ورود به حساب کاربری
درباره برج العرب دبی ؛ تاریخچه و اطلاعات مهم

برج العرب، هتلی بسیار شیک و مجلل در شهر دبی واقع در امارات متحده عربی است که که هر ساله توریست‌های زیادی به قصد این برج اقدام به تهیه ویزای دبی می‌کنند. این برج ارتفاع 321 متر دارد و به عنوان هفتمین هتل شیک جهان، شناخته شده است. این هتل بسیار شیک و لوکس، بر روی یک جزیره مصنوعی با 280 متر مساحت در ساحل جمیرا ساخته شده است. معماری این هتل مانند بادبان‌های کشتی است و اگر از سمت دریا به این برج زیبا نگاه کنید، شکل یک صلیب در ضلع شمالی آن نمایان می‌شود، به همین علت یکی از زیباترین معماری‌ها در جهان به شمار می‌رود.

تاریخچه برج العرب

این برج توسط گروه مشاورین Atkins که رهبری آنها بر عهده تام رایت بود، طراحی شد. لازم به ذکر است که تام رایت در زمانی که رهبری این پروژه عظیم را به عهده گرفت، فقط 34 سال سن داشت و این برای شروع این پروژه تا حدود زیادی نگران کننده بود.

ساخت این برج از سال 1994 آغاز شد و تنها 5 سال زمان لازم بود تا این هتل باشکوه و مجلل آماده برای استفاده شود، سرانجام در سال 1999 از این برج رونمایی شد. معماری و نمای بیرونی این هتل شباهت بسیار زیادی به برج واسکو دوگاما در پرتغال دارد.

همانطور که گفتیم این سازه مرتفع، بر روی یک جزیره مصنوعی در کنار دریا و توسط مهندسین بسیار جوان طراحی و ساخته شد به همین خاطر چالش‌ها و نگرانی‌های زیادی را به همراه داشت که همه آنها به موفقیت ختم شد.

یکی از مشکلاتی که می‌توانست زنگ خطر مهمی برای پیمانکاران و سازندگان این پروژه عظیم باشد، طوفان‌های دریایی و بادهای سهمگینی است که در بعضی مواقع با سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد؛ بنابراین برای ساخت این مجموعه، ابتدا با قرار دادن سنگ‌های بزرگ در اقیانوس و بتن‌ریزی، ساخت جزیره مصنوعی را شروع کردند که غالب بر 2 هزار کارگر برای ساخت آن به کار گرفته شد. بعد از آن فضای به وجود آمده را به طور کامل با شن پوشیده شد، پایه‌های اصلی برای استارت کار پروژه هتل العرب، از لابه لای شن‌ها گذشته و به داخل زمین انتقال داده شد، به این ترتیب و به دلیل وجود شن، اصطکاک با شدت زیادی ایجاد شده و پایه‌ها کاملا محکم و استوار در زمین قرار می‌گیرد که با برخورد طوفان و باد نیز قابل تکان دادن نیست.

ساختار برج العرب

اسکلت برج العرب از فولاد ساخته شده است که هر کدام از اسکلت‌های آن، از 6 تیرک فولادی با ارتفاع 85 متر ساخته شده است به همین خاطر، وزن ساختمان را به راحتی متحمل می‌شوند.

این هتل، هفتمین برج مرتفع جهان است که نمادها و نشانه‌های شهری خاصی دارد به گونه‌ای که افراد، در اولین بار دیدن این سازه، تا مدت‌ها ذهنشان درگیر منظره زیبای آن است. لازم به ذکر است که این برج نه تنها یک هتل نمادین به شمار می‌رود بلکه به عنوان نماد یک کشور و یا فراتر از آن نماد یک منطقه وسیع جغرافیایی نیز به حساب می‌آید.

فضای خارجی برج العرب

شکل ظاهری این برج به شکل حرف انگلیسی V  و یا  عدد هفت است. اگر این هتل را به شکل بادبان کشتی فرض کنیم، در فضای بین بال‌های آن، فضا وجود دارد که جلوی آن خمیده است و به شکل حرف V درآمده است. بدنه این سازه سفید رنگ است و به همین خاطر در طول روز، نوری لطیف و شیری رنگ را به داخل هتل منعکس می‌کند؛ در شب نیزنورپردازی‌های متغیر، روشنایی بسیار زیبایی به ساختمان برج می‌بخشد. این هتل دارای یک باند برای فرود هلیکوپتر بر بالای آن است که در مدتی نیز به طور موقت به زمین تنیس تبدیل شده بود که تنیس بازان مشهور نیز در آن مسابقاتی را انجام دادند.

فضای داخلی هتل

فضای داخلی این برج فوق‌العاده است به گونه‌ای که لابی آتریوم آن، در نوع خود بی‌نظیر است، و باعث شده است که سیاحت‌گران زیادی برای تهیه ویزای دبی ترغیب شوند. لابی آتریوم این هتل در ارتفاع 170 متری قرار گرفته است و یک سوم فضای داخلی هتل را در بر می‌گیرد به گونه‌ای که در جهان بلندترین لابی محسوب می‌شود. معماری داخلی این برج بسیار لوکس است و بر عکس بیرون آن که مدرن است، ترکیبی از معماری شرقی و غربی را دارد. در لابی نیم‌طبقه هتل، یک فواره وجود دارد که جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد و یک ستاره سه بعدی را به وجود آورده است.

این برج، با وجود ارتفاع بسیار بلندی که دارد، تنها 28 طبقه دارد و 202 سوییت در آن است که به صورت دوبلکس طراحی شده‌اند. راه‌پله‌های به شکل مارپیچ و طراحی شده از سنگ مرمر، به همراه برگ‌های کار شده بر روی نرده‌های آن، همچنین ستون‌های سفید توسکانی آن، نشان‌دهنده تاثیر هنر کلاسیک بر روی معماری این هتل است.

رستوران و امکانات رفاهی

این برج دارای انواع و اقسام رستوران‌ها و امکانات رفاهی برای توریست‌ها و مهمانان خود است که می‌توانید در این قسمت‌ها انواع غذاهای مختلف از سراسر جهان را سرو کنید و همچنین با چشم‌اندازهای زیبایی که به بیرون هتل دارند آرامش را به ذهن خود هدیه دهید.

‌یکی از جذاب‌ترین رستوران‌های این برج، رستوران المنتهی است. این رستوران در ارتفاع 200 متری از سطح دریا قرار دارد که چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای به خلیج فارس و همچنین شهر دبی دارد. برای این رستوران، یک آسانسور شیشه‌ای در نظر گرفته شده است که نمایی پانوراما به شهر دبی دارد.

سوییت‌ها 

از زیبایی‌های سوییت‌های این هتل این است که در طراحی و ساخت نمای داخلی اتاق‌های آنها، از طلا استفاده شده است به گونه‌ای که  در هر سوییت افراد تصور این را دارند که در معدنی از طلا قدم می‌زنند.

لازم به ذکر است که قسمت کف و دیوار حمام‌های SPA  این هتل از موزاییک‌هایی با معماری عربی پوشیده است.

سخن آخر

برج العرب دبی یکی از شیک‌ترین و مجلل‌ترین سازه‌ها در سطح جهان است که برای مدت زیادی نیز نماد شهر دبی بوده است. این برج ظاهر بسیار جذابی دارد، از پشت که به آن نگاه کنید به شکل صلیب است، از جلو به شکل بادبان کشتی و در نگاه از بغل  نیز می‌تواند تصویری از دلفینی داشته باشد که سر از آب بیرون آورده و به طرف آسمان پریده است. بنابراین می‌توانید برای دیدن از این سازه خارق‌العاده، اقدام به تهیه ویزای دبی و مسافرت به این شهر زیبا کنید.

 

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید