ورود به حساب کاربری
درباره دبی آکواریوم و باغ وحش زیر دریایی دبی

جاذبه‌های گردشگری در دبی کم نیستند. برخی از این جاذبه‌ها را در هر جایی نمی‌توان پیدا کرد. دبی آکواریوم یکی از جاذبه‌هایی است که هیچگاه نباید در سفرتان از دبی آن را فراموش کنید؛ محیطی عجیب و هیجان‌انگیز که انواع آبزیان و حیوانات آکواریومی را در آن خواهید دید. این باغ وحش زیر دریایی دبی گردشگران را از سراسر دنیا به سمت خود می‌کشاند تا در مجتمع گردشگری بزرگ دبی مال از آن دیدن کنند. در این مقاله قصد داریم تا این جاذبه گردشگری هیجان‌انگیز را به شما معرفی کنیم تا پس از دریافت ویزای دبی و سفر به امارات، آن را در برنامه گردشگری خود بگنجانید.

دبی آکواریوم چیست؟

قبل از هر چیز باید آکواریوم و باغ وحش زیر دریایی دبی را بشناسید. این آکواریوم در یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دنیا یا دبی مال قرار گرفته است که در محله داون تاون واقع شده است. این آکواریوم یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های معلق دنیا محسوب می‌شود که مخزنی با 10 میلیون لیتر گنجایش دارد. هزاران جاندار در این آکواریوم زندگی می‌کنند. طول آن 51 متر و ارتفاع آن هم 11 متر است. 

استفاده از دستگاه‌های تصفیه‌ای پیشرفته و بزرگ در کنار جدیدترین فناوری‌های روز دنیا برای آکواریوم آبی باعث شده است تا این آکواریوم جولانگاه آبزیان زیادی باشد. شرایط زیست محیطی در دبی آکواریوم باعث شده است تا شرایط شبیه به محیط دریا باشد و آبزیان به راحتی در آن زندگی کنند.

قسمت‌های مختلف باغ وحش زیر دریایی دبی

پس از این که ویزای دبی را دریافت کردید و عازم این شهر زیبا شدید، حتما تماشای این آکواریوم را در برنامه خود بگنجانید. بهتر است بدانید که آکواریوم دبی دارای بخش‌های مختلفی است. سه بخش مختلف آن شامل مخزن اصلی، تونل شیشه‌ای 270 درجه و باغ وحش زیر آبی است.

تونل شیشه‌ای 

یکی از جذاب‌ترین بخش‌هایی که در دبی آکواریوم دیده می‌شود، تونل شیشه‌ای است. این تونل 48 متر طول دارد. از طبقه همکف دبی مال وارد این تونل می‌شوید. در حقیقت وقتی که درون این تونل هیجان‌انگیز قدم می‌زنید، مانند این است که در دل دریا هستید و به عمق ۱۱ متری زیر زمین می‌روید. تجربه‌ای که از دیدن این بخش خواهید داشت، هیچگاه از یادتان نمی‌رود. در اطرافتان ماهیان و گونه‌های جانوری آبزی متعددی را می‌بینید که شما را هیجان‌زده می‌کنند.

باغ وحش زیر آبی

یکی دیگر از بخش‌های هیجان‌انگیز این آکواریوم، باغ وحش زیر دریایی دبی است که در طبقه دوم قرار گرفته است. در این بخش از این جاذبه، ماهیان رنگارنگ و کوچک و بزرگی را می‌بینید که از ۴۰ گونه مختلف کنار هم گردآمده‌اند. گونه‌هایی از مار پیتون برمه‌ای، مارهای درختی، مارماهی راه‌راه، ایگوانا، خروس دریایی، کروکدیل پوزه کوتاه آفریقایی و ... را در این باغ وحش می‌بینید. این باغ وحش خود از سه قسمت مختلف تشکیل شده است:

    • جنگل بارانی: باورتان نمی‌شود، جنگل بارانی همانند یک جنگل استوایی است که در دل شهری گرم و کویری یعنی دبی قرار دارد! در این جنگل ماهی‌های پیرانا، ماهی‌های بزرگ و سمور و ... همگی در این جنگل دیده می‌شوند. 

    • ساحل صخره‌ای: در این بخش از دبی آکواریوم، هر زیبایی دریایی و طبیعی شبیه‌سازی شده است. در این ساحل صخره‌ای، حتی می‌توانید موجوداتی دریایی را هم لمس کنید. عنکبوت‌های خرچنگ وار، پنگوئن‌های هومبولت و دیگر موجودات ریز و درشت در این ساحل به چشم می‌خورند.

    • اقیانوس زنده: در این بخش هم جانوران عظیم‌الجثه مانند کوسه‌ها قابل دیدن هستند. حتی می‌توانید در این بخش از باغ وحش زیر دریایی دبی غواصی کرده و خودتان را در دل اقیانوس‌ها تجسم کنید.

تفریحات آبی در آکواریوم دبی

ممکن است از خودتان بپرسید که در آکواریوم دبی علاوه بر دیدن جانوران و آبزیان متعدد، از چه تفریحات دیگری برخوردار می‌شوید؟ اگر اهل تفریح و گردش هستید، می‌توانید ساعت‌ها در این آکواریوم و باغ وحش زیر دریایی دبی سرگرم شوید. 

غواصی در آکواریوم دبی

برنامه‌های هیجان‌انگیزی برای غواصی در این آکواریوم بزرگ وجود دارد که شامل غواصی با کوسه‌ها است. در این برنامه می‌توانید آزادانه در کنار کوسه صخره‌ای، کوسه تاونی نرس، سفره ماهی و ... شنا کنید و حتی به آن‌ها دست بزنید. برای این برنامه نیازی نیست تا مدرک غواصی داشته باشید و غواصان باتجربه آکواریوم مواظب شما هستند. 

در صورتی که از غواصی‌های عمیق دچار استرس می‌شوید، می‌توانید شنا در آکواریوم یا غواصی سطحی را تجربه کنید و از این محیط پر از هیجان در دبی آکواریوم لذت ببرید. 

غواصی اسکوبا هم برنامه دیگری است که می‌توانید از آن بهره ببرید. به خصوص اگر به صورت حرفه‌ای غواصی می‌کنید، قطعا این برنامه برایتان هیجان‌انگیز خواهد بود. کلاس غواصی اسکوبا به شما این امکان را می‌دهد که مدرک بین‌المللی غواصی را هم دریافت کنید.

شارک واکر و غواصی در قفس

به هر حال همه افراد آن‌قدر تجربه غواصی ندارند که بتوانند آزادانه این کار را انجام دهند. گروه طراح این آکواریوم برای تفریحاتی همه جانبه شارک واکر را برای این افراد ترتیب داده‌اند تا از باغ وحش زیردریایی دبی لذت ببرید. می‌توانید در این قفسه به زیر آب بروید. حتی می‌توانید درخواست کنید که از شما فیلم بگیرند و آن را به عنوان یک خاطره به یاد ماندنی همیشه داشته باشید. 

همراهی با حیوانات و آبزیان کمیاب در باغ وحش زیردریایی 

می‌توانید از برنامه‌های متنوع دیگری در باغ وحش زیر دریایی دبی بهره ببرید. به عنوان مثال پنگوئن‌های جنتو را به عنوان یک پرنده جذاب و هیجان‌انگیز از نزدیک ببینید، با سمور آبی پنجه کوتاه آشنا شوید و بزرگ‌ترین کروکودیل شاه را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کروکدیل‌های جهان می‌توانید ببینید.

سایر تفریحاتی که در این آکواریوم خواهید داشت

البته گزینه‌های متعددی برای گردشگری در این آکواریوم دارید. می‌توانید از بخش جدید آن یعنی حیوانات شب امارات دیدن کنید که مساحتی ۲۰۰ متر مربعی دارد. همچنین در آکواریوم جشن تولد  و مهمانی بگیرید و از بسیاری امکانات و تفریحات دیگر هم در دبی آکواریوم لذت ببرید.

شرایط و هزینه تفریح در آکواریوم دبی

این آکواریوم تمام ۳۶۵ روز سال باز است و می‌توانید از باجه‌هایی که در این مجموعه قرار دارند، بلیط تهیه کنید. از طرفی تهیه بلیط به صورت آنلاین نیز امکان‌پذیر است. در باغ وحش زیردریایی دبی و آکواریوم، پکیج‌های مختلفی وجود دارد که هزینه هر کدام با هم متفاوت است. گاهی اوقات در شرایط خاص نیز پکیج‌های تخفیف نیز به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود. به عنوان مثال برای گروه‌های ۲۵ نفره و بیشتر تخفیف‌های خوبی ارائه می‌دهد.

نتیجه‌گیری و جمع‌بندی

اگر عاشق جاذبه‌های گردشگری هیجان‌انگیز هستید، می‌توانید ویزای دبی بگیرید و از دبی آکواریوم دیدن کنید. در این آکواریوم بزرگ و هیجان‌انگیز، به فضای زیر دریا می‌روید و با گونه‌های جانوران آبزی بسیار زیادی آشنا می‌شوید. می‌توانید غواصی کنید، با کوسه‌ها آشنا شوید و حتی در باغ وحش زیر دریایی دبی از گونه‌های کمیاب جانوران مانند سمور پنجه کوتاه و پنگوئن‌ها هم دیدن کنید. می‌توانید بر روی قایق کف شیشه‌ای بنشینید و همراه کودکان نیز از این دیدنی‌ها لذت ببرید.

 

 

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید