ورود به حساب کاربری
چرا باید از خیابان السرکال دیدن کنیم؟

خیابان السرکال دبی یکی از محبوب‌ترین گذرگاه‌های این شهر است. این مکان زنده و پر جنب‌وجوش در سال 2088 میلادی به شکل کنونی راه‌اندازی شد و بسیار زودتر از آن چیزی که انتظار می‌رفت در میان هنرمندان و دوست‌داران هنر جایگاه خود را پیدا کرد. خیابان Alserkal در منطقه صنعتی القوز (AlQouz) واقع در غرب دبی قرار دارد. 

این خیابان مملو از گالری‌های هنری و نمایشگاه‌های جذابی است که به‌منظور تشویق هنرمندان برای به نمایش درآوردن آثار خود و جذب گردشگران سراسر نقاط جهان راه‌اندازی شده‌اند. در مواقع مختلف سال، انواع‌واقسام رویدادهای فرهنگی در این منطقه برپا شده و خیل عظیمی از افراد گوناگون را از اقصا نقاط جهان به خود جلب می‌کند. 

امروزه خیابان Alserkal با موزیک زنده، فضاهای خلاقانه، موزه‌های خصوصی، نمایشگاه اتومبیل‌ و اشیا قدیمی، گالری‌های عکاسی، نقاشی، طراحی، فشن و مجسمه‌سازی و بسیاری از دیدنی‌های دیگر از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی به‌ حساب می‌آید. در این مطلب، قصد داریم شما را با این منطقه زیبا آشنا کنیم. پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

دیدنی‌های السرکال

در خیابان السرکال بیش از 20 نمایشگاه دائمی و بیش از 40 فضای گوناگون برای ارائه انواع هنرهای مفهومی در مواقع مختلف سال به‌چشم می‌خورند. از جمله این فضاها می‌توان سالن Concrete را نام برد که توسط یکی از معروف‌ترین شرکت‌های معماری هلند احداث شده است. در این میان، گالری ایام (Ayam Gallery) از نخستین نمایشگاه‌هایی بود که در این سالن افتتاح شد. گالری ایام با حمایت از هنرمندان سوری از زمان تاسیس تا کنون، آثاری با مضمون هویت و جنگ را برای نمایش به علاقه‌مندان ارائه می‌کند. در سوی دیگر این سالن، بنیاد «ژان پل ناجار» (Jean Paul Najar Foundation) قرار گرفته است که کلکسیون آثار پست مینیمال به‌جا مانده از سال‌های 1960 تا 1990 اروپا و آمریکا را برای علاقه‌مندان به نمایش می‌گذارد. 

معرفی مشهورترین گالری‌ها و نمایشگاه‌های هنری السرکال

علاوه بر آن‌چه گفته شد، از جذاب‌ترین و مشهورترین گالری‌ها و نمایشگاه‌های هنری السرکال می‌توان موارد زیر را برشمرد:

    • گالری کربن 12 (Carbon Gallery 12)

کربن 12 نام یکی از نمایشگاه‌های انفرادی خیابان Alserkal است. در سال‌های گذشته، تعداد قابل توجهی از بزرگ‌ترین نقاشان و هنرمندان جهان آثار خود را در این گالری به نمایش گذاشته‌اند. این نمایشگاه همچنان به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مراکز هنری دبی شناخته می‌شود.

    • گالری هنری ساوا (Sava Art Gallery)

گالری هنری ساوا یکی دیگر از نمایشگاه‌های معروف Alserkal است که در سال 2008 میلادی با هدف معرفی آثار هنرمندان جوان و کمک به رشد و گسترش فعالیت‌های آن‌ها راه‌اندازی شده است. با مراجعه به این گالری، تابلوهای نقاشی و مجسمه‌های بسیار زیبایی را مشاهده خواهید کرد که توسط هنرمندان با استعدادی از مناطق مختلف جهان نظیر، خاورمیانه و شمال آفریقا ارائه شده‌اند. در واقع، این گالری نقش یک مرکز استعدادیابی را ایفا کرده و راه را برای ورود هنرمندان نوپا به معتبرترین گالری‌های دنیا همواره می‌کند.

    • گالری موجو (Debug Gallery Mojo)

گالری موجو هم یکی دیگر از نمایشگاه‌های جذابی است که فعالیت خود را از سال 2006 میلادی آغاز کرده و آثار هنرمندان جوان و با استعداد را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. 

    • گالری خط سوم (Third Line Gallery)

خط سوم یکی از معروف‌ترین نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های هنری خیابان السرکال است که با هدف همکاری با هنرمندان گمنام سراسر جهان و معرفی آثار ارزشمند آن‌ها به هنردوستان راه‌اندازی شده است. در این مرکز، آثار هنری متنوعی نظیر فیلم‌های مستند و سازه‌های تجسمی در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.

    • گالری هنری سبز (Green Art Gallery)

گالری سبز یکی از جدیدترین مراکز واقع در خیابان Alserkal است که اخیرا فعالیت خود را آغاز کرده و ویدیوهای ارزشمند و آثار مختلفی را در حوزه‌های عکاسی، رسانه، مجسمه‌سازی و نقاشی با مخاطبان خود به‌اشتراک می‌گذارد. تا کنون، هنرمندان متعددی از خاورمیانه، شمال آفریقا، جنوب آسیا و ترکیه آثار خود را در این گالری به نمایش گذاشته‌اند. 

سایر گالری‌های خیابان Alserkal

از دیگر مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری السرکال می‌توان به گالری میم (Meem Gallery)، گالری ایام (Ayam Gallery)، گالری ایزابل ون دن (Isabel Van Den Gallery) و بسیاری دیگر از مراکز هنری و فرهنگی اشاره کرد. هر یک از گالری‌های یاد شده از ویژگی‌های منحصر به‌فردی برخوردار بوده و مجموعه مجزایی از آثار ارزشمند را در معرض دید تماشاگران قرار می‌دهند. 

رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های Alserkal

علاوه بر نمایشگاه‌های هنری، مراکز خرید، بوتیک‌ها، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متنوعی نیز در خیابان السرکال وجود دارند که پاتوق افراد خاص، هنرمندان و هنردوستان سراسر جهان شده‌اند. از این میان، می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • کافه نیجار (Cafe Niqjar)
  • پروژه چیوالا (Chivala Project)
  • کافه Wilde and de Moon Alserkal

سخن آخر

با توجه به آن‌چه گفته شد، خیابان السرکال یکی از پر جاذبه‌ترین مکان‌هایی است که بازدید از آن را نباید از دست داد. لازم است بدانید، مراکز هنری و گالری‌های استثنایی موجود در این خیابان همه روزه از ساعت 7 صبح از دوست‌داران آثار هنری استقبال می‌کنند. اگر شما هم به هنر علاقه دارید؛ اگر دوست دارید با برجسته‌ترین آرتیست‌های دنیا آشنا شوید؛ و اگر تمایل دارید در کنار تفریح و خرید یک روز استثنایی را در مکانی فرهنگی سپری کنید، پیشنهاد می‌کنیم به خیابان Alserkal مراجعه کرده و از گالری‌های آن دیدن کنید.

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید