ورود به حساب کاربری
بهترین فیلم‌هایی که درباره تجربیات عجیب سفر ساخته شده‌اند!

با وجود گسترش امکانات، سرعت بالای تبادل اطلاعات و توسعه فناوری، مرزهای دنیای امروز کم‌رنگ‌تر از هر زمان دیگری شده‌اند. در چنین جهانی، تقریبا همه افراد به سفر کردن و کسب تجربیات جدید علاقه‌مند هستند. بنابراین، کافی است تصمیم بگیرید، سفر خود را آغاز کنید و در پایان، نسخه جدید و بالغ‌تری از خودتان را به خانه ببرید. در این‌جا قصد داریم چند نمونه از فیلم‌هایی را به شما معرفی کنیم که بر تجربیات شگفت‌انگیز سفر تمرکز داشته‌اند.

فیلم جنگل (Jungle)

فیلم درام-زندگی‌نامه‌ای جنگل (Jungle) محصول سال 2017 سینمای استرالیا است که کارگردانی آن را گرگ مکلین (Greg McLean) برعهده داشته است. ستارگانی نظیر دانیل رادکلیف (Daniel Jacob Radcliffe) و الکس راسل (Alex Russell) در این اثر سینمایی ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم براساس داستانی واقعی از ماجراجویی‌ها و سفر یوسی گینزبرگ (Yossi Ghinsberg) به جنگل‌های آمازون ساخته شده است. 

خلاصه داستان

در اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی، فردی ماجراجو به نام یوسی گینزبرگ پس از گذشت ۳ سال خدمت در ارتش به قلب جنگل‌های آمازون سفر می‌کند. در طول این مسافرت، یوسی با مارکوس که یک معلم سوئیسی است و دوست او آشنا می‌شود. در ادامه مسیر، کارل که یک جهان‌گرد اتریشی است نیز به آن‌ها می‌پیوندد. 

کارل وعده دیدن یکی از شگفتی‌های آمازون و ملاقات با یکی از قدیمی‌ترین قبایل آن ناحیه را به هم‌سفران خود می‌دهد. پس از چند روز پیاده‌روی در جنگل پای مارکوس مجروح می‌شود. این اتفاق مجموعه‌ای از مشکلات را به‌دنبال دارد. به واسطه وجود زخم‌های دردنک و خونین، مارکوس به سختی راه می‌رود. یوسی به‌همراه کارل و دوستش تصمیم می‌گیرند قایقی بسازند و در مسیر رودخانه سفر کنند. 

کارل قصد دارد برای گرفتن کمک هم‌سفران خود را ترک کند. یوسی با این تصمیم مخالفت می‌کند. سرانجام قایق ساخته می‌شود. مارکوس و کارل تصمیم می‌گیرند سفر سه روزه خود را به انتها رسانده و با هم به تمدن بازگردند. یوسی و هم‌سفر دیگر با قایق به مسیر خود ادامه می‌دهند و با چندین صخره برخورد می‌کنند. نهایتا قایق آن‌ها در هم‌می‌شکند. به این ترتیب، دو هم‌سفر از یکدیگر جدا می‌افتند. 

یوسی به سلامت به ساحل می‌رسد و بدون هرگونه ابزاری تصمیم می‌گیرد برای خود سرپناهی بسازد. او در این فکر است که آیا می‌تواند از این سفر جان سالم به‌در ببرد. در عین حال، هم‌سفر دیگر او توسط ساکنان یک شهر نزدیک نجات می‌یابد و برای یافتن یوسی از مقامات محلی کمک می‌خواهد. 

پس از گذشت مدتی، تیم نجات می‌تواند یوسی را پیدا کنند. در پایان، مشخص می‌شود کارل درباره قبایل محلی به آن‌ها دروغ گفته است. در واقع، معلوم می‌شود کارل به‌دلیل رفتارهای خطرناک تحت تعقیب مقامات قرار دارد. کارل و مارکوس هرگز به تمدن بازنگشته و دیگر دیده نشدند. 

هدف داستان

این فیلم در اصل، با هدف زنده نگه‌داشتن یاد مارکوس و در میان گذاشتن تجربیات سفر شگفت‌انگیز و پر ماجرای این چهار نفر ساخته شده است. با این حال، تماشای این اثر سینمایی به بیننده کمک می‌کند با خطرات ماجراجویی در مسیرهای ناشناخته آشنایی یابد. 

در عین حال، مخاطب به‌سادگی متوجه می‌شود که باید در انتخاب هم‌سفر دقت کند. با دیدن این فیلم، تماشاگر درمی‌یابد لازم است هم‌سفری را برگزیند که با پیشینه و نقاط ضعف و قوت وی آشنایی دارد. در عین حال، هرگز نباید ناآگاهانه و بدون امکانات کافی در مسیرهای ناشناخته قدم بگذارد. 

فیلم زیر آفتاب توسکانی (Under the Tuscan Sun)

فیلم کمدی-رمانتیک-درام زیر آفتاب توسکانی (Under the Tuscan Sun) محصول سال 2003 سینمای آمریکا است. کارگردانی این فیلم برعهده آدری ولز (Audrey Wells‎) قرار داشته و ستارگانی نظیر دایان لین (Diane Lane‎) در آن ایفای نقش کرده‌اند. برای بازی در این فیلم، جایزه گلدن گلوب به دایان لین اختصاص داده شد. 

خلاصه داستان

فرانسیس نویسنده‌ای ساکن سانفرانسیسکو است که زندگی به ظاهر بی‌عیب و نقصش ناگهان دست‌خوش حوادث و تغییراتی شگرف می‌شود. او متوجه خیانت شوهرش شده و به شکل غیر منتظره‌ای زندگی مشترک و منزل خود را از دست می‌دهد. مجموع این عوامل او را به شدت دچار افسردگی می‌کند. این امر تا جایی شدت پیدا می‌کند که دوست صمیمی فرانسیس نگران احوال وی می‌شود و سفر به توسکانی را به او پیشنهاد می‌کند. 

در طول این سفر، فرانسیس یک ویلای زیبا و قدیمی را خریداری می‌کند و زندگی تازه خود را با گروهی از شخصیت‌های جدید آغاز می‌کند. با گذشت زمان، او با افراد مختلفی از کشورها و ملیت‌های گوناگون آشنا می‌شوند که هر یک به زندگی وی معنای تازه‌ای می‌بخشند. در نهایت، فرانسیس با یک نویسنده آمریکایی ملاقات می‌کند که برای سفر به این شهر آمده است. آن‌ها مجذوب یکدیگر می‌شوند. به این ترتیب، زندگی فرانسیس با یک رابطه عاشقانه جدید ادامه پیدا می‌کند.

هدف داستان

این اثر سینمایی براساس زندگی‌نامه فرانسیس مایز (Frances Mayes) به قلم خود وی و با هدف بزرگ‌داشت او ساخته شده است. با این حال، تماشاگر با دیدن این فیلم به راحتی می‌تواند پیام زیبای آن را دریافت کند. در واقع، این اثر سینمایی نشان می‌دهد، پایان هر مسیر می‌تواند آغاز راهی دیگر باشد. در عین حال، این فیلم مخاطب را به این فکر وامی‌دارد که همیشه فرصت زندگی، عشق و ادامه حیات در گوشه دیگری از جهان مهیا است. کافی است بار خود را ببندید و مسیری تازه را در پیش بگیرید.

فیلم ویکی کریستینا بارسلونا (Vicky Cristina Barcelona)

فیلم رمانتیک-کمدی-درام ویکی کریستینا بارسلونا (Vicky Cristina Barcelona) محصول سال 2008 سینمای آمریکا است. وودی آلن (Woody Allen) کارگردانی این فیلم را برعهده داشته و بازیگرانی نظیر خاویر باردم (Javier Bardem) و پنه‌لوپه کروز (Penélope Cruz) در آن ایفای نقش کرده‌اند. بازی درخشان پنه‌لوپه کروز در این اثر سینمایی نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرده و جوایز بهترین بازیگر نقش مکمل مراسم اسکار و بفتا را نصیب وی کرده است.

خلاصه داستان

ویکی و کریستینا دو زن جوان آمریکایی هستند که برای گذراندن تعطیلات تابستان به بارسلونا سفر می‌کنند. ویکی در زمینه‌های عاطفی فردی متعهد و سنتی است و نامزد قابل اعتمادی دارد. این در حالی است که کریستینا خود را فردی نوگرا می‌داند و مطمئن نیست از زندگی یا عشق چه می‌خواهد!

این دو در یک نمایشگاه هنری با خوان آنتونیو آشنا می‌شوند. ظاهرا، او رابطه خشونت‌آمیزی را با همسر سابقش تجربه کرده است. آنتونیو از این دو زن دعوت می‌کند با او همراه شوند و تا آخر هفته در شهر دیگری اقامت کنند. 

کریستینا تا حدودی تحت تاثیر این مرد قرار می‌گیرد و دعوت او را می‌پذیرد. ویکی هم برای همراهی با دوستش و مراقبت از وی تصمیم می‌گیرد با آن‌ها هم‌سفر شود. در طول این سفر، هر سه این افراد به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند. خوان آنتونیو درباره همسر سابقش و مشکلاتی که در زندگی مشترک داشته با ویکی صحبت می‌کند. این در حالی است که با کریستینا هم رابطه برقرار می‌کند. 

سرانجام، ویکی با احساس گناه از دوست خود جدا می‌شود و زندگی مشترک با نامزدش را آغاز می‌کند. کریستینا و خوان آنتونیو هم با یکدیگر زندگی می‌کنند. با این حال، همسر سابق آنتونیو از راه می‌رسد و شرایط پیچیده‌تر می‌شود. در نهایت، گویی همه چیز دوباره از اول شروع می‌شود. ویکی به زندگی زناشویی نه چندان جذاب خود ادامه می‌دهد و کریستینا همچنان نمی‌داند از عشق و زندگی چه توقعی دارد!

هدف داستان

این فیلم با نگاهی طنزآمیز به روابط عاشقانه تلاش می‌کند باورهای مخاطبان خود را به چالش بکشد. با تماشای این اثر، بیننده نتیجه‌گیری می‌کند که باید در انتخاب هم‌سفر دقت کند. در عین حال، او درمی‌یابد، یک رابطه هم درست مانند یک سفر می‌تواند سرشار از تجربیات شگفت‌انگیز باشد. در این فیلم، تماشاگر باز هم به این نتیجه می‌رسد که پایان هر مسیر می‌تواند آغاز مسیر دیگری باشد.

فیلم بهترین هتل عجیب مریگولد (The Best Exotic Marigold Hotel)

فیلم کمدی-درام بهترین هتل عجیب مریگولد (The Best Exotic Marigold Hotel) محصول سال 2011 سینمای انگلیس است. این اثر سینمایی با کارگردانی جان مدن (John Madden) براساس رمانی به نام «این چیزهای احمقانه» نوشته دبورا موگاک (Deborah Moggach) ساخته شده است. هنرپیشگانی نظیر دِو پَتِل (Dev Patel‎) و جودی دنچ (Judi Dench) در این فیلم بازی می‌کنند. 

خلاصه داستان

گروهی از بازنشستگان بریتانیایی تصمیم می‌گیرند با هم به هندوستان سفر کرده و در بهترین هتل عجیب‌وغریب ماریگولد اقامت کنند. این هتل در اصل یک سرای سالمندان است. صاحب هتل یک زن خانه‌دار و بیوه است که برای پرداخت بدهی‌های شوهرش باید این اقامت‌گاه را بفروشد. 

هر یک از مسافران سالخورده، برای باقی زندگی خود برنامه منحصر به فردی را در سر دارند و این سفر را به منظور خاصی آغاز کرده‌اند. پس از پشت سر گذاشتن حوادث گوناگون، مسافران به هتل می‌رسند و آن را مکانی مخروبه می‌یابند. در نهایت، هر یک از شخصیت‌های فیلم تاحدودی خواسته‌های خود را محقق می‌کنند و با زوایای تاریک و روشن زندگی خویش آشنایی می‌یابند. در نهایت، مجموعه‌ای از اتفاقات تلخ و شیرین و تلاش مهمانان این مسافرخانه عجیب، صاحب هتل را بر آن می‌دارد تا از تصمیم خود برای فروش صرف‌نظر کند. 

هدف داستان

این فیلم به مخاطبان خود نشان می‌‌دهد تا لحظه آخر باید به تلاش برای دستیابی به اهداف خود ادامه دهند و در این مسیر از سایرین کمک بخواهند. بیننده این اثر متوجه می‌شود، هیچ‌گاه نباید از رویاهای خویش دست بکشد و لازم است برای رسیدن به آن‌ها تا پای جان مقاومت کند. در عین حال، با تماشای این فیلم بیننده درمی‌یابد هرگز برای پیمودن هیچ مسیری دیر نیست و تا لحظه آخر باید از زندگی و مواهب آن لذت ببرد.

سخن آخر

همان‌طور که می‌بینید، در هر یک از این فیلم‌ها تماشاگر شاهد سفرهایی است که با حوادث غیر منتظره و عجیبی توام هستند. این تجربیات مسیر زندگی مسافران را برای همیشه تغییر می‌دهند. به جرات می‌توان گفت، هر مسافرتی می‌تواند همین تاثیر را بر فردی داشته باشد که قدم در راه می‌گذارد. کافی است چمدان خود را ببندید و مقصد تازه‌ای را انتخاب کنید؛ مطمئن باشید، در پایان سفر و در مسیر بازگشت به منزل شاهد تغییرات شگفت‌انگیزی در باورها و رفتارهای خود خواهید بود.

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید