ورود به حساب کاربری
جامع ترین  اطلاعات در مورد جزیره نخل دبی یا Palm Jumeirah

جزایر نخل دبی یکی از بزرگترین مجموعه جزایر مصنوعی در جهان است که در کشور امارت و شهر دبی واقع شده است. این جزایر، امروزه از مهمترین جاذبه‌های گردشگری شهر دبی محسوب می‌شود که سالانه سیاحتگران زیادی برای دیدن از این جزایر زیبا اقدام به تهیه ویزای دبی می‌کنند. این پروژه  که از شاهکارهای مهندسی _  معماری توسط شرکت توریستی نخیل برای رونق دادن به جنبه توریستی دبی احداث شده است.

جزایر نخل دبی؛ بزرگ‌ترین جزایر مصنوعی جهان

جزایر نخل دبی متشکل از سه جزیره نخل جمیرا، نخل دیره و نخل جبل علی است که به شکل درخت نخل طراحی شده‌اند که می۲توان از آن به عنوان هشتمین عجایب جهان نام برد و کاربرد تفریحی و تجاری دارند. پروژه ساخت این جزایر در سال 2001 شروع شد و با تلاش‌های شبانه‌روزی، در سال 2008 به پایان رسید این پروژه همچنان در حال گسترش است و تا سال 2028 که فاز هفتم آن تکمیل شود، به بزرگترین مجمع‌الجزایر جهان تبدیل می‌شود. در این جزایر، بیشتر از 100 هتل لوکس، ده هزار ویلا، پنج‌هزار آپارتمان، پارک‌های آبی متعدد، سالن‌های سینما، سالن‌های اسپا، مراکز خرید، امکانات تفریحی و ورزشی و ... وجود دارد که می‌توانید از آنها لذت ببرید.

نحوه ساخت جزیره نخل دبی یا Palm Jomeirah

همانطور که می‌دانید ساخت جزیره بر روی آب‌های عمیق خلیج و اضافه‌ کردن کیلومترها مکان برای تردد و ساحل مصنوعی به آب‌های خلیج، کار راحتی نیست و اما  این کار توسط شهرسازان و حاکمان دبی به صورت مدرن و بسیار لوکس و زیبا انجام گرفته است و به این ترتیب آغاز کار ساخت پروژه‌های بزرگ جزایر نخل در دبی زده شد.

جزیره‌های نخلی دبی

همانطور که گفتیم نخل دبی از سه جزیره مصنوعی جمیرا، دیره و جبل علی تشکیل شده است:

جزیره نخل جمیرا

مهمترین بخش پروژه جزایر نخل دبی، جزیره نخل جمیرا است. پروژه ساخت این جزیره  به عهده معماران هلمان هورلی چارت بود و در بین سال‌های 2001 تا 2010 کامل شد، دارای 17 شاخه بزرگ است  که به وسیله یک حصار 12 کیلومتری محافظت می‌شود در این هتل، رستورن‌ها، پارک‌ها و مراکز تفریحی بسیار زیادی احداث شده است. مساحت این جزیره به صورت 5 در 5 کیلومتر بوده و بیش از 860 ویلای ساحلی دارد.

 تا سال 2007 جزیره نخل جمیرا، بزرگترین جزیره مصنوعی در جهان بود به گونه‌ای که در آن زمان، حدود 500 خانواده در این جزیره سکونت داشتند و همچنین بیشتر از 75% املاک آن، آماده برای تحویل بودند  و همچنین در اواخر سال 2009 نیز 8 هتل آماده بهره‌برداری در این جزیره تاسیس شده بود، اما با این همه آماده سازی کامل جزیره  دو سال تاخیر داشت و تا سال 2010  ادامه داشت.

جزیره نخل دیره

جزیره نخل دیره  در ساحل منطقه دیره احداث شده است که بزرگترین جزیره از مجمع‌الجزایر نخل دبی است و بیشتر از هشت هزار ویلای مسکونی در آن بنا شده است. ساخت این جزیره از سال 2004 آغاز شد و طبق برنامه‌ریزی قرار بود که تا سال 2015 تکمیل شود ولی به دلیل بحران‌های مالی که در سال 2008  تا 2012، کار بر روی آن برای مدتی متوقف شد و همچنان نیز تکمیل نشده و ادامه دارد.

این جزیره دارای 41 شاخه است، به گوونه‌ای که مساحتی به اندازه پنج برابر نخل جمیرا دارد و حدودا یک میلیون نفر جمعیت را می‌تواند در خود جای دهد. طول جزیره نخل دیره، 14 کیلومتر و عرض آن، هشت و نیم کیلومتر است.

جزیره نخل جبل علی

ساخت جزیره نخل جبل علی در سال 2002 آغاز شد و تا سال 2008 ادامه داشت این جزیره حدود 50/ از جزیره نخل جمیرا بزرگتر است و دارای 6 ساحل تفریحی (مارینا) دهکده دریا، پارک آبی و تعداد زیادی موج‌شکن است. جزیره نخل جبل علی، 17 شاخه دارد و در ساحل منطقه جبل علی قزاز گرفته است. از ویژگی‌های این جزیره این است که در بین شاخه‌های نخل، خانه‌ای از محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی قرار دارد که بر روی آن قرار است خانه‌های ویلایی ساخته شود.

این جزیره دارای پارک آبی، 6 تفرجگاه دریایی و روستای ساحلی است و همچنین یک پیاده رو طویل، اطراف شاخه‌های این جزیره را احاطه کرده است. در سال 2007  ساخت مجموعه موج شکن اطراف آن، تمام شد اما با شروع ساخت سازه‌های اصلی جزیره، یک بحران اقتصادی باعث شد که ساخت و ساز آن در وضعیت نامعلومی رها شود. در سال 2015 مسئول شرکت نخیل اعلام داشت که ساخت جزیره منتفی شده است و برای ساخت پروژه آن زمان زیادی لازم است و در حال حاضر ساخت و ساز در این جزیره کاملا متوقف شده است.

امکانات تفریحی و مراکز دیدنی جزیره نخل دبی

جزایر نخل دبی امکانات تفریحی _ گردشگری زیادی دارد که باعث می‌شود سالانه گردشگران زیادی اقدام به تهیه ویزای دبی کنند. مراکز خرید شیک و مجلل، هتل‌های مدرن و پیشرفته، سواحل زیبا و آرامش‌بخش، سالن‌ها و زمین‌های ورزشی، خانه‌های لاکچری، پارک‌های آبی برای بزرگسالان و کودکان، رستوران‌های شیک، تفرجگاه‌های ساحلی، آکواریوم، اسپا و چشمه‌های آب معدنی برای درمان، سینما، استخر و موارد زیادی از این قبیل که  همواره این مکان را به یک مکان گردشگری جذاب و پرطرفدار برای توریست‌های زیادی مبدل کرده است.

سخن آخر

در اینکه شهر دبی از لحاظ ساخت و ساز و داشتن آسمان‌خراش‌ها یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین شهرها در سطح جهان است، هیچ شکی نیست. همچنین این شهر در ساخت جزایر مصنوعی و تاسیس بهترین مکان‌های سیاحتی و تفریحی بر روی آب‌های خلیج ‌فارس نیز رشد فوق‌العاده‌ای داشته است به گونه‌ای که امروزه این شهر از لحاظ جذب توریست در خاورمیانه حرف اول را می‌زند و باعث شده است که کشور امارات به قطب سیاحتی قاره تبدیل شود. بنابراین اگر به فکر تفریحات و گذراندن اوقات خوش با آرامش کامل هستید می‌توانید با دریافت ویزای دبی، به این شهر زیبا که به عروس امارات مشهور است سفر کنید و جذابیت‌های آن، مخصوصا جزایر زیبای نخل را از نزدیک ببینید.

 
برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید