا قرار دارند. این مکان زیبا با استانداردهای به‌کار رفته در پارک‌های اروپایی آراسته شده و از امکاناتی نظیر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری و دویدن، قصرهای بادی، زمین تنیس و بسکتبال، زمین بازی کودکان، دستگاه‌های ویژه تناسب اندام و فروشگاه‌ها و غرفه‌های مخصوص فروش خوراکی و نوشیدنی برخوردار است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این پارک رایگان می‌توان به وجود زمین‌های چمن‌کاری شده و درختان نخل زیبایی اشاره کرد که در گوشه‌وکنار این مکان استثنایی مشاهده می‌شوند. پارک البشرا پوند در خیابان 329، البشرای 2 واقع در منطقه مارینا قرار دارد.

6. پارک ساحلی الممرز دبی (Al Mamzar Beach Park)

پارک ساحلی الممزر یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی و یکی از معروف ترین پارک های دبی به‌ شمار می‌رود. از ویژگی‌های قابل توجه این پارک وسیع می‌توان برخورداری از ساحل‌ شنی، استخر شنا، فضای بازی ویژه کودکان، باربیکیو، کلبه‌های ییلاقی، بوفه‌های مخصوص فروش مواد غذایی، آمفی تئاتر، محوطه چمن اختصاصی ویژه پیک‌نیک، نخل‌های زیبا و سر به فلک کشیده، مسیرهای مخصوص دوچرخه‌سواری و دویدن و همچنین، ساحل سرپوشیده را برشمرد. برای دستیابی به این پارک می‌توان از اتوبوس استفاده کرد. پارک ساحلی الممرز در خیابانی به همین نام قرار دارد.

7. پارک ام سقیم دبی (Umm Suqeim Park)

پارک ام سقیم یکی از معروف ترین پارک های دبی است که با چشم‌اندازی بی‌نظیر فضایی مناسب را برای تفریح و سرگرمی خانم‌ها و کودکان در اختیار قرار داده است. این پارک کوچک و سرسبز یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توان در آن اوقات خوشی را سپری کرد. در طول هفته، فقط بانوان و کودکان اجازه دسترسی به این پارک را دارند. در تعطیلات آخر هفته هم آقایان به‌همراه خانواده می‌توانند از امکانات این واحه زیبا بهره‌برداری کنند. از اصلی‌ترین مزایای این پارک رایگان می‌توان به برخورداری از زمین بازی ویژه کودکان، مسیر مخصوص دویدن، محوطه مخصوص پیک‌نیک و یک کافی‌شاپ کوچک اشاره کرد. پارک ام سقیم دبی  در خیابان شرقی جمیرا 3 واقع شده و دسترسی به آن با استفاده از اتوبوس امکان‌پذیر است.

8. پارک صفا دبی (Safa Park)

پارک صفا یکی از قدیمی‌ترین و معروف ترین پارک های دبی است. این مکان سرسبز و وسیع، 3 دریاچه زیبا، تپه‌های کوچک و بزرگ، یک آبشار با شکوه و صدها گونه مختلف از گیاهان و درختان را در خود جا داده است. با توجه به محل قرارگیری این پارک و قدیمی بودن آن، بسیاری از خانواده‌های دبی برای سپری کردن اوقات فراغت، قایق‌سواری، ورزش، دوچرخه‌سواری و پیک‌نیک به این مکان مراجعه می‌کنند. از اصلی‌ترین امکانات این پارک می‌توان به منطقه ویژه بانوان، مسیر ویژه دوچرخه‌سواری، زمین تنیس، بسکتبال، فوتبال، والیبال، امکان قایق‌سواری و مسیر مخصوص دویدن اشاره کرد. پارک صفا در خیابان شیخ زاید و در فاصله اندکی با برج خلیفه و مرکز تجارت جهانی دبی قرار دارد.

9. پارک نهر دبی (Creek Park)

پارک نهر هم یکی از قدیمی‌ترین و معروف ترین پارک های دبی به حساب می‌آید. این مکان سرسبز و وسیع با قرار گرفتن در حاشیه خور یا نهر دبی یکی از با صفاترین مکان‌هایی است که می‌توان در آن به قایق‌سواری و دوچرخه‌سواری پرداخت. از اصلی‌ترین امکانات این پارک می‌توان به محوطه بازی و کارگاه‌های مخصوص کودکان، آسمان‌نما (planetarium)، آمفی تئاتر، ماشین کابلی، مسیر ویژه دوچرخه‌سواری، محوطه اختصاصی پیک‌نیک و دلفیناریوم اشاره کرد. پارک صفا در منطقه ام حریر 2 (Umm Hurair2) و در نزدیکی ایستگاه متروی Business Bay قرار دارد. 

10. پارک دارالمسیاف دبی (Dar Al Masyaf)

پارک دارالمسیاف یکی از زیباترین و معروف ترین پارک های دبی است که در میان آب‌راه‌ها، استخرهای کوچک و بزرگ و باغی منحصر به‌فرد قرار دارد. این مکان زیبا مجموعه‌ای از محبوب‌ترین رستوران‌های این شهر را در خود جا داده و دلنشین‌ترین چشم‌اندازهای دبی را در معرض دید گردشگران قرار می‌دهد. از اصلی‌ترین امکانات این پارک می‌توان به زمین گلف، آمفی تئاتر، سالن تناسب اندام، باشگاه سندباد ویژه کودکان، زمین تنیس، انواع ورزش‌های آبی، سرویس شاتل ویژه گشت‌وگذار در داخل پارک، دسترسی به ساحل خصوصی و اینترنت رایگان اشاره کرد. پارک المسیاف دبی در منطقه مدینه الجمیرا و در نزدیکی ایستگاه متروی Mall of the Emirates قرار دارد.

 

سخن آخر

در این مطلب، تلاش کردیم برخی از معروف ترین پارک های دبی را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم، پیش از اخذ ویزای دبی اطلاعات خود را درباره این شهر استثنایی کامل کرده و فهرست کاملی را از جاذبه‌های گردشگری مورد علاقه خود تهیه کنید. به این ترتیب، به‌سادگی می‌توانید از زمان محدود سفر به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید