ورود به حساب کاربری
معروف ترین برج های دبی

دبی شهر امیرنشین امارات متحده عربی است  که با وجود اینکه تنها پنج درصد از وسعت خاک امارات را به خود اختصاص داده است،  بیشترین جمعیت را در بین امیرنشین‌های هفت‌گانه این کشور دارد. این شهر به دلیل برج‌های سر به فلک کشیده‌ای که دارد در بین مردم جهان به جنگل آسمان‌خراش‌ها معروف است و سالانه توریست‌های زیادی را از سراسر جهان جذب می‌کند به گونه‌ای که می‌توان گفت ویزای دبی بیشترین میزان فروش را در طول سال به خود اختصاص می‌دهد و این شهر با کشورهای اروپایی از لحاظ جذب سیاحتگران، رقابت تنگاتنگی دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با معروف ترین برج‌های دبی آشنا کنیم و در مورد بناهای خیره کننده این شهر اطلاعات لازم را در اختیار شما بگذاریم.

 

برج خلیفه

برج خلیفه، بلندترین برج جهان بوده و از لحاظ ارتفاع و شهرت، در دبی مقام اول را دارد. عظمت و بزرگی این برج به قدری است که گاهی آن را شهر عمودی نیز می‌نامند. این برج 163 طبقه دارد که در طبقات آن، باشگاه و سالن‌های ورزشی، دومین استخر مرتفع جهان، هتل، رستوران و آپارتمان‌های شخصی وجود دارد. پروژه ساخت آن در سال 2004 شروع و شش سال ادامه داشت. این سازه به دلیل اینکه بیشترین تعداد طبقات و مرتفع‌ترین برج در جهان است، با دارا بودن 828 متر ارتفاع توانسته است رکورد بلندترین بنای جهان را به خود اختصاص دهد. در این برج 58 آسانسور کار گذاشته شده است، 8 پله برقی دارد و در طبقه 153 آن یک پنت‌هاوس بزرگ است که از آنجا تمام شهر دبی را می‌توان زیر نظر داشت. به همین خاطر در برج خلیفه 58 آسانسور کار گذاشته‌اند و 8 خط پله برقی ساخته‌اند که بالا رفتن از برج آسانتر باشد.

یک پنت هاوس بزرگ نیز در طبقه 153 برج خلیفه وجود دارد که قیمت آن را 70 میلیون درهم امارات برآورد کرده اند که بر اساس آخرین خبر آماده فروش بود و هرکسی که این مبلغ را پرداخت کند می تواند صاحت بالاترین طبقه برج خلیفه شود

برج العرب 

برج العرب، هتلی بسیار زیبا و یکی از بزرگترین و بلندترین برج‌های دبی است که عنوان هفتمین هتل بلند جهان را دارد. 

 

ظاهر«V» شکل این هتل، جذابیت خاصی به آن بخشیده است همچنین مکان قرار گرفتن آن، به گونه‌ای است که فرد را به یاد دلفینی می‌اندازند که به سمت آسمان، سر از عمق آب درآورده باشد.  این هتل دارای 321 متر ارتفاع  است، 202 اتاق دارد که همه آنها به صورت سوئیت دوبلکس طراحی شده‌اند، 18 آسانسور برای رفت و آمد راحت و آسان دارد، 28 طبقه دوگانه و رستوران‌های خارق‌العاده‌ای دارد، در بالای این آسمان‌خراش زیبا، سکویی با پهنای 25 متر برای فرود هلیکوپتر وجود دارد و همچنین از زیبایی‌های این هتل می‌توان به دیواره‌های آن اشاره کرد که از سنگ مرمر تزئین شده‌اند. از دیگر شگفتی‌های این برج این است که مرتفع‌ترین زمین تنیس جهان را در بالا‌ترین طبقات خود دارد.

برج العالم

برج العالم زیباترین و خاص‌ترین معماری را به خود اختصاص داده است به طوری که تماشای معماری خلاقانه آن، بیننده را به وجد می‌آورد. معماری این برج زیبا، بسیار هنرمندانه و به شکل گل کریستالی طراحی شده است. این برج 108 طبقه دارد که علاوه بر کاربردهای تجاری و اداری، مکان‌های تفریحی و رفاهی نیز برای عموم در این برج وجود دارد و مهمتر اینکه پارکی با نام «پارک آسمان» و یک حمام سنتی ترکی در بالاترین طبقه هتل طراحی شده است که برای عموم آزاد است.

 

برج الماس

یکی دیگر از برج‌های مرتفع و زیبای عروس امارات، برج الماس است. ساخت این سازه در سال 2005 شروع و در سال 2009 به پایان رسید. بلندی این برج 360 متر است و 68 طبقه دارد. این سازه دارای 35 آسانسور است و در حال حاضر نیز بلندترین ساختمان اداری در دبی است. با وجود اینکه کاربری این برج، اداری است اما سیاحتگران زیادی نیز از آن دیدن می‌کنند، به همین خاطر، امکاناتی نیز برای حضور آنها در این سازه در نظر گرفته شده است.

برج پرنسس

برج پرنسس در کنار برج خلیفه قرار گرفته است و یکی از بلندترین برج‌های عروس امارات محسوب می‌شود که دارای 101 طبقه در سطح زمین و 6 طبقه در زیر زمین است که فقط کاربری مسکونی دارد و به عنوان «بلندترین برج مسکونی جهان» شناخته شده است. این برج زیبا و حیرت‌انگیز، دارای 763 آپارتمان مسکونی، 8 فروشگاه و 957 پارکینگ است. به همین خاطر یکیاز زیباترین و شگفت‌انگیزترین سازه‌ها محسوب می‌شود.

 

برج ۲۳ مارینا

برج ۲۳ مارینا از شیک‌ترین و زیباترین سازه‌ها در دبی است که کاربری مسکونی دارد، دارای 92 طبقه و 289 واحد آپارتمان مسکونی است. معماری داخلی این برج به سبک مدرن است و در آن از سنگ مرمر و چوب‌های مرغوب استفاده شده است. این برج علاوه بر واحدهای مسکونی دارای امکاناتی از جمله: باشگاه بدنسازی، سالن‌های ورزشی، استخر، سونا، پارکینگ‌های اختصاصی، مسیرهای مخصوص پیاده‌روی و ...است.

برج قرن ۲۱

برج قرن ۲۱یکی دیگر از آسمان‌خراش‌های مهم دبی است که معماری خاص با چشم‌انداز بسیار زیبا دارد. این  برج زیبا دارای 50 طبقه و 300 واحد مسکونی است که مساحتی در حدود 86000000 متر مربع دارد. در این بنای زیبا که ساخت آن فقط 20 ماه زمان برد، علاوه بر واحدهای مسکونی، فضاهایی  مثل سالن ورزشی، استخر، سونا، جکوزی، 7 آسانسور برای تردد و ... در جهت رفاه و آسایش ساکنان در نظر گرفته است.

برج الیت رزیدنس 

در لیست برج‌های دبی به برج الیت رزیدنس می‌رسیم این سازه، سومین پروژه مسکونی جهان و یکی از بهترین و گران‌ترین برج‌های دبی است که 91 طبقه  دارد و 76 طبقه آن که سر جمع 685 واحد آپارتمان دارد، مسکونی است و مابقی آن را طبقه‌های تجاری و قسمت‌هایی با امکانات رفاهی، سالن‌های ورزشی،  استخر، اسپا، سالن‌های آرایشی، پارکینگ و ... تشکیل می‌دهد.

برج مشعل مارینا

برج مشعل مارینا یکی دیگر از سازه‌های جذاب و شگفت‌انگیز است که سیاحتگران را به دریافت ویزای دبی ترغیب می‌کند. این اسمان‌خراش زیبا با 366 متر ارتفاع، یکی از بلندترین برج‌های جهان است  که 79 طبقه مسکونی دارد.

برج کایان

یکی از خاص‌ترین برج های دبی که ساختاری منحصر به فرد دارد برج کایان است. این شاهکار بشر، بلندترین ساختمان پیچ خورده در دنیاست که با نام "برج بی‌نهایت" مشهور است، دارای 75 طبقه و 495 واحد آپارتمان شیک مسکونی است و در کنار آبشار دبی مارینا قرار گرفته است به همین خاطر به مردم این امکان را می‌دهد تا بتوانند از مناظر مختلفی مثل دریا زیبا ، مارینا و بیابان لذت ببرند. برج کایان در کنار طبقات مسکونی از امکانات رفاهی مثل استخر در فضای باز، استخر سر‌پوشیده، مرکز ماساژ و اسپا، فضای بازی برای کودکان، سالن بدنسازی کاملاً مجهز، مهد کودک، پارکینگ اختصاصی و دیگر امکانات رفاهی و تفریحی نیز برخوردار است.

 

 برج ادرس بولوارد دبی

برج ادرس بولوارد دبی، از دیگر هتل‌های لوکس و خیره‌کننده در دبی است که امکانات فوق‌العاده‌ای دارد و دسترسی به نقاط عالی شهر را برای فرد مهیا می‌کند. این برج تمامی امکانات رفاهی و تفریحی را برای سیاحتگران دارد.

برج هتل جورا

برج هتل جورا یکی دیگر از سازه‌های لوکس دبی است که علاوه بر اینکه از امکانات و خدمات ویژه برخوردار است، چشم‌اندازی زیبا به تمامی شهر دبی دارد و نیز نمای بیرونی آن در شب، نورپردازی زیبایی دارد که این آسمان‌خراش را به یک ستاره در شب‌های دبی مبدل کرده است. این هتل 4 ستاره که در جاده شیخ زاید واقع شده است،دارای 356 متر ارتفاع است، 75 طبقه دارد و 528 اتاق مجهز  برای اسکان مهمان در طبقات مختلف آن است. از جذابیت‌های این هتل این است که بر روی بوم آن، یک استخر روباز طراحی شده است و همچنین از امکاناتی مثل کافه، رستوران، باشگاه ورزشی، اسپا، ماساژ و ... نیز برخوردار است.

برج جی‌دبلیو ماریوت مارکوییس

برج جی‌دبلیو ماریوت مارکوییس از دو برج دوقلو بسیار بلند تشکیل شده است و مثل یک نگین زیبا در جاده شیخ زاید می‌درخشد. این برج دوقلو در مجموع 76 طبقه و 1608 اتاق دارد که تمامی امکانات رفاهی و تفریحی از جمله، رستوران، کافه، فروشگاه باشگاه ورزشی، سالن آرایشی و ... را برای مهمانان را دارد.

نتیجه‌گیری

دبی یکی از زیباترین و مهم‌ترین شهرهای امارات است که به دلیل وجود برج‌های آسمان‌خراش و مراکز تفریحی و رفاهی فوق‌العاده‌ای که دارد به یک قطب بزرگ برای جذب سیاحتگران تبدیل شده است به گونه‌ای که با کشورهای اروپایی در رقابت است. این شهر در دهه اخیر رشد و پیشرفت زیادی داشته است به گونه‌ای که سالانه  صدور ویزای دبی توسط کشورهای مختلف رو به افزایش است. بنابراین می‌توان گفت وجود برج‌های متعدد و مجلل در این شهر باعث شده است که خیل عظیمی از سیاحتگران و تاجران از سراسر جهان به این شهر روانه شوند.

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید