ورود به حساب کاربری
همه چیز درباره گلوبال ویلیج دبی یا دهکده جهانی دبی

دبی به‌عنوان یکی از توریستی‌ترین شهرهای جهان، موقعیت بسیار مناسبی برای نشان‌دادن فرهنگ کشورهای دنیا به همدیگر دارد. همین موضوع باعث شده در این شهر یک دهکده جهانی راه‌اندازی شود که در آن آداب ‌و رسوم بیش از 90 کشور جهان نمایش داده شود. 

گلوبال ویلیج دبی در سال 1997 راه‌اندازی شده است و به‌خاطر جذابیت‌ها و ویژگی‌های متمایزی که دارد از سراسر جهان توریست جذب کرده است. تا پایان مطلب با ما باشید تا تمام این ویژگی‌ها را با هم بررسی کنیم و توضیح دهیم چگونه می‌‎توانید در بازدید از این جاذبه توریستی بیشترین استفاده را ببرید. 

گلوبال ویلیج دبی کجاست؟

گلوبال ویلیج دبی دهکده‌ای جهانی در دبی است که 27 کشور مختلف جهان غرفه مخصوص خود را به نمایش گذاشته‌اند. این دهکده جهانی در ضلع شرقی خیابان شیخ زاید و دقیقاً در کنار آب‌نمای دبی و پارک صفا قرار گرفته است. شما می‌توانید پیش از سفر به این دهکده از سایت گلوبال ویلیج globalvillage.ae/en دیدن کنید. 

هدف از راه‌اندازی دهکده جهانی دبی چیست؟

هدف اصلی از راه‌اندازی گلوبال ویلیج دبی از ابتدا این بوده که فضایی ایجاد کند تا مسافران از کشورهای مختلف دنیا بافرهنگ دیگر کشورها از نزدیک آشنا شده و موقعیت‌های سرمایه‌گذاری برای همه تاجران در کشورهای مختلف فراهم آید. 

علاوه‌بر این تفریحات و سرگرمی‌های ویژه‌ای که در این دهکده جهانی وجود دارد مقصد گردشگری برای خانواده‌ها از سراسر دنیا محسوب می‌شود و تجربه بی‌نظیری که از حضور در این دهکده جهانی حاصل می‌شود مسافران را ترغیب می‌کند دوباره به دبی برگردند و روزبه‌روز گردشگری این شهر گسترده‌تر شود. 

27 کشور جهان در گلوبال ویلیج دبی غرفه دارند

27 کشوری که در گلوبال ویلیج دبی غرفه دارند شامل: امارات، ایران، عربستان سعودی، قطر، کویت، بحرین، آفریقا، افغانستان، آمریکای شمالی و جنوبی، مصر، چین، هند، کشورهای اروپایی، عمان، کره جنوبی، لبنان، پاکستان، فلسطین، مراکش، تایلند، ترکیه، روسیه، یمن و سوریه هستند. 

غرفه ایران 

در غرفه ایران می‌توانید هنر معماری و کاشی‌کاری بسیار زیبای ایران را مشاهده کنید که نمادی از تمدن و فرهنگ کشورمان است. همچنین در این غرفه صنایع‌دستی و سوغاتی‌های مختلف ایرانی مثل فرش، گلیم، سوهان، گز، زعفران، پسته و... نیز نمایش‌داده‌شده است. 

موسیقی ایرانی نیز از دیگر جلوه‌های آداب‌ورسوم ایرانی است که در این غرفه اجرا می‌شود. هدف اصلی از نمایش این موارد در مرحله اول آشنا شدن مردم کشورهای مختلف با فرهنگ ایران و در مرحله بعدی نشان‌دادن پتانسیل‌های فرهنگی و صنعتی ایران است. 

غرفه امارات

غرفه امارات،میزبان گلوبال ویلیج دبی محسوب می‌شود و اولین فاکتوری که در این غرفه خودنمایی می‌کند طراحی ویژه بادیه‌نشینی است که مختص این کشور بوده و به زیبایی نمایش‌داده‌شده است. همچنین انواع عطرها و روغن‌های خوشبوی عربی نیز در این غرفه به‌عنوان نمادهای فرهنگ امارات به نمایش گذاشته شده‌اند.

خاندان بن زاید آل نهیان با برپایی غرفه‌ای مجزا و به نمایش گذاشتن روند پیشرفت امارت، دستاوردهای خود برای کشور امارت  را به نمایش جهانیان گذاشته‌اند.

غرفه چین

یکی از جذاب‌ترین غرفه‌هایی که در گلوبال ویلیج دبی برپا شده است، غرفه عظیم کشور چین است. در این غرفه تنوع بالای محصولات فرهنگی و خوراکی‌های چینی را می‌توانید مشاهده کنید. بازدید از این غرفه بخصوص برای خانم‌ها می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش باشد؛ زیرا در آن قسمت پرورش مروارید و کاشت آن روی لباس و گردن‌بند وجود دارد. 

غرفه آمریکا

پربازدیدترین غرفه در دهکده جهانی دبی غرفه متعلق به ایالات متحده آمریکا است. در این غرفه می‌توانید معماری کلیسای نیومکزیکو را در کنار افرادی با لباس کابوی‌های آمریکایی ببینید. همچنین تفریحات و سرگرمی‌های بسیار زیادی در غرفه آمریکا یافت می‌شود که یکی از مشهورترین آنها بازسازی سبک زندگی سرخ‌پوستان است.

جدای از المان‌های فرهنگی و آداب‌ورسوم زندگی مردم آمریکا، بخشی در این غرفه وجود دارد که دستاوردهای فضایی آمریکا، از آپولو 11 تا دستاوردهای شرکت اسپیس ایکس را نمایش می‌دهد. این بخش از غرفه آمریکا، به گفته بسیاری از بازدیدکنندگان دهکده جهانی دبی هیجان‌انگیزترین قسمت محسوب می‌شود. 

غرفه ایتالیا

غرفه ایتالیا خوشمزه‌ترین غرفه گلوبال ویلیج دبی است. خوش‌طعم‌ترین پاستاهایی که می‌توانید در دبی بچشید در این غرفه یافت می‌شود. علاوه بر غذاهای خوش‌مزه ایتالیایی، بازدید از غرفه این کشور شما را به دل فرهنگ و معماری بسیار زیبای این کشور برده و تا حدی حس سفر به رم و ونیز به شما می‌دهد. 

امکانات و تفریحات دیگر گلوبال ویلیج کدام است؟

علاوه‌بر غرفه‌ها که مهم‌ترین بخش دهکده جهانی دبی محسوب می‌شود، امکانات و تفریحات دیگری هم در این دهکده وجود دارد مثل پیست اسکی یخی، نمایش‌های خیابانی، شهربازی کودکان، خیابان غذا، بازی‌های گروهی و... است که تجربه بازدید از این دهکده را بیش‌ازپیش جذاب کرده‌اند.

پیست اسکی یخی

پیست اسکی یخی گلوبال ویلیج دبی تفاوت اساسی با دیگر پیست‌های اسکی یخی دنیا دارد و آن هم استفاده از یخ مصنوعی در این پیست اسکی است تا افراد با بینی یخ‌زده اسکی نکنند و پاهایشان خیس نشود. هزینه استفاده از این پیست اسکی برای 20 دقیقه 40 درهم است. 

نمایش های روزانه

در دهکده جهانی دبی همچنین هر روز نمایش‌های خیابانی و تئاترهای سرباز برگزار می‌شود. مسافرانی که علاقه دارند در کنار بازدید از غرفه‌های کشورهای مختلف کمی هم تئاتر ببینند یا از دیدن نمایش‌های طنز و درام خیابانی لذت ببرند می‌توانند به این نمایش‌ها سر بزنند.

بازی های دسته جمعی 

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که در دهکده جهانی دبی می‌توانید بازی‌های گروهی هم انجام دهید. در منطقه کارناوال تعداد زیادی وسیله بازی وجود دارد که می‌توانید با اعضای خانواده یا افراد دیگری که قصد دارند سرگرم شوند وارد آنها شده و به‌صورت دسته‌جمعی بازی کنید. 

بالن سواری روی گلوبال ویلیج

یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحاتی که در دهکده جهانی دبی انتظار شما را می‌کشد، بالن‌سواری است. در این سرگرمی یک بالن با ظرفیت 20 نفر فراهم شده که می‌تواند شما را تا ارتفاع 200 متری بالا ببرد. بد نیست بدانید که این تفریح برای کودکان و افراد کم‌توان نیز قابل‌استفاده است. 

چطور به گلوبال ویلیج برویم

برای رفتن به گلوبال ویلیج دبی سه‌راه کلی وجود دارد که شامل استفاده از مترو، تاکسی یا ماشین شخصی و اتوبوس‌های شهری است. اگر قصد دارید با مترو به این دهکده جهانی سفر کنید تنها کافی است از هر ایستگاه مترویی که نزدیکتان است سوار شده و در ایستگاه برج خلیفه پیاده شوید.

اگر هم قصد دارید با خودروی شخصی به این دهکده بروید، در جاده شیخ زاید دنبال تابلوی خروجی 12 ام بگردید و وارد آن شوید تا به پارکینگ دهکده برسید. همچنین اتوبوس‌های شهری دبی از مسیرهای 102، 103، 104 و 106 شما را به گلوبال ویلیج دبی می‌رسانند.  

ساعت بازدید از گلوبال ویلیج چه زمانی است؟

شنبه تا چهارشنبه ساعت 4 بعدازظهر تا نیمه‌شب می‌توانید از گلوبال ویلیج دبی بازدید کنید. روزهای پنجشنبه و جمعه نیز از 4 تا 1 بعد از نیمه‌شب امکان بازدید فراهم است. همچنین جالب است بدانید روزهای دوشنبه بازدید فقط مختص خانم‌ها و کودکان است. 

رکوردهای جهانی ثبت شده  در گلوبال ویلیج دبی 

در دهکده جهانی دبی رکوردهای جهانی زیادی ثبت شده که دو تا از مشهورترین آنها در حوزه موسیقی است:

اولین رکورد در 30 اکتبر 2020 به‌خاطر بیشترین ویو از یک کنسرت مجازی در این دهکده در گینس ثبت شد. دومین رکورد نیز مربوط به بزرگ‌ترین کنسرت تاریخ متعلق به گروه راک Rockin’ 1000 Global Gig در این دهکده جهانی ثبت شده است. 

حرف آخر

در این صفحه سعی کردیم هر آنچه لازم است راجع‌به گلوبال ویلیج دبی بدانید توضیح دهیم. ابتدا آن را معرفی کردیم و سپس توضیح دادیم که اصلاً هدف از برپایی این دهکده جهانی چیست و کدام کشورها در آن شرکت کرده‌اند. 

سپس توضیح دادیم که غرفه‌های مشهور این دهکده کدام است و هرکدام چه چیزهایی به نمایش گذاشته‌اند. درنهایت نیز اطلاعات کلی راجع‌به سرگرمی‌ها و تفریحات این دهکده و چگونگی دسترسی به آن و ساعات بازدید ارائه دادیم. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشد. 

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید