ورود به حساب کاربری
20 فیلم برتر درباره ی سفر و خود شناسی

در زیر به معرفی کاملتر و خلاصه ای از داستان این فیلم ها میپردازیم

1- فیلم به سوی طبیعت وحشی  ( In to the wild )

این فیلم اقتباسی از کتابی به همین نام اثر جان کراکائر بر مبنای سفر های کریستوفر مک کندلس ساخته شده است. فیلم درباره ی سفر های قهرمان داستان در آمریکای شمالیست، کریستوفر که دانشجوی ممتاز و از خانواده ایی ثروتمند میاید همه چیز را رها کرده و به سمت طبیعت وحشی آمریکای شمالی میرود.

در این فیلم با طبیعت زیبای آلاسکا و سختی های سفر او آشنا میشوید.

2- مسیر ( The Way )

این فیلم با کارگردانی امیلیو استوز درباره ی پدریست که برای کنار آمدن با مرگ پسرش شروع به سفر کردن میکند و در حین سفر برایش اتفاقات جالبی رخ میدهد.

3- زیر خورشید توسکانunder the Tuscan sun)  )

این فیلم یک داستان عاشقانه را در روستای توسکانی ایتالیا روایت میکند، دیدن این فیلم شما را به سمت طبیعت زیبای ایتالیا میکشاند.

4-  زندگی پنهانی آقای والتر میتی (The secret life of Walter Mitty)

این فیلم با بازی بازیگر فیلم های کمدی بن استلر، داستان مردی را نشان میدهد که برای حفظ شغل خود مجبور به سفر کردن میشود او که تا بحال از کشور خود خارج نشده به تجربیات شگفت انگیزی دست پیدا میکند.

5- خارج از قاره ی آفریقا (Out of Africa)  

درست است که فیلمی قدیمی به حساب می آید ولی جا دارد که در این لیست قرار بگیرد، این فیلم با بازی درخشان مریل استریپ یکی از فیلم های دیدنی سینماست که شما را با جذابیت های قاره افریقا اشنا میکند.

6- خاطرات موتورسواری( The motorcycle diaries)  

این فیلم درباره ی سفر های ماجراجویانه ی چگوآرا به سراسر آمریکا ی جنوبی است.

دیدن این فیلم شمارا هم با شخصیت وی بیشتر آشنا میکند و هم با آمریکای جنوبی و مردمانش.

7- در بروژ ((In Bruge

این فیلم با تمامی فیلم های درون این لیست فرق دارد، یک فیلم دارک کمدیست که در بلژیک اتفاق می افتد و شما را با این کشور بیشتر آشنا میکند.

8- قبل از طلوع- قبل از غروب- قبل از نیمه شب( Before sunrise, Before Sunset, Before midnight)

این فیلم سه گانه ریچارد لینکلیتر که فیلمنامه ی آن هم برنده ی جایزه ی اسکار شد درباره ی یک پسر و یک دختریست که در وین با هم آشنا میشوند و دلباخته ی یکدیگر میشوند و زندگی آن ها را تا میان سالی و ماجراهای آنها را روایت میکند، این فیلم در وین-اتریش، پاریس-فرانسه، و فیلم آخر هم در جزایر یونان گرفته شده است.

اگر عاشق اروپا هستید دیدن این فیلم توصیه میشود.

9- آملی (Amelie)

این فیلم داستان دختر عجیبی را روایت میکند و هیچ ربطی به سفر کردن ندارد و صرفا بخاطر اینکه در فرانسه فیلم برداری شده است در این لیست قرار گرفته و شما را با شهر زیبای پاریس آشنا میکند.

10- وحشی (Wild)   

این فیلم که برگرفته از کتابی با همین نام است، داستان دختری را روایت میکند که برای فائق آمدن بر مشکلات زندگی شروع به سفر کردن میکند، این فیلم شما را با طبیعت وحشی ایالات متحده آمریکا آشنا میکند.

11- از دست رفته در ترجمه (Lost In Translation)

این فیلم به کارگردانی سوفیا کوپولا که در ژاپن فیلم برداری شده، شما را با این کشور بیشتر آشنا میکند.

12- نصف شب در پاریس( Midnight In Paris )

این فیلم به کارگردانی وودی آلن که نه تنها سفر در زمان را نشان میدهد، داستان زوجی را روایت میکند که به فرانسه سفر کرده اند و مرد داستان با بازیگری اوئن ویلسون با دختری آشنا میشود که او را به سال 1920 فرانسه میبرد.

13- یک سال خوب(A good year)

این فیلم داستان مردی را حکایت میکند که عمویش در فرانسه درگذشته و برای او یک تاکستان و یک عمارت به ارث گذاشته، او سریع به پرووانس فرانسه میرود تا ارثیه را بفروش بگذارد ، ولی با دختری آشنا میشود و تجربیاتش در فرانسه او را یاد خاطرات بچگی در آن عمارت می اندازد. 

14- راه برگشت The Way Back) )

این فیلم داستان فرار هفت زندانی از زندان سیبری با سوابق مختلف را نشان میدهد و  چالش های سفر و راهی را که طی میکنند را بازگو میکند، این فیلم برگرفته از داستان واقعیست.

15- ساحل ( The Beach )

این فیلم با بازی بینظیر لئوناردو دی کاپریو که در تایلند فیلم برداری شده است شما را با این کشور آشنا میکند.

16- ردپاها (The Tracks)

این فیلم ماجرایی و الهام بخش  بر اساس داستان واقعی ساخته شده، داستان سفر کردن زنی با چهار شتر به طبیعت وحشی استرالیا و پیمودن مسیری بیش از1700 مایل را روایت میکند، این فیلم شما را با طبیعت استرالیا آشنا میکند.

17- ملاقات هایی در انتهای جهان   (Encounters at the end of the world)

این فیلم در ژانر مستند که برای شبکه دیسکاوری ساخته شده است، طبیعت آنتارکتیکا و قطب جنوب را نشان میدهد و زندگی مردمان و حیواناتی که در آنتارکتیکا زندگی میکنند را به خوبی به تصویر کشیده است.

18- فهرست آرزوها Bucket list) )

این فیلم داستان مردیست که مبتلا به سرطان میشود و وقتی میفهمد که چند ماه بیشتر زنده نیست با هم اتاقی اش شروع به کارهایی میکنند که تا بحال انجام نداده بودند. این فیلم در کشورهای زیادی فیلمبرداری شده است و دیدن این فیلم شما را با این کشور ها آشنا میکند.

19- آخرین تعطیلات( Last vacations)

داستان زنیست که دفترچه ایی دارد با نام شاید ها و روزی میخواهد آن ها را تبدیل به حقیقت کند ولی دیری نمی پاید که به اشتباه دکتر وی یک تومور بدخیم در مغز او تشخیص میدهد و او هم از پس هزینه های جراحی برنمی آید پس وقتی میفهمد که دو هفته بیشتر زنده نیست تصمیم میگیرد شاید ها را تبدیل به حقیقت کند و شروع به سفر کردن میکند.

20- بخور، عبادت کن ، عشق بورز (Eat, Pray, love )

داستان زنی را روایت میکند که از زندگی روتین وار خسته میشود و در جستجوی خویش و معنای زندگی تصمیم به سفر میگیرد، تجربیات وی در این فیلم بسیار تاثیرگذار است. این فیلم از روی کتابی با همین نام ساخته شده است.

 

 

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید