ورود به حساب کاربری
مکان‌های دیدنی ابوظبی

ابوظبی پایتخت «ترین» های جهان است. این شهر هیجان‌انگیز و پر شروشور در واقع پایتخت امارات متحده عربی است که همه چیز در آن دائما در حال تغییر و به روزشدن است. مردم این شهر به زبان عربی حرف می‌زنند اما به دلیل اینکه سالانه تعداد زیادی از افراد در سرتاسر دنیا به این کشور سفر می‌کنند اغلب به زبان انگلیسی نیز آشنا هستند. اگر قصد دیدن این شهر زیبا را دارید بهتر است که در فصولی که شدت گرما کمتر است اقدام به تهیه ویزای دبی نمایید چرا که موقعیت جغرافیایی ابوظبی بیابانی است بنابراین آب و هوای این شهر در بیشتر مواقع سال بسیار گرم و سوزان است پس اگر به گرمای زیاد حساسیت داشته باشید قطعا لذت زیادی از سفر خود نخواهید برد. با توجه به مقدمه گفته شده ما در این مطلب قصد داریم که شما را با ۲۳ مورد از بهترین مکان‌های دیدنی ابوظبی آشنا کنیم تا برای سیاحت در این شهر هیجان‌انگیز با برنامه‌ریزی بهتری عازم شوید. 

 

۱.مسجد شیخ زاید

این مسجد یکی از معروف‌ترین و شگفت‌انگیزترین مکان‌های دیدنی ابوظبی است که به محض ورود به آن محو جلال و شکوه معماری این بنا خواهید شد. مسجد شیخ زاید دارای ۸۰ گنبد مرمری، ۱۰۰۰ ستون و ۴ مناره ۱۰۷ متری است که همین ویژگی‌ها آن را به یکی از شگفتی‌های معماری اسلامی مدرن تبدیل کرده‌است. منبت‌کاری‌هایی از جنس عقیق، لاجورد، یاقوت، مروارید، صدف و یشم چشم شما را مسخ و مسحور خواهد کرد. جالب است بدانید که زمین این مکان با بزرگترین فرش دستباف دنیا که توسط دستان هنرمندانه ۱۲۰۰ بافنده به مدت دو سال بافته شده‌است فرش گردیده ‌‌است. 

 

۲.قصر امارت

این قصر بی‌نظیر برای شهر ابوظبی همانند برج خلیفه برای دبی است. در واقع این قصر مکان رسمی پذیرایی از مهمانان دولت امارات متحده عربی است. مهم‌ترین فستیوال‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری ابوظبی هم‌چون کنسرت‌ها، ارکسترها، اپراهای مشهور و...  در این قصر برگزار می‌شود. هم‌چنین قصر امارت جنبه اقامتی و گردشگری نیز دارد به طوری‌ که یکی از لاکچری‌ترین هتل‌ها را در خود جای داده‌است. شما به محض ورود به این هتل یک آیپد به همراه اینترنت رایگان دریافت می‌کنید تا به راحتی وبگردی کنید. نکته جالب دیگر  این هتل جا‌به‌جایی مسافران به وسیله ۸ دستگاه بی.ام.و ۲ دستگاه رولز رویس است. 

 

۳.دهکده میراث

اگر به دیدن مکان‌های تاریخی و قدیمی علاقه‌مند هستید حتما سری به این مکان بزنید. این دهکده شما را به زمانی می‌برد که مردم ابوظبی هنوز نفتی استخراج نکرده بودند و شما را با زندگی آن‌ها در آن برهه تاریخی آشنا می‌کند. در واقع در این مجموعه با پیشینه فرهنگی مردم ابوظبی و عناصر اصلی زندگی خلیجی سنتی مواجه خواهید شد و می‌توانید سوغاتی‌های دیدنی و صنایع دستی آن را مشاهده نمایید.

 

۳.شهربازی دنیای فراری

این مکان بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده دنیا است که عظیم‌ترین رولرکاستر جهان به نام «فرمول روسی» نیز در آن قرار دارد. به جز این رولرکاستر و امکانات تفریحی متنوع دیگر چند موزه فراری، فروشگاه لوازم برند فراری، بازی‌های شبیه‌ساز با برند معروف فراری نیز در آن قرار دارند که مجموع آن‌ها می‌تواند لحظاتی ناب و فراموش‌نشدنی را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

۴.بلوار ساحلی کورنیش

این بلوار یکی از باصفاترین پاتوق‌های این شهر است که فضاهای سبز چشم‌گیر و متنوع، مسیرهای دوچرخه‌سواری زیبا، نیمکت‌ها و آلاچیق‌های خنک و راحتی جهت استفاده عموم دارد. کافه‌های مختلف و تفریحات آبی مختلفی که در کنار این ساحل وجود دارد شما را برای داشتن شب و روزی دل‌انگیز همراهی می‌کند.

 

۵.کاخ الحصن

کاخ الحصن از جمله مکان‌های دیدنی ابوظبی است که در سال ۱۹۷۳ جهت اقامت خاندان سلطنتی و به عنوان  مقری برای حکومت آن‌ها بنا شده‌است که به آن «قلعه قدیمی» یا «دژ سفید» نیز می‌گویند. امروزه این قصر به مکانی فرهنگی جهت انجام امور پژوهشی و محل نگه‌داری اسناد و مدارک تاریخی امارات تبدیل شده ‌است که در عین حال مردم و گردشگران می‌توانند از آن دیدن کنند.

 

۶.برج‌های اتحاد

در مرکز شهر ابوظبی مجتمعی شامل پنج برج وجود دارد که به آن‌ها برج‌های اتحاد گفته می‌شود این برج‌ها نیز از جمله مکان‌های دیدنی ابوظبی هستند. محل این برج‌ها روبروی قصر امارت است و با هزینه هنگفتی ساخته شده‌اند که از بالای طبقات انتهایی این برج در ارتفاع ۳۰۰ متری زمین می‌توانید چشم‌اندازی بسیار زیبا و گیرا از شهر ابوظبی را در مقابل چشمان خود داشته باشید. 

 

۷.ساحل یاس

این ساحل در جزیره‌ای به نام یاس قرار دارد که جزو معروف‌ترین ساحل‌های ابوظبی به شمار می‌آید. در کنار این ساحل انواع امکانات تفریحی و سرگرمی ساحلی چون کایاک‌سواری، قایق‌رانی، والیبال ساحلی و ... برای رفاه و شادی حال مردم و مسافران در نظر گرفته‌ شده‌است. شما با رفتن به این ساحل نه تنها می‌توانید از آرامش خلیج لذت ببرید بلکه می‌توانید شب‌های خود را با رفتن به کافه‌ها و بارهای متنوع کنار ساحل شادتر و هیجان‌انگیزتر کنید. 

 

۸.جزیره سعدیات

یکی دیگر از جزایر دیدنی شهر ابوظبی جزیره سعدیات است. این ساحل یکی از محبوب‌ترین ساحل‌های ابوظبی نزد مسافران و گردشگران است. ساحل تمیز و زیبا، شنا در کنار دلفین‌ها، صدای موج آب‌های نیلگون و لاجوردی خلیج، شن‌های پودری سفید، امکانات متنوع از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این جزیره زیبا است.

 

۹.بلوار ساحل کورنیش

از دیگر سواحل پرطرفدار نزد اهالی ابوظبی و توریست‌ها ساحل کورنیش است. در واقع این ساحل یک اسکله باربری بوده‌است که بعدها به تفرجگاه تبدیل شده‌است امروزه با امکانات جالب و مختلفی چون دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی از مسیرهای خاص و ...  پاتوق شب‌های گرم و چراغانی مردم ابوظبی است و به قدری شلوغ می‌شود که احساس می‌کنید کل ابوظبی در این ساحل خلاصه شده‌است. 

 

۱۰.پارک آبی یاس

یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی شهر ابوظبی پارک آبی فوق‌العاده این شهراست‌. این دنیای بازی پر از شور و هیجان در مساحتی به متراژ ۱۵ هکتار تاسیس شده‌است. این پارک آبی دارای ۴۵ وسیله مهیج، دو رودخانه مصنوعی، تونل‌های پیچ در پیچ، رولرکاستر ۵۵۰ متری و کلی امکانات بی‌نظیر دیگر است که حسابی آدرنالین خونتان را بالا می‌برد. با رفتن به این پارک لذت آب‌تنی در دل صحرا را تجربه خواهید کرد.

 

۱۱.تورهای کویرگردی 

به دلیل موقعیت بیابانی ابوظبی یکی از لذت‌بخش ترین تفریحات این شهر تورهای کویرگردی آن است که به آن سافاری یا وحش‌گشت نیز گفته می‌شود. تماشای غروب و طلوع دیدنی آفتاب، آشنایی با بومیان منطقه، لذت دیدن ستاره‌ها در آسمان شب کویر، شتر سواری و ... از جمله دیدنی‌های خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی سفر به این شهر است. 

 

۱۲.موزه لوور ابوظبی 

اگر به موزه گردی علاقه دارید حتما بعد از دیدن موزه لوور ابوظبی که جزو بزرگ‌ترین موزه‌های خاورمیانه است شگفت‌زده خواهید شد. این موزه در سال ۲۰۱۷ با حضور رئییس جمهور وقت فرانسه افتتاح گردید. آنچه که شما در این موزه می‌بینید تماما منحصر‌به‌فرد است و از موزه‌های معروف دنیا خریداری یا به امانت گرفته شده‌است. در مجموع این موزه ۶۰۰ اثر هنری دائمی شامل آثار ونگوگ، داوینچی و ... و ۳۰۰ اثر فرهنگی هنری امانی را در خود جای داده‌است. این موزه دیدنی طراحی و معماری منحصر‌به‌فردی نیز دارد و پروژه ساخت آن به مدت ۱۰ سال به طول انجامیده‌است. 

 

۱۳.بیمارستان شاهین‌ها 

پرنده شاهین جزو جدانشدنی فرهنگ مردم ابوظبی و امارات است. وجود و حضور این پرنده به قدری مهم است که بیمارستانی جهت مداوا و نگه‌داری آن‌ها بنا شده‌است. برای دیدن این پرنده‌های افسانه‌ای بعد از گرفتن ویزای دبی باید از قبل تور خود را رزرو کنید که این تورها برنامه‌هایی چون بازدید از موزه شاهین‌ها، اتاق معاینه و فضای پرواز آزاد است. 

 

۱۴.پارک وحش امارات

یکی دیگر از عجیب‌ترین و جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی ابوظبی همین پارک وحش است. دولت تلاش کرده است که در این حیات وحش ۲۰۰ گونه  جانوری سازگار با شرایط بومی این شهر را در یک مکان جمع کند. خرس سیبری، زرافه، گور خر آفریقایی، فیل و ... از جمله حیواناتی هستند که در این پارک از نزدیک مشاهده‌شان خواهید کرد. این مکان جای مناسبی برای کودکان شما است تا بتوانید از نزدیک آن‌ها را با طبیعت و حیات‌ 

وحش آشنا کنید. 

 

۱۵.دنیای برادران وارنر 

این پارک به معنای واقعی مکانی اعجاب‌انگیز است که شما را با خود به دنیای جادویی فیلم‌های وارنر می‌برد.  این مجموعه پارکی سرپوشیده به مساحت ۱۵۰ هزار متر مربع است که از شش بخش یا سرزمین مجزا بر مبنای شخصیت‌‌های مختلف فیلم‌های وارنر تشکیل شده‌است. این پارک تنها برای کودکان طراحی نشده‌است بلکه بزرگسالان نیز بازی‌های مختص خود را دارند پس دیدن آن را به شما توصیه می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنیم برای گشت‌و‌گذار در این مکان حیرت‌انگیز از قبل روی زمان خود برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید  از تمام بخش‌های آن با خیال آسوده دیدن کنید.

 

۱۶.قصر وطن ابوظبی 

قصر وطن یا کاخ ملت در مجموعه کاخ‌های ریاست جمهوری قرار دارد و یکی از باشکوه‌ترین میراث فرهنگی و معماری این شهر است. این قصر یک کتابخانه بزرگ و یک موزه دارد که کتابخانه آن دارای بیش از ۵۰ هزار کتاب مختلف است  و در موزه آن انواع دست‌ نوشته‌های باستانی و هدایای سلطنتی و دیپلماتیک نگه‌داری می‌شود. دیدن این قصر زیبا که از جمله مکان‌های دیدنی ابوظبی است به اهالی فرهنگ و هنر توصیه می‌شود. 

 

۱۷.مرکز بین المللی ورزش الفرسان

 این مرکز اولین تفرجگاه ورزشی خاورمیانه است که امکاناتی با کیفیت و پیشرفته و مطابق با استانداردهای جهانی دارد. در این مرکز انواع امکانات ورزشی برای سنین مختلف در نظر گرفته شده‌است. ورزش‌های موتوری، پینت بال، اسکی روی آب و ... از جمله ورزش‌هایی هستند که در این محل می‌توانید به صورت فردی یا گروهی آن‌ها را تجربه کنید. 

 

۱۸.پارک مرکزی مشرف

یکی دیگر از جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی ابوظبی پارک مشرف است. این پارک در مساحتی ۱۴ هکتاری تاسیس شده‌است که دارای بخش‌های مختلفی چون باغ‌وحش، آمفی تئاتر، آب وادی، ایستگاه شناور،  خانه سایه‌ها و باغ بوتانیکال است که هر کدام از این جاذبه‌ها خود به تنهایی دیدنی است. 

 

۱۹.پیست اتومبیل‌رانی یاس مارینا 

این مکان دیدنی ابوظبی رویای پیست‌بازان و عاشقان سرعت است. هر ساله آخرین مرحله مسابقات فرمول یک در این پیست برگزار می‌شود که مورد استقبال بسیاری از  طرفداران این ورزش قرار می‌گیرد‌. شما در این پیست می‌توانید اتومبیل مورد نظر خود را اجاره کنید و تا می‌توانید لذت سرعت و هیجان را در محیطی امن و استاندارد تجربه کنید. البته کسانی که علاقه‌ای به اتومبیل‌رانی ندارند می‌توانند از امکانات پیست دوچرخه‌سواری و دو‌ و میدانی آن استفاده کنند.

 

۲۰.جنگل‌های مانگرو

ابوظبی برخلاف بقیه شهرهای بیابانی امارات در کنار جاذبه‌های بیابانی خود دارای بافت محدود جنگلی نیز هست‌. جنگل‌های مانگرو دارای مرداب‌های بسیار جالبی است که از پارو زدن قایقتان بر روی آن‌ها به وجد خواهید آمد. پس در سفر به ابوظبی فرصت دیدن این طبیعت بکر را از دست ندهید.

 

۲۱.مرکز خرید مارینا مال 

مارینا مال یکی از ابر مرکز خریدهای ابوظبی است که به شما امکان خرید هر آنچه که در فکرتان می‌گنجد را می‌دهد. این مکان با دارا بودن ۴۰۰ فروشگاه مختلف محیطی را مهیا کرده‌است که شما به راحتی تمام نیازهای خود از خرید پوشاک و طراحی و مد تا فست‌فود و ... را رفع کنید و ساعت‌ها از چرخیدن و خرید‌کردن در این مرکز معروف خرسند و راضی باشید. 

 

۲۲.بازار مرکزی ابوظبی 

یکی از بهترین مکان‌های دیدنی ابوظبی بازار مرکزی آن است. اگر به دنبال خرید سوغاتی‌های خاص از این شهر مدرن هستید حتما سری به این بازار بزنید. بازار مرکزی ابوظبی شکلی سنتی و چوبی دارد که همین بافت باعث زیباترشدن آن شده‌است. با گشت‌و‌گذار در بین دالان‌های این بازار بزرگ چشمتان به انواع و اقسام پارچه‌ها، ادویه‌جات و ... خواهد خورد.  بنابراین پیش از بازگشت از سفر خود حتما سری به این مکان دیدنی بزنید.

 

۲۳.برج الدار ابوظبی

این برج تحسین برانگیز در سال ۲۰۱۰ با به روز ترین تکنولوژی روز دنیا بنا شد. در واقع این برج زیبا نمایی دایره‌ای شکل دارد که همین ویژگی باعث زبانزدشدن آن شده‌است. سازه اصلی این برج از جنس فلز است و دو طرف ساختمان با شیشه و آئیینه‌هایی که اشکال هندسی زیبایی دارند پوشیده شده‌است. تنها گفتن این مطلب که مساحت این برج به اندازه ۴ زمین فوتبال است شما را متوجه عمق شگفتی این سازه خواهد کرد پس فرصت دیدن آن را هرگز از دست ندهید. 

 

نتیجه‌گیری 

ابوظبی پایتخت بزرگ امارات است که در سایه نام شهر دبی هم‌چون دیگر شهرهای امارات توسط توریست‌ها و گردشگران کمتر به آن توجه شده‌است. در خالی که این شهر مثل دبی دارای مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری خیره کننده‌ای است که در واقع آنچه که در مطلب بالا ذکر شد تنها بخشی از جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی ابوظبی، این شهر پر آوازه و مدرن بود. پس برای دیدن بزرگترین شهر امارات متحده عربی هرچه زودتر جهت گرفتن ویزای دبی اقدام نمائید تا خود از نزدیک شاهد عظمت و زیبایی مکان‌هایی که معرفی شد باشید.

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید