ورود به حساب کاربری
درباره فرودگاه بین المللی دبی؛ تاریخچه و اطلاعات کامل پروازی و ترانزیتی

شهر دبی که به عروس امارات مشهور است، در چند دهه اخیر به یکی از بزرگترین مراکز توریستی جهان تبدیل شده است که سالانه میلیون‌ها نفر برای بازدید و مسافرت به این شهر، اقدام به تهیه ویزای دبی می‌کنند و سالانه فرودگاه این شهر میزبان افراد زیادی از سراسر جهان است. فرودگاه بین‌المللی دبی، در حقیقت مسیر اصلی برای ورود سیاحتگران و گردشگران به این شهر است که به عنوان پر رفت و آمدترین فرودگاه در جهان شناخته می‌شود. در این محتوا می‌خواهیم فرودگاه بین‌المللی دبی را معرفی کنیم و تاریخچه و اطلاعات کامل آن را در اختیار شما بگذاریم.

تاریخچه فرودگاه بین‌المللی دبی

 اولین پروازها و حمل و نقل و مسافرت‌های هوایی در دبی، مربوط به سال 1937 است. در جولای سال 1937، در دبی یک قرارداد هوایی امضا شد که مربوط به اجاره یک پایگاه ساحلی برای هواپیماهایی بود که قادر به فرود آمدن بر روی سطح آب بودند و به کشتی‌های پرنده مشهور بودند و هفته‌ای یک بار تا کراچی در شرق و ساوتهمپتون انگلستان در غرب پرواز می‌کردند.

فرودگاه بین المللی دبی ،اصلی ترین فرودگاه در کشور امارات است که از نظر ترافیک مسافران و رفت و آمدهای بین‌المللی، شلوغترین فرودگاه محسوب می‌شود و همچنین از نظر بار و شلوغ‌ترین نقطه برای ایرباس A380  به عنوان ششمین فرودگاه در جهان شناخته می‌شود. این فرودگاه مساحتی به اندازه 2900 هکتار دارد که در شهرک القرهود دبی قرار گرفته است که در حال حاضر 64 درصد از رفت و آمدهای هوایی در امارات، از طریق این فرودگاه انجام می‌شود.

اطلاعات کلی درباره فرودگاه بین‌المللی دبی و ترمینال‌های آن

فرودگاه بین المللی دبی، اصلی‌ترین فرودگاه کشور امارات است که هر هفته در این فرودگاه، حدود هشت هزار پرواز به بیش از ۲۷۰ مقصد در کشورهای مختلف دنیا انجام می‌گیرد. این فرودگاه، سه ترمینال دارد که بیشتر ایرلاین‌های بزرگ و معتبر مثل لوفت هانزا، در این فرودگاه، بخش اختصاصی دارند.

ترمینال شماره 1

ترمینال شماره یک فرودگاه بین‌المللی دبی، اصلی‌ترین ترمینال آن محسوب می‌شود که پروازهای طولانی و بیشتر ایرلاین‌های معتبر از طریق این ترمینال انجام می‌شود.

ترمینال شماره 2

ترمینال شماره دو در این فرودگاه، مختص پروازهای منطقه‌ای است و تمامی هواپیماهایی که به منطقه خلیج فارس و مناطق جنوب آسیا پرواز دارند، توسط این ترمینال مدیریت می‌شوند. پروازهایی مثل فلای دبی که ارزان قیمت هستند نیز از طریق این ترمینال مدیریت می‌شوند.

ترمینال شماره 3

این ترمینال بسیار گسترده و وسیع است و از لحاظ مساحت، دومین ساختمان بزرگ در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است و مختص هواپیمایی کانتاس و امارات است

امکانات رفاهی فرودگاه بین‌المللی دبی

فرودگاه بین‌المللی دبی، امکانات رفاهی فوق‌العاده‌ای دارد که مسافران می‌توانند از آنها استفاده کنند که کارکنان این فرودگاه با لباس مخصوص در تمام نقاط محوطه حضور دارند و با ارائه کلیه اطلاعات و خدمات به مسافران کمک می‌کنند تا از تمام لحظات خود در این مکان، نهایت استفاده را ببرند. از جمله امکانات رفاهی این فرودگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اینترنت

محوطه فرودگاه بین‌المللی دبی دارای اینترنت نامحدود و رایگان است که برای استفاده از آن باید به شبکه‌های وای فای متصل شوید و به این ترتیب مدت زمانی را که در این مکان منتظر هستید با گشت و گذار در شبکه‌های اینترنتی سپری کنید.

فروشگاه‌های مواد غذایی و پوشاک

در این فرودگاه، هیچ‌گونه نگرانی از بابت مواد غذایی و خوراکی نخواهید داشت چرا که طیف گسترده و متنوعی از انواع رستوران‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی در این فرودگاه وجود دارد که انواع غذاها، فست فودها و خوراکی‌های مختلف و مربوط به  کشورهای مختلف را می‌توانید در این قسمت تهیه کنید. همچنین برای افرادی که به غذاهای دریایی علاقه دارند نیز در سالن شماره دو، رستوران‌هایی در نظر گرفته شده است که می‌توانند انواع خوراک ماهی، میگو و دیگر آبزیان دریایی را از آنجا تهیه کنند.

خدمات مالی

این فرودگاه برای خدمات مالی و تبدیل ارز و چنج پول نیز شعبه‌های مختلف بانکی در هر سه ترمینال خود دارد که دارای دستگاه های خودپرداز ATM هستند و مسافران از سراسر دنیا می‌توانند کلیه امور مالی خود را در این شعب انجام دهند.

اشیاء گمشده

هر سه ترمینال این فرودگاه، دفتر اشیاء گمشده دارند که تمام وسایلی که پیدا می‌شوند به این مکان‌ها انتقال داده می‌شوند؛ بنابراین اگر چمدان و یا هر چیزی گم کردید، نگران نباشید 

نمازخانه و حسینیه

ترمینال بین‌المللی دبی، برای مسلمانان نیز نمازخانه و مکانی را فراهم کرده است تا در موارد لازم و وقت اذان  بتوانند در این مکان‌ها راز و نیاز کنند.

اورژانس

در این فرودگاه، اورژانس و مراکز خدمات پزشکی نیز  وجود دارد بنابراین افرادی که دچار بیماری هستند نیز می‌توانند با خیال راحت و بدون نگرانی از بابت بیماری خود، مدت زمان زیادی را در آنجا سپری کنند  چرا که در صورتی که مشکلی پیش بیاید تیم‌های پزشکی به کمک می‌آیند و در کمترین زمان ممکن می‌توانند درمان شوند.

علاوه بر موارد ذکر شده، این ترمینال امکاناتی از قبیل خدمات اسپا و ماساژ، حمام ، استخر، موزه،  مکان‌هایی برای تفریح نیز دارد تا با این امکانات، تمامی نیاز افراد در مواقع انتظار را پاسخ داده باشد.

حمل و نقل فرودگاه

دبی یکی از بزرگترین شهرهای توریستی و مرکز مهمی برای گردشگری افراد زیادی از سراسر جهان است. از طرفی نیز، بسیاری از مسافران از طریق فرودگاه این شهر ترانزیت می‌شوند؛ بنابراین وسایل حمل و نقل در فرودگاه این شهر بسیار زیاد و مجهز است به همین خاطر افرادی که ویزای دبی تهیه می‌کنند می‌توانند بدون نگرانی از بابت حمل وسایل و رفت آمد خود، به راحتی به این شهر سفر کنند.

از آنجایی که اکثر افرادی به این شهر سفر می‌کنند، عبور و مرور آنها از طریق تاکسی است؛ بنابراین شمار بسیار زیادی از تاکسی‌ در ترمینال بین‌المللی این شهر فعالیت دارند که افراد در هر زمانی که تاکسی لازم داشته باشند، می‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند. لازم به ذکر است که بر روی این تاکسی‌ها کیلومترشمار نصب شده است بنابراین افراد بدون دغدغه و با امنیت کامل می‌توانند از طریق این تاکسی‌ها رفت و آمد کنند.

علاوه بر این در هر سه ترمینال این فرودگاه، اتوبوس‌هایی در حال تردد هستند که می‌توانید از طریق آنها رفت و آمد داشته باشد. همچنین ترمینال اول و سوم این فرودگاه، خط مترو دارند که هر ده دقیقه‌ای یک‌ بار حرکت دارند و تا ساعت 12 شب می‌توانید از آنها استفاده کنید.

سخن آخر

فرودگاه بین‌المللی دبی از بزرگترین و مجهزترین فرودگاه‌ها در سراسر جهان است که از همه لحاظ رفاه حال مسافران و گردشگران را در نظر گرفته است تا بتوانند با خیال راحت و بدون هیچ‌گونه استرس و نگرانی به این شهر سفر کنند و از امکانات رفاهی آن لذت ببرند. بنابراین اگر ویزای دبی تهیه کردید، بهتر است برای سفر این فرودگاه را انتخاب کنید تا با خدمات فوق‌العاده‌ای که ارائه می‌دهند سفر رویایی و آرامش‌بخشی را برای شما رقم بزنند.

 

 

  

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید