ورود به حساب کاربری
نمایشگاه Expo 2020 دبی

نمایشگاه 2020 Expo دبی یکی از رویدادهای جذاب و بسیار بزرگ دنیاست که هر 5 سال یکبار به میزبانی یک کشور در دنیا انجام می‌پذیرد. سری جدید که همان اکسپو 2020 بود به دلیل همه گیری و پاندمی جهانی کرونا یک سال به تعویق افتاد تا اینکه نهایتا در اکتبر 2021 شروع شد. این رویداد قرار است، حدود 6 ماه طول بکشد و تا 31 مارس (11 فروردین 1401) ادامه داشته باشد که 192 کشور نیز حضور دارند. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد تهیه ویزای دبی و شرکت در این نمایشگاه جهانی را دارید، حتما این مطلب را مطالعه کنید. در ادامه بیشتر با رویداد و نمایشگاه 2020 Expo دبی آشنا می‌شوید. 

 

 

تاریخچه ‏ نمایشگاه 2020 ‏Expo‏ دبی‏

توسعه اکسپو از سال 2016، ماه مارس، شروع شد که در آن بیشتر از 40 هزار کارگر با بیش از 225 میلیون ساعت کار توانستند اکسپو امروزی را بسازند. لوگو اکسپو دبی هم از روی حلقه پیدا شده در بستر باستانی ساروق الحدید الهام گرفته‌اند و به معنای ارتباط جهان شرق و غرب به نمایندگی دبی است.

در این رویداد هر کدام از کشورها به طور مستقیم مسئول ساخت پاویون مخصوص به خودشان هستند اما مشاوران اکسپو 2020 مسئولیت اجرای صحیح و اتمام به موقع پروژه را بر عهده دارند. سرانجام این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر 15 میلیارد درهم در طی 4 سال به اتمام رسید. به دلیل میزبانی این پروژه، خطوط راه آهن، هتل و 15 پروژه زیر بنایی هم انجام شدند.

دلیل نام گذاری نمایشگاه 2020 Expo دبی این است که قرار بر این بود تا در ماه می سال 2020 شروع شود اما به دلیل پاندمی کرونا در اکتبر 2021 شروع شد. بنابراین به دلیل درخواست دبی، حفظ نام رویداد به همان اسم نمایشگاه 2020 Expo دبی با موافقت اکثریت آرا انجام گردید.

معرفی نمایشگاه 2020 Expo دبی 

اکسپو یکی از مهم‌ترین رویدادهای جهانی است که به شکل یک نمایشگاه برگزار می‌گردد. در این رویداد بسیار مهم، کشورهای مختلف جهان گرد هم می‌آیند تا دستاوردهای بسیار مهم خود را که عمدتا در زمینه خلاقیت، معماری و فناوری است به نمایش بگذارند و به دنیا معرفی کنند.

طبق تمهیداتی که اندیشیده شده و همچنین کشورهای شرکت کننده، در حال حاضر حدود 25 میلیون بازدید کننده در سطح جهانی دارد. بد نیست بدانید که تا به حال در جهان خاورمیانه، آفریقا و حتی جنوب آسیا، رویدادی به بزرگ نمایشگاه 2020 Expo دبی برگزار نشده و یک رکورد محسوب می‌گردد.

شهر دبی که میزبانی این رویداد بسیار بزرگ جهانی را بر عهده دارد توانست در بین بسیاری از کشورها این وظیفه خطیر را عهده دار شود. دلیل این میزان تلاش به پتانسیل اشتغال‌زایی به میزان 900 هزار شغل، سود 33 میلیارد دلاری تا سال 2031 و همچنین حمایت از مشاغل خلاقانه و نوآور اشاره کرد که حاصل میزبانی دبی برای این مراسم است.

 

 

ایونت و تفریحات اکسپو 2020 دبی

اولین رویداد نمایشگاه 2020 Expo دبی در روز افتتاحیه بود که بیش از 1000 برنامه دیدنی در طی زمان 90 دقیقه برگزار شدند. موضوع اصلی ایونت‌ها، طبیعت و مناظر اطراف امارات متحده عربی بودند که با برنامه‌های شاد و مهیج همراه با بزرگ‌ترین صفحه پروژکتور 360 درجه‌ای چشم‌ها را به خود خیره کرد.

از روز برگزاری نمایشگاه 2020 Expo دبی، روزانه 60 نمایش در زمینه‌های مختلف مثل اپرا، فلش ماب، آکروبات بازی، همایش شعر، کارگاه آموزشی در زمینه‌های گوناگون، اجراهای زنده و کنسرت برگزار خواهند شد. این نمایشگاه مناسب تمامی افرادی که به شاخه‌های علوم مختلف از جمله فناوری‌های پیشرفته، واقعیت افزوده، سلامت و تناسب اندام، واقعیت مجازی و غیره علاقه مند بوده و فعالیت دارند.

ایونت و تفریحات نمایشگاه 2020 Expo دبی به حدی متنوع هستند که باید چندین روز کامل را به بازدید و لذت بردن از بخش‌های مختلف آن اختصاص دهید. به عبارت دیگر شما قرار است با آخرین دستاوردهای 192 کشور مختلف، تاریخ، فرهنگ و همه جنبه‌های آنان آشنا شوید. بنابراین زمان زیادی باید برای آن در نظر داشته باشید.

اما در کنار تفریحات مختلف و شرکت در ایونت و رویدادهای مختلف، 200 رستوران مجلل و شیک با امکانات متفاوت و انواع غذاها از سراسر جهان آماده خدمت گذاری هستند. لذت طعم غذاهای نقاط مختلف دنیا فقط با شرکت در همین نمایشگاه شدنی است. ضمنا برای اقامتگاه نیز می‌توانید از هتل‌های اطراف آن که در نزدیکی این نمایشگاه افتتاح شده‌اند استفاده کنید.

بد نیست بدانید که در طول زمان برگزاری نمایشگاه 2020 Expo دبی بسیار مهمی مثل کریسمس، جشن دیوالی، شب سال نو و روز ملی امارات متحده عربی هستند که بخشی از آنها سپری شده و برای باقیمانده رویدادها، جشن و سرگرمی‌های خاصی برپا خواهد شد.

اگر فرزند کوچک همراه خود دارید نگران نباشید چون پارک الفرسان و جوبیلی برای تفریح و سرگرمی کودکان افتتاح شده است. همچنین می‌توانید پاسپورت ویژه نمایشگاه 2020 Expo دبی را به شکل یادگاری از فروشگاه‌های رسمی اکسپو، ترمینال شماره 3 فرودگاه و فروشگاه آنلاین اکسپو 2020 با قیمت 20 درهم تهیه کنید.

 

هدف اصلی و شعار برگزاری اکسپو 2020

موضوعیت و هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه 2020 Expo دبی، در اختیار قرار دادن فرصت‌های جدید برای شرکت و سازمان‌های مختلف برای آشنایی با جدیدترین اتفاقات و پیشرفت‌های روز دنیاست. بنابراین نمایندگان کشورهای مختلف می‌توانند در هر غرفه و پاویون با یکدیگر ارتباط بگیرند و شبکه سازی حرفه‌ای کاری انجام دهند.

بنابراین مسئولان برگزاری اکسپو 2020 دبی امیدوار هستند با برگزاری این رویداد ضمن ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی از افراد، کشورهای مختلف با یکدیگر متحد شوند و برای حفاظت از کره زمین و ارتقای سطح کیفی زندگی تلاش کنند.

شعار این نمایشگاه و گردهمایی جهانی، «ارتباط ذهن‌ها، خلق آینده» است و بر محوریت فرصت، تحرک و پایداری در سه منطقه موضوعی برگزار شده است. به همین دلیل از روی شعار این نمایشگاه هم می‌توان متوجه شد که همکاری و ایجاد نوآوری در سطح جهانی اهمیت و ارزش بالایی دارد.

بد نیست بدانید که سه محور اساسی تشکیل‌دهنده هدف برگزاری نمایشگاه 2020 Expo دبی با پاویون اختصاصی خود فعالیت دارد:

در بخش فرصت، پتانسیل جوامع مختلف جهت تغییر شکل آینده مشخص می‌شود. در بخش تحرک، هدف این است که افراد، کالاها و نقطه نظرات از جنبه‌های فیزیکی و آنلاین، پربارتر از قبل عمل کنند. در این بخش شاهد فناوری‌های جدید برای تغییر شهرهای عادی به شهرهای مدرن، افزایش نقش رباتیک و AI، سفر، ارتباطات مبتنی بر بستر دیجیتال، کشفیات و غیره هستیم که به عنوان بازوی کمکی عمل خواهند کرد.

در بخش پایداری، هدف اصلی پایداری و ثبات وضعیت نسل آینده و کره زمین است تا هر کسی نقش خود را در این مسیر به درستی ایفا کند.

معرفی پاویون‌ها در نمایشگاه 2020 Expo دبی

پاویون (Pavilion) اصطلاحی در علم معماری است که برای نمایشگاه‌های بین المللی به معنای سازه‌ای ویژه است که نمای بیرونی آن نماد فرهنگ، دستاورد و ابداعات هر کشور است. شما با اخذ ویزای دبی و شرکت در نمایشگاه 2020 Expo دبی شاهد 3 پاویون اصلی و همچنین پاویون اختصاصی هر کشور خواهید بود که در ادامه توضیح می‌دهیم.

پاویون فرصت (Opportunity Pavilion):

 

پاویون فرصت به کمک معماران AGI طراحی شده و سقف کنسولی بسیار پیچیده‌ای دارد که دارای 5 ساختمان است. در این محل پتانسیل جوامع مختلف مشخص می‌گردد و مجموعه فعالیت‌های مختلف با هدف ساخت آینده برتر را در نظر دارد. به کمک سه راهنمای اصلی آن، نقش کارهای به ظاهر کوچک ولی با تأثیر زیاد در آب، غذا، انرژی و جوامع را معلوم می‌کنند.

 

پاویون تحرک (Mobility Pavilion):

طراحی آن بر عهده شرکت فاستر و شرکا بوده است که بسیار بی نظیر است. در آمفی تئاتر بیرونی آن شاهد یک آمفی تئاتر با برنامه‌های مختلف خواهید بود. بهترین نمونه برای محل اتصال دنیای فیزیکی و دیجیتالی همین پاویون تحرک است. در این بخش تمامی ایده‌ها و اطلاعات با همه به اشتراک گذاشته می‌شوند و همزمان شهر مدرنی را مشاهده می‌کنید که با AI ساخته شده است. همچنین سفرهای مختلف زمینی و فضایی و فناوری هایپرلوپ فوق العاده سریعی که با مأموریت‌های مختلف در مریخ مرتبط است را به چشم خواهید دید. آخرین تکنولوژی‌ها و اختراعات بشر در زمینه تحرک را با یک مدار 340 متری مشاهده خواهید کرد.

 

پاویون پایداری (Sustainability Pavilion):

طراحی این پاویون بر عهده معماران گریمشاو بوده که تمامی انرژی مورد نیاز این بخش توسط 5 هزار پنل خورشیدی روی سقف ساختمان و درختان خورشیدی مثل گل آفتابگردان تأمین می‌شود. ضمنا جالب اینجاست که این پنل‌ها و درختان در طول روز برای بهره مندی از جذب حداکثری نور خورشید همزمان با آن چرخش هم دارند.

برای تأمین آب ساختمان جهت آبیاری باغ‌ها نیز از درخت خاصی استفاده شده که رطوبت موجود در هوا را تبدیل به آب می‌کند. با توجه به اینکه هدف این بخش اطلاع رسانی در مورد روش‌های پایدارسازی کره زمین و جهان پیرامون و همچنین مبارزه اساسی با تغییرات اقلیمی است، شروع این فرایند مهم را از درون خود آغاز کرده است.

 

بعد از معرفی پاویون‌های اصلی در نمایشگاه 2020 Expo دبی نوبت به بررسی پاویون کشورهای مختلف می‌رسد که در ادامه به معرفی چند مورد از مهم‌ترین آنها می‌پردازیم:

پاویون امارات:

طراحی ظاهری پاویون امارات در نمایشگاه 2020 Expo دبی به شکل شاهین در حال پرواز است. محل قرارگیری آن در پاویون فرصت بوده و هدف آن ترسیم وضعیت آینده صنعت هواپیمایی و نقش فناوری در طی 50 سال آینده بر روی این صنعت است.

 

پاویون هند:

یکی از بزرگ‌ترین پاویون‌ها در بین کشورهای شرکت کننده نمایشگاه 2020 Expo دبی است که «هند در حال حرکت» شعار آن است. هدف از مدل طراحی این پاویون به نمایش گذاشتن میراث غنی، استقلال 75 ساله، فرهنگ‌های مختلف و ترکیب فناوری و صنایع دستی است. در این بخش شاهد اقدامات گسترده این کشور در جهت خودکفایی خواهید بود.

 

پاویون انگلستان:

طراحی آن براساس طرح مدل نهایی استیون هاوکینگ به نام «پیام پیشرفت» است تا بتوانند با فرا زمینی‌ها تعامل و ارتباط برقرار کنند که نقش این کشور را در این زمینه خواهید دید. شکل آن شبیه به مخروط چوبی است که حالت پرتو دارد. شما می‌توانید به هوش مصنوعی داخل آن، یک کلمه یا عبارت خاصی را هدیه بدهید. همچنین شاهد نمایشگاه‌های واقعیت افزوده و مجازی خواهید بود.

 

پاویون چین:

یکی از جالب‌ترین پاویون‌های نمایشگاه 2020 Expo دبی پاویون کشور چین است که با هدف امید بخشی و ترسیم آینده روشن آمده است. در ساخت کل ساختمان از متریال‌های سازگار با محیط زیست و فناوری‌های بسیار پیشرفته استفاده شده و مبتنی برریشه‌های خود یعنی فانوس سنتی چینی است. سفر هوشمند، نسل جدید اینترنت و سفرهای اسمارت در این پاویون قابل مشاهده است.

 

پاویون ایران:

پاویون کشورمان ایران در نمایشگاه 2020 Expo دبی در جوار کشورهای فرانسه و پرو و در بخش تحرک است. در طراحی آن ترکیبی از معماری سنتی و معاصر و ایده‌های قصه‌های هزار و یک شب را به کار برده‌اند. هدف از این پاویون، ارائه موضوعات اقتصاد، گسترش جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی ایران و همچنین دعوت به همزیستی صلح آمیز است.

9 ساختمان آبی رنگ مختص تاریخ معاصر ایران را شاهد خواهد بود. صدها توپ که از خاک نسوز ساخته شده‌اند به عنوان نماد این متریال در ساخت و ساز مناطق کویری و گرم و خشک در معرض نمایش هستند. همچنین می‌توانید با استاد بزرگ فرش بافی، تجربه بافت فرش ایرانی را داشته باشید.

در شربت خانه انواع چای گیاهی و سنتی و شربت‌های اصیل ایرانی برای بازدیدکنندگان فراهم است. در بخش گردشگری هم هر روز یکی از استان‌های کشور معرفی می‌شوند. همچنین معرفی معماری سقف‌های ایرانی را هم در این بخش خواهید دید. بر پایه همین تلاش‌های ارزشمند، مجله معماری Architectural Design پاویون ایران را در جمع 8 پاویون برتر نمایشگاه 2020 Expo دبی قرار داده است.

 

 

قیمت بلیط نمایشگاه 2020 Expo دبی

قیمت بلیط نمایشگاه 2020 Expo دبی که در سایت رسمی این مجموعه قابل خریداری است براساس امکانات مختلفی که در اختیار شما قرار می‌گیرد متفاوت است. به عنوان مثال بلیط Premium Experience 505 دلار است که افراد 18 تا 59 سال امکان خرید دارند. دسترسی نامحدود در کل این رویداد به تمامی بخش‌ها خواهید داشت و در خرید نوشیدنی و غذا، راهنمای تور و سایر موارد 29% تخفیف دریافت خواهید کرد.

اگر با هدف اقامت کوتاه مدت قصد تهیه ویزای دبی را دارید، بلیط‌های یک روزه با قیمت 27 دلار هم مناسب هستند که فقط اجازه یکبار ورود خواهید داشت. بلیط‌های چند روزه نمایشگاه 2020 Expo دبی هم با قیمت 56 دلار عرضه می‌شوند که می‌توانید تا 30 روز متوالی از این نمایشگاه دیدن کنید.

با خرید بلیط فصلی هم می‌توانید در کل زمان برگزاری نمایشگاه دسترسی نامحدود به تمامی بخش‌ها داشته باشید. قیمت این بلیط 143 دلار است.

ضمنا بد نیست بدانید که قیمت بلیط برای سنین 6 تا 17 سال و بالای 60 سال و افراد توان یاب کاملا رایگان است. یک نفر همراه توان یاب نیز 50% تخفیف در خرید بلیط دریافت خواهد کرد.

کسانی هم که با یکی از دو شرکت هواپیمایی امارات و فلای دبی عازم این شهر باشند، بلیط رایگان یک روزه خواهند داشت.

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید