ورود به حساب کاربری
بهترین مراکز تجارتی در دبی

در سال‌های اخیر کشور امارات متحده عربی پیشرفت چشمگیری را در زمینه‌های مختلف تجربه کرده است. با توجه به جاذبه‌های تفریحی و توریستی بیشمار در شهرهای امارات به ویژه دبی، گردشگران زیادی در طول سال از سراسر جهان به این کشور زیبا و مدرن سفر می‌کنند. حال اقتصاد شهر دبی امارات در کنار جاذبه‌های گردشگری، مبتنی بر مراکز تجارتی در بخش‌های گوناگون است که بازدید از آن‌ها، برای مسافران بسیار هیجان‌انگیز و مهیج خواهند بود. شهر دبی به عنوان پایتخت خرید خاورمیانه شناخته می‌‌شود؛ زیرا مراکز خرید لوکس و مجللی در هر نقطه از این شهر احداث شده‌اند که افراد با اخذ ویزای دبی، می‌توانند با سفر به کشور امارات به این مراکز تجارتی در دبی سری بزنند و در کنار خرید لوازم و تجهیزات مورد نیاز و سوغاتی، از امکانات تفریحی و رفاهی این مراکز در کنار اعضای خانواده یا دوستان لذت ببرند.   

حال بسیاری از افرادی که به دنبال سفر به شهر دبی امارات هستند، این سوال را در ذهن دارند که بهترین مراکز تجارتی در دبی چه نام دارند؟! در اینجا سعی می‌کنیم تا به معرفی بهترین مراکز خرید دبی بپردازیم.

مرکز خرید امارات دبی یا دبی مال (Mall of the Emirates)

مرکز خرید امارات دبی یکی از بزرگترین و بهترین مراکز تجارتی در دبی به‌حساب می‌آید که از شهرت و محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. در این مرکز خرید، بیش از 450 فروشگاه وجود دارد و یکی از برترین فروشگاه‌های خاورمیانه در این مرکز خرید قرار گرفته است. این مرکز خرید مجلل در کنار ویژگی‌های منحصر به‌فرد، امکانات تفریحی و گردشگری متنوعی دارد که این مرکز خرید را به یکی از جذاب‌ترین مقاصد توریستی شهر تبدیل کرده است. از جاذبه‌های گردشگری و امکانات رفاهی مرکز امارت دبی، می‌توان به شهربازی بزرگ مجیک پلنت، اسکی در برف و تپه‌های واقعی، مجتمع سینمایی، سالن تئاتر، رستوران‌های مختلف و ... اشاره کرد. مسافران برای رفتن به مرکز خرید دبی مال، می‌توانند از مترو، اتوبوس و ماشین سواری استفاده کرده و از طریق خیابان شیخ زاید به این مرکز تجاری دسترسی پیدا کنند. از جاذبه‌های دیدنی و مکان‌های تفریحی اطراف دبی مال، می‌توان جزیره نخل جمیرا، باغ گل معجزه دبی، ، برج خلیفه، آبنمای دبی و پارک آبی آتلانتیس را نام برد. 

مرکز خرید فستیوال سنتر دبی (Dubai Festival City Mall)

یکی دیگر از محبوب‌ترین مراکز تجارتی در دبی، مرکز خرید فستیوال سنتر دبی است که به عنوان یک مقصد گردشگری هیجان‌انگیز و جذاب در شهر شناخته می‌شود. این مرکز خرید از مهمترین مراکز برای خرید کالاهایی چون پوشاک، طلا و جواهر، لوازم الکترونیکی و مواد غذایی به‌حساب می‌آید که از محوطه و چشم‌انداز بسیار زیبا و وسیع همراه با آبنمای دیدنی برخوردار است. این مرکز خرید در کنار تفریحگاه ساحلی دبی کریک قرار دارد و دو بخش فستيوال واتر‌فرانت سنتر‌ شامل مرکز خرده‌فروشي مجلل، مجموعه امکانات تفریحی، کافه و رستوران در فضای بی‌نظیر و مرکز خريد فستيوال واترفرانت‌ سنتر‌ دبی شامل 600 فروشگاه، 100 رستوران، یک مجتمع سینمایی 12 پرده‌ای، سالن بولینگ و يک مرکز تفريحي وسيع و پارکينگ اتومبیل با ظرفيت بالا دارد. این مرکز خرید تجاری در جاده شیخ زاید- فستیوال سنتر واقع شده است و مکان‌های تفریحی چون اینترکنتیننتال فستیوال سیتی دبی، فستیوال سیتی کرون پلازا دبی و ایونت سنتر در اطراف آن قرار دارد.       

مرکز خرید مارینا مال دبی ( Dubai Marina Mall)

مرکز خرید مارینا مال دبی از جمله بهترین مراکز تجارتی در دبی بوده که تجار ایرانی زیادی در آن فعالیت دارند. این مرکز خرید دارای 4 طبقه شامل فروشگاه‌های متنوع، کافه و رستوران، امکانات تفریحی چون سینما و شهربازی بوده و گردشگران، می‌توانند لحظات مفرح و شادی را در این مجموعه بی‌نظیر تجربه کنند. مرکز خرید مارینا مال دبی در نزدیکی ساحل جمیرا قرار دارد که افراد با خرید از این مرکز، می‌توانند از تماشای ساحل دلنشین جمیرا لذت ببرند. برای گشت و گذار و خرید در مارینا مال  دبی، می‌توان از طریق خیابان شیخ زاید به وسیله مترو، تاکسی و ماشین شخصی به این مرکز تجاری دسترسی پیدا کرد. 

مرکز خرید سیتی سنتر دیره دبی ( Deira City Centre)

سیتی سنتر دیره یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین مراکز تجارتی در دبی بوده که در 3 طبقه ساخته شده است. این مرکز خرید بزرگ و وسیع دارای فروشگاه‌های متنوع عرضه اجناس با برندها و مارک‌های مطرح دنیا بوده و از امکانات تفریحی و رفاهی بیشماری از قبیل هایپر مارکت کافور، مجتمع سینمایی با ۱۱ سالن با ظرفیت 3000 نفر، شهربازی سیاره جادو، سالن بولینگ و یک هتل 5 ستاره لوکس با 318 اتاق برخوردار است. گردشگران با اخذ ویزای دبی و سفر به کشور امارات، می‌توانند با وسایل نقلیه گوناگون به خیابان القرهود-‌خیابان هشتم-‌مقابل باشگاه گلف خور رفته و در کنار خرید اجناس مختلف، از امکانات رفاهی مرکز خرید سیتی سنتر دیره دبی بهره ببرند. 

مرکز خرید دراگون مارت ( Dragon Mart)

مرکز خرید دراگون مارت به عنوان بزرگترین مرکز خرید چینی در خارج از کشور چین شناخته می‌شود که در آن اجناس چینی از قبیل کیف، کفش، لباس، لوازم خانگی، اسباب بازی، مبلمان و ... با‌کیفیت بالا و قیمت مناسب به فروش می‌رسند. دراگون مارت یکی از بزرگترین و زیباترین مراکز تجارتی در دبی بوده که به شکل اژدها طراحی شده است. این مجموعه در کنار بیش از 400 فروشگاه، امکانات تفریحی چون انواع رستوران، بوفه غذا و کافه، سینما و امکانات بازی مختلفی دارد که مراجعه‌کنندگان، می‌توانند در کنار خرید کالاهای متنوع، لحظات خاطره‌انگیز و مهیجی را در کنار اعضای خانواده تجربه کنند. برای رفتن به مرکز خرید دراگون مارت، استفاده از ایستگاه مترو و اتوبوس پیشنهاد مناسبی خواهد بود.      

مرکز خرید وافی  ( Wafi City Mall )

یکی از بهترین مراکز تجارتی در دبی، مرکز خرید وافی به‌شمار می‌آید که متشکل از 4 طبقه و 350 مغازه بوده و به عنوان مرکز کلکسیون آثار هنری هنرمندان معاصر و بین‌المللی شناخته می‌شود که برای علاقه‌مندان به هنر جذاب خواهد بود. در این مرکز خرید انواع و اقسام کالا و اجناس از قبیل طلا و جواهرآلات، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، محصولات مد و فشن به فروش می‌رسند. همچنین بازدیدکنندگان از مرکز خرید وافی شهر دبی، می‌توانند در کنار خرید، از امکانات سرگرمی استفاده کرده و از خوردن غذاهای متنوع با طعم دلپذیر لذت ببرند. مرکز تجاری وافی مال دبی تنها یک مرکز خرید نبوده و دارای جاذبه‌های بصری از سبک معماری مصر بوده که مراجعه‌کنندگان، می‌توانند حتی از اقامتگاه وافی بهره ببرند. علاقمند به بازدید از مرکز خرید وافی سیتی مال دبی، می‌توانند با استفاده از ایستگاه مترو یا تاکسی به خیابان القطاعیات امارات متحده رفته و به مرکز خرید وافی دسترسی پیدا کنند.

مرکز خرید برجمان ( burjuman )

برجمان از قدیمی‌ترین مراکز تجارتی در دبی بوده که به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان شناخته می‌شود. مرکز خرید برجمان از مرتفع‌ترین و لوکس‌ترین مراکز تجاری شهر دبی به‌حساب می‌آید که در آن 350 فروشگاه در زمینه عرضه لباس و پوشاک، لوازم خانگی و لوازم آرایشی و بهداشتی برندهای گران قیمت و ارزان قیمت فعالیت دارند. از امکانات تفریحی و رفاهی این مرکز خرید، می‌توان به باغ‌های باشکوه، حیاط آفتاب‌گیر، رستوران‌ها و کافه‌های لوکس، فضای دلنشین و پارکینگ وسیع اشاره کرد. طبقه همکف، اول و دوم مرکز خرید برجمان به عنوان شلوغ‌ترین قسمت‌های مجتمع به عنوان فروشگاه عرضه محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند و طبقه سوم دارای یک شهربازی بزرگ برای کودکان است تا هیجان خود را با وسایل بازی گوناگون تخلیه کنند.   

جمع‌بندی

شهر دبی امارات متحده عربی به عنوان عروس خلیج فارس و مدرن‌ترین شهر جهان شناخته می‌شود. مراکز تجارتی در دبی در کنار جاذبه‌های گردشگری و توریستی فراوان سبب شده‌اند تا این شهر به عنوان قطب تجاری دنیا به‌حساب آید. در حال حاضر مراکز خرید بیشماری در اقصی نقاط شهر دبی همراه با فروشگاه‌های متنوع و امکانات تفریحی و رفاهی فراوان وجود دارند که از بهترین و محبوب‌ترین مراکز تجارتی در دبی، می‌توان به مرکز خرید برجمان، مرکز خرید سیتی سنتر دیره دبی، مرکز خرید فستیوال سنتر دبی، مرکز خرید دبی مال، مرکز خرید دراگون مارت و ... اشاره کرد؛ بنابراین افراد با اخذ ویزای دبی، می‌توانند به این شهر مدرن و پیشرفته سفر کرده و در کنار جاذبه‌های توریستی و امکانات تفریحی، به مراکز تجارتی در دبی رفته و به خرید اجناس و سوغاتی اقدام کنند.      

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید