ورود به حساب کاربری
پیست اسکی دبی

وقتی که حرف از شهر دبی به میان می‌آید، اکثر افراد به فکر یک شهر کویری با هوای گرم هستند که در در بعضی از روزهای سال، دمای هوای این شهر به 50 درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد؛ به همین علت، کمتر کسی فکر می‌کند که در این شهر بتوان به ورزش اسکی پرداخت در صورتی که  پیست اسکی دبی، یکی از بزرگترین و زیباترین مناطق گردشگری و سیاحتی دبی محسوب می‌شود که در طول سال افراد زیادی برای سفر به این منطقه، اقدام به تهیه ویزای دبی می‌کنند. در این محتوا، اطلاعاتی در مورد پیست اسکی دبی و خدمات و امکانات این مجموعه را با شما در میان بگذاریم.

معرفی پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی، اولین پیست سرپوشیده در خاورمیانه و سومین پیست سرپوشیده در دنیا محسوب می‌شود که در مرکز خرید بزرگ امارت مال واقع شده است، طول این مجموعه، 400 متر است، پنج مسیر اسکی دارد و افتتاح آن در سال 2005 بوده است. این مجموعه، توسط چیزی حدود شش هزار تن برف خالص پوشیده شده است که به وسیله به روزترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و سیستم‌های خنک کننده، از ذوب شده و از بین رفتن برف‌های آن جلوگیری می‌شود، در این مجموعه سیستم تولید برف وجود دارد که  عملکرد آن به این شکل است که برف پاش‌ها بر روی سقف آن تعبیه شده‌اند که کمک می‌کنند تا قطرات ریز آب، در هوا پخش شوند و به صورت ذرات یخی به زمین بریزند. این طبیعت زیبا و بکر برفی که ساخته دست انسان است، مجهز به تله کابین و تی‌بار است و در آن می‌توانید انواع و اقسام تفریحات زمستانی را می‌توانید تجربه کنید.

توضیحاتی در مورد سالن پیست اسکی دبی

در سالن پیست اسکی دبی، شما، مربیان حرفه‌ای و واجد شرایطی هستند که کمک‌های لازم را به شما می‌رسانند؛ به این معنی که شما چه بخواهید تازه اسکی یاد بگیرید و چه بخواهید حرکات آکروباتیک بزنید و از یک رمپ، پرواز کنید، مربیان در این پیست در کنار شما خواهند بود و کمک می‌کنند که در هر سطحی که باشید بتوانید ترقی داشته باشید.

مساحت سالن این پیست، چیزی بالغ بر 22500 متر مربع است و گنجایش 1500 نفر برای بازدید را دارد؛ همین گسترده بودن سالن به شما این حس را القا می‌دهد که در یک منطقه آزاد و بدون سرپوش هستید. وجود یک سالن وسیع، با ارتفاع 85 متر و عرض 80 متری، در کویری‌ترین آب و هوا جذابیت خاصی برای گردشگران دارد به گونه‌ای که  سالانه افراد زیادی از سراسر جهان برای بازدید از پنگوئن‌ها، انجام ورزش‌های زمستانی مثل اسکی، اسنوبرد و دیگر ورزش‌هایی از این قبیل در این منطقه، اقدام به اخذ ویزای دبی می‌کنند.

در این پیست جذاب، 5 دور با شیب، سطح دشواری و طول ارتفاع مختلف و متنوع در نظر گرفته شده است که بزرگترین و طولانی‌ترین آن 400 متر است و و سقوطی بیش‌تر از 60 متر دارد. 

مکان‌های مختلف پیست اسکی دبی

همانطور که گفتیم، دامنه این پیست به گونه‌ای طراحی و مدیریت می‌شود که شما اگر تا بحال اسکی سوار نشده باشید، قبل از اینکه به دامنه برف‌ها نزدیک شوید، آموزش‌های لازم را توسط مربیان حرفه‌ای می‌بینید، بنابراین هیچگونه نگرانی از بابت تفریح در این مرکز نداشته باشید.

این پیست امکانات و تفریحات زمستانی متنوعی دارد که در اینجا به معرفی آنها می‌پردازیم:

اسنو پارک

اسنو پارک یا همان پارک برفی یکی از بهترین مکان‌هایی است که در این پیست ساخته شده است. این مکان برای افرادی است که علاقه‌ای به اسکی بازی و یا اسنوبرد ندارند ولی می‌خواهند به دیگر تفریحات زمستانی مشغول باشند. در این مکان فوق‌العاده، هیچ‌گونه محدودیتی برای بازدید کنندگان وجود ندارد فقط اینکه کودکان زیر 14 سال در این مکان باید زیر نظر افراد بزرگتر باشند تا برای آنها خطری ایجاد نشود. در این مکان، بازدید کنندگان می‌توانند بر تله کابین سوار شوند،  و از بالا نظاره‌گر منظره سفید و برفی پیست باشند. از دیگر سرگرمی‌هایی که در این مکان وجود دارد می‌توان به توپ بزرگ و غول پیکر یا zorb، سپرهای برفی، اسلید می‌دود، هیجان‌های کوهستانی، دیوار برفی برای صعود، تپه‌های برفی، گلوله برفی، زمین بازی برفی و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

تله کابین، تله سیژ و یدک کش

در اسنو پارک، علاوه بر تله کابین، تله سیژ و یدک‌کش نیز در نظر گرفته شده است تا سیاحتگران و بازدیدکنندگان بعد از اسکی بازی و یا اسنوبرد که به پایین‌ترین نقطه رسیدند،  بتوانند با سوار شدن بر روی این تجهیزات، دوباره به نقطه بالا بروند.

سینمای پیست اسکی دبی

سینمای پیست اسکی مکانی فوق‌العاده راحت و مناسب است که  در آن، برای اولین بار  دو پدیده  بار، Ski Dubai و VOX Cinemas  در کنار هم آمده‌اند تا برای شما تجربه‌ای بی‌نظیر را رقم بزنند. در این مکان می‌توانید به بهترین شکل ممکن و در راحت‌ترین حالت ممکن در حالی که دور و بر شما را برف گرفته است، بهترین فیلم‌های روز دنیا را با کیفیتی بسیار عالی تماشا کنید.

سینمای پیست اسکی دبی مکانی جذاب و فوق‌العاده است که هرساله توجه گردشگران بسیار زیادی را به خود جلب می‌کند.

پنگوئن‌های قطبی در  پیست اسکی

اینکه در دل کویر با پنگوئن‌های قطبی روبرو شوید، منظره‌ای جذاب و هیجان انگیز است. یکی دیگر از امکانات بی‌نظیر پیست اسکی دبی، این است که میزبان 20 پنگوئن‌های جنتو و پادشاه آنها است که از ایالت تگزاس به این پیست منتقل شده‌اند. در این پیست، روزانه پنگوئن‌ها، چهار بار، در ساعات 2، 4، 6 و 8 بعد از ظهر به راهپیمایی می‌پردازند که می‌توانید شاهد آنها باشید.

اگر مشتاق ملاقات با این جانداران جذاب و دوست‌داشتنی هستید نیز می‌توانید بسته اسنو پنگوئن را رزرو کنید و برای مدت کوتاهی هم که شده باشد این فرصت را از دست ندهید و با آنها دیداری داز نزدیک داشته باشید.

نکته‌ای که در این قسمت باید به آن اشاره کنیم این است که قسمت پنگوئن‌ها در این پیست برای کودکان زیر 14 سال محدودیت دارد و آنها باید با حضور بزرگترها از این قسمت  دیدن کنند.

همچنین اینکه بازدیدکنندگان در این قسمت، مجاز به حمل گوشی موبایل به همراه خود نیستند.

لباس مناسب در پیست اسکی دبی

در این پیست فکر همه جا را کرده‌اند و برای افرادی که به هر دلیلی، لباس مناسب برای هوای سرد به همراه ندارند، این امکان فراهم شده است که بتوانند با اجاره لباس‌های مناسب در این قسمت، و همچنین امکان خرید و یا اجاره تجهیزاتی مثل: عینک، چوب اسکی و عصای اسکی، بدون هیچ نگرانی، به تفریح و سرگرمی‌های زمستانی بپردازند.

امکانات دیگری که در پیست اسکی دبی در اختیار شماست

از امکانات دیگر در پیست اسکی دبی وجود دارد می‌توان به رستوران‌های مجلل و شیک با غذاهای متنوع، کافی‌شاپ‌ها، فروشگاه‌های لباس و مواد غذایی، اتاق‌های اختصاصی برای مهمانان، کمد لباسی و موارد زیادی از این قبیل اشاره کرد.

قوانین پیست اسکی دبی 

  • پیست اسکی دبی قوانین و مقررات خاصی دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • کودکان خردسال و زیر دو  سال مجاز به وارد شدن به این منطقه نیستند.
  • کودکان بین دو تا دوازده سال، فقط با حضور بزرگترهایشان می‌توانند وارد پیست شوند.
  • افراد زیر 21 سال قبل از اینکه وارد پیست اسکی شوند، باید رضایت نامه از طرف والدین خود تحویل دهند.

سخن آخر

پیست اسکی دبی یکی از بهترین مراکز برای تفریح و هیجان است که با فراهم شدن جاذبه برف در دل کویر، سالانه گردشگران و مهمان‌های زیادی از سراسر جهان را جذب می‌کند.

بنابراین اگر به فکر یک سفر مفرح و جذاب و ماجراجویانه هستید با اخذ ویزای دبی، سفر به این شهر زیبا و دیدن از پیست اسکی این شهر می‌توانید به خواسته خود برسید.

 
برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید