ورود به حساب کاربری
راهنما خرید سیم کارت دبی (خرید، راه اندازی و استعلام)

دبی شهری محبوب برای گردشگران از سراسر جهان است و سالانه مسافران و بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می‌کند. شاید شما هم سفری کاری یا تفریحی به دبی پیش رو داشته باشید پس بهتر است برای رفع  دغدغه تهیه سیم کارت دبی تا آخر این صفحه با ما همراه باشید.

استفاده از رومینگ اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و واتساپ و...، استفاده از باجه‌های عمومی و کارت تلفن بین‌المللی نیز از راه‌های برقراری ارتباط در دبی هستند؛ اما ازآنجاکه این راه‌ها هزینه‌های بسیار بالاتری از خرید سیم کارت را برای شما ایجاد می‌کنند، توصیه می‌کنیم برای سفر به دبی حتماً از سیم کارت محلی آن استفاده کنید.

 

مدارک موردنیاز برای خرید سیم کارت در دبی کدام‌اند؟

معمولاً برای خرید سیم کارت دبی فقط کافی است اصل پاسپورت و کپی آن را به فروشندگان سیم کارت ارائه دهید. پاسپورت شما باید معتبر باشد و دارای صفحه‌ای خالی برای استفاده در بخش ویزا یا چسباندن سیم کارت باشد. اگر کارت هویت بین‌المللی دارید، ممکن است بتوانید از آن به‌جای پاسپورت خود برای تأیید هویت استفاده کنید.

 بااین‌حال، بسیاری از افراد خارجی ممکن است کارت هویت بین‌المللی نداشته باشند و باید از پاسپورت استفاده کنند.علاوه بر مدارک گفته شده اگر شما در امارات متحده عربی با ویزا یا اقامتنامه اقامت دارید، می‌توانید این مدارک را به‌عنوان تأیید هویت ارائه دهید. 

توجه داشته باشید که الزامات و مدارک ممکن است برای هر اپراتور یا فروشگاهی که سیم کارت را ارائه می‌دهد متفاوت باشد، بنابراین بهتر است قبل از رفتن به فروشگاه، مطمئن شوید که دقیقاً چه مدارکی نیاز دارید. همچنین باید در نظر داشته باشید که در امارات متحده عربی مشتریان باید حداقل 18 سال سن داشته باشند تا بتوانند سیم کارت خریداری کنند.

 

دبی چند اپراتور تلفن همراه دارد؟

ازآنجایی‌که دبی و امارات متحده عربی بازار تلفن همراه پویا و پیشرفته‌ای دارند، اپراتورهای اتصالات (Etisalat) و دو موبایل (Du Mobile) به‌عنوان اپراتورهای اصلی آن شناخته می‌شوند. این دو اپراتور خدمات عالی و پوشش شبکه مناسبی در سراسر کشور ارائه می‌دهند و به توریست‌ها و اقامت‌داران خارجی نیز خدماتی ارائه می‌دهند. این دو اپراتور بین گردشگران بسیار محبوب و پرکاربرد هستند.

اپراتور اتصالات (Etisalat)

اپراتور اتصالات دارای سرویس‌های مخصوص خود و شبکه گسترده‌ای از فروشگاه‌ها و خدمات مختلف در سراسر کشور دارد. این اپراتور پکیج‌های مختلفی از جمله اینترنت، تماس و پیامک را برای مشترکان ارائه می‌دهد. بیشتر مسافران و گردشگرانی که به دبی سفر می‌کنند برای خرید سیم کارت دبی از اپراتور اتصالات استفاده می‌کنند؛ زیرا دارای تعرفه و هزینه‌های بسیار قیمت مناسب است.

علاوه بر نرخ تعرفه‌های مقرون‌به‌صرفه، اپراتور اتصالات پوشش شبکه‌ای بسیار خوبی دارد به‌طوری‌که در تمام نقاط دبی می‌توان از آنتی دهی آن استفاده کرد. این اپراتور اینترنت‌های 2G، 3G، 4G و LTE را پشتیبانی می‌کند، پس اگر قصد خرید سیم کارت دبی را دارید می‌توانید با خیال راحت اپراتور اتصالات را انتخاب کنید.

لازم است بدانید قیمت سیم کارت دبی حدود 50 درهم است. پس از خرید سیم کارت می‌توانید از بسته‌های اعتباری مختلف اپراتور اتصالات (که از 25 تا 500 درهم قیمت دارند و از فروشگاه‌های معتبر اتصالات قابل‌تهیه هستند) استفاده کنید. بهتر است بدانید اتصالات دارای چند کد دستوری مهم مانند *140# برای فعال‌سازی سیم‌کارت و ثبت آن در شبکه و همچنین کد *120# برای افزایش میزان اعتبار است.

اپراتور دو موبایل (Du Mobile)

اپراتور دو موبایل نیز خدمات تلفن همراه متنوعی از جمله تماس‌ها، اینترنت و پیامک‌ها را ارائه می‌دهد. این اپراتور نیز دارای فروشگاه‌ها و نقاط خدمات مختلفی در دبی و سراسر کشور امارات است که سرویس‌ها و پکیج‌های ویژه‌ای ارائه می‌دهد. همچنین این اپراتور نیز از پوشش شبکه‌ای و آنتن‌دهی بسیار خوبی برخوردار بوده و همه سرویس‌های اینترنتی را نیز پشتیبانی می‌کند.

دو موبایل سیم‌کارت‌های خود را در دو طرح متفاوت ارائه می‌دهد. یک طرح شامل سیم‌کارت‌هایی با قالب پرداخت در لحظه ارائه می‌شود که قیمت آن 55 درهم است و علاوه بر اینترنت ویژه دارای 20 دقیقه مکالمه رایگان در یک روز برای تماس‌های بین‌المللی است. طرح دیگر سیم‌کارت‌های دو موبایل در قالب توریست پلن ارائه می‌شود که بسیار مناسب گردشگران است.

سیم کارت توریست پلن با قیمت 75 درهم است که دارای 90 روز اعتبار است. ویژگی برتر این سیم کارت این است که دارای 200 مگابایت اینترنت اولیه و همچنین 20 دقیقه مکالمه رایگان در 7 روز برای تماس‌های بین‌المللی است. لازم است بدانید برای افزایش اعتبار این سیم کارت باید کد دستوری *120# را شماره‌گیری کنید و با پرداخت حدود 5 درهم آن را شارژ کنید.

 

چرا در دبی سیم کارت بخریم؟

خرید سیم کارت در دبی دارای مزایای زیادی برای توریست‌ها است. باتوجه‌به این مزایا، خرید سیم کارت محلی در دبی به توریست‌ها و مسافران کمک می‌کند تا تجربه سفر خود را بهبود بخشند و به‌صورت مؤثرتری با محیط و افراد محلی ارتباط برقرار کنند. با ما همراه باشید، در ادامه به برخی از مزایای این موضوع اشاره خواهیم کرد:

  • اپراتورهای تلفن همراه در دبی دارای پوشش شبکه عالی در سراسر شهر و مناطق امارات متحده عربی هستند. این امر به شما امکان می‌دهد که در هر نقطه از دبی به‌راحتی از خدمات تلفن همراه استفاده کنید.
  • اپراتورهای تلفن همراه در دبی معمولاً پکیج‌های ویژه‌ای برای توریست‌ها ارائه می‌دهند. این پکیج‌ها شامل تخفیف‌های ویژه برای تماس‌ها، پیامک‌ها و اینترنت می‌شوند که به شما کمک می‌کنند هزینه‌های تلفن همراه خود را کاهش دهید.
  • با داشتن سیم کارت محلی در دبی، شما به‌راحتی می‌توانید به اینترنت دسترسی پیدا کنید. این برای جستجوی مسیرها، رزرو هتل‌ها، ارسال عکس و ویدئوها و دسترسی به اطلاعات گردشگری بسیار مفید است.
  • با سیم کارت محلی، شما می‌توانید با خانواده و دوستان خود در کشور خود به‌راحتی ارتباط برقرار کنید، بدون نیاز به هزینه‌های بیهوده تماس بین‌المللی.
  • از طریق سیم کارت محلی می‌توانید به‌راحتی به اطلاعات و اخبار محلی دسترسی پیدا کنید و از رویدادها و فرصت‌های محلی آگاه شوید.
  • با خرید سیم کارت محلی شما می‌توانید در طول مدت اقامت خود در دبی از آن استفاده کنید و نیازی به خرید سیم کارت جدید در هر سفر ندارید.

از کجا سیم کارت دبی بخریم؟

شما می‌توانید به فروشگاه‌های اتصالات (Etisalat) و دو موبایل (Du Mobile) مراجعه کنید و سیم کارت موردنظر خود را از آنجا خریداری کنید. این فروشگاه‌ها در سراسر دبی قرار دارند و معمولاً به‌عنوان مرجع اصلی برای خرید سیم کارت شناخته می‌شوند. همچنین بسیاری از فروشگاه‌های الکترونیکی معتبر و هایپرمارکت‌ها در دبی سیم‌کارت‌های تلفن همراه را نیز عرضه می‌کنند. این مکان‌ها ممکن است پکیج‌های ویژه توریستی را نیز داشته باشند.

در برخی از مناطق دبی، فروشگاه‌های کوچک و مخصوص به فروش سیم کارت و تجهیزات مرتبط وجود دارد. این فروشگاه‌ها معمولاً انواع مختلفی از سیم‌کارت‌ها را ارائه می‌دهند. همچنین می‌توانید در فروشگاه‌های فرودگاه امام خمینی یا فرودگاه دبی نیز سیم‌کارت‌های تلفن همراه را تهیه کنید.

 

نکات تکمیلی که برای خرید سیم کارت دبی باید بدانید

همان‌طور که گفته شد دبی دارای دو اپراتور اصلی اتصالات و دو موبایل است. پیشنهاد می‌کنیم حتماً از فروشگاه‌های معتبر این اپراتورها اقدام به خرید سیم کارت دبی کنید. قبل از خرید سیم کارت، بهتر است قیمت‌ها و پکیج‌های ارائه شده توسط اپراتورها را مقایسه کنید و ببینید کدام گزینه بهترین تطابق را با نیازهای شما دارد. برخی نکات تکمیلی و مهم برای خرید سیم کارت در دبی عبارت‌اند از: 

  • لازم است بدانید سیم‌کارت‌های اپراتور اتصالات و سیم‌کارت‌های طرح پرداخت لحظه‌ای اپراتور دو موبایل بعد از آخرین استفاده تا 9 ماه اعتبار دارند.
  • استفاده از اینترنت همراه برای دو اپراتور اتصالات و دو موبایل، با تعرفه هر مگابایت یک درهم است.
  • برای اطلاع از باقیمانده اعتبار سیم کارت اتصالات از کد دستوری *121# و سیم کارت دو موبایل از *135# استفاده می‌شود.
  • خرید بسته اینترنت اپراتور اتصالات با کد *170# و اپراتور دو موبایل با کد دستوری *135# قابل‌انجام است.
  • هنگام خرید سیم کارت دبی بهتر است از خود فروشنده بخواهید اقدامات فعال‌سازی آن را انجام دهد تا بعداً مشکلی برای شما پیش نیاید.

 

حرف آخر

یکی از موارد مهمی که در سفر به دبی باید در نظر داشته باشید برقراری ارتباط تلفنی است. برای داشتن ارتباط تلفنی و آنلاین به‌صرفه و کاربردی در دبی بهتر است ابتدا سیم کارت دبی را تهیه کنید. برای خرید این سیم کارت می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر اپراتورهای اصلی دبی یعنی اتصالات و دو موبایل در سطح شهر مراجعه کنید و با ارائه پاسپورت خود سیم کارت تهیه کنید.

این دو اپراتور سیم‌کارت‌هایی با سرویس‌های مختلف مکالمه و اینترنت را در اختیار شما قرار می‌دهند. بهتر است قبل از خرید اطلاعات مربوط به پکیج‌ها و قیمت‌ها را بررسی کرده و مقایسه کنید تا برای خود بهترین سرویس را انتخاب کنید. داشتن سیم کارت محلی دبی بسیار ضروری بوده و در سفرهای بعدی نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. ممنون که تا انتهای این محتوا با ما همراه بودید.

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید