ورود به حساب کاربری
آیا انواع ویزا را می‌شناسید؟

همانطور که می‌دانید، برای ورود به کشورهایی که پیمانی مبنی بر ورود بدون ویزا (برای مثال ترکیه و ایران) ندارند نیاز به مدرکی به نام ویزا است که از سوی سفارتخانه یا کنسولگری هر کشور صادر می‌شود. این سند اجازه ورود هر فرد به کشور مقصد است که می‌تواند برای دلایل مختلف همچون آموزش، پزشکی، سیاحتی و … باشد. اما آیا با انواع ویزا یا Visa Types آشنایی دارید؟ در این مقاله دسته‌بندی ویزاهای صادر شده را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

E-Visa یا ویزای الکترونیکی

اولین نوع ویزا با نام E-visa شناخته می‌شود. این ویزا به صورت دیجیتالی صادر شده و بر بستر آنلاین قابل دریافت است. ویزاهای الکترونیکی به صورت آنلاین از طریق فرد، کارگزاری و یا آژانس‌های مسافرتی ثبت می‌شوند. پس از طی مراحلی که از سوی کشور مقصد تعیین شده، چنانچه با ویزای فرد موافقت صورت بگیرد ویزا به صورت ایمیل برای او ارسال می‌شود. برای سفر به کشور مقصد نیاز است که از ویزای صادر شده پرینت گرفته شود و همراه مسافر باشد. مسافر باید ویزای پرینت شده خود را به همراه گذرنامه در اختیار پلیس فرودگاه کشور مقصد قرار دهد. برای مثال، ویزای کشور امارات به صورت E-Visa صادر می‌شود.

Label-Visa یا ویزای برچسبی

ویزاهای لیبلی یا برچسبی ویزاهایی هستند که در پاسپورت شما قرار خواهند داشت. برای ویزای لیبلی تمامی مدارک فرد شامل اسناد هویتی، مدارک بانکی و گذرنامه در اختیار کارگزاری یا آژانس خدماتی ویزا قرار خواهد گرفت. آژانس یاد شده مدارک شما را به صورت فیزیکی به سفارت یا کنسولگری کشور مقصد تحویل خواهد داد. پس از طی مراحل، ویزای شما صادر شده و روی یکی از برگه‌های گذرنامه شما الصاق یا چسبانده می‌شود. بسیاری از کشورها همچون اندونزی از ویزای لیبلی استفاده می‌کنند.

Arrival-Visa یا ویزای فرودگاهی

این ویزا مستلزم انجام کار خاصی پیش از انجام سفر نیست و مدارک خاصی برای سفارت یا کنسولگری ارائه نمی‌دهید. این نوع ویزا در کشور مقصد صادر می‌شود. پس از خرید بلیط و ورود به کشور مقصد ویزای شما توسط پلیس فرودگاه کشور مقصد صادر خواهد شد. پلیس فرودگاه شماره گذرنامه شما را در سیستم الکترونیکی مربوطه کشور ثبت می‌کند و تنها مهر ورود و خروج روی گذرنامه شما زده می‌شود. تورهای 14 روزه مالزی نمونه‌ای از ویزاهای فرودگاهی یا Arrival هستند. 

Free-Visa یا ورود بدون ویزا

آخرین نوع ویزا که البته ویزا محسوب نمی‌شود امکان ورود بدون ویزا به کشور مقصد را فراهم می‌سازد. این امکان از طریق توافق میان دو کشور صورت می‌گیرد که شهروندان آن دو کشور می‌توانند تنها با داشتن گذرنامه و بدون دریافت ویزا به کشورهای یکدیگر سفر کنند. برای مثال کشورهای ترکیه و ارمنستان به صورت Free-visa هستند و فرد می‌تواند تا 90 روز در آن‌ها حضور داشته باشد.

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید