ورود به حساب کاربری
نکاتی برای سفر به اکراین

اکراین:

این کشور در اروپای شرقی قرار دارد و با کشور هایی همچون روسیه، بلاروس، لهستان، اسلوواکی، مجارستان هم مرز است، واحد پول گریونا و پایتخت آن کی-یف است، این کشور قبلا مستعمره ی شوروی بوده است و بعد از فروپاشی شوروی توانست استقلال خود را به دست بیاورد.

لیست زیر شما را با دیدنی ها و عجایب این کشور آشنا میکند:

تونل عشق:

این تونل که در واقع یک خط ریل برای انتقال چوب است، توسط گیاهان پوشیده شده است و یک فضای رومانتیک را بوجود آورده و به تونل عشق معروف شده است، هر ساله تعداد زیادی گردشگر برای گرفتن سلفی و یا عکس های دو نفره به اینجا می آیند. این تونل که در شهر کلوان واقع شده، تبدیل به نماد این شهر هم شده است.

بزرگترین و سنگین ترین هواپیمای دنیا:

هواپیمای آنتونوف 225 مریا که توسط شرکت آنتونوف اوکراین در زمان شوروی ساخته شده است در اصل یک هواپیمای باری که به بزرگترین و سنگین ترین هواپیمای بال ثابت جهان تبدیل شده است.

نماد قهرمانی:

در جنگ جهانی دوم زمانی که هیتلر تصمیم به فتح این کشور گرفت، نیروهای خود را به این شهر فرستاد و کم کم شهر کی-یف را محاصره کرد و این کشور اشغال شد ولی مردم اکراین مقاومت کردند و حدود 600 هزار سرباز در این جنگ اسیر شد برای همین از سوی شوروی بخاطر ایستادگی کی-یفی ها عنوان قهرمانی به این شهر اعطا شد.

اسکی:

برای اسکی کردن در اروپا حتما نیاز نیست تا به کوه های آلپ بروید، جالب است که بدانید اکراین با داشتن پنج یا شش پیست اسکی باعث جذب علاقه مندان این ورزش شده است، پس اگر قصد سفر به این کشور را دارید برنامه اسکی را به برنامه ی سفرتان اضافه کنید.

مترو کی-یف:

یقینا در سفر خود از مترو و حمل و نقل عمومی این کشور استفاده خواهید کرد ولی شاید جالب باشد بدانید که مترو کی-یف ایستگاهی دارد که 106 متر زیر زمین است و به عمیق ترین ایستگاه جهان شناخته شده است.

اگر سر از این ایستگاه درآوردید و از پله های برقی این ایستگاه استفاده کردید، معنی عمیق بودن را خواهید فهمید.

مک دونالد:

وقتی به این کشور سفر کنید علاقه و شیفتگی اوکراینی ها را به ساندویچ های مک دونالد خواهید دید، آنها شیفته مک دونالد هستند و جالب است که بدانید که شعبه نبش مترو کی-یف مک دونالد یکی از شلوغ ترین های دنیا است.

مصرف وودکا:

سازمان بهداشت جهانی در طبقه بندی مصرف مشروبات الکلی، اوکراین را ششمین کشور مصرف کننده مشروبات الکلی اعلام کرده است، شاید واژه وودکا شما را یاد کشور روسیه بی اندازد ولی بدانید که اکراینی ها در مصرف وودکا و کلا نوشیدنی های الکلی زبانزد هستند.

چرنوبیل:

شاید سریال چرنوبیل که پنج قسمتی است را دیده باشید یا حتی درباره ی حادثه  اتمی چرنوبیل کتاب خوانده باشید، بزرگترین حادثه  اتمی جهان در کشور اکراین اتفاق افتاد در نزدیکی شهر پریپیات که باعث تخلیه شدن این شهر شد و این شهر را تبدیل به شهر ارواح کرد.

چیزی که باید درباره ی این شهر بدانید این است که به هیچ عنوان شهر توریستی نیست و همچنان خالی از سکنه است ولی دولت اکراین اخیرا اجازه ورود به 30 کیلومتری این شهر را داده است که تنها در روز امکان پذیر است و برای جلوتر رفتن نیاز به مجوز و یا مشورت با مجریان تور چرنوبیل دارید، شدت پرتوزایی در این راکتور به حدی بوده است که حتی با گذشت چندین سال از آن حادثه ی ناگوار که منجر به مرگ بسیاری از مردم شهر شد، همچنان خالی از سکنه بماند و ورود به این شهر را محدود کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید