ورود به حساب کاربری
غذاهای محلی در دبی

دبی، محلی جذاب و دوست داشتی است که حضور در آن می‌تواند برای هر شخصی جذاب و فوق‌العاده باشد. جاذبه‌های طبیعی و گردشگری دبی به حدی است که شاید در یک سفر کوتاه فرصت بازدید از همه آن‌ها را نداشته باشید. جاذبه‌های دبی، می‌تواند برای هر فردی با هر خصوصیتی فوق‌العاده و دلنشین باشد. درواقع می‌توانیم بگوییم شما با هر سلیقه‌ای که دارید، می‌توانید از سفر به دبی لذت ببرید. چراکه این شهر جذاب، برای هر سلیقه‌ای مناسب و دوست‌داشتنی است.

یکی از مواردی که در خصوص دبی می‌توان به آن اشاره کرد، غذاهای محلی است. غذاهای محلی در دبی، فوق‌العاده خوشمزه و دلچسب است. اگر قصد سفر به دبی را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً از غذاهای محلی در دبی بهره‌مند شوید.

 

معرفی بهترین غذاهای محلی در دبی

دبی را می‌توانیم بهترین محل برای تست غذاهای خوشمزه بدانیم. در این شهر شما می‌توانید انواع و اقسام غذاهای محلی و خوشمزه را میل کنید و از آن‌ها لذت ببرید. با ما همراه باشید تا در ادامه بپردازیم به معرفی بهترین غذاهای محلی در دبی؛

 

۱-شتر شکم پر: یکی از خوشمزه‌ترین و دل‌انگیزترین غذاهای محلی دبی، شتر شکم پر است. لذت میل کردن این غذا به حدی بالا است که در گینس نیز به ثبت رسیده است. البته شکر شکم پر، در بین غذاهای محلی در دبی، از گران‌قیمت‌ترین و لوکس‌ترین غذاها، به شمار می‌رود. به‌طوری‌که در بزرگ‌ترین مراسمات اعراب دبی، از این غذا استفاده می‌شود.

 

۲-الهریس: اگر به حلیم ایرانی علاقه بسیار زیادی دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم الهریس را نیز تست کنید. این غذا تقریباً همان حلیم ایرانی است و به همان صورت نیز پخته می‌شود. الهریس را می‌توانیم یکی از خوشمزه‌ترین و دلچسب‌ترین غذاهای دبی بدانیم. یکی از ویژگی‌های مهمی که این غذا دارد، نرمی فوق‌العاده آن است. این نرمی سبب شده تا الهریس برای کودکان و یا افراد سالخورده مناسب باشد. توجه کنید، در هنگام میل این غذای خوشمزه، استفاده از شکر را فراموش نکنید.

 

۳-فلافل: تقریباً می‌توانیم بگوییم تمام ایرانی‌ها حداقل یک‌بار فلافل میل کرده‌اند. غذایی فوق‌العاده خوشمزه و دلنشین که می‌تواند خاطره‌ای خوش برای شما به ارمغان بیاورد. در دبی نیز این غذا از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. به‌طوری‌که در آن جا نیز مغازه‌های بسیار زیادی برای فروش فلافل در سطح شهر وجود دارد.

 

۴-هوموس: اگر به دنبال یک سس خوشمزه و فوق‌العاده برای خوشمزه‌تر کردن غذای خود هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از هوموس استفاده کنید. درواقع اصلیت این غذا، به لبنان بر می‌گردد. محتویات این سس خوشمزه، نخود، روغن زیتون، ارده و آبلیمو است. ترکیبات فوق‌العاده دلچسب که می‌تواند یک سس خوشمزه را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

۵-گجیا: یکی دیگر غذاهای خوشمزه و فوق‌العاده در دبی، گجیا است. گجیا در بین غذاهای محلی در دبی، از گران‌قیمت‌ترین و محبوب‌ترین غذاها به شمار می‌رود. اگر به رستوران‌های معروف دبی بروید، متوجه می‌شوید که این غذا در تمام منوهای آن‌ها وجود دارد.

گجیا درواقع همان بره کامل و سرخ شده خوشمزه است. این غذا را می‌توانید همراه با برنج نیز میل کنید و از آن لذت ببرید. به شما پیشنهاد می‌کنیم در صورت سفر به دبی، به‌هیچ‌عنوان این غذای خوشمزه را از دست ندهید.

 

۶-منوشه: اگر عاشق فست‌فود و مخصوصاً پیتزا هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به‌هیچ‌عنوان منوشه را از دست ندهید. البته این غذا بیشتر برای وعده صبحانه مورداستفاده قرار می‌گیرد. این غذا با استفاده از پنیر معروف شور اکواووی، زیتون و سبزی‌ها مخصوص تهیه می‌شود.

 

۷-چلوکباب مخصوص دبی: برای کسانی که به کباب علاقه‌مند هستند، چلوکباب مخصوص دبی می‌تواند فوق‌العاده دلنشین باشد. چلوکباب را نیز می‌توانیم از بهترین غذاهای محلی در دبی بدانیم.

 

۸-الحریص: اگر عاشق غذاهای سنتی و خوشمزه دبی هستید، به شما الحریص را معرفی می‌کنیم. الحریص غذایی فوق‌العاده دلچسب و خوشمزه است که ارزش یک‌بار امتحان کردن را دارد. گندم و گوشت، محتویات اصلی این غذای خوشمزه است. الحریص معمولاً در ایام ماه رمضان و یا مراسمات عقد و عروسی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 

۹_المچبوس: یکی دیگر از بهترین و دلچسب‌ترین غذاهای محلی در دبی، المچبوس است. این غذا معمولاً از گوشت تازه به همراه پیاز و لیمو خشک تهیه می‌شود. این غذا معمولاً به‌صورت رژیمی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 

۱۰_ سالاد تبوله: کسانی که دوست دارند یک غذای ساده و خوشمزه را تست کنند، می‌توانند از سالاد تبوله استفاده کنند. این غذای خوشمزه با استفاده از پیازچه، گوجه و خیار تهیه می‌شود. برای افزایش خوشمزگی این سالاد فوق‌العاده، می‌توانید از آب‌لیمو و نعنا نیز استفاده کنید.

 

 

 

 

 

غذاهای خوشمزه دبی

 

۱_کوسا محشی: کوسا محشی یکی از بهترین و البته خوشمزه‌ترین غذاهای دبی به شمار می‌رود. این غذا معمولاً به عنوان اصلی‌ترین وعده غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کوسا محشی به قدری خوشمزه و فوق‌العاده است که یکی از ۱۰ غذای برتر دبی به‌شمار می‌رود.

 

۲_ شیرین پلو: در بین غذاهای محلی در دبی، شیرین پلو به عنوان یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین ها به‌شمار می‌رود. افراد بسیار زیادی هستند که شیرین‌پلو را فقط به خاطر ته دیگ بی‌نظیرش میل می‌کنند. چراکه شیرین پلو بعد از پخت، ته دیگ خوشمزه‌ای را درست می‌کند. محتویات یک شیرین‌پلوی خوش مزه، برنج، مرغ، کشمش مخصوص و هیچ است. شیرین‌پلو را نیز می‌توانیم از غذاهایی بدانیم که ارزش حداقل یک بار امتحان کردن را دارند. پس به هیچ عنوان این فرصت را از دست ندهید.

 

۳_بابا گانوس: یکی از غذاهای ساده و دلچسب دبی، بابا گانوس است. بابا گانوس از ساده ترین غذاهای محلی در دبی به شمار می‌رود. غذایی فوق‌العاده خوشمزه که از ترکیب تخم مرغ، گوجه و روغن زیتون پخته می‌شود.

 

۴_کلاج: اگر قصد سفر به دبی را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به هیچ‌وجه غذای خوشمزه و دلچسب کلاج را از دست ندهید. کلاج را به دلیل حجم کمی که دارد، می‌توانیم یک میان وعده فوق‌العاده خوشمزه بدانیم.

 

5-قوزی: یکی از معروف‌ترین غذاهای محلی در دبی و به‌طورکلی یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای اعراب، قوزی نام دارد. قوزی یک غذای کامل و یک وعده مناسب است. قوزی به‌صورت کلی با نان میل می‌شود اما افراد بسیاری نیز این غذای خوشمزه را با برنج سرو می‌کنند. این مورد به سلیقه شما بستگی دارد.

 

6-شاکشوکا: برای کسانی که عاشق املت ایرانی هستند، شاکشوکا نیز می‌تواند فوق‌العاده دلچسب باشد. این غذای خوشمزه به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن آماده می‌شود. شاکشوکا یکی از بهترین غذاهای محلی در دبی به شمار می‌رود. این غذا را هم می‌توان به عنوان میان وعده میل کرد و هم می‌توان به عنوان یک وعده کامل سرو کرد. پس اگر به دبی سفر کرده اید و یا قصد سفر دارید، شاکشوکا را به هیچ عنوان از دست ندهید.

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید