ورود به حساب کاربری
همه چیز درباره بازار مرشد دبی

در شهر دبی تعداد زیادی بازار سنتی و مراکز خرید کاملاً مدرن وجود دارد. یکی از این بازارها که مقصد خرید و گردشگری بسیاری از توریست‌ها است، بازار مرشد دبی نام دارد. این بازار را یک تاجر کویتی به نام مرشد العصیمی در سال 1949 راه‌اندازی کرد و امروزه از کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا بازدیدکننده دارد. تا پایان صفحه با ما باشید تا هر آنچه لازم است راجع‌به این بازار بدانید را برای شما توضیح دهیم.  

 

درباره بازار مرشد دبی چه می دانید؟

از بازار مرشد دبی دست‌خالی برنمی‌گردید. هر کالایی که فکرش را بکنید در این بازار با قیمتی در حدود 10 تا 25 درهم یافت می‌شود. جالب است بدانید اکثر فروشگاه‌های این بازار متعلق به ایرانیان ساکن دبی است. به همین دلیل ایرانیان بیشتر از این بازار خرید می‌کنند.

علت اصلی ارزان‌بودن کالاها در بازار مرشد دبی فروش عمده‌ای آنها است. همچنین در کل قیمت پایین هزینه خرید و کرایه‌خانه و مغازه در دیره دبی نسبت به دیگر جاهای دبی، تأثیر زیادی در قیمت پایین اجناس در این بازار دارد. 

بد نیست بدانید که در این بازار مکانی برای بازی کودکان هم وجود دارد که می‌توانید فرزندان خود را به آنجا سپرده و با خیالی راحت خرید کنید. در جاهای مختلف بازار نیز فست‌فودهای خیابانی متعددی وجود دارد که می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای عربی را از دست آنها تحویل بگیرید. 

 

فروشگاه های مشهور بازار مرشد دبی

مشهورترین بخش‌های بازار مشرف دبی خیابان الفهیدی و بازار پارچه آن است. در خیابان الفهیدی هر لوازم صوتی تصویری و کالای الکتریکی که نیاز داشته باشد یافت می‌شود. پارچه نیز برای خانم‌ها بسیار جذاب بوده و انواع پارچه با جنس متفاوت در این بخش بازار پیدا می‌شود.

در خیابان 27 نیز می‌توانید لوازم موبایل و لوازم تزیینی خودرو با بهترین کیفیت و قیمتی بسیار مناسب پیدا کنید. سمت دیگر همین خیابان نیز انواع لوازم‌یدکی خودروهای لوکس دنیا و همچنین لوازم استوک مثل انواع لپ‌تاپ را با قیمتی باورنکردنی خریداری کنید. 

بخش جذاب بازار از نظر خانم‌ها نیز غرفه‌های مربوط به فروش طلا و جواهرآلات است. در بازار زرگرها انواع سرویس طلا با طرح‌ها و ابعاد مختلف یافت می‌شود. هر نوع طلای مستعمل، نو و عمده در این بخش بازار مرشد دبی با قیمتی بسیار ارزان یافت می‌شود.

مغازه‌های کوچک کیف و کفش‌فروشی نیز در بازار مرشد دبی وجود دارد که در آنها می‌توانید ارزان‌ترین ولی باکیفیت‌ترین اجناس را خریداری کنید. مشهورترین برندهای پوشاک دنیا در این غرفه‌ها یافت می‌شوند و بهترین گزینه برای خرید سوغاتی هستند. 

 

جاذبه های توریستی نزدیک بازار مرشد دبی

در همسایگی بازار مرشد دبی تعداد زیادی جاذبه توریستی وجود دارد که سه تا از مشهورترین آنها عبارت‌اند از: معبد هندوها، مسجد جامع دبی و موزه دبی. بازدید از این جاذبه‌های توریستی بعد از گشتن در بازار، می‌تواند باعث در رفتن خستگی خرید شود. 

معبد هندوها 

اگر دوست دارید در دبی بافرهنگ و آیین هندوها آشنا شوید، حتماً از معبد هندوها بازدید کنید. در این معبد سه بخش با نام‌های معبد شیوا، معبد سای بابا و معبد کریشنا وجود دارد که هرکدام مجسمه‌های تزیینی و آیین مختص به خود را دارند. 

مسجد جامع دبی

درست در نزدیکی معبد هندوها، مسجد جامع دبی قرار دارد که اول‌ازهمه معماری زیبای آن نظر مسافران را جلب می‌کند. مناره‌های این مسجد 70 متر ارتفاع دارند که وسط آنها 45 گنبد کوچک و 9 گنبد بزرگ قرار گرفته است. این مسجد یادگاری از گذشته دبی است و ارزش فرهنگی زیادی دارد.

موزه دبی

قدمت موزه دبی به سال 1787 بازمی‌گردد که در اصل یک قلعه نظامی بوده است و امروزه به موزه تبدیل شده است. با بازدید از موزه دبی می‌توانید تاریخ و فرهنگ کشور امارات و بخصوص شهر را بشناسید.

 

هتل های نزدیک بازار مرشد دبی

در اطراف بازار مرشد دبی هتل‌هایی با تنوع قیمت و کیفیت زیادی وجود دارد که می‌توانید برای اقامت در دبی آنها را انتخاب کنید. مشهورترین آنها هتل البراق دبی، هتل بست وسترن پریل کریک، هتل سامایا و هتل ریویرا است. 

هتل البراق دبی

هتل البراق دبی یکی از باکیفیت‌ترین هتل‌های نزدیک بازار مرشد است که قیمت بسیار مناسبی داشته و امکاناتی مثل استخر جدا برای زنان و مردان، سرویس صبحانه بسیار عالی و ارزان‌قیمت، اتاق‌هایی لوکس و دسترسی ساده به بازار مرشد دبی دارد. 

هتل بست وسترن پریل کریک

هتل بست وسترن پریل کریک هتلی 4 ستاره با امکانانی مثل اسپا، مجموعه آبی، سونای خشک و بخار، گلف، رستوران‌های مدرن، جکوزی، زمین تنیس و... است. قیمت رزرو هتل نیز نسبت به خدماتی که ارائه می‌دهد بسیار مقرون‌به‌صرفه است. 

هتل سامایا

یکی دیگر از هتل‌های 4 ستاره که قیمتی مقرون‌به‌صرفه داشته و نزدیک بازار مرشد است، هتل سامایا نام دارد. دسترسی بسیار مناسب و امکانات رفاهی بی‌نظیر از ویژگی‌های این هتل است. بیشتر ایرانیان در این هتل اقامت می‌کنند؛ چراکه در منوی آن غذای ایرانی هم وجود دارد. 

هتل ریویرا

اگر دنبال اقامت در جایی بسیار ارزان اما باکیفیت بالا هستید، حتماً به هتل ریویرا سر بزنید. در این هتل نیز امکاناتی قابل‌قبول ارائه می‌شود؛ اما با قیمتی بسیار ارزان‌تر از دیگر هتل‌ها. نکته مهم درباره هتل ریویرا دسترسی خوبی است که به نقاط مختلف بازار مرشد است. 

 

بهترین زمان بازدید از بازار مرشد دبی

عموم مسافرانی که به بازار مرشد دبی سفر کرده‌اند از شلوغی آن گله‌مند بوده‌اند. حوالی ظهر و عصر شلوغ‌ترین تایم بازار است پس اگر قصد دارید در ساعتی که تقریباً بازار خلوت است از آن دیدن کنید، بازارگردی خود را به ساعات اولیه صبح یا 8 شب به بعد موکول کنید. همچنین توجه داشته باشید که در ساعات نماز بازار بسته می‌شود. 

 

بازار مرشد دبی کجاست؟

بازار مرشد دبی در منطقه دیره دبی، بعد از میدان جمال عبدالناظر، در خیابان‌های موازی سبخه، الفهیم و 27 قرار دارد. روی نقشه  نیز درست در سمت شمال شرق خور دبی، سمت جنوب خلیج‌فارس، سمت چپ منطقه دیره و سمت شمال برج ساعت دیره قرار دارد. 

 

راه های دسترسی به بازار مرشد دبی

برای دستیابی به بازار مرشد دبی تنها کافی است از طریق تاکسی، اتوبوس‌های شهری یا مترو به یکی از خیابان‌های 27، سبخه یا الفهیم رسید. اگر با تاکسی قصد رسیدن به بازار را دارید، کافی است به میدان الجمال رسیده و از آنجا به سمت غرب بروید تا به خیابان سبخه برسید.

اگر هم قصد دارید با اتوبوس یا مترو به بازار برسید، تنها کافی است در ایستگاه‌های اتوبوس یا مترو منطقه دیره پیاده شده و خود را میدان الجمال برسانید. در خطوط سبز مترو، ایستگاه‌های الفهیدی و الراس شما را به بازار می‌رساند. 

 

حرف آخر

در این صفحه سعی کردیم تمام نکاتی که لازم است در بازدید از بازار مرشد دبی بدانید را از قبل توضیح دهیم. اینکه چطور می‌توان به این بازار دسترسی داشت، چه بخش‌هایی دارد، چه ساعتی برای بازدید از آن مناسب است، هتل‌های نزدیک آن کدام است و چه جاذبه‌های گردشگری در اطراف آن قرار دارد را بررسی کردیم. 

جدای از این اطلاعات، مهم‌ترین نکته درباره بازار مرشد دبی این است که هر کالایی که نیاز دارید در این بازار با قیمتی بسیار ارزان یافت می‌شود. علت آن هم اولاً عمده‌فروشی محصولات است و بعد از آن ارزان بودن زندگی در دیره دبی است. درنهایت امیدواریم با اطلاعاتی که ارائه شد بتوانید بازارگردی مناسبی داشته و به کالاهایی که نیاز دارید به‌سادگی در بازار دسترسی پیدا کنید.  

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید