ورود به حساب کاربری
معرفی محبوب ترین فستیوال ها و جشنواره های دبی

دبی را به جهت برگزاری تعداد زیادی فستیوال در طول سال شهر فستیوال‌ها هم می‌نامند. فستیوال‌هایی مرتبط با طعم و رنگ، ورزش و هنر، عیدهای مذهبی و ملی و فصل‌های مختلف سال که هرکدام برنامه ویژه خود را دارد. در این صفحه قرار است مشهورترین این فستیوال‌ها را بررسی کنیم، پس تا پایان مطلب با ما باشید تا هر چه لازم است را بدانید. 

فستیوال های مناسبتی دبی 

در دبی دو فستیوال مناسبتی وجود دارد. یکی از آنها به عید فطر مرتبط است و یک فستیوال دینی محسوب شده و دیگری مرتبط با روز استقلال دبی است و ملی به‌حساب می‌آید. این فستیوال‌ها جزو قدیمی‌ترین فستیوال‌های شهر دبی هستند. 

فستیوال عید دبی (Eid Al fitr)

عید فطر که روز آخر ماه مبارک رمضان است، در دبی به‌صورت یک فستیوال برگزار می‌شود. در فستیوال عید دبی انواع غذاهای محلی و اسلامی که در سراسر کشورهای اسلامی تهیه می‌شوند سرو می‌شود. زمان برگزاری این فستیوال متغیر بوده و بستگی به ماه رمضان دارد. همچنین مکان برگزاری آن سراسر دبی است و تمام شهر درگیر بگزاری آن می‌شوند. 

فستیوال روز ملی دبی (Dubai  National Day)

روزی که کشور امارات استقلال‌یافته یعنی 2 دسامبر در سرتاسر این کشور بخصوص شهر دبی جشن گرفته می‌شود. فستیوال روز ملی دبی یک نمایشگاه فرهنگی تاریخی برای تمام کسانی است که به بررسی فرهنگ و رسومات مردمان امارات علاقه دارند. 

در این روز بازدید از مکان‌های فرهنگی و تاریخی شهر دبی رایگان است و همین فرصت مناسبی است تا توریست‌ها بهتر دبی را بشناسند. قدمت فستیوال روز ملی دبی به 50 سال می‌رسد و برگزاری آن یکی از مهم‌ترین رویدادها برای مردمان دبی به‌حساب می‌آید. 

فستیوال های فصلی دبی 

در دو فصل زمستان و تابستان، دبی شاهد برگزاری دو فستیوال بسیار پرشور و مشهور خود یعنی فستیوال‌های تابستانی و زمستانی است. در این دو فستیوال شما شاهد تخفیف‌ها و برگزاری جشن‌هایی بسیار باشکوه خواهید بود که البته دلیل بازگشت گردشگران به دبی همین موارد است. 

فستیوال تابستانی دبی (Dubai Summer Festival)

طبیعی است که در فصل تابستان، به‌خاطر گرمای زیاد تعداد بازدیدکنندگان شهر دبی کاهش می‌یابد. دلیل برگزاری فستیوال تابستانی نیز همین است که توریست‌ها را در این فصل گرم هم به دبی بکشاند. این فستیوال از ماه‌های ژوئن تا سپتامبر برگزار شده و حدود 10 هفته طول می‌کشد. 

در فستیوال‌های تابستانی انواع نمایشگاه‌های هنری، موسیقی، خوراکی، طبیعت‌گردی و... برگزار شده و همچنین برنامه‌هایی برای ماجراجویی در دریا و قسمت‌های مختلف دبی نیز طراحی می‌شود. این فستیوال در سرتاسر دبی برگزار شده و شب‌های تابستانی دبی را بسیار لذت‌بخش می‌کند.  

فستیوال خرید دبی یا همان فستیوال زمستانی (Dubai Winter Festival)

اوج بازدید از دبی، در فصل زمستان است. در این فصل فستیوالی سراسری از 1 فوریه تا حدود 5 هفته بعد برگزار می‌شود که در این مدت هم جشن‌های هیجان‌انگیز متنوع برگزار می‌شود و هم غرفه‌های خرید سراسری با تخفیف‌های ویژه.

فستیوال زمستانی دبی به‌عنوان یکی از مشهورترین فستیوال های دبی محسوب می‌شود. این فستیوال که در سرتاسر شهر دبی برگزار می‌شود؛ شامل برگزاری کنسرت، آتش‌بازی، جشن‌های موزیکال، باز ماندن فروشگاه‌ها تا نیمی از شب و بسیاری تفریحات دیگر است.

فستیوال های هنری دبی

اگر اهل هنر و موسیقی هستید، بهتر است زمان سفر خود به دبی را با زمان برگزاری یکی از فستیوال‌‎های هنری که در دبی برگزار می‌شود یعنی فستیوال هنر، رنگ، فستیوال موسیقی و بخصوص موسیقی جاز هماهنگ کنید. هرکدام از این فستیوال‌ها جذابیت ویژه خود را دارند.

فستیوال هنر دبی (Dubai Art Fair)

فستیوال هنر دبی از سال 2006 استارت خورده و تاکنون توانسته اعتباری جهانی در میان فستیوال‌های هنری دنیا کسب کند. در این فستیوال موضوع اصلی هنر نقاشی است و در آن هنرمندان از سراسر دنیا آثار خود را به نمایش می‌گذارند. این فستیوال در اوایل ماه مارس در منطقه جمیرا برگزار می‌شود.

شنیدن این خبر که انجمن جهانی هنر Global Art Forum نیز در این فستیوال شرکت کرده و نمایشگاه ویژه خود را برپا خواهد کرد بسیار خوشایند است. اگر هنرمند هستید می‌توانید در این فستیوال آثار خود را به نمایش گذاشته و نظر برجسته‌ترین هنرمندان جهان که آنجا گرد هم آمده‌اند را جویا شوید. 

فستیوال رنگ دبی (Holi Dubai)

فستیوال رنگ دبی هر ساله اوایل بهار و در سواحل دبی و پارک زعبیل با شور و هیجان تمام برپا می‌شود. علت برگزاری این فستیوال نشان‌دادن پیروزی خیر بر شر یعنی اتمام زمستان و فرارسیدن بهار است.

در این مراسم شما مجاز هستید روی هر فردی که در اطرافتان است رنگ بپاشید و با آنها پایکوبی کنید. همچنین در این فستیوال موسیقی زنده هم برگزار می‌شود. مشابه این فستیوال در هند با نام جشن رنگ هولی برگزار شده و درست مانند آن لحظاتی بسیار شاد برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌آورد. 

فستیوال بین المللی جاز (Dubai International Jazz Festival)

اگر طرفدار پروپاقرص موسیقی جاز هستید، این مژده را به شما می‌دهیم که در ماه فوریه و در اکثر نقاط شهر دبی، فستیوال موسیقی بین‌المللی جاز با حضور برترین هنرمندان جاز دنیا برگزار می‌شود. سابقه برگزاری این فستیوال به دو دهه قبل باز می‌گردد. 

هرساله دوستداران جاز از سراسر دنیا برای شرکت در این فستیوال روانه دبی می‌شوند و نمایش‌های هنرمندان محبوب خود را به‌صورت زنده مشاهده می‌کنند. در سال‌های اخیر تعداد شرکت‌کنندگان این همایش به نیم‌میلیون نفر رسیده است. 

فستیوال سنسیشن دبی (Festival Sensation Dubai)

یکی دیگر از فستیوال‌های موسیقی دبی، فستیوال سنسیشن است که در آن نوازندگان مشهور دنیا به هنرنمایی می‌پردازند. افراد با پوشیدن لباس سفید که جزو رسومات این فستیوال است در آن شرکت کرده و با نواختن موسیقی و شادی شب‌زنده‌داری می‌کنند.

هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی مردم دنیا با انواع سبک‌‎های موسیقی و لذت‌بردن از شنیدن موسیقی ملل مختلف است. این جشنواره در زمان‌های مختلفی از سال در دبی برگزار شده و مکان اجرای آن سالن‌های کنسرت سراسر دبی است. 

فستیوال های ورزشی دبی

در میان انواع فستیوال های دبی یکی از محبوب‌ترین‌ها فستیوال ورزشی است که به سه شکل فستیوال شنا، قایق‌سواری و دو ماراتن برگزار می‌شود. در این فستیوال‌ها بسیاری از ورزشکاران مشهور هم شرکت می‌کنند و شور و هیجان بسیار زیادی دارند. 

 فستیوال شنا دبی (Swim The Burj)

یکی از فستیوال های دبی که طرف‌دار بسیار زیادی از سراسر دنیا دارد، فستیوال شنا دبی است. این فستیوال در اطراف برج العرب برگزار می‌شود. همه افراد بالای 16 سال می‌توانند در این فستیوال شرکت کنند. طول مسیری که شناگران در آن شنا می‌کنند بین 800 تا 1600 متر متغیر خواهد بود. 

جالب است بدانید که علت اصلی استقبال از این فستیوال فضایی است که در آن شنا انجام می‌شود. زیبایی برج العرب بسیار خیره‌کننده بوده و همین باعث استقبال بی‌نظیر از این فستیوال شده است. این فستیوال هر سال در ماه مارس برگزار شده و تمام درآمد آن به خیریه‌های عمومی سپرده می‌شود. 

فستیوال دو ماراتن (Marathine Festival Dubai)

فستیوال دو ماراتن دبی از سال 2000 برگزار می‌شود و جایزه‌های ارشمندی هم دارد است. اگر کسی بتواند در این ماراتن رکورد جهانی را جابه‌جا کند، یک میلیون دلار برنده می‌شود. به برنده بخش زنان یا مردان نیز 250 هزار دلار تعلق می‌گیرد. 

جالب است بدانید در این فستیوال چیزی حدود 28 هزار نفر از سراسر دنیا شرکت کرده و مسابقه می‌دهند. طول ماراتن 42 کیلومتر بوده و از 6 صبح آغاز می‌شود. این فستیوال معمولاً در ماه‌های ژانویه و فوریه برگزار شده و محل برگزاری آن اکسپو سیتی دبی است. 

نمایشگاه بین المللی قایق در دبی (Dubai Intrnational Boat Show)

اگر دوست دارید یکجا تمام قایق‌های لوکس ساخته شده در دنیا را ببینید و با بعضی از آنها دوری بزنید، بهترین زمان اوایل ماه مارس است که فستیوال بین‌المللی قایق در دبی برگزار می‌شود. این فستیوال در قسمت جنوبی بندر پالم جمیرا برگزار می‌شود. 

بازدید از قایق‌های مدرن دنیا تنها مزیت فستیوال بین‌المللی قایق نیست؛ بلکه پخش موسیقی زنده و برپایی رستوران‌های با منوی غذایی بی‌نظیر نیز در این فستیوال فراهم شده است. گاهی در فستیوال‌های قایق دبی، فستیوال اتومبیل‌های لوکس هم برگزار می‌شود که آن هم از جذابیت خاص خود برخوردار است. 

 

فستیوال طعم دبی (Festival of Taste)

خوشمزه‌ترین فستیوالی که در میان فستیوال های دبی برگزار می‌شود، فستیوال طعم دبی است. این فستیوال از سال 2007 برگزار می‌‎شود و یکی از بهترین فرصت‌ها را برای آشنایی با غذاهای ملل مختلف فراهم کرده است. 

جالب است بداند بهترین سرآشپزهای دنیا در این فستیوال دور هم جمع می‌شوند تا هنر آشپزی خود را به نمایش بگذارند. اگر شما هم حس می‌کنید جای دست‌پختتان خالی است بهتر است برای شرکت در این فستیوال برنامه داشته باشید. معمولاً این فستیوال اوایل فوریه برگزار می‌گردد.

فستیوال طلای دبی

هر ساله جواهرسازان و طراحان طلاهای تزیینی از سراسر جهان در دبی جمع می‌شوند تا آخرین طراحی‌ها و جواهرات خود را به نمایش بگذارند. این جشنواره بهترین مکان برای نشان‌دادن تجربیات طراحان مختلف از سراسر جهان است که شرکت در آن هیچ محدودیتی ندارد. 

در جشنواره طلای دبی 400 برند جواهرسازی مطرح دنیا از سراسر دنیا شرکت کرده و به بررسی کارهای یکدیگر و طلاسازان خرد می‌پردازند. نکته مهم این است که سرمایه‌گذاران نیز از این نمایشگاه دیدن می‌کنند و اگر کار طلاسازی خوب باشد روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. مکان و زمان برگزاری این فستیوال هر ساله تغییر کرده و کمی پیش از برگزاری اعلام می‌شود.  

حرف آخر

فستیوال های دبی فرصت بسیار مناسبی است که مردم از سراسر دنیا در آن شرکت کرده و استعدادهای خود را به نمایش بگذارند و لحظات شادی را با یکدیگر سپری کنند. شرکت در این فستیوال‌ها باعث می‌شود علاوه بر لذت‌بردن، فرصت مناسبی فراهم شود تا مردم کشورهای مختلف با یکدیگر با هم آشنا شوند.

فستیوال های دبی که فستیوال‌های ورزشی، هنری، فرهنگی، فرهنگ خوراک و موسیقی را شامل می‌شود، جزو هیجان‌انگیزترین فستیوال‌های دنیا هستند. بهترین برندها، موسیقی‌دان‌ها، ورزشکاران و طراحان دور هم جمع می‌شوند تا فرهنگ انسانی ارتقا پیدا کند. 

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید