ورود به حساب کاربری
درباره موزه دبی

 دبی یکی از شهرهای امارات است که در لیست پیشرفته‌ترین شهرهای جهان قرار دارد. این شهر در چند دهه اخیر، از لحاظ جاذبه‌های گردشگری، پیشرفت‌های زیادی داشته است به گونه‌ای که توانسته است در زمینه ساخت آسمان‌خراش‌های بسیار جذاب و همچنین انواع پارک‌های زیبا، با برترین کشورهای اروپایی رقابت کند. لازم به ذکر است که اخذ رتبه برترین توسط این شهر، تنها به خاطر خودروهای اسپرت، برج‌های بلند و بازارهای پر زرق و برق نیست. جاذبه‌های دیدنی این شهر بسیار زیاد است و در زمینه تاریخ نیز می‌توانید با اخذ ویزای دبی و سفر به این شهر،  به عمق تاریخ امارات، و جهان نفوذ کنید و برگی از تاریخ هر کشور را در موزه‌های این شهر ببینید. در این محتوا می‌خواهیم در مورد بزرگترین مکان تاریخی این شهر یعنی موزه بی با شما اطلاعاتی را درمیان بگذاریم.

درباره تاریخچه موزه دبی

دبی یکی از شهرهایی است که میراث فرهنگی پرباری دارد و فرهنگ کشورهای زیادی را در خود جای داده است. موزه دبی یکی از بزرگترین مکان‌های ثبت تاریخ عرب است که فرهنگ تاریخی خاورمیانه و جهان را نیز در خود انعکاس داده است. این موزه یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌ها در دبی است که سفر به دبی برای سیاحتگران، بدون بازدید از این مکان، کامل نمی‌شود.

موزه دبی در قلعه الفهیدی که کهن‌ترین ساختمان به‌ جا‌ مانده در شهر دبی است قرار دارد. قلعه الفهیدی در سال 1787 به قصد نگهداری مهمات، زندانی مجرمین و همچنین حفاظت از منطقه خور دبی ساخته شد که در سال 1970 آن را به محلی برای ضبط آثار تاریخی تبدیل کردند و در سال  ۱۹۷۱ موزه دبی در داخل این قلعه دائر شد

توضیحاتی در مورد موزه دبی

در موزه دبی وسایل و عتیقه‌جات زیادی به نمایش گذاشته می‌شود؛ از جمله مصنوعات و عتیقه‌های کشورهای دیگری که به واسطه تجارت با آنها، به دست می‌آورند. همچنین ماکت‌های سه بعدی مینیاتوری که زندگی مردمان گذشته و تاریخ گذشته دبی را به نمایش می‌گذارند در این موزه نگهداری می‌شوند که دیدن و تماشای آنها خالی از لطف نیست.

قلعه الفهیدی که مکان موزه دبی محسوب می‌شود، به شکل مربعی ساخته شده است که در سه گوشه آن، برج‌هایی ساخته شده است. مصالحیی که برای ساخت این قلعه استفاده شده است، سنگ‌های مرجانی که از عمق آب‌های خلیج فارس گرفته‌اند به همراه ملات است به همین خاطر از استحکام و استقامت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. ورودی ساختمان قلعه، دو درب بسیار بزرگ از جنس آهن دارد و ورودی آن را به وسیله دو توپ بزرگ، تزیین کرده‌اند. وقتی که به این قلعه وارد می‌شوید، در مرکز آن یک حیاط بزرگ و وسیع است، قایق سنتی در وسط این حیاط قرار دارد که نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

به اتاق‌های این قلعه که وارد می‌شوید، مدل‌ها، تصاویر جذاب و آثاری را می‌بینید که به صورت واضح و روشن، زندگی تاریخ قبل از کشف نفت در این شهر را به نمایش می‌گذارند. نگارخانه‌ها، بازارها، مساجد و موارد زیادی از جذابیت‌های تاریخی و بیابان نسینی مردم عرب را در این قلعه می‌توانید به وضوح ببینید؛ همچنین خانه‌های عربی قدیمی که به جذابیت‌های این موزه  را چند برابر کرده‌اند

جاذبه‌های موزه دبی

موزه دبی جاذبه‌های تاریخی بسیاری دارد که دیدن از آنها، انسان را تا ساعت‌ها مجذوب خود می‌کند به گونه‌ای که با وارد شدن به این مکان، تصور اینکه به دل تاریخ سفر کرده‌اید به شما دست می‌دهد. در اینجا چند نمونه از جاذبه‌های گردشگری و سیاحتی این مکان را به شما معرفی می‌کنیم:

خانه عریش در موزه  دبی

یکی از جاذبه‌های این موزه خانه تابستانی عریش است که بسیار زیبا  و دیدنی است. برای ساخت این خانه از برگ‌های به هم بافته درخت خرما استفاده شده است. این خانه نمونه زیبایی از معماری قدیم را به تصویر می‌کشد که برای خنک ماندن  در گرما از چنین مصالحی برای ساخت و ساز استفاده می‌کردند. یکی از ویژگی‌های مهم خانه تابستانی عریش، وجود برج‌های بادی بر روی ان است که در زمان قدیم برای خنک کردن منازل از این تکنولوژی استفاده می‌کردند.

گالری‌ها

 گالری‌های زیادی در موزه دبی وجود دارد که در آن‌ها تصاویری از خور دبی، بازار، بیابان‌ها، خانه‌های سنتی عرب و... به تصویر کشیده شده است.

آلات موسیقی و آلات جنگی

تعداد بسیار زیادی از تفنگ‌های جنگی در زمان‌های مختلف تاریخ و همچنین آلات موسیقی سنتی نیز در موزه دبی به نمایش گذاشته شده است که توجه همه را به خود جلب می‌کند. شما با دیدن از این قسمت می‌توانید به زمان‌های مختلف تاریخ امارات سفر کنید و با موسیقی افراد در زمان‌های مختلف، تا حدودی آشنا شوید.

 زیرخاکی‌ها و قبور

در این موزه، می‌توانید قبرهایی را ببینید که به حدود به حدود ۴۰۰۰ سال پیش تعلق دارند. همچنین در سال‌های اخیر باستان شناسان توانسته‌اند انواع ظروف و سکه‌هایی که متعلق به هزاره سوم قبل از میلاد مسیح بوده است را از دل خاک بیرون آورند و در معرض دید عموم قرار دهند. 

ماکت‌های مینیاتوری

ماکت‌های سه بعدی مینیاتوری یکی دیگر از جاذبه‌های موزه دبی است که می‌توانید در هنگام تهیه ویزای دبی، دیده از آنها را نیز در برنامه سیاحتی خود قرار دهید. این ماکت‌ها، مکان باستانی القصیص را نشان می‌دهند که متعلق به ۳۰۰۰ سال قبل میلاد مسیح است.

 

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید