ورود به حساب کاربری
چگونه برنامه سفر خود را طراحی کنیم؟

مسافرت از دیرباز راه فرار از خستگی و دغدغه‌های روزانه بوده است. امروزه نیز با پیشرفت امکانات و خدمات رفاهی مسافرت به امری آسان و کم‌هزینه تبدیل شده است. تنها راه این است که سفر خود را برنامه‌ریزی کنید و از امکانات متعدد فراهم‌شده بهره ببرید.

شاید از آن دسته افرادی باشید که مدتی را مرخصی گرفته‌اید و می‌خواهید با مسافرت نفسی تازه کنید. مسافرت پرهزینه و لوکس یا کم‌هزینه و اقتصادی گزینه‌های پیش‌روی شماست. فقط باید مشخص کنید به چه کشورهایی سفر کنید، چه هتل یا اقامتگاهی برگزینید، چند روز بمانید و مسائلی از این دست.

در این مقاله سعی می‌کنیم تا کمی شما را با نحوه برنامه‌ریزی برای سفر آشنا کنیم. پس با ویزاجت همراه باشید.

کشور مقصدتان را بشناسید

اولین کاری که در برنامه‌ریزی سفر باید انجام بدهید شناسایی کشور مقصد است. کسانی که به کشورهای خارجی سفر می‌کنند، باید بدانند فرهنگ و آداب آن کشور چگونه است. باید در مورد هزینه‌های چندروزه اقامت در آن کشور جستجو کنند. امکانات رفاهی و اقامتی، وسایل حمل‌ونقل عمومی و خوردوخوراک جزو اولویت‌های برنامه‌ریزی شما هستند.

چگونگی دریافت ویزا کشور موردنظرتان را بررسی کنید

ورود به کشورهای مختلف مستلزم دریافت ویزا است. باید پیش از اقدام برای دریافت ویزا بررسی کنید که چه مدارک و شرایطی برای ویزا نیاز است برای این کار می‌توانید از سایت ویزاجت https://www.visajet.ir استفاده کنید و ویزای خود را دریافت کنید.

ممکن است بخواهید چندین کشور را بگردید یا به‌صورت کوچ سرفینگ سفر کنید. ویزاجت با نشان دادن راه‌های دریافت ویزای توریستی برای سفر به کشورهای متعدد می‌تواند شما را در سفر یاری کند. هر کشور قوانین خود را دارد و طبیعتا دریافت ویزا هر کشور شرایط خاص خود را می‌طلبد.

ممکن است ویزای یک کشور یک هفته زمان ببرد یا نیاز به دعوت‌نامه از خاک همان کشور باشد. با سرویس‌های آنلاین ویزاجت می‌توانید دعوت‌نامه دریافت کنید و بدون داشتن نگرانی درباره ویزا از سفرتان لذت کافی را ببرید.

هزینه‌های سفر را برآورد کنید

نگرانی همیشگی مسافران پیش از سفر هزینه است. حتی اگر به یک مسافرت لوکس هم می‌روید باید به هزینه‌ها توجه داشته باشید. می‌توانید با خود پول نقد ببرید یا از کارت‌های اعتباری بین‌المللی استفاده کنید. لازم است قیمت مایجتاج ضروری مانند آب یا غذا را برآورد کنید تا پول کافی با خود به همراه داشته باشید.

هزینه‌های اقامت خود یا همسفرتان را نیز بررسی کنید. قیمت هتل‌ها و سوئیت‌ها را با جست‌وجو در اینترنت پیدا کنید. هتل مناسب را برای خود برگزینید یا با سایت‌‌هایی همچون https://www.couchsurfing.com اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت پیدا کنید و محل اقامت خود را رزرو کنید تا پس از رسیدن به مقصد مشکلی نداشته باشید. اگر برای پیدا کردن اقامتگاه نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید از طریق شماره ۰۲۱۴۰۲۲۲۹۵۳ با همکاران بخش آفلاین ویزاجت در تماس باشید تا شما را برای یافتن مناسب‌ترین اقامتگاه راهنمایی کنند. 

پروازتان را رزرو کنید

پیشرفت فناوری باعث آسان‌تر شدن شرایط سفر شده است. به‌راحتی می‌توانید بلیت مقصد موردنظرتان را از سایت‌‌های رزرو آنلاین بلیت تهیه کنید. با رزرو بلیت می‌توانید مشخص کنید که سفرتان را از کجا آغاز کنید. چه کشورهایی را بگردید و در کجا این سفر را به اتمام برسانید.

برای فعالیت‌هایی که می‌خواهید در کشورهای مختلف انجام دهید برنامه‌ریزی کنید

هر کشوری زیبایی خاص و مکان‌های گردشگری خود را دارد. پیش از سفر به هر کشور مکان‌های گردشگری آن کشور را بشناسید. شهرهای توریستی هر کشور را جستجو کنید تا در حین سفر بدانید که قرار است به دیدن چه چیزی بروید.

مشخص کنید که مناطق ساحلی هر کشور کجاست و چگونه می‌توانید به آنجا بروید. آیا شهر موردنظرتان جنگل دارد یا خیر. فعالیت‌های تفریحی که می‌خواهید انجام دهید را فهرست کنید.

شرایط سفر از کشوری به کشور دیگر را بدانید

بسیاری از مسافران اقامت‌های چندروزه درکشور‌های مختلف را تجربه می‌کنند. شاید شما هم بخواهید 2 روز در فرانسه باشید و صبحانه روز سوم را در کشور دیگری صرف کنید. مسافرت از کشوری به کشور دیگر ویزا و شرایط خاص خود را دارد و شما باید بدانید چطور این ویزاها را دریافت کنید. ویزاجت با توضیح فرایند دریافت ویزا کشور‌های مختلف، می‌تواند برنامه سفر شما را تکمیل کند. می‌توانید ویزا موردنظر خود را دریافت کنید و به‌راحتی سفر کنید.

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید