ورود به حساب کاربری
هرآنچه باید در ارتباط با مرکزخرید دبی مال بدانید

دبی مال یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دنیا است که در شهر دبی و در مجاورت برج خلیفه قرار دارد. سالانه بیش از 80 میلیون بازدیدکننده دارد و با داشتن بیش از 1200 مغازه و خرده‌فروشی، جاذبه‌های گردشگری گوناگون و مراکز تفریحی مشهور، یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری شهر دبی محسوب می‌شود.

اگر قصد دارید درباره آکواریوم دبی مال، پیست اسکی مشهور آن، آب‌نمای خیره‌کننده‌اش و البته راه‌های دسترسی به این مرکز خرید اطلاع پیدا کنید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. 

امکانات دبی مال کدام است؟

دبی مال به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دنیا، امکانات بسیار متنوع و شگفت‌انگیزی دارد. این مرکز خرید در 4 نوامبر 2008 با 1.114.836 مترمربع مساحت در 4 طبقه افتتاح شد. 

در دبی مال تنها فروشگاه و مغازه وجود ندارد. بخش کودکان که کیدزاینا نام دارد، پیست اسکی روی یخ، آکواریوم، آب‌نما، سینما ریل، انواع کافه‌ها و رستوران‌‎های مدرن و قایق‌های کف شیشه‌ای از مشهورترین امکانات و مراکز تفریحی است که می‌توانید در این مرکز خرید از آنها بازدید کنید. 

فروشگاه‌ها و مراکز خرید دبی مال

اولین امکاناتی که در دبی مال موردتوجه بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد، فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی است که در آن وجود دارد. در طبقه اول این مرکز خرید یک خیابان فشن قرار دارد که بیش از 150 برند مشهور دنیا در آن شعبه دارند. 

همچنین در طبقات همکف و اول دبی مال می‌توانید بهترین برندهای کفش‌فروشی دنیا و لوازم لوکس و الکترونیکی که در بهترین شرکت‌های دنیا ساخته می‌شوند را پیدا کنید. فروشگاه‌های عطر و لباس زنانه فروشی نیز در میان این مغازه‌ها جلوه بسیار خاصی دارد.

سوق(بازارچه) دبی مال در طبقه همکف واقع شده است که بیشترین مغازه‌های آن به طلافروش‌ها اختصاص داده شده است و از این رو به آن بازار طلا دبی مال هم گفته می‌شود. دهکده دبی مال از دیگر بخش‌های فروشگاهی دبی مال است که با پیاده‌رو سه لاین و تنوعی از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها امکان خریدی دلچسب را به شما می‌دهد.

آکواریوم دبی مال

در طبقه زیر همکف دبی مال، یک آکواریوم و باغ‌وحش زیرآبی وجود دارد که با داشتن مخزنی با گنجایش 10 میلیون لیتر آب و بیش از 3000 موجود آبزی جزو بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان محسوب می‌شود. در این بخش از دبی مال یک تونل 270 درجه با 48 متر طول وجود دارد که دنیای کف اقیانوس را شبیه‌سازی کرده است.

قیمت بلیت آکواریوم دبی مال چقدر است؟

ازآنجا‌که مخزن آکواریوم دبی مال تا طبقه دوم این مرکز خرید امتداد دارد، مشاهده ماهی‌ها و موجودات آبزی این بخش از آکواریوم بدون هزینه محسوب می‌شود؛ اما بازدید از تونل آکواریوم و باغ‌وحش زیرآبی آن نیازمند تهیه بلیت است. قیمت بلیت هر بخش از آکواریوم نیز متفاوت است.

بازدید از تونل و باغ‌وحش زیرآبی 75 درهم، بازدید از پناهگاه ساحلی پنگوئن‌ها 149 درهم و تجربه کاوشگر vip نیز 299 درهم است. باتوجه‌به هیجان‌انگیز بودن و کمیاب بودن این آکواریوم در منطقه غرب آسیا، بازدید از آکواریوم دبی مال بسیار توصیه می‌شود. 

آب‌ نما دبی مال

رقص آب همراه با موزیک، یکی دیگر از امکانات دبی مال است که به نام آب ‌نمای دبی مال شناخته می‌شود. در این آب‌نما 6600 چراغ با 25 رنگ متفاوت بکار رفته است. طول آن 275 متر بوده و قادر است آب را تا ارتفاع 150 متری به بالا پرتاب کند. 

بازدید از آب‌نمای دبی مال از روزهای یکشنبه تا پنجشنبه، از ساعت 1 تا 1:30 ظهر و 6 تا 11 شب امکان‌پذیر است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید یکی از موزیک‌هایی که در طول روز در این آب‌نما اجرا می‌شود موزیک امواج اثر بیژن مرتضوی است. 

تفریحات دبی مال فراتر از انتظار 

مراکز تفریحی که در دبی مال یافت می‌شوند، جزو برترین و به‌روزترین انواع تفریحات هستند که برای تمام سنین و سلیقه‌های مختلف طراحی شده‌اند. این مراکز تفریحی شامل تفریحات ورزشی، مکان‌های بازی برای کودکان، تفریحات دنیای سینما و... است که هرکدام را در ادامه بررسی کرده‌ایم.

سینما ریل دبی مال

در این بخش از دبی مال یک مجموعه سینمایی وجود دارد که در آن از بهترین سیستم‌های صوتی و تصویری لیزری روز دنیا جهت‌نمایش تصویر استفاده می‌شود. در مجموعه سینما ریل جدیدترین فیلم‌های سینمای جهان پخش می‌شود. این سینما با داشتن بیش ار 22 پرده سینمایی و سینماهای دوبعدی، سه‌بعدی، ۴بعدی و حتی سوییت‌های سینمایی از جاذبه‌های دبی مال محسوب می‌شود.

پیست اسکیت روی یخ

در طبقه همکف دبی مال یک پیست اسکی ساخته شده با استانداردهای المپیک وجود دارد که امکان 90 دقیقه اسکی‌کردن روی آن برای بازدیدکنندگان فراهم شده است. این پیست اسکی با جدیدترین تجهیزات روز دنیا ساخته شده و 2000 جفت کفش اسکی برای آن مهیا شده است.

شما می‌توانید هر روز از ساعت 10 تا 24 در این پیست اسکی به اسکی‌کردن بپردازید. قیمت هر بلیت نیز از 35 دلار شروع شده و بسته به ساعت اسکی تغییر خواهد کرد. شاید برایتان جالب باشد که در این پیست اسکی کلاس آموزشی هم برای کسانی که اسکیت روی یخ بلد نیستند برگزار می‌شود. 

شبیه‌ساز پرواز دبی مال

از دیگر امکاناتی که در دبی مال یافت می‌شود و تجربه‌ای بسیار هیجان‌انگیز محسوب می‌شود، بخش شبیه‌ساز پرواز است. شبیه‌ساز در طبقه دوم این مرکز خرید قرار دارد و با آن می‌توانید تجربه یک پرواز شبیه‌سازی شده در کنار یک خلبان کارکشته را در بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان داشته باشید. 

دبی دینو

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های تفریحی دبی مال، دبی دینو است. دبی دینو اسکلت یک دایناسور است که 155 میلیون سال عمر داشته و دارای 7.6 متر ارتفاع و طول 24.4 متر است. این اسکلت در سال 2008 توسط حفاران در بخش شمالی دبی مال کشف شده است و جزو جاذبه‌های توریستی این مرکز خرید محسوب می‌شود. 

شهربازی کیدزاینا دبی مال

اگر روزی ایده‌ای درباره راه‌اندازی یک مرکز تفریحی برای کودکان داشتید، حتماً قبل از اجرای ایده سری به کیدزانیای دبی مال بزنید. کیدزانیا یک شهر با آسفالت، خیابان و کوچه واقعی اما در ابعاد کوچک‌تر است که مخصوص کودکان 2 الی 16 سال طراحی شده و دارای 40 حرفه مختلف برای سرگرمی کودکان است.

کودکان در شهربازی کیدزانیا دبی مال می‌توانند حرفه‌های پزشکی، وکالت، پلیس، خلبان، آشوری، روزنامه‌‎نگار و... را تجربه کرده و با انتخاب این نقش‌ها ساعت‌ها در کنار دیگر کودکان شهر کوچک خود را اداره کنند. شرکت در بازی‌های کیدزانیا کودکان را در یافتن استعداد و علاقه شغلی تشویق می‌کند. 

هیستریا دبی مال

اگر دوستدار تجربه یک هیجان بی‌اندازه و بازدید از مکانی ترسناک هستید، حتماً هنگام خرید از دبی مال به هیستریای آن سری بزنید. در این مکان 12 اتاق سراسر وحشت و معمای ترسناک در انتظار شما است تا بتوانید لحظاتی دلهره‌آور تجربه کنید و اگر پیروز شوید، یک بسته سوغاتی ترسناک تحویل بگیرید. 

کافه و رستوران‌های دبی مال 

در دبی مال بیش از 200 مرکز و رستوران برای غذاخوردن وجود دارد که در آنها می‌توانید هم غذای بین‌المللی سرو کنید و هم غذاهای محلی دبی را سفارش دهید. تنوع کافه‌ها و رستوران‌های دبی مال چنان زیاد است که می‌توانید یک برنامه غذایی شامل تمام طعم‌ها برای خود بچینید و یک روز از صبح تا شب تمام ذائقه‌های غذایی را تست کنید. 

قهوه و چای سبزی که در طبقات همکف و اول سرو می‌شود، می‎توانید نقطه آغاز برنامه غذایی شما باشد. در مرحله بعد می‌توانید به‌عنوان پیش‌غذا به سراغ خوراک وافل یا غذاهای چینی بروید. سپس ناهار خود را در رستوران‌های طبقه دوم میل کرده و چای عصرانه را در کافه‌های طبقه اول سرو کنید. درنهایت نیز می‌توانید در کنار آب‌نما یک شام بی‌نظیر میل کنید. 

چند نکته کاربردی در بازدید از دبی مال که باید بدانی

در بازدید از دبی مال لازم است که چند نکته را از قبل بدانید:

  • هرگونه ابراز علاقه درملأعام در این مرکز خرید، مثل بوسیدن ممنوع است.
  • از چانه‌زدن سر قیمت نهراسید و تا جایی که راه دارد تخفیف بگیرید.
  • سعی کنید با پول نقد خرید کنید چون خرید با پول نقد در دبی مال به‌صرفه‌تر است. 
  • سیگارکشیدن داخل دبی مال ممنوع است.
  • حیوان خانگی خود را به دبی مال نبرید چون ورود حیوانات خانگی به دبی مال ممنوع است.

دبی مال کجاست؟

دبی مال دقیقاً در کنار برج خلیفه قرار دارد. آدرس دقیق این مرکز خرید: مرکز شهر دبی، جاده فایننشال سنتر، مجاور برج خلیفه است. ناگفته نماند که به‌خاطر قرارگیری این مرکز خرید در نقاط پرتردد شهر، از راه‌های مختلف می‌توان به دبی مال دسترسی داشت. 

دسترسی دبی مال چگونه است؟

راه‌های دسترسی به دبی مال ازطریق خودرو شخصی، تاکسی، مترو و اتوبوس ممکن است. اگر قصد دارید با خودروی شخصی به این مرکز خرید سفر کنید، باید ازطریق بزرگراه شیخ زاید وارد جاده فایننشال سنتر شوید. تاکسی‌ها نیز از همین راه به دبی مال رفته و در ایستگاه ویت رز شما را پیاده می‌کنند.

با مترو نیز از هر نقطه شهر می‌توانید خود را به ایستگاه برج خلیفه رسانده و سپس به‌سادگی به دبی مال دسترسی پیدا کنید. با اتوبوس نیز می‌توانید از خطوط 27 و 29 از هر جای شهر سوار شده و دقیقاً جلوی دبی مال پیاده شوید. 

با چه وسیله‌ای خود را به دبی مال برسانیم؟

انتخاب وسیله‌ای که قصد دارید با آن خود را به این مرکز خرید برسانید تا حد زیادی به سلیقه و شرایط شما بستگی دارد. اما چون این مرکز خرید در نقطه پرتردد شهر قرار دارد، بهترین کار این است که از مترو استفاده کنید. چون نه به ترافیک بر‌می‌خورید و نه مشکل پارکینگ برای شما پیش می‌آید.

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دنیا که دبی مال نام دارد را بررسی کنیم. مشخص شد که این مرکز خرید تنها شامل فروشگاه و مغازه نیست؛ بلکه امکانات و مراکز تفریحی آن در دنیا کم نظیر است. مراکزی مثل آکواریوم دبی و آب‌نما که توریست‌ها را از هرجای دنیا به خود جذب می‌کند.

همچنین رستوران‌ها، مراکز خرید، مراکز تفریحی کودکان و بزرگسالان، پیست اسکی روی یخ، هیستریا و شهربازی کیدزانیا را بررسی کردیم که برای هر بازدید‌کننده‌ای جذاب است. در پایان در صورت وجود هرگونه مشکل یا برای دریافت اطلاعات تکمیلی میتواند با شماره تماس دوبی مال ۳۸۲۲۴۶۲۵۵ ۸۰۰ تماس بگیرید و یا به وب‌سایت این مجموعه thedubaimall.com مراجعه فرمایید.

 

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید