ورود به حساب کاربری
توضیحات کامل در ارتباط محله دیره دبی و جاذبه‌های آن

دیره دبی یکی از مناطق شهر دبی است که از نظر صنعتی درحال‌رشد سریع بوده و به‌خاطر جاذبه‌های گردشگری که دارد موردتوجه توریست‌ها قرار گرفته است. در منطقه دیره رستوران‌ها، هتل‌ها، بازارهای قدیمی و مراکز خرید بسیار مدرنی وجود دارد که باعث شده این منطقه به یکی از شلوغ‌ترین محله‌های دبی تبدیل شود. 

همچنین موقعیت ویژه این منطقه و دسترسی آن به مناطق مهم دبی باعث شده که ساخت‌وساز در آن بسیار رونق یافته و برندهای معروف زیادی در آن دفتر داشته باشند.جاذبه‌های توریستی و تفریحی که در این منطقه فراهم شده است بسیار متنوع بوده و ترکیبی از سنت و مدرنیته هستند و این‌ها دلیلی برای جذب هر گردشگری می‌شوند. برای معرفی جاذبه‌های گردشگری محله دیره تا پایان مطلب با ما باشید.  

 

محله دیره دبی کجاست؟

حدفاصل میان خور دبی و خلیج‌فارس یکی از قدیمی‌ترین مناطق دبی که به دیره دبی معرف است، قرار دارد. اگرچه این منطقه در چند دهه گذشته رشد صنعتی بسیار شتابانی را تجربه کرده و به یکی از مناطق بسیار توریستی دبی تبدیل شده است ولی محله قدیمی محسوب می‌شود و در آن همچنان بافت سنتی دبی مشاهده می‌شود.

 

مناطق توریستی دیره دبی کدام است؟

کوچه‌های باریک و بافت سنتی در کنار مراکز صنعتی مهم به‌اندازه کافی دیره را جذاب کرده است. اما وجود بازارهای سنتی، مراکز خرید مدرن، موزه‌های جالب‌توجه، دلفیناریوم، پارک ساحلی و... باعث شده که بیش‌ازپیش توریست‌پذیر باشد. 

بازار ادویه دیره

یکی از قدیمی‌ترین بازارهای دیره دبی بازار ادویه است که در آن می‌توانید ادویه‌های عربی و داروهای گیاهی بسیار متنوعی پیدا کنید. لیموهای خشک شده این بازار بسیار مشهور هستند و خود بومی‌های منطقه دیره نیز از طرف‌داران پروپاقرص آنها هستند. 

ساعت بازید از بازار ادویه دیره؛ شنبه تا پنجشنبه 4 ظهر تا 10 شب و جمعه‌ها 9 صبح تا 10 شب است. 

بازار طلا دیره

بازار طلای دیره دبی نیز یکی دیگر از بازارهای قدیمی و جذاب این محله است که در آن می‌توانید انواع طلاها با مدرن‌ترین طرح‌ها را پیدا کنید. عموم اشخاص محلی که دنبال یافتن طلای مناسب برای ازدواج هستند به بازار طلای دیره می‌روند. ساعت بازدید از بازار طلا دیره؛ هر روز 10 صبح تا 1 ظهر و 3 ظهر تا 10 شب است. 

خانه میراث دبی

در دورانی که هنوز امارات استقلال نیافته بود تاجری که در زمینه مروارید فعالیت داشته در منطقه دیره دبی زندگی می‌کرده است و از زندگی وی یک‌خانه بسیار زیبا با معماری سنتی مخصوص دبی به‌جا‌مانده است. این خانه از سال 1890 به خانه میراث دبی تبدیل شده است. 

قسمت جالب این خانه آنجاست که در هر اتاق آن تصاویری سه‌بعدی نمایش داده می‌شود تا زندگی این تاجر و خانواده‌اش را بتوانید به‌صورت بازسازی شده ببینید. 

ساعت بازدید از خانه میراث دیره دبی؛ شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 19 است. 

موزه زنان بنت البنات

موزه زنان بنت البنات که یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری دیره دبی است که باهدف نمایش زندگی و آثار هنری زنان برجسته و هنرمند کشور امارات برپا شده است. این موزه در اصل قدردانی از زحماتی است که برای ازبین‌بردن تبعیض جنسیتی در کشور امارات انجام شده و از نظر فرهنگی بسیار اهمیت دارد.

ساعت بازدید از موزه زنان بنت البنات؛ شنبه تا پنجشنبه 10 صبح تا 19 است.  

 

مدرسه الاحمدیه

اگر دوست دارید در منطقه دیره دبی از اولین مدرسه ابتدایی عمومی که در دبی ساخته شده دیدن کنید، حتماً به مدرسه الاحمدیه سر بزنید. در این مرسه دبی افراد مشهوری درس خوانده‌اند و به همین دلیل امروزه به یک نمایشگاه تاریخی بسیار جذاب تبدیل شده است. 

ساعت بازدید مدرسه الاحمدیه؛ از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 19:30 است. 

مرکز خرید سیتی سنتر دیره دبی

یکی از جاذبه‌های توریستی مدرن دیره دبی مرکز خرید سیتی‌سنتر است که بهترین برندهای لباس، لازم ورزشی، لوازم آرایشی، وسایل الکترونیکی و... در فروشگاه‌های آن عرضه می‌شود. همچنین در این مرکز خرید یک سالن تئاتر وجود دارد که می‌توانید از دیدن نمایش‌هایی که در آن برگزار می‌شود لذت ببرید. 

پارک ساحلی الممزر

اگر به دیره دبی بروید و در پارک ساحلی الممزر تفریح و استراحت نکنید، از بخش بزرگی از لذت سفر به این منطقه محروم می‌شوید. در این پارک استخر شنا، قسمت‌های برای پیک‌نیک و باربیکیو، دوچرخه سواری، کلبه‌هایی زیبا برای مشاهده دریا و البته کافه‌های متعدد وجود دارد که در نوع خود بسیار باکیفیت هستند و استاندارد بسیار بالایی هم دارند. 

برج ساعت

بسیاری از گردشگران برج ساعت دیره دبی را به‌نوعی نماد این منطقه از شهر نیز می‌دانند. این ساعت در سال 1965 ساخته شده و نشانگر فعالیت‌های تجاری منطقه دیره است. جالب است بدانید نام برج ساعت دیره در میان برج‌های ساعت زیبای دنیا نیز ثبت شده است و بازدید از آن تجربه متفاوتی خواهد بود. 

دلفیناریوم

بامزه‌ترین جاذبه توریستی که در دیره دبی وجود دارد، دلفیناریوم است. دلفیناریوم منطقه‌ای حفاظت شده با تعدادی دلفین آموزش‌دیده است که می‌‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم کرده و با شما بازی کنند. حرکات نمایشی دلفین‌ها بخصوص برای بچه‌ها می‌تواند بسیار جذاب بوده و تجربه‌ای تکرارنشدنی باشد. 

 

تفریحاتی منطقه دیره دبی 

علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، تعداد زیادی جاذبه تفریحی مثل زمین مینی گلف، تورهای هوایی seawing، تجربه درمانی اسپای YHI و یک مکان برای پیاده‌روی هم در دیره دبی وجود دارد که گردشگران را به خود جذب می‌کند. 

مینی گلف دیره

اگر طرفدار گلف هستید یا این ورزش را حرفه‌ای دنیال می‌کنید مینی گلف دیره بهترین مکان برای شما در سفر به دبی خواهد بود. در این باشگاه بخش‌هایی وجود دارد که امکان گلف‌بازی کردن را برای مسافران فراهم کرده و مربیانی نیز در آن بخش‌ها حضور دارند تا آنها را راهنمایی کنند. 

پیاده روی 

کمتر جایی در دنیا وجود دارد که پیاده‌روی در یکی از خیابان‌های آن تفریح محسوب شود؛ اما شما با قدم‌زدن در السیف دبی می‌توانید یک ماجراجویی بسیار لذت‌بخش همراه با کشف محله‌های قدیمی دیره را تجربه کنید. پیاده‌رویی شبانه در این محله بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

تورهای seawings 

در دیره دبی می‌توانید با استفاده از تورهای هوایی seawings سوار هواپیماهای گردشگری شده و کل دبی را از بالا مشاهده کنید. در این تورها هواپیما از روی خلیج‌فارس عبور کرده و چشم‌انداز بی‌نظیر ساحل دبی را که بهترین شاهکارهای معماری شهر در آنجا قرار دارند را به مسافران نشان می‌دهد. 

تجربه اسپای YHI

اسپای YHI یکی از بی‌نظیرترین اسپاهای خاورمیانه است که در فضایی 1000 مترمربع ساخته شده و لحظاتی بسیار آرام‌بخش برای شما فراهم می‌آورد. بهترین محصولات دارویی و جدیدترین متدهای ماساژ دنیا در این اسپای برای شما فراهم شده است. اگر در سفر به دبی به اسپا نیاز داشتید، اسپای YHI دیره بهترین مکان برای رفع خستگی‌تان خواهد بود.

 

بهترین هتل های دیره دبی 

دیره دبی هتل‌های لوکس 5 ستاره زیادی دارد و علاوه بر آن هتل‌های باکیفیت ولی ارزان 3 ستاره هم در این منطقه کم نیستند. مشهورترین هتل‌های 5 ستاره دیره؛ هتل آسیانا، هتل کرون پلازانا، هتل حیات رجنسی و هتل آواری هستند که هرکدام شهرتی جهانی دارند و بهترین خدمات را به گردشگران ارائه می‌دهند. 

 

بهترین رستوران های دیره دبی

تنوع رستوران‌ها و کافه‌ها در منطقه دیره دبی بسیار زیاد است و در آنجا می‌توانید به هر منو غذایی که مدنظرتان است دسترسی داشته باشید. از بهترین رستوران‌هایی که می‌‎توانید در این منطقه پیدا کنید؛ رستوران ایرانی حاتم، رستوران تی جی آی فرایدیز، رستوران نیویورک فرایزر، رستوران ناندوز و رستوران چیلیز هستند. 

 

حرف آخر

منطقه دیره دبی به‌دلیل قدمت، جاذبه‌های گردشگری، بازارهای سنتی، بافت قدیمی و مدرن در کنار هم و البته ارائه بهترین تفریحات بسیار مشهور بوده و هر ساله مقصد تعداد زیادی از توریست‌ها از سراسر دنیا است.

در این صفحه سعی کردیم تمام جاذبه‌‎های گردشگری مهم این منطقه در دبی را نام‌برده و بررسی کنیم تا راحت‌تر بتوانید برای سفر به دبی برنامه‌ریزی کنید. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشد و بتوانید سفری تکرارنشدنی به دیره داشته باشید. 

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید