ورود به حساب کاربری
راهنمای اکونامی سفر کردن

امروزه به تصور خیلی از افراد، هزینه بالای سفرها مانع اصلی سفر است و مخصوصا برای سفرهای خارجی، این موضوع خیلی مشکل ایجاد می‌کند. با پیشرفت فضای مجازی برای اکونامی سفر کردن یا همان سفر کم‌هزینه، راهکارهایی زیادی به وجود آمده است که توسط کارشناسان گردشگری پیشنهاد می‌شود.

 این روش‌ها روز به روز در حال افزایش هستند تا جایی که بسیاری از کارشناسان معتقدند که مشکل اصلی افراد برای سفر نکردن، این نیست که هزینه‌های سفر بالاست بلکه این است که از روش‌های اکونامی سفر کردن آگاهی ندارند و چابکی و اراده لازم را به خرج نمی‌دهند تا بتوانند از تمام فرصت‌ها استفاده کنند. 

در ادامه چند نمونه از مهمترین روش‌های موجود را برای اکونامی سفر کردن، مرور می‌کنیم:

 تعویض خانه (Exchange Home)

تعویض خانه به طور مستقیم با فرد دیگر در نقطه دیگری از دنیا یکی از روش‌های جذاب است که به این ترتیب هر دو نفر همزمان به سفر می‌روند و اکونامی سفر کردن را تجربه می‌کنند. البته شاید نگران موضوع چگونگی اعتماد به طرف مقابل و ضمانت‌های لازم باشید که باید بدانید سایت‌های مختلفی که به صورت واسطه عمل می‌کنند این نگرانی را برطرف کرده‌اند. سایت www.homeforexchange.com از این دسته است.

 

رزرو هتل در تخفیف‌ها یا استفاده از بلیط چارتر

یکی از مهم‌ترین راه‌هایی که می‌توان با استفاده از آن به صورت اکونامی سفر کرد، رزرو هتل در تخفیف‌ها است. برای آن که بتوانید از زمان تخفیف‌های هتل‌ها با خبر شوید، می‌توانید سایت‌ها، خبرنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی هتل‌ها یا سایت‌های رزرو هتل را بررسی کنید. همچنین خرید بلیط چارتر هواپیما یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر اقتصادی است، برای این کار می‌توانید سایت‌های خرید بلیط هواپیما را بررسی کنید و قیمت‌های بلیط‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. 

استفاده طرح‌های تبادل منزل 

یکی از جالب‌ترین روش‌های اکونامی سفر کردن و کاهش هزینه سفر، طرح‌های تبادل منزل بین افراد است که با روش قبلی تفاوت‌های مهمی دارد. امروزه سایت‌های مختلفی در حال گسترش هستند که در آن، افراد می‌توانند با ثبت سوئیت یا منزل شخصی خود برای اجاره به گردشگران دیگر، از خانه‌های دیگران در شهرهای مختلف جهان برای اقامت در هنگام سفر استفاده کنند. 

هزینه این گونه اقامتگاه‌ها در مقایسه با دیگر اقامتگاه‌های معمول، بسیار پایین‌تر است. سایت www.airbnb.com یکی از معروفترین سایت‌ها در این حوزه است. تفاوت اصلی این روش با روش تعویض خانه، پرداخت اجاره و امکان استفاده از خانه‌های متنوع‌تر است. 

خودتان آشپزی کنید

قطعا اگر خودتان پخت و پز غذا در سفر را برعهده بگیرید، هزینه خوراک از رفتن به رستوران کمتر خواهد شد. برای اکونامی سفر کردن، به هیج‌وجه نباید از این امکان چشم‌پوشی کرد. همچنین توجه کنید مکان‌هایی را برای اقامت اجاره کنید که وسایل پخت و پز غذا را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند.

خرید از بازارهای هفتگی

برای تهیه مواد غذایی در زمان اقامت در سفر، باید به دنبال اجناس ارزان باشید. در واقع یکی دیگر از راهکارهای سفر ارزان و اکونامی، استفاده از بازارهای هفتگی در هر کشور است. قبل از سفر حتما درباره این‌گونه بازارها در کشور مقصد که اجناس را به قیمت پایین‌تری می‌فروشند، تحقیق کنید و مکان و زمان دقیق آن را برای خود یادداشت کنید.

استفاده از هاستل

هاستل‌ها، مکان‌های اقامتی هستند که مانند هتل‌ها، اتاق اختصاصی به مسافران نمی‌دهند بلکه در هر اتاق، تعداد زیادی تخت وجود دارد که افراد مختلف در شب از آن استفاده می‌کنند. به این ترتیب کرایه اقامت در هاستل بسیار پایین‌تر از هتل است. البته بهتر است هنگامی برای اقامت‌تان برنامه استفاده از هاستل دارید، فرزند کوچکتان را همراه خود به سفر نبرید.

استفاده از وسایل نقلیه عمومی

بخش قابل توجهی از هزینه‌های شما در سفر، مربوط به هزینه حمل و نقل است. قبل از سفر حتما سعی کنید که نقشه کاملی از شهر مقصد تهیه کنید و محل اقامت، مناطق دیدنی و خطوط اتوبوسرانی، ایستگاه‌های مترو یا ترن هوایی مربوط به آن‌‌ها را روی نقشه علامت‌گذاری کنید تا در هنگام سفر دچار دردسر نشوید و هزینه‌های حمل و نقل شما کاهش یابد.

 

برنامه‌ریزی هزینه روزانه

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بعد از یک سفر، متوجه شده‌اید که بسیار بیش از آن مقداری که پیش‌بینی می کردید، هزینه کرده‌اید و همین امر موجب شده است که میل شما به سفرهای بعدی کم شود. 

برای حل این مشکل، باید سعی کنید با توجه به هزینه اجناس و کرایه محل اقامت و حمل و نقل در مقصد، مقدار هزینه روزانه را تعیین کنید و هر روز بیش از آن مقدار خرج نکنید. به این ترتیب بهتر می‌توانید، هزینه‌‌کرد خود را در سفر مدیریت کنید.

 

خرید از حراجی‌ها 

بسیاری از کشورهای توریستی در فصل‌های خاصی از سال، حراجی‌های بزرگی برپا می‌کنند، برای این که در سفر بتوانید خرید ارزان هم انجام بدهید می‌توانید هنگام برپایی حراجی‌ها به این کشورها سفر کنید، مانند حراج‌های بزرگ پوشاک در استانبول که همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید