ورود به حساب کاربری
بهترین سالن های کنسرت در دبی

در هزاره جدید و با رشد و پیشرفت ارتباطات فیزیکی و آنلاین، کمتر کسی است که از اهمیت گردشگری در درآمدزایی، اشتغال‌زایی و صادرات فرهنگی وابسته به آن بی‌اطلاع باشد. کشورها و مناطق پرشماری در اقصی نقاط جهان امروزه برای به‌کارگیری حداکثری منابع طبیعی و ملی خود بودجه‌های هنگفتی را خرج می‌کنند تا با جذب گردشگران میلیونی در سال بتوانند درآمد و بودجه مشخصی از این راه کسب کنند. یکی از مناطق جذاب جهان برای جذب انواع گردشگر از قاره‌های مختلف جهان و مردمی با فرهنگ‌های گوناگون، کشور امارات متحده عربی و شهر دبی است که با بهره‌گیری از آب و هوای گرم و خشک استوایی در مجاورت سواحل جنوبی خلیج فارس، تلفیقی از معماری و شهرسازی مدرن، امکانات بی‌نظیر گردشگری و تفریحات ساحلی را همراه با سنت‌های خاورمیانه‌ای مانند کویرگردی و ... برای گردشگران فراهم کرده است. 

مراکز خرید پرشمار، آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده مانند برج خلیفه و برج عرب، جزیره‌های مصنوعی ساحلی در حاشیه خلیج فارس، تفریحات و مراکز سرگرمی پرشمار و ... همگی از این شهر مقصدی شگفت‌انگیز برای دریافت ویزا و سفر به آن ساخته اند. ویزای دبی به دلیل ارزان بودن و راحتی دریافت آن یکی از پرطرفدارترین ویزاها جهت صدور برای ایرانیان است. همچنین شهر دبی با توجه به نزدیکی فاصله جغرافیایی به کشور عزیزمان ایران هر ساله میزبان میلیون‌ها ایرانی جهت مسافرت‌های گردشگری، کاری و تحصیلی به این شهر است که در نوع خود بی‌همتا و بی‌نظیر است. 

با توجه به سکونت بسیاری از هنرمندان ایرانی در خارج از کشور و به خصوص خوانندگان و نوازندگان مشهوری که برای برگزاری اجرای زنده موسیقی به کشورهای مختلفی سفر می‌کنند، امارات متحده عربی در دهه‌های گذشته شاهد سفر صدها هزار ایرانی جهت حضور در انواع سالن های کنسرت در دبی بوده که توسط این هنرمندان و در تاریخ‌های مختلفی برگزار شده است. 

به سبب میزبانی شهر دبی از بسیاری از خوانندگان مشهور جهان و از جمله خوانندگان ایرانی، تالارهای نمایش و سالن‌های کنسرت بسیار شیک، بزرگ و مدرنی در این شهر ساخته شده است تا پاسخگوی نیاز گردشگران مسافر به این شهر جهت تماشای کنسرت و اجرای زنده موسیقی و نوازندگان و هنرمندان باشد. 

سالن های کنسرت در دبی با مهندسی و معماری خاصی طراحی و ساخته می‌شوند تا الهام‌بخش مشهورترین سالن‌های برگزاری نمایش موسیقی زنده و خوانندگان در جهان باشند. کلیه هتل‌ها و برج‌های مدرنی که در این شهر ساخته می‌شوند دارای چند سالن نمایش و کنسرت هستند تا در هیچ برهه زمانی‌ای از سال، فضا برای گردشگران خارجی و داخلی علاقه‌مند به اجرای زنده موسیقی محدود نباشد و بتوان با راحت‌ترین روش بلیت کنسرت را تهیه و در این رویداد شرکت کرد. 

در این نوشتار، درباره سالن های کنسرت در دبی و سایر مراکز تفریحی و سرگرمی این شهر زیبا توضیحاتی ارائه شده است و در پایان اطلاعات تکمیلی جهت سفر توریستی به این شهر و حضور در انواع سالن های کنسرت در دبی بیان شده است.

مراکز تفریحی و سرگرمی در دبی

همان طور که اشاره شد، با توجه به توسعه اقتصادی امارات به عنوان قطب تجاری و اداری منطقه خاورمیانه، سالانه میلیون‌ها نفر برای سفر به این کشورو به خصوص شهر دبی و انجام امور اداری، تجاری و یا سفرهای گردشگری و تفریحی ویزای دبی دریافت می‌کنند. یکی از مهمترین مقاصد گردشگری منطقه، میزبان میلیون‌ها گردشگر و مسافر در سال است و به دلیل برپایی جشن‌ها و فستیوال‌های مختلفی در طول سال، درصد زیادی از این افراد در سالن های کنسرت در دبی حضور پیدا می‌کنند. همچنین، وجود انواع مراکز خرید و مال‌های تجاری، مراکز ورزشی و استخرهای غول‌پیکر، پارک‌های آبی، پیست اسکی مصنوعی، امکان بهره‌بردن از ورزش‌های ساحلی، انواع تورهای گشت شهری و برون‌شهری به مناطق کویری، باغ‌های گیاه‌شناسی مصنوعی، باغ وحش، جزایر مصنوعی در خلیج فارس، برج‌های بلند و نمای بی‌نظیر به ساحل، امکان قایق‌رانی درون شهر از کانال قنات الجداف و بسیاری از جاذبه‌های مدرن، سنتی، طبیعی و هیجان‌انگیز دبی این شهر را به انتخابی درجه یک برای ایرانیان جهت انجام انواع سفرهای خارجی تبدیل کرده است.

بهترین سالن های کنسرت در دبی در واقع مجموعه‌ای از تالارها، هتل‌های دارای سالن‌های مختلف موسیقی، مجموعه‌های فرهنگی و گردشگری هستند که امکان اجرای زنده موسیقی در آنها وجود دارد. بسیاری از این سالن های کنسرت در دبی با فنآوری روز جهان به خصوص در دو دهه اخیر از هزاره جدید و مشابه با بهترین تالارهای هنر کشورهای اروپایی و آمریکایی که سابقه تاریخی دارند ساخته شده اند و حضور در آنها حس و حالی مشابه با حضور در یک کنسرت موسیقی در اروپای غربی یا شهرهای پرجمعیت ایالات متحده مانند نیویورک و لس‌آنجلس خواهد داشت.

 

سالن های کنسرت در دبی

اجرای زنده موسیقی همواره و در هر کجای جهان، طرفداران خاصی را به خود جذب می‌کند. تعداد پرشماری از خوانندگان، نوازندگان و گروه‌های موسیقی در سبک‌های مختلف، پس از انتشار محصولات فرهنگی و آلبوم‌های خود اقدام به برگزاری تورهای کنسرت در پنج قاره جهان برای طرفدارانشان می‌کنند. در این بین، به دلیل امکانات فوق‌العاده شهر دبی در میزبانی از انواع این گروه‌ها، همواره یکی از مقصدهای گردشگری مخاطبان موسیقی زنده برای ملاقات گروه‌های موسیقی محبوبشان، این شهر است. در ادامه، تعدادی از بهترین سالن های کنسرت در دبی که از نظر ساخت و معماری در نوع خود بی‌نظیر هستند در این بخش معرفی شده اند.

1) سالن اپرای دبی

این سالن اپرا یک مرکز هنرهای نمایشی با 2000 صندلی و کاربری‌های مختلف برای اجرای کنسرت و ارکستر است که در منطقه اپرا در مرکز شهر دبی واقع شده است. این تالار که توسط مجموعه Emaar Properties ساخته شده است برای میزبانی انواع اجراها و رویدادها از جمله تئاتر، اپرا، باله، کنسرت‌ها، کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌ها مناسب است. برنامه‌های آغاز تاسیس سالن اپرای دبی توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم در مارس 2012 اعلام شده و بنای این تالار عظیم در سال 2016 تکمیل و در 31 اوت همان سال با اجرای پلاسیدو دومینگو، خواننده اپرا و رهبر ارکستر اسپانیایی افتتاح شد. 

در روز افتتاح این سالن اپرا فصل اول اپرای مروارید ماهیگیران بیزه و همچنین تنور افسانه‌ای خوزه کارراس را به نمایش گذاشته شد. اپرای دبی دارای ظرفیت کف مسطح 1800 متر مربع است که می‌توان این مساحت را برای مراسم‌های مختلف دیگری نیز مانند مراسم عروسی، شام، جشن، نمایش مد و... به کار برد و یکی از مجلل‌ترین و باامکانات‌ترین سالن‌های اپرای جهان به شمار می‌رود. حضور مردم و طرفدارای تماشای اجرای زنده موسیقی در بیشتر اوقات سال در این تالار معمول بوده و مخصوصا در روزهای پایانی سال میلادی پذیرای جمعیت پرشماری از علاقه‌مندان جهت استفاده از تعطیلات زمستانی کریسمس و گوش‌دادن به کنسرت‌های هیجان‌انگیز برگزارشده در این تالار است.

2) تالار موسیقی دبی

موزیک هال یا تالار موسیقی دبی که توسط رسانه های بین المللی به عنوان «مکانی که قلب موسیقی تلفیقی جهان می تپد» توصیف می‌شود، فقط یک سالن تئاتر و اجرای زنده هنرمای نمایشی و موسیقی نیست. در سال 2003، Elefteriades Productions اولین Music Hall مشابه در این دسته را در بیروت راه اندازی کرد، یک صحنه اجرای زنده موسیقی که مفهومی جدید و منحصر به فرد را نشان می دهد: اجرای موسیقی زنده بسیار کوتاه که استعدادهایی را از سراسر جهان در مجموعه‌ای از اجراهای پی‌درپی با استفاده از بهترین فناوری‌ها در تجهیزات صدا و نور نشان گرد آورده است.

این مکان شگفت‌انگیز تا کنون میزبان بسیاری از هنرمندان بین‌المللی مشهور مانند نایجل کندی، روبرتو فونسکا، پائولو فرسو، جین بیرکین، الیویا روئیز، برنارد لاویلیرز، یان تیرسن و ... بوده است که مجموعه ای از آثار با کیفیت بالا را به عموم مردم عرضه می‌کنند. راز تالار موسیقی (Music Hall) دبی در زیر ترکیب دو جزء نهفته است: مهارت های مدیریتی و فنی تیم اجراییاین بنای باشکوه، و همچنین خلاقیت هنری در طراحی بنای آن توسط هنرمند معروف، میشل الفتریادس. این تالار موسیقی در سال 2011 افتتاح شده و تاکنون میزبان رویدادهای بزرگی در جهان موسیقی و اجراهای زنده پرشماری بوده است.

3) سالن آمفی‌تئاتر شهر رسانه‌ای دبی (Dubai media City Amphitheater)

یکی از عجیب‌ترین سالن‌های اجرای زنده نمایش و موسیقی در دبی، سالن آمفی‌تئاتر شهر رسانه‌ای دبی است. این مجموعه هنری در کنار دریاچه و باغ‌های زیبا واقع شده است که در واقع می‌تواند به طور مجموع از 15000 نفر تماشاگر در آن واحد میزبانی کند. محل قرارگیری مجموعه آمفی‌تئاتر شهر رسانه‌ای در مدیا سیتی دبی است که می‌توان از این مجموعه جهت برگزاری انواع کنسرت، جشن‌ها و فستیوال‌های بین‌المللی، مراسم رسمی مختلف، نمایش‌های تئاتر و سمینارها و سایر رویدادها بهره برد.

مجموعه آمفی‌تئاتر شهر رسانه‌ای دبی به عنوان بزرگترین نقطه اشتراک رسانه‌ای و محتوایی منطقه شناخته شده و تاکنون رویدادهای پرشماری از آغاز گشایش آن در سال 2001 در این مجموعه برگزار شده است. تا به امروز این مجموعه میزبان بیش از 25000 هنرمند حرفه‌ای در عرصه‌های مختلف هنری از بیش از 142 کشور و منطقه جهان بوده و بیش از 1500 شرکت با این مجموعه همکاری کرده اند. این مجموعه همانند سایر سالن های کنسرت در دبی مجهز به تکنولوژی روز پخش صدا، تصویربرداری با بالاترین کیفیت، امکانات جانبی مانند باغ‌های در مجاورت آن، دریاچه مصنوعی، سالن‌های ورزشی و مراکز خرید و تفریحی، هتل و رستوران‌های مجلل و مراکز درمانی است که در واقع از آن یک شهر کامل ساخته است.

4) مرکز هنر و تئاتر اجتماعی دبی

مرکز تئاتر و هنر اجتماعی دبی یا Dubai Community Theatre & Arts Centre (DUCTAC) یک مرکز اجتماعی خصوصی مستقر در شهر دبی است که میزبان رویدادها، دوره‌ها و نمایشگاه‌های هنری است. این مرکز هنری در سال 2006 تأسیس شده و در مرکز خرید امارات قرار دارد و دارای مساحتی بالغ بر 7424 متر مربع است. این مجموعه دارای سالن‌های کنسرت و تئاتر و گالری‌ها و استودیوهای بزرگ و کوچک فراوانی است که در ادامه، تعدادی از آنها معرفی شده‌اند:

تئاتر سنترپوینت: سالن تئاتر دو طبقه با یک سن 120 متر مربعی و ظرفیت 543 صندلی.

تئاتر استودیو کیلاچند: یک سالن کوچکتر که به 10 ردیف طبقاتی پی‌درپی تقسیم شده است که 151 صندلی را در خود جای می دهد.

گالری نور: فضای گالری هنر معاصر که برای کار هنرمندان محلی اختصاص دارد.

استودیو رقص: شامل سه استودیو با کف چوبی و دارای ظرفیت‌های متفاوت.

سالن بالکن: مساحت فرش‌شده 300 متر مربعی با ظرفیت 100 نفر مناسب برای سمینارها و سخنرانی‌ها.

 

اطلاعات تکمیلی

حضور در شهر دبی، تجربه گشت‌وگذار در این شهر زیبای مشرف به سواحل جنوبی و نیلگون خلیج فارس و قرارگیری در همسایگی مرز آبی کشور عزیزمان ایران همواره یکی از اولویت‌های سفرهای تفریحی و گردشگری ایرانیان است. دریافت ویزای دبی و سفر به این منطقه با پروازهای متعدد و روزانه‌ای که از کشور انجام می‌شود آسان و ارزان است و بسته به بودجه، هدف و مدت‌زمان و فصل سفر می‌توان بهترین هتل، مراکز خرید و گردشگری را انتخاب کرد. سالن های کنسرت در دبی مجموعه‌ای متعدد از انواع سالن‌های اپرا، آمفی‌تئاتر‌ها، تالارهای روباز و همچنین شهرهای هنری و شهرک‌های رسانه‌ای هستند که می‌توان به راحتی جهت تهیه بلیت و حضور در انواع نمایش‌ها و کنسرت‌هایی که در این مکان‌ها برگزار می‌شود اقدام کرد. 

از میان سالن های کنسرت در دبی که در واقع معرفی آنها شاید در یک مقاله و با مطالعه کوتاه‌مدت ممکن نباشد، می‌توان به تالار اپرای دبی اشاره کرد که در این مقاله به آن پرداخته شد. این مجموعه در منطقه‌ای به نام اپرا (Opera District) تاسیس شده است. منطقه اپرا توسط Emaar Properties در مرکز شهر دبی در سال 2013 راه اندازی شد. به غیر از اپرای دبی، این منطقه که رو به برج خلیفه و فواره دبی است، شامل گالری های هنری، موزه ها، استودیوهای طراحی و سایر مکان های فرهنگی است. این منطقه شامل چندین هتل، یک میدان خرده فروشی، فضاهای تفریحی و برج های مسکونی است.

دبی در مجموع بیش از 50 گالری هنری داشته و میزبان رویدادهای فرهنگی‌ای مانند هفته طراحی دبی، هنر دبی و نمایشگاه هنری SIKKA است. دریافت ویزای دبی جهت حضور در این نمایشگاه‌ها و مراکز هنری بسیار آسان و سریع است و تجربه سفر لذت‌بخش و به دور از دغدغه جهت تماشا و شنیدن اجرای زنده موسیقی در سالن های کنسرت در دبی می‌تواند خوشآیند و شگفت‌انگیز باشد.

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید