ورود به حساب کاربری
لگولند سرزمین فانتزی‌های کودکانه

جاذبه‌های تفریحی فراوان امارات یکی از عوامل مهم درخواست ویزای دبی از سوی گردشگران است. این شهر به عنوان پایتخت ترین‌ها در خاورمیانه در دل خود بهترین و مدرن‌ترین رستوران‌ها، هتل‌ها، پارک‌ها، تفریحات موضوعی، فروشگاه‌ها و ... را جای داده‌است. شهربازی تفریحی لگولند نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و اولین شهربازی‌های موضوعی خاورمیانه از سوی مردم با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شده‌است. در واقع لگولند به عنوان هفتمین پارک لگو در جهان حدود چهل بازی  مهیج و منحصر‌به‌فرد را برای بازدیدکنندگان خود تدارک دیده‌است. ما در این مطلب قصد داریم همراه با شما سفری کوتاه به این شهربازی استثنایی داشته باشیم تا با امکانات و جذابیت‌های آن آشنا شوید. 

 

لگولند شناسی

نام این شهربازی از یک اسباب بازی پرطرفدار به نام لگو گرفته شده‌است. این پارک در زمینی به مساحت ۲۱۷۰۰ متر مربع در محلی به نام پالم جبل علی ساخته شد و در سال ۲۰۱۶ افتتاح گردید. در واقع  این پارک‌های موضوعی هفده شعبه در جهان دارند که هفدهمین آن‌ها همین شهربازی لگولند در دبی است‌. زمانی که شما به محله پالم جبل علی می‌رسید در مقابل خود دروازه‌ای باشکوه می‌بینید که شامل چهار پارک موضوعی بالیوود، لگولند، پارک آبی و موشن گیت است. لگولند خود نیز دارای شش بخش مجزا است که درادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. 

 

بخش کارخانه

در این بخش مراحل مختلف و جالب ساخت اسباب بازی‌های لگو به گردشگران نشان داده می‌شود. پس از اینکه کودک شما با مراحل ساخت و تولید این قطعات جذاب آشنا شد می‌توانید به قسمت فروشگاهی آن جهت خرید این اسباب بازی‌ها مراجعه کنید. 

  

بخش تخیل 

یکی از علت‌های استقبال از اسباب بازی‌های لگو کمک به رشد تخیل و استعداد و هوش کودکان است. با توجه به همین ویژگی نام این بخش را «تخیل» گذاشته‌اند چرا که کودکان می‌توانند با هزاران قطعه لوگوی کوچک و بزرگ این بخش هر‌ آنچه را که در ذهن کودکانه خود تخیل می‌کنند به راحتی بسازند. ساخت خودروهای لگویی، ربات‌های غول پیکر، دایناسورهای عظیم‌الجثه و ... جزو ده‌ها چیزهایی هستند که فرزندتان می‌تواند به کمک این اسباب بازی‌ها بسازد. بالارفتن از برج مرتفعی که در این بخش قرار داده شده‌است نیز یکی دیگر از بخش‌های هیجان انگیز این قسمت از لگولند است که کودکان با بالارفتن از آن و پریدن از ارتفاع این برج حسابی خوشحال و هیجان‌زده خواهند شد. 

 

بخش شهر لگو

در این بخش علاوه بر وجود لگوهای متنوع سعی شده‌است در کنار بازی جنبه‌های آموزشی نیز برای کودکان مد نظر قرار داده ‌شود. به طور مثال در این قسمت بچه‌ها با حرفه‌های شبیه‌سازی شده مختلفی مثل آتش نشانی، پلیس و ... آشنا می‌شوند. این قسمت به قدری بازی‌های متنوعی دارد که می‌تواند حداقل ۳ تا ۴ ساعت کودک شما را فارغ از همه چیز مجذوب خود کند به طوری‌ که فرزندتان بعد از دیدن آن شما را برای گرفتن دوباره ویزای دبی و بازدید مجدد از این شهربازی استثنایی ترغیب کند. 

 

قلعه ماجراجویی سحرآمیز

نام قلعه بی‌شک برازنده طراحی این بخش است چون در واقعیت آنچه می‌بینید حقیقتا شبیه قلعه‌های قرون وسطایی است که در آن دختر شاه‌ پریان عاشق شاهزاده سوار بر اسب سفید می‌شد. در این قلعه حس ماجراجویی در کودکان زنده می‌شود.‌ علاوه بر بازی در میان دالان ها و ... این قلعه سرگرمی‌های دیگری مثل ترن هوایی، چرخ‌و‌فلک مارلین، اژدهاسواری و ..‌ نیز دارد. 

 

شهر مینیاتوری 

به این بخش از لگولند شهر کوچک گفته می‌شود زیرا در این قسمت ماکتی لگویی از برج‌های مهم این شهر در ابعاد مینیاتوری ساخته شده‌است که کودکان نیز می‌توانند خود از این بناها الگو بگیرند و ساختمان‌های خود را با قطعات لگو بسازند. گشت‌و‌گذار در این بخش فرزند شما را با ساخت انواع ساختمان‌های لگویی آشنا می‌کند. دست آخر نیز می‌توانید نمونه‌هایی از آن‌ها را برای کودک خود بخرید.

 

پارک آبی لگولند

یکی از بخش‌های پرطرفدار این شهربازی قسمت پارک آبی آن است. امکان بازی با ۲۰ سرسره لگویی، امکان ساخت قایق‌های لگویی و سواری با آن در رودخانه‌ای مصنوعی، بازی در استخر بزرگ و زیبای این بخش همان چیزی است که روح لطیف و پر شور کودکان شما را حسابی سر ذوق می‌آورد. پس به هیچ عنوان بازدید از این بخش را از دست ندهید.

 

دانستنی‌های مفید درباره لگولند

حال که با فضای داخل لگولند دبی آشنا شدید بد نیست که به موارد زیر نیز نظری بیاندازید تا با دید بهتری به این پارک شگفت‌انگیز بروید.

 

  • سرگرمی‌های این پارک مختص کودکان بالای ۱۲ سال است.
  • در این شهربازی بیشتر از پانزده هزار مدل کوچک شده از مکان‌های مشهور و شناخته‌شده جهان وجود دارد.
  • شما در این پارک می‌توانید به کمک عکاس خانه‌های حرفه‌ای خاطرات خود را ثبت و چاپ کنید. 
  • در لگولند رستوران‌های متعددی وجود دارد که انواع غذاها به خصوص آن دسته از خوراکی هایی که برای کودکان مطلوب است را ارائه می‌دهند. 
  • در این شهربازی صندلی و استراحتگاه‌های متعددی جهت رفع خستگی والدین قرار داده شده‌است.
  • همان‌گونه که ذکر شد در کنار بازدید از لگولند می‌توانید از موشین‌گیت، پارک بالیوود و باغ معحزه دبی نیز دیدن کنید زیرا این مکان‌ها به فاصله کمی از هم قرار گرفته‌اند.
  • این پارک در محله خوش مسیری قرار دارد بنابراین با هر وسیله نقلیه‌ای به راحتی می‌توانید خود را به این مکان برسانید اما اگر قصد استفاده از مترو را دارید باید در ایستگاه دیپوت از قطار پیاده شوید سپس به سمت لگولند حرکت کنید. 

 

نتیجه‌ گیری

اگر جزو آن دسته از گردشگرانی هستید که کودک خردسال دارید، پس از دریافت ویزای دبی حتما در سفر خود بازدید از لگولند دبی را در برنامه‌تان قرار دهید. البته به یاد داشته باشید که این مکان به قدری جذاب و جادویی طراحی شده‌است که بعید به نظر می‌رسد بتوانید کودک خود را مجاب به خارج شدن از آن بکنید. اما با همه این تفاسیر این مکان فرصتی برای عینیت بخشیدن به فانتزی‌های کودکانه فرزندتان را در اختیارش قرار می‌دهد و این مسئله چیزی نیست که والدین دلسوز بتوانند به راحتی از خیر آن بگذرند. در واقع با رفتن به لگولند، شما نیز کمتر از کودکتان دچار هیجان و اشتیاق نخواهید شد در نتیجه رفتن به لگولند هم می‌تواند خاطره‌ای فراموش نشدنی برای فرزندتان به جای بگذارد و هم می‌تواند کودک درون شما را دوباره سرزنده و بیدار کند.

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید